Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Geeke

Uv Licht

Recommended Posts

Een gegeven is dat UV licht THC afbreekt, daarom ook moet je in het donker drogen.

In hoeverre is het UV spectrum belangrijk voor de ontwikkeling van de plant?

Mocht dit te verwaarlozen zijn zou ik een uv filter voor de planten kunnen plaatsen om THC afbraak te voorkomen. Misschien een simplistische gedachte maar toch...

Ik moet erbij vertellen dat ik niet in Nederland woon maar in een gebied waar de lichtsterkte erg hoog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt verschillende soorten uv straling, namelijk uv a b en c

hiervan zijn a en b in grotere mate aanwezig in het zonlicht, c een stuk minder

en dat is maar goed ook, want uv-c is de "dodelijke" variant

ik vermoed dus ook dat uv-c thc afbreekt, a en b zijn nodig voor de plantontwikkeling.

al met al nergens reden toe om te filteren dus, of je moet alleen uv-c filteren maar ik denk dat dat maar zo weinig is dat de lumen die je daardoor vermindert meer kosten in thc dan dat er afgebroken zou zijn zonder filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje over UV licht....

Zelf heb ik 5 plantjes voor mijn raam staan. Nu weet ik dat glas UV licht filtert. Want achter glas word je bijna niet bruin om diezelfde rede. Is dat dan beter of slechter voor het plantje? Ze groeien lekker trouwens.

Ik heb hier helemaal nieuw in, maar na 2 weken 12 cm of zo vanuit een zaadje. Ik heb geen vergelijking materiaal, maar het ziet er goed uit volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...