Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stonedheid

Stonedheids Buitenkweek 2007

Recommended Posts

Na ruim 2 jaar hier meegelezen te hebben heb ik besloten om mijn bevindingen op het gebied van kweken met jullie te delen. Ik kweek nu al zown 3 jaar buiten en het gaat alsmaar beter. Deze zomer ga ik voor de volgende soortjes:

 

New Dame Blache

Double fun

sour NLX

Lowryders

 

Ik heb een redelijk grote tuin. Er komen 20 planten in de vollegrond waarvan ik er 5 in een scrog zet die ik ga verduisteren waarvoor ik nog een mooie constructie ga maken. En er komen er nog een stuk of 5 in spacie kuipen.

 

Ik heb al een paar moeder planten staan onder Tl, waar ik stekjes vanaf haal.

 

De double fun die al 2 keer getopt is:

med_gallery_8625_1863_687175.jpg

 

 

Sour NLX ook 2 keer getopt:

med_gallery_8625_1863_825552.jpg

 

 

NDB stekje wat al aardig groeit:

med_gallery_8625_1863_472347.jpg

 

 

Stekje dat staat te wortelen:

med_gallery_8625_1863_1206485.jpg

 

 

med_gallery_8625_1863_468248.jpg

 

 

Leuke reacties/tips zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed begonnen is half gewonnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes staan er nu 7 weken. De moederplanten staan onder 4 tl's van 18 watt. De stekjes staan onder 2 tl's van 18 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier alvast een foto van de plek waar het allemaal gaat gebeuren :verrygood .

med_gallery_8625_1863_3379614.jpg

 

 

Ik heb gaten gegraven van ongeveer 40 a 50 liter. Dit heb ik gevult met het recept van Dame Blanche. Ook heb ik de oude grond erin verwerkt met een beetje compost.

 

Van de week ga ik me bezig houden met een constuctie waarin ik me planten kan gaan scroggen en verduisteren, maar daar gaan jullie nog foto's van zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi plek man!

is het zo'n open plek of lijkt dat maar zo?

zo ja....(de plek is erg open) dan raad ik je het volgende zeker aan:

- steunpalen (van af het begin er naast zetten en bij storm de plant vast zetten.)

voordeel als je het in het begin doet dan verniel je de wortels straks niet.

en niet altijd vast zetten omdat de plant dan geen/ minder eigen stevigheid maakt

rond windkracht 4 goed vastzetten.

- aftoppen om er voor te zorgen dat als er een stam/top breekt je er nog een paar hebt staan van die plant

- indien mogelijk zaad planten ipv stekken om de beruchte penwotel die als anker dient.

 

 

Het zijn maar tips.

het overwegen wat je wel of niet doet moet je helemaal zelf weten :verrygood

succes alvast en ik kijk met je mee

 

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
- indien mogelijk zaad planten ipv stekken om de beruchte penwotel die als anker dient.

Het Wortelstelsel

 

 

Inderdaad een top plek !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ action hank

Dit word een construcie om 5 plantjes te scroggen en verduisteren.

 

@budgetkweek

Dit is een open plek, het groote voordeel is dat ik de hele dag zon op me plantjes heb.

Ik zat te denken om 3 stokken in een vorm van een piramide over me plantjes te zetten. zodat ik de zijtakken ook aan de stokken kan vast maken. zoiets als wazzup vorig jaar ook had gedaan.

De toppen ga ik 2 keer toppen zodat er in totaal 4 toppen ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werd weer tijd voor een kleine update...

 

De moeder planten staan alle 3 buiten eergisteren heb ik de laatste stekken eraf gehaald dus nu kunnen ze lkkr groeien. Ik heb een tijdelijk broei hokje gemaakt met een klein lampje er in zodat de dame blanche niet in bloei gaan.

 

med_gallery_0_1863_466863.jpg

 

 

sour NLX:

med_gallery_8625_1863_45775.jpg

 

 

Double Fun:

med_gallery_8625_1863_311652.jpg

 

 

Een lelijke dame blanche die tot mijn grote verbazing verder bloeit (4weken):

med_gallery_8625_1863_751835.jpg

 

 

binnenkort nog een foto van alle stekken die met dit weer supper snel groeien.

 

Ik was nog van plan om een constructie te maken, zodat ik planten kan scroggen en verduisteren maarja van blowen word ik lui...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg leuk uit.. ben benieuwd hoe je constructie eruit komt te zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de mannen er nou al uitgehaald? Zo ja wanneer kon je het geslacht zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stonedheid,

ziet er netjes uit, ga dit volgen. Vind eigenlijk ook de NDB niet zo mooi, heeft behoorlijk lichte bladeren. Wel erg open plek overigens? niet gevaarlijk ivm ontdekking?

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HansWorst

Na 4 weken wist ik het geslacht van de New dame blanche. Bij de double fun zag ik het een weekje later.

 

@ St3f4no en slappezever

Dit is allemaal mijn eigen terrein eromheen staan bomen dus je kunt niet bij mij in de tuin kijken. De dame blanche was ook maar een test plantje, mijn voorgroei hok stond vol dus deze moest eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten groeien aardig door ondanks het slechte weer.

