Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

superb

7 Of 11 Liter Potten? Druppelsysteem Of Van Onderen Water Geven??

Recommended Posts

Hallo Allemaal!

 

Ik ben bezig met mijn nieuwe hok, 4*4meter. :verrygood

 

In het verleden heb ik altijd van bovenaf water gegeven (met een sproeistok). Omdat het dit keer een grotere ruimte is wordt dit niet te doen.

 

Wat denken jullie dat beter is op zo'n ruimte? 7 liter of 11 literpotten.

Van die 16m2 blijft er denk ik zo'n 14 m2 over, dat zijn ongeveer 16 lampen van 600 watt.

Als ik kies voor de 7 liter potten dan kunner er ong. 350 stuks in en bij de 11 literpotten ong. 225 stuks. Ik heb altijd met 11 literpotten gewerkt (ongeveer 0,8 gr per watt haalde ik er dan uit).

Omdat ik nooit met 7 literpotten heb gewerkt vraag ik me af of er meer uit te halen is onder 1 m2?

 

 

En zouden jullie adviseren met een druppelsysteem te werken (heb er trouwens nooit mee gewerkt) of gewoon van onder water geven? :(

 

Alvast bedankt.

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom maak je geen grote aardebakken met drainage slangen van onder werk perfect, kan je je aarde gewoon hergebruiken.

 

Groetjes de freuds......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor 15 liter potten gaan.

 

7 en 11 zijn iets te klein.

 

bij 7 liter potten...kan je 25 per m2 doen,maar dan kan je alleen maar voor de hoofdtop gaan, want de rest hangt er maar wat bij en is niks, krijgt te weinig licht.

 

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben momenteel bezig(eerste maal) met 7 l potten.

Daarvoor steeds met 11 l.

Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen hieromtrent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freud,

ik heb daar ook over nagedacht, alleen weet ik niet hoe je een drainagesysteem maakt.

 

The Wiz,

15 liter?? is dat dan te weinig potten. Met 11 liter haal ik al zo,n 0,8grperwatt. Ben bang dat het met 15 liter niet meer gaat opbrengen.

 

Wat denken jullie, beter van onderen water geven of een druppelsysteem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb hier vroeger ergens een mooie topic gezien over die drainageslangen onder in je bak, echt een beauty van een topic maar ik vind hem maar niet terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, dat is een goeie. Ga hem even goed bestuderen of het voor mij ook handig is.

 

Thanx :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Superb,

 

Uit je topic is het niet eenduidig of je op aarde of op andere mediums van plan bent te gaan kweken.

 

Veronderstellende dat je uit gaat van het kweken op aarde, is de aardebak van rataplan natuurlijk een goed voorbeeld.

Als je wilt gaan kweken op mapito, is het van belang welk drainage systeem je prefereert.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf voor 11 liter potten gaan denk ik,

Hoeveel kan je er met `15 liter kwijt?

Ga je met drippers enzo werken?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...