Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dit zaadje had ik 15 januari in een potje gedaan en er gebeurde helemaal niets :specool

Na iets meer dan een week meerdere zaadjes in de aarde gestopt en die zijn nu al meer dan een meter hoog :verrygood

Het zaadje kon ik niet vinden in de aarde dus lekker laten zitten.

Eind januari heb ik het potje gebruikt om er een knoflookteentje te laten uitgroeien tot een bol knoflook, gewoon voor de lol en we eten redelijk vaak verse knoflook :P

 

Knoflook kan al naar buiten bij een graad of 5 dus sinds eind januari staat de pot al buiten, regen, hagel en volgens mij nog een beetje natte sneeuw is er al op en in de pot aarde gevallen.

Vanmiddag even lekker in de zon zitten en mijn oog viel opeens op een stukje onkruid naast mijn knoflook maar net toen ik het eruit wilde trekken kwam het me zo bekend voor :(

 

Ben ik nu gek of lijkt dit wel heel erg op een lief klein wietplantje :P

Is het wel is eerder voor gekomen dat een zaadje pas na meer dan 2 maanden naar boven komt??

 

med_gallery_5909_1621_755632.jpg

 

 

med_gallery_5909_1621_1080194.jpg

 

med_gallery_5909_1621_80631.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep.. wat zal die lekker smaken! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ziet wat het zaadje nu al heeft moeten doorstaan kan het niet anders dat het een hele sterke is,

het zal dus wel een man zijn :(

 

Ondanks de vastberadenheid van dit zaadje zal ik de komende dagen er toch rekening mee houden om hem in de schuur te laten overnachten :P

Ben wel erg benieuwd wat ik aan het eind van de zomer er nog vanaf kan plukken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks apart, dat is gewoon normaal.

Je kan buiten zaden in de grond stoppen zelfs voor de winter, die komen op in de lente hoor.

In het voorjaar komen de nieuwe plantjes toch boven?

teminste zo gaat het normaal in de natuur.

Ik denk dat je dat zaadje geplant hebt en te koud laten staan (paarse steeltje) hebt en ja ze kunnen zo maanden liggen wachten sommige. Ook uw aarde ziet er kortsig en hard uit.

Mischien dat enkele toevallige omstandigheden de oorzaak zijn van deze laatkomer bij u.

Vroeger gooide ik niet ontkiemde zaden en die aarde gewoon op de composthoop. En soms had ik ook zulke gevallen maanden later. Het is altijd ff verschieten.

 

Nu maar hopen dat deze plant wil werken voor u, anders korte pijn.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat nieuwe Revue zaadje van een paar jaar terug kreeg als je deze kocht heb ik ook ergens in de tuin gesmeten.

Onverwacht ,eenmaal vergeten stond er een paar maanden later er ook opeen zo'n klein dingetje te pronken in een hoekje......

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denk je van de natuurlijke voorplanting van de cannabis plant dan :verrygood

 

de zaden vallen van de plant af ergens tegen de winter aan weet ik wanneer en in het voorjaar komen ze weer op en zo gaat het cirkeltje rond :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winter? In de oorspronkelijke gebieden is er geen of nauwelijks winter omdat ze vrij dicht bij de evenaar liggen. NL is geen land waar je cannabis in de natuur zult tegenkomen he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ manbus

 

hey nederland is jiuist een land waar je hennepplanten buiten in de natuur ziet goeien

 

kijk al die guarilla kweekies is :verrygood

 

:(:D:D:D

 

de beidehante groeten

 

masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis komt overal voor:Tropen,Siberie Sub-tropen en al eeuwen in klimaten als nederland.

 

Elk jaar in mei zoek ik in mijn tuin naar kleine zaailingen door gemorst zaad.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker DB! :verrygood

 

Maarreh, het zou wel wat zijn als de wiet weer in de natuur gaat groeien!

In de tijd van de romeinen groeide het hier nog langs de weg!

 

 

als wiet kweken word gelegaliseerd, dan ga ik rond de duisend planten in een gebied zetten en overlaten aan de natuur! :(

 

Dat is een belofte!

 

uh-oh....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DB dan is mijn vraag: waarom komen ze hier dan niet in de natuur voor? ik bedoel in bossen, langs de weg etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Manubus

Ik denk dat je het antwoord wel zelf kunt bedenken als je ziet hoe bijna elk plekje in ons land in cultuur is en hoelang er al geen hennep meer voorkomt op traditionele wijze.

 

Ik was vlak voor "Die Wende"in Hongarije met vacantie op het platteland en daar ontdekte ik langs een zandweg heel veel wiet in de berm en dat was bijna uitgebloeid begin augustus.

 

Ik heb wel wat wiet mee genomen en daar zat veel meer THC in dan onze Hennep.

Dus ik denk dat er in nederland ook voor 100jaar van dat wilde wiet/hennep voorkwam.

DB

 

Ik vind het nog steeds jammer dat ik geen zaad heb gebruikt want in dat wat ik meenam zat heel veel zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we nou allemaal een paar plantjes in de natuur neer zetten hebben we over een paar jaar zo weer natuurlijke wietplanten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met als nadeel dat er overal stuifmeel in de lucht zit, en dus een sensemillia buitenkweek niet meer mogelijk is, maarja, je kan niet alles hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet enkel de cannabisplant is zeldzaam in het wild, er zijn ook veel andere soorten planten die je bij ons al niet meer vind toch? de mens is zelfvernietigend bezig.

 

Ik ken mensen in frankrijk die enkel binnen kunnen kweken in hokjes. De inkomende lucht moet door goretex doek gaan om de pollen tegen te houden. Ze moeten zelfs opletten met deuren opendoen enzoverder.

Er hangen zoveel wilde sativa pollen in de lucht dat het niet mogelijk is gewone zaadloze toppen te kweken.

 

Pollen zijn meetbaar in de lucht, en ik weet uit goeie bron dat de overheid dit ook effectief opmeet in nederland.

Net zoals ze staaltjes nemen uit de rijn om een juist beeld te krijgen van het cocaine gebruik overal......

 

zo zie je maar, hoe diep wij als mensen gaan.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afgelopen weken zijn bij mij ook een stuk of tien wietplantjes opgekomen in de achtertuin. Wel grappig, verder niet echt bijzonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu enkele jaren geleden werd in Groningen en Drente veel hennep verbouwd en toen was het niet mogelijk om buiten sensemilla te verbouwen.Gelukkig werd het zeer vroeg geoogst.

 

Zelfs binnenteelt kreeg zaad als ze FRISSE lucht van buiten haalden.

 

Ben Dronkers is toen door de AID aangehouden met een partij zaad dat gewone wietzaad was.

Hij werd er van beschuldigd dat hij de hennep wilde vervangen door wiet met hogere thc wat hij voor de rechtbank ontkende en hij werd dan ook vrijgesproken op grond van het feit dat hij zich had vergist.

 

Ik had wel al ondekt dat rond Oude Pekela de"hennep"verdacht veel THC bevatte.

Hoe dat kwam is misschien ook een "vergissing"geweest.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruim 2 maanden later en het kleine wondertje is toch echt groter geworden :)

De knoflookbol heb ik verwijderd maar dat is ook het enig wat ik gedaan heb.

Geen speciale behandeling, krijgt water gelijk met de rest van de tuin, gewoon koud uit de slang :cry

Nu hopen op wat beter weer en we kunnen weer een jaartje :smoke

Op de eerste pagina kan je zien (en lezen) wat het begin was.

 

med_gallery_5909_1621_347325.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...