 

De planten in de vollegrond worden vastgezet langs de bambo stokken, zodat de vertakkingen uitelkaar groeien.

med_gallery_8625_1863_761866.jpg

 

 

Hier een foto van de dame blanche die als eerste de volle grond mocht bewortelen.

med_gallery_8625_1863_455975.jpg

 

 

De Sour NLX van alien is een zeer mooi plantje. Hij heeft korte interdodes waardoor het een mooi compact plantje is. hier 2 foto's

med_gallery_8625_1863_49972.jpg

 

 

med_gallery_8625_1863_176584.jpg

 

 

hier nog een foto van een paar stekjes bij elkaar double fun, dame blanche, sour nlx

med_gallery_8625_1863_41684.jpg

 

 

Afgelopen week heb ik nog wat wormen gevangen met afwasmiddel, dit werkt als een speer in 15 minuten had ik ongeveer 60 dikke wormen. En aan prikkende oogjes gaan ze niet dood :specool

 

Deze week hoop ik nog een paar andere stekjes te krijgen van een vriend van me.

 

reaties zijn welkom B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn er nog weinig mensen die mijn topic volgen, maar voor de plaatjes kijkers onder ons weer een update..

De plantjes groeien als kool vooral afgelopen dagen.

 

laten we eerst maar beginnen met een overzichtsfoto:

med_gallery_8625_1863_59124.jpg

 

 

NBD nr 1 bovenaanzicht:

med_gallery_8625_1863_95981.jpg

 

 

zij aanzicht:

med_gallery_8625_1863_581211.jpg

 

 

Hier een andere mooie dame blanche:

med_gallery_8625_1863_82529.jpg

 

 

Double fun:

med_gallery_8625_1863_551709.jpg

 

 

sour NLX:

med_gallery_8625_1863_125278.jpg

 

 

sour nlx, double fun en dame blanche:

med_gallery_8625_1863_344643.jpg

 

 

Eergisteren heb ik van een vriend 5 santa maria stekken gekregen voor deze lelijke dingen moest ik 3.25 betalen. Tis dat ze al besteld waren anders had ik het niet gedaan. Dat kleine plantje is een stekje van mijzelf oordeel zelf:

med_gallery_8625_1863_296573.jpg

 

 

Weet iemand eigenlijk wat er zou gebeuren als de politie op bezoek komt? Zou je een boete krijgen voor ongeveer 30 plantjes buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hangt een beetje van meneer de agent af die langs komt,

als je 30 planten binnen zou kweken worden ze sneller weggehaald dan als je ze buiten kweekt, omdat de commerciele plantages toch meer binnen zijn en ze door deze manier van kweken toch meer het idee krijgen dat je het niet voor de verkoop doet..

 

ik denk dat ze veel planten in beslag zouden nemen..

 

greetz thug :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

he stonedheid,

ziet er goed uit man :verrygood

die dubbelfun en NDB van je ga ik volgen

 

en de politie ? die nemen alles mee :bier ,om zogenaamd te vernietigen

ik zou me er niet druk om maken, ga je alleen maar paranoide worden

 

laters :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zijn we weer..

 

De planten gaan nog steeds lekker, maar heb wel last van bladluis meer dan voorgaande jaren. Ik ga hier nog niks aan doen maar mocht het meer worden dan zal ik toch middeltjes moeten gebruiken.

 

Ik heb afgelopen week met masteryero afgesproken en we hebben wat soortjes geruilt. Ik heb nu ook een paar early girl staan. De kweekverslaving begint nu wel een beetje uit de hand te lopen :verrygood

http://www.wietforum.nl/uploads/1180970961..._1863_89058.jpg

 

Ik ga dit jaar ook planten scroggen hier een foto van een Double fun die onder zown opstelling staat. Ze begint nu spontaan te bloeien volgens mij.

med_gallery_8625_1863_764909.jpg

 

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1180981532...1863_810016.jpg

 

 

Een mooie dame blanche die gebogen is en al bloeit.

med_gallery_8625_1863_273227.jpg

 

 

Een van de double fun´s in de vollegond. Je ziet nu duidelijk dat de zijtakken zich beter ontwikkelen.

med_gallery_8625_1863_120529.jpg

 

 

Een sour NLX in scrog opstelling.

med_gallery_8625_1863_562581.jpg

 

 

Nou dat was het dan wel weer in mijn album staan meer foto´s voor de liefhebbers. Het zullen wel weer deprimeerende dagen zijn als ik alles moet knippen. Maar mochten jullie dan geen plannen hebben het bier en de schaartjes liggen altijd klaar :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu al bloei, zonder verduisteren?

heel mooi, dan zullen je planten kunnen genieten van volle zon = dikke toppen :verrygood

Jim wou dat zijn planten ookal bloeiden :whistling

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik doe nog niet verduisteren. De double fun is nu al in bloei gegaan terwijl hij nu redelijk wat lichturen krijgt. De dame blanche had ik volgens mij ergens in april buitengezet gewoon om te testen. En hij bloeitgewoon door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...