Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blauwezand

Bz; Rondje The One Uit Zaad

Recommended Posts

Jahoor overpotten die handel.

Dit doe je het makkelijkste door een droog medium te hebben,leg je hand over het potje heen met tussen wijs en middelvinger je zaailing.Nu even rondom het potje lekker knijpen zodat de aardeloskomt van de zijkanten van je potje.En nu de boel omkeren zodat de wortelkluit in je handen valt.

 

Wat zijn ze mooi he? :innocent:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn inderdaad super, komt natuurlijk ook omdat je ze zelf heb opgegroeid.

 

San, kan ik ze beter nog even laten doorgroeien of na het overpotten al omzetten op 12 uur, zoniet

hoelang raad je aan nog door te laten groeien??

 

Het probleem is nl dat ik ruimte heb voor 14x 11 liter potten en ik er nog 17 over heb, zal

dan afscheid moeten nemen van 3 dames (?), kan niet kiezen :innocent:

 

Ook heb ik maar een groeilamp van 400 watt en deze bescheint alleen de linkerkant van het hok.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Blauwezand,

 

Nee, mijn foto's staan nog nergens in een topic. Ik moet eerst een cursusje focussen volgen, alvorens ik een reguliere update durf te verzorgen en te plaatsen.

 

Maar ik heb wel een voorbeeldje hoor.

 

 

gallery_8797_1979_680510.jpg

 

 

en van de andere kant.

 

gallery_8797_1979_46126.jpg

 

 

Ik zal trouwens ook een foto maken met de twee soorten naast elkaar. Om inderdaad het verschil goed te kunnen zien.

 

Ik heb de planten in 4 liter potten staan, voor een groot gedeelte van de groeiperiode en ze gaan vervolgens nog over naar (volgens mij) 12 liter potten.

 

En het geheel staat ook onder een 400 watt lamp.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
San, kan ik ze beter nog even laten doorgroeien of na het overpotten al omzetten op 12 uur, zoniet

hoelang raad je aan nog door te laten groeien??

 

Het probleem is nl dat ik ruimte heb voor 14x 11 liter potten en ik er nog 17 over heb, zal

dan afscheid moeten nemen van 3 dames (?), kan niet kiezen :D

 

gr

 

BZ

 

Na het overpotten zeker nog wel even door laten groeien.Hoogstwaarschijnlijk kun je de mannen er al uithalen tijdens het verschijnen van de voorbloei.De lelijkste 3 weg gooien :innocent: :blink:

hahahaha

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik ze van het weekend maar overpotten en verder laten groeien onder de bloeilampen helaas

maar het is dan maar niet anders, de lelijkste wegggooien :innocent: , misschien gaan ze wel alvast de tuin in.

 

Hoeveel zal ik er ongeveer nodig hebben om 1m2 in scrogg te gaan zetten zodat het net niet

te vol maar ook niet te leeg is?

 

En zou je dat gaan redden in 11 liter potten?

 

grtz

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahoor dat ga je prima redden.

Ik heb jaren op 10 liters gekweekt,en een ideaal getal is 9 op 1m2.Maar met minder red je het ook,dan moet je alleen iets langer groeien.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels het advies van rataplan maar opgevolgd en ze afgelopen zondag overgepot in 11 liter potten,

helaas heb ik geen foto's kunnen van de wortelkluit zie ze ontwikkeld hadden, maar dat maak ik straks

wel goed.

 

Sinds gisteren heb ik de tweede lamp aangedaan, waardoor er nu een groei en bloei lamp tegelijk hun werk doen, ik hoop dat daardoor de voorbloei snel opgang gaat komen.

 

Over een dag 1 a 2, als de zaailingen gewend zijn aan de nieuwe omgeving, de klok op 12 uur te gaan

zetten anders worden het wellicht bomen van planten.

 

Het overpotten heeft ze zeer goed gedaan ze zijn middels flink in breedte aan het toenemen :lol:

 

Zou toppen met deze grote al mogelijk zijn?

 

Ik heb ook een foto gemaakt, misschien dat iemand kan zien of het al een m/v is, of is het daarvoor nog te vroeg?

 

De linkerkant (met stokjes) zijn the one, de rechterkant van het hok (zonder stokjes) zijn de shack 3,

je begin nu duidelijker het verschil te zien,

 

De shack 3 gaat meer de hoogte in, terwijl de one laag en in de breedte ontwikkelt.

 

De planten hangen omdat het licht nog niet aan is gegaan ;)

 

Opmerkingen en advies van harte welkom :P

 

Pic's:

 

[/b]Linkerkant van het hok

 

med_gallery_6264_1876_1851537.jpg

 

 

 

Rechterkant van het hok

 

med_gallery_6264_1876_269465.jpg

 

 

 

Totaal overzicht

 

med_gallery_6264_1876_2009891.jpg

 

 

 

indruk hoe ze er uitzien.

 

med_gallery_6264_1876_1060851.jpg

 

 

med_gallery_6264_1876_35519.jpg

 

 

med_gallery_6264_1876_753062.jpg

 

 

 

Al te zien wat het is?

 

med_gallery_6264_1876_911523.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaan goed BZ :lol:

 

komt er nog een zwaardere lamp in of houd je 14 planten onder je 400w?

 

Grtz Clabaude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee BZ zien er mooi uit man je zaailingen. Ik zou er 5 per m2 om je netje vol te krijgen. Maar dan zou ik toch zeker nog wel een week misschien 2 doorgroeien. Als je ze over 2 dagen op 12/12 gaat zetten gaat dat echt niet lukken. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook nog minimaal een weekje wachten :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit man, maar idd wat jopie (edit: en Sannie:))zegt zit wat in..

