Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Attitude

Outdoor Stekkies

Recommended Posts

Ik vroeg mij af hoe het zit in nederland met goede buiten stekken (hollands hope, early girl etc.)lekkere vroeg bloeiers dus. Hoor er hier weinig/niks over...

Share this post


Link to post
Share on other sites

beide soortjes zijn tegenwoordig al niet meer waar de naam voor staat, je kan beter op zoek naar soortjes als double fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

rich,

 

hou eens op joh... met je boardrulez.

Valt onder zelfde categorie als dat... zoekuh!... verhaal

die goser zoekt info over vroegbloeiers, niet waar die ze kan kopen.

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik loop hier al een tijdje en weet heel goed wat de regeltjes zijn. Ik heb het hier niet over kopen/verkopen, maar wat het aanbod is momenteel in nl...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sinds wanneer kan je stekjes kopen dan?

 

ltr

 

als je kind aan huis ben lees het dan ook GOED niks waar je het kan kopen ofzo zelfs ik als oude man kan lezen (ok met lees bril lol)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet eerlijk zeggen: ik ben ze nog niet echt tegengekomen. Nou ja, met verduisteren kun je vrijwel alles hebben natuurlijk. Het gros van de stekken is natuurlijk voor binnen bedoeld. Van die paar voor buiten worden ze niet rijk en dat tikt ook niet aan, weegt zeker niet af tegen het risico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken mensen in Groingen die er wel redelijk rijk van werden met Purple klonen maar voor 2 jaar was er ineens geen afzet meer en daardoor was het gedaan.

 

Ik wil maar zeggen dat het wel kan met outdoor klonen verkoop.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
We gaan het niet over verkoop adressen hebben straks ? :verrygood

http://www.wietforum.nl/index.php?act=boardrules

 

 

rich,

 

hou eens op joh... met je boardrulez.

Valt onder zelfde categorie als dat... zoekuh!... verhaal

die goser zoekt info over vroegbloeiers, niet waar die ze kan kopen.

 

greetzz

 

 

Ik loop hier al een tijdje en weet heel goed wat de regeltjes zijn. Ik heb het hier niet over kopen/verkopen, maar wat het aanbod is momenteel in nl...

 

De :( komt weer eens niet aan he ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zullen er ongetwijfeld ook zijn hoor DB, ik geef alleen maar aan dat het gros toch wel specifiek voor binnen zal zijn. En sommige soortjes zijn ook goed voor buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog geen growshop tegengekomen die ze niet heeft, je moet gewoon net alsof doen dat je een dikke leek bent en een beetje doorzeuren dan hebben ze altijd wel "een paar stekjes" staan. Vaak hebben ze ook wel buitenplantjes.

 

Maar een plant die de Nederlandse nazomer goed overleeft is de Purple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke ik had de straks over het hoofd gezien Rich. De eeuwige hollandse purple's :verrygood mij trekt het nie zo. Zag hier in de shop nog een purple haze (jaaa jaa sure elvis leeft toch ook nog of niet dan) hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke criteria stel je aan een vroegbloeier dat is de vraag.

Rond 1990 waren er indoorrassen die voor oktober klaar waren en nu is het zo dat als outdoorrassen die voor oktober klaar zijn tot een minderheid behoren.de 1 noemt die planten die in oktober (pas) klaar zijn ook nog outdoor terwijl ik zeg dat dat eigenlijk gedegenereerde outdoors zijn of vroege indoors.

 

Ik weet dit doordat ik in 1988-90 en92 op resp. 6 sept-13 sept en 6 sept aan het oogsten was toen de politie mij voor het eerst 'hulp aanbood".

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ik zou als ik jou was helmaal geen stekken kopen op het moment, tegenwoordig wordt er bij stekkenboeren zoveel gerommeld en sommige omoeders zijn geen moeder meer maar oma's !!!!!

 

waarom haal je gewoon geen zaad voro 30 euro heb je hele goede buiten soorten dan kan je zelf stekken snijden.

 

greetzzz masteryero

 

ps: er zullen wel mensen zijn die hier tegen ingaan maar ja dit is zo mijn mening en ( beetje ) ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey ik heb nu pas mijn zaadjes op ontkiemen gezet... beetje noobish maarja, eerste keer zaadjes, altijd al kloontjes gehad. is het te laat om ze nog lekker groot te worden?

laturz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee helemaal niet te laat, eerder te vroeg :( Ik zaai mn plantjes pas rond mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel is een Durban pas in eind juli in de grond gedaan en die presteerde het nogsteeds om 1.2 meter te worden dus het is zelfs mogelijk om pas in juni/juli te zaaien en nogsteeds enige resultaten te behalen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey man ik zou als ik jou was helmaal geen stekken kopen op het moment, tegenwoordig wordt er bij stekkenboeren zoveel gerommeld en sommige omoeders zijn geen moeder meer maar oma's !!!!!

 

waarom haal je gewoon geen zaad voro 30 euro heb je hele goede buiten soorten dan kan je zelf stekken snijden.

 

greetzzz masteryero

 

ps: er zullen wel mensen zijn die hier tegen ingaan maar ja dit is zo mijn mening en ( beetje ) ervaring

 

Voor 30 euro heel goede buitensoorten?

Ik zou weinig kunnen noemen helaas,omdat het gros eigenlijk geen outdoor genoemd mag worden.

Steeds kom ik weer tegen dat planten die in october afbloeien outdoor genoemd worden.

Dan zijn de indoorrassen PPP enCitral ook outdoor.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat mij betreft kan je alles buiten zetten wat stekken betreft met de vraagtekens voor de wite soortjes als white widow etc etc met uitzondering van PP niet te min dit een wit soortje is toch uitermate geschikt voor je balkon of tuinkweek, ook hier is verduisteren altijd aan te raden.. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om geen verwarring te krijgen het volgende:indoor soorten buiten verduisteren blijven indoorrassen.

 

Als een plant in october afbloeit dan zal het nooit zijn mogelijkheden kunnen ontplooien omdat deNACHTEN dan te koud zijn in nederland.

 

Ik heb een vriend zaad meegegeven naar Kroatië en dat waren uitsluitend indoorrasen hier maar als ze daar groeien zijn het ineens outdoor voor dat land.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey ben ik eindelijk weer, men mini's zijn nu rond de 5 -7 cm. allemaal vrouwtjes :innocent: ze worden nu wel echt langer. beginnen met 6e blaadje te vormen. is het slim goed te verstevigen. ik heb ze nu een beetje dieper gezet, wat aarde erbij gemikt.

 

peaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je aub een eigen topic/verslag willen openen,SnakeSmoke ?

Ik kom nu vragen van je in andermans topics tegen...

 

Lees eerst je pm van stijlloos aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...