Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZeMeC

Vraagje Over Co2 Tabs

Recommended Posts

Dag Allemaal,

 

 

Ik dacht ik ga eens co2 tabs proberen.

 

Nu heb ik volgende vraag:

 

Ik heb de gewoonte een aquarium pomp in mijn vat te hangen, zodat er veel zuurstof in het water zit waneer ik dit bij mijn dames doe.

 

Nu vroeg ik mij het volgende af, als ik eerst 24h zuurstof toevoeg aan het water, en daarna een co2 tab er bij doe, gaat deze co2 dan nog wel kunnen opgenomen worden in het water ?

(omwille van het zuurstof gehalte in het water....)

 

Hierover vind ik niets terug ook niet op de site van nomercy....

 

Iemand een idee ?

 

ZeMeC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een luchtpomp kan een minimale hoeveelheid zuurstof opgenomen worden door het water,hoe meer circulatie,hoe beter de opname zal zijn van zuurstof,Co² tabs worden wel effectief door het water opgenomen,en binden zich met het water,ik zou de tabletten slechts gebruiken tot de 3e week bloei,2 tot 3 maal per week is ruim voldoende...

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar tot de 3de week bloei?? , had graag lekker grote vette toppen gekregen :-)

 

Niet beter heel de periode, lekker co2 te geven, worden ze toch echte knallers ?

Je moet eventueel wel zorgen voor voldoende voeding...

 

Of heb ik het nu fout?

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel op op roest op de bladeren, dan hebben ze phosfor tekort.

een beetje bitterzout in je voedingswater lost dat op :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bummer,wat heeft deze reply in godsnaam te maken met co² tabs?

1)Roest is geen phosphor gebrek!

2)bitterzout is een Magnesium complex!...

 

maar tot de 3de week bloei?? , had graag lekker grote vette toppen gekregen

ZeMeC

wil je vette toppen,stop dan vanaf de 3e week bloei,en bouw je kalium en phosphor op,en stikstof af!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan hier en daar wel een hoop fabels over CO2, ook in het stukje over CO2 zelf.

 

CO2-tabletten doen verder ook niets voor de CO2-opname van een plant.

Het enige wat het doet, is stikstof leveren voor de wortels. Daarbij reageert het met zuurdeeltjes in het water tot water en CO2.

Het is dus niet zo, dat een CO2-tablet geen effect heeft, maar het is alleen niet het effect wat er beweerd wordt.

 

Als je je wortels wilt helpen, zorg dan voor een goed gebalanceerde voeding, een goede worteltemperatuur, een goede EC in het substraat en een goede vochtigheid in het substraat, en dat gedurende de hele teelt. Dan ben je al een heel eind op weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan, beetje laat maar toch ff een reactie.

sorry het had idd niets daarmee te maken .

maar ik vond het belangrijk om het even te melden.

 

groene groetjes bummer :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 in je water is BS.

Flauwekul verhaal en oplichterij.

Wortels kunnen nu eenmaal geen CO2 opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat, daarom word er ook zoveel geld en tijd in ontwikkeling van co2 tabs gestoken waarschijnlijk heeft het dus wel een functie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha geld en ontwikkeling steken in CO2 tabs? weet je wel hoe weinig die dingen voorstellen?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Commercieele rommel is het. Niet meer, niet minder, dus zonde van je geld. Daarnaast vervuilen ze je vat ook met al die bindmiddellen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals een hopenloze discusie,hen er al meer dan 2 jaar goede(test)ervaringen mee,uit steeds wederkerige vergelijkingen blijkt dat de Co² tabs wel degenlijk invloed hebben op de ontwikkeling van de plant,ik gebruik ze steeds tot de 4e week bloei maximum...

Share this post


Link to post
Share on other sites
nogmaals een hopenloze discusie,hen er al meer dan 2 jaar goede(test)ervaringen mee,uit steeds wederkerige vergelijkingen blijkt dat de Co² tabs wel degenlijk invloed hebben op de ontwikkeling van de plant,ik gebruik ze steeds tot de 4e week bloei maximum...

 

Dat kan kloppen. Het is nogmaals niet zo dat ze géén effect hebben: ze hebben wel degelijk een effect, maar niet het effect wat er beweerd wordt.

 

Ze leveren stikstof wat in de groei een positieve bijdrage kan leveren.

En ze bufferen de pH waarde, wat in de bloei goed kan helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...