 

Ze staan inmiddels een week of 4 geloof ik, dus op 18/6 zal het ook niet lang meer duren voordat de mannen zich tonen, dus misschien de moeite waard om nog een weekje te wachten, dan kan je kijken wat je over houd en dan besluiten of je hem omgooit, en waar je het net om te scroggen plaats...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Clabaude: momenteel branden er 2 x 400 watt lampen, 1 groei en 1 bloeilamp meer lampen

gaan (en kunnen) er niet aan

 

@ sannie/ jopieadd/ paffie: ok ik zal nog even een week doorgaan, kan niet wachten :lol:

totdat ik weet hoeveel mannen en vrouw ik overhoud.

 

Op de laatste foto is dus nog niets te zien?

 

grtz

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope op de laatste foto is nog niks te zien. Laat the one zijn geslacht al op 18/6 zien dan?

Geduld is een schone zaak BZ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak :lol: toch misschien tijd dat je een blowtje gaat roken :P

Lees dit stukje topic eens door ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Blauwezand,

 

Interessant om te volgen en te vergelijken met mijn hydro kweek.

Ook interessant om te kijken aangezien we met dezelfde kweekproblemen zitten. Hoe kunnen we een bepaald aantal planten in 11 liter bakken zetten, waarvan je weet dat het vrouwen zijn. En vervolgens een goed dicht veld, om maximale lichtopvang te garanderen.

 

Wat betreft grootte zien ze er vergelijkbaar uit.

 

Volgens mij gaat de plant pas het geslacht tonen op nadat de bloei is ingezet.

Maar je kunt eerder het geslacht ontdekken door stekken te sexen. Zie de topics van Rataplan en Dame Blanche.

 

Volgens mij kunnen we deze week wel de planten toppen. Hiermee is het stekken voor het sexen straks makkelijker.

 

Trouwens gaan bij mij de planten ook onder 600 watt bloei licht in combinatie met 400 watt groeilicht.

 

Maar als het verhaal van Paffie klopt hoeven we natuurlijk niet te stekken om te sexen. Ik ben benieuwd.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een strak plan geweest om 1 bloeilamp en 1 groeilamp te laten branden,voorbloeiverschijnselen zullen mogenlijk sneller kenbaar worden.Probleempje soms bij zaailingen is de geslachtsbepaling,er kunnen vaak twijfelgevalletjes voorkomen,ik durf eerlijk bekennen dat ik al meer dan 1 plant naar de wiethemel heb geholpen waarbij bij grondig onderzoek bleek dat het toch een dame bleek te zijn :P daarom wacht ik nu steeds tot de twijfel over is.Mannelijke stuifmeelballetjes gaan ook weer niet van de ene dag na de andere open bij twijfel.Het is ook geen alleenstaand feit dat alle mannen eerst sexe tonen!Soms kan er wel eens een man opduiken terwijl de dames al zeer kenbaar aan het begin van de bloei zitten.Dit komt omdat elk zaadje een individu op zijn eigen is...

Zaailingen staan er in ieder geval mooi bij :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asgrow, als het inderdaad niet lang meer op zich laat wachten heeft het sexen ala dameblanche

niet veel zin en wacht ik liever op de voorbloei verschijnselen.

 

Ik ben van plan om aan het einde van de week te gaan toppen daarna nog 2 dagen op 18 uur

en daarna om naar 12, maar het kan nog veranderen hangt o.a. af van de ontwikkeling/hoogte

van de one en shacks.

 

En de beste afstand (iemand?) die ik tussen pot en net kan gebruiken voor the one

 

@ Rataplan, gelukkig om te horen dat als je de man er niet gelijk uitpakt er geen man over boord is

en dat ook jij hierin nog weleens fouten maakt (minder leuk voor jou zelf natuurlijk).

 

Groeten

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Blauwezand,

 

Over het algemeen zie ik in de verslagen van Sannie, dat bij de overgang naar de bloei, de plantentoppen net door de netten steken. Ik schat een centimeter of 25-30.

 

Trouwens ongeacht of je gaat scroggen, is het plaatsen van het net verstandig in verband met het ondersteunen van de planten.

 

Ik moet die bovenvermelde verslagen nog maar eens doorlezen over de voorbloei verschijnselen van zijn soorten, en met name over de Shack s.m.m.. Ben eigenlijk wel benieuwd of hiermee de mannen ook daadwerkelijk van de vrouwen zijn te onderscheiden.

 

Veel succes en groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over het algemeen zie ik in de verslagen van Sannie, dat bij de overgang naar de bloei, de plantentoppen net door de netten steken. Ik schat een centimeter of 25-30.

 

Asgrow bedoel je dat de afstand tussen pot en net ongeveer 25-30 cm moet zijn, of dat hij het er

25-30cm door het net laat groeien en dan omgooit naar 12 uur?

 

grtz

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou me planten zo laag als magelijk is.Het netje op 25-30cm en de plant minimaal 1 keer getopt.

The One groeit niet veel door in de bloei dus houd er rekening mee dat je de boel afdoende laat vullen anders scheelt het je nogal wat grammen.Het teveel kun je opbinden of als het echt te vol wordt wegknippen :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boys/Girls,

 

Helaas schijnen er in the one nogal herma's voor te komen :lol: , denk dat ik af ga zien om te scroggen

zodat ik eventuele bananen verwijderen kan.

 

Of is dat niet te doen en kan ik beter mijn backup shack3 in het scroggnet gaan plaatsen.

 

Al het advies is welkom

 

grtz

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...