Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

'high Speed' Growing Met Zaden

Recommended Posts

Waarom zo'n vreselijk ongerelateerde vraag stellen in iemands topic? Maak er zelf 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat da hier mee te maken heeft ? En anders krijg ik van die mannen die neuten da ik eerst info moet opzoeken voor dat ik er een onderwerp van maak en ik vind zelf niet da dit een volledig nieuw onderwerp waart is , gewoon effe vraagje , sorry als ik hier iemand mee op zijn tenen trap , wil gewoon wat bij leren .

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is van nature een eenjarige plant. Je kan ze wel eeuwig in het vegetatieve stadium houden door het licht regimen op 18/6 of 24/0 te zetten. De uitzondering zit hem in 1 ondersoort, de ruderalis, die is "autoflowering"; wil zeggen dat deze soort gaat bloeien na een aantal weken groei, ongeacht de lichturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Atmosphere,

 

Hele mooie kweek, mij heb je overtuigd. Wij gaan hier ook een 12/12 kweek neerzetten.

 

Zou je eerder sativa's of indica's aanbevelen, of maakt het in beginsel niet uit?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asgrow

 

Ik zou wel voor een sativa geen denk ik, omdat een indica dan denk ik te klein wordt.

 

Correct me if iam wrong!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue top is ook overwegend indica dus ik denk dat het gelijk is welk plantje je gebruikt hoor.

Kijk naar de knuppels van Atmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmoshere kan je vertellen van af welke week je met voeding begonnen bent.

en hoe je dat toen opgebouwd heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blue top is ook overwegend indica dus ik denk dat het gelijk is welk plantje je gebruikt hoor.

Kijk naar de knuppels van Atmo.

 

Het verschil met echte Indica's is wel groot hoor , die zijn een stuk eerder klaar met groeien in de bloei .

Een afgaan of een K2 zal een stuk minder lang worden. Maar altijd geldt dat alle omstandigheden een grote rol spelen bij de uiteindelijke lengte van je planten. Kortom een groot deel heb je als kweker in eigen hand.

 

@asgrow

 

Ik zou wel voor een sativa geen denk ik, omdat een indica dan denk ik te klein wordt.

 

Correct me if iam wrong!

 

Priest

 

Ze kunnen inderdaad te klein blijven , maar als je ze op snelheid kunt houden ( door niet over te potten bv)dan zullen ze groot genoeg worden. Op 12/12 heb je weinig tijd voor fouten vooral met Indica's.

 

Een 'pure' Sativa vind ik weinig geschikt voor deze methode , omdat ze op verschillende tijdstippen kunnen gaan bloeien en ook op verschillende tijden klaar zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites
atmoshere kan je vertellen van af welke week je met voeding begonnen bent.

en hoe je dat toen opgebouwd heb.

 

Na een week of 4 ben ik pas met een beetje KNO3 begonnen, en daarna ongeveer 2 a 3 keer per week npk 1,5 -13-14 op een EC van 1,5 . In de laatste weken hebben ze nog een paar keer water gehad met EC 2,3. voor de rest hebben ze Guano Extract gehad een liter of 7 over de gehele bloei verdeeld.

 

Aan voedingsschema's doe ik eigenlijk niet omdat de voedingsbehoefte nooit echt te voorspellen is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel gram KNO3 voeg jij toe per liter water?

 

Ik wil ook lichtjes bijvoeden met KNO3 maar een NPK van 13-0-46 is erg gevaarlijk als overvoeding.

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kwart gram per liter ongeveer, meer niet . Het is een echte groeimest inderdaad, waarbij de fosfor volledig ontbreekt.

 

Hier een vreemd gevormde plant bestaande meerdere toppen . Ze is uitzichzelf zo gegroeit ,ik heb zelf alleen één top gebogen ooit . De plant had een hoog natgewicht. Droog gewicht is nog onbekend.

 

med_gallery_4254_232_46254.jpg

 

med_gallery_4254_232_400657.jpg

 

Het zijn geen compacte harde toppen ,maar toch ben ik er niet ontevreden mee want het totaal gewicht zal aardig hoog liggen, en ze ruikt kruidig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Één van de 2 dikke die voorin stonden . Weer met gitaar om de grootte beter in te kunnen schatten.

 

med_gallery_4254_232_84504.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLEI

Waarom klei zoveel vruchtbaarder is ligt aan het feit dat de klei-oppervlakte vele malen groter is dan b.v. zand.

Het is bekend dat voedingstoffen zich op de oppervlakte van zand en klei bevinden.

Het verschil tussen zand en klei kun je het best vergelijken met grind-kleikorrels t.o.v. hunebedstenen-zandkorrels.

Doordat dus de totale opp. van kleideeltjes veel meer plaats biedt aan voedingsstoffen is klei ook logischerwijs veel voedzamer.

 

Klei zal in een grondmengsel zich bovendien ook nog eens hechten aan zandkorrels en compostdeeltjes.

 

Daardoor is klei in een mengsel veel waardevoller dan wanneer er sprake is van min of meer pure kleigrond.

De nadelen verdwijnen allemaal in een mengsel.

 

De beste mengverhouding ligt gemiddeld bij 10%

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie aanvulling , thanks

 

Het beste is de klei in kleine korrels te slaan ( tot een halve cm in diameter ongeveer) en vervolgens heel goed door de grond te mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag potgrond gekocht in gamma waar extra klei in zit

of moeten het korrels zijn?

hier link van potgrond met klei en perliet is deze goed voor te kweken?

pH (water) zone: 5-6,5

EC: 500 μS/cm

http://www.eeckhaudt.be/v2/page30product7.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met meststoffen voor 5 à 6 maanden (osmocote)

 

Lijkt me niet zo verstandig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gitaar heeft al wat wiet op zich gehad Atmo. :verrygood

Ik wil vanaf juli starten met een KNO3 kuur voor de plantjes, enkel en alleen voor het nitraat, ik denk misschien ook nog om NH4NO3 te gebruiken vanwege de extra stikstof die er nog bij hangt.

 

In ieder geval gefeliciteerd met je erg mooie planten, en laten we hopen op een mooi droog gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmo the wietarist hahaha

 

een flinke pluk wiet daaro

 

goed gedaan :verrygood

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een superverslag zeg..!! :verrygood :D

 

Ik weet zeker dat je heel wat mensen aan het denken hebt gezet :nerd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja superverslag Atmo :verrygood

Heb je deze ronde ook GA spray toegepast?

Meen me te herrinneren dat je dat ook een keer hebt gedaan bij een 12/12 kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wat een mega toppen :verrygood is er al een droog gewicht bekend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jackass

Heb je link bekeken,als je klei in je grond wil dan moet het zo fijn mogelijk maken.

En als je het zelf koopt en mengt dan weet je hoeveel en in welke verhouding je het krijgt.

 

Potgrond op basis van tuinturf A, turfstrooisel, klei, perliet, polymeren, magnesiumkalk, gedroogd koemest en meststoffen bevattende magnesium en spoorelementen.

 

Dit lijstje zegt eigenlijk niks,stel dat er een vingerhoed klei in zit dan is de info op de zak juist.

Verder is tuinturf en turfstrooisel gelijk,gedroogde koemest is goed in een moestuin maar niet voor om een goed aardemengsel te krijgen.

 

Wanneer je wat kritisch er bij langs gaat dan blijft er eigenlijk over als conclusie dat je gewoon te dure potgrond hebt.

 

Het is mij er niet om te doen om alles ongemotiveerd af te kraken maar als ik dit lees dan moet ik wel een kritisch geluid laten horen.

 

Lees eens mijn topic over Grondverbeteren .....en andere topics van hen die het hebben toegepast en bekijk dan hun foto's.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...