Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

'high Speed' Growing Met Zaden

Recommended Posts

Het kan natuurlijk nog scherper , maar zo goed is m'n cam niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat pics van één van de 2 grootste toppen:

 

med_gallery_4254_232_437958.jpg

 

 

vanaf boven :

 

gallery_4254_232_319133.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm duidelijk een plant die hoog zwanger is bel maar gouw de verloskundige kwou dak ze ook zo groot kon krijgen :verrygood

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de geringe hoeveelheid voeding die ik heb gegeven :

 

Dat dit mogelijk was heeft voor een groot deel te maken met de in m'n grond aanwezige klei !

De voordelen van klei zijn groot . Dit valt goed te onderbouwen als we eens een kijkje nemen in de Grote bosatlas bij bemestingsproblematiek en verdroging en verzuring in Nederland .

 

De zanderige kleiloze gronden midden in brabant zijn problematisch op heel veel punten , er is veel meer kunstmest nodig ,er vind veel uitspoeling plaats ( van voornamelijk nitraat) en de grond droogt veel eerder uit dan in de gebieden waar klei in de grond zit . Daar komt verzuring als probleem nog eens bij .

 

In gebieden als Zeeland en Noordgroningen en delen van de Randstad vind zelfs geen uitdroging plaats en kent men weinig mestproblematiek , nauwelijks verzuring enz.. laat er nu net daar in die gebieden klei in de grond zitten .

 

Niet te natte klei bevat ook wel degelijk voldoende lucht voor Cannabis !!

Bij analyse van grondmonsters genomen op de plaats waar cannabis in het wild optimaal groeit blijkt er ook weer veel klei in te zitten . Allemaal feiten die mooi onderbouwen waarom klei in je grond mengen tot betere resultaten kan leiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 76

 

Net achter de 2 grote toppen staat een vreemde ( Blue Top) plant die ik geknakt heb ergens aan het begin . Deze is waarschijnlijk de plant die het meeste gaat opbrengen . Het is haast 1 top van 20 cm breed geworden , en ze heeft nog een langere zij-tak met een behoorlijke top . Niet bepaald een model plant ,maar wiet kom ter zeker vanaf .

 

med_gallery_4254_232_93581.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkelijk prachtig om te zien!

Denk dat dit zo ongeveer de perfecte grow is.

 

Kun je nog iets vertellen, of na het oogsten laten zien, hoe je buizen om water te geven lopen?

 

Ik neem aan dat je geen water/voeding van boven wilt geven i.v.m. de reststoffen van de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kweek om van te smullen :specool

ben je er al uit ?

welke methode je het beste vind.

gelijk in de bak met je zaden , of toch voor kiemen onder tl- licht gelijk op 12/ 12.

en hoe meng jij je klei door je grond ?

laat je de klei eerst drogen,zodat je de klei zo fijn mogelijk door je grond kan mengen ?

daar ben ik erg benieuwt naar.

veel succes met de laatste dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleigrond die ik van buiten haal bevat geen 100% klei en is daardoor makkelijker te verpulveren. Eerst laat ik het bijna helemaal uitdrogen want dan verpulverd het nog makkelijker(eventueel met hamer stuk slaan) daarna gaat het in een grote vijvermand die als zeef dient. Zo verkrijg ik dus alleen korrels tot een paar mm in doorsnede,welke ik door m'n grond heen meng.

Vaak gaat m'n potgrond ook nog door de zeef mand om alle slecht gecomposteerde stukken eruit te halen . In de meeste potgrond zit behoorlijk veel slecht gecomposteerd plantmateriaal( voornamelijk veen),van die keiharde stukken waar geen wortel doorheen komt.

 

Kom nu net van buiten ,heb mooie kleigrond gehaald . Deze kleigrond was vandaag in 2 meter hoge bergjes op een groot terrein gestort . Op die plaats moet begroeiing komen verwacht ik, anders storten ze er geen vruchtbare kleigrond . Deze grond wordt een stuk lastiger fijn te krijgen, omdat het echt vrij zuivere klei is .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Werkelijk prachtig om te zien!

Denk dat dit zo ongeveer de perfecte grow is.

 

Kun je nog iets vertellen, of na het oogsten laten zien, hoe je buizen om water te geven lopen?

 

Ik neem aan dat je geen water/voeding van boven wilt geven i.v.m. de reststoffen van de planten.

 

Ja , maar ook tegen een te hoge luchtvochtigheid ,en het beperken van de watergift . Er verdampt maar heel weinig water uit de grond als de bovenlaag droog is . Leiding water bevat ook ballast stoffen , daarom wil ik de watergift beperken. Een droge bovenlaag werkt ook goed tegen bepaalde insekten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een droge bovenlaag werkt ook goed tegen bepaalde insekten.

 

In die droge bovenlaag bevinden zich geen wortels,dus hebben deze minder volume aarde tot hun beschikking.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zorg er dan ook voor dat die droge laag slechts enkele centimeters dik is . In de eerste weken geef ik ook water langs boven om er voor te zorgen dat daar ook wortles komen, ook voor de plant stevigheid . Wortels verbeteren de cappilaire werking van de grond ,dus als die eenmaal in de bovenlaag aanwezig zijn ga ik water langs onderen geven om het wortel stelsel te stimuleren zich de diepte in uit te breiden . Een goede grond zal het water dan tot bijna bovenin opzuigen .

 

Het idee hierachter is onder andere het verkrijgen van stevig staande planten. Dat lijkt aardig te lukken ,er zit er één tussen van 1,2 meter hoogte met een fikse top . Deze plant hoeft niet ondersteund te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stukje uit nl.wikipedia.org :

 

Kleigronden zijn, vergeleken met zand, slecht waterdoorlatend. In droge tijden houden ze veel langer water vast, maar in natte tijden verdrinken gewassen eerder.

Ook hebben kleigronden minder last van uitspoeling dan zandgronden. Hierdoor houden ze beter voedselstoffen voor planten vast en zijn ze over het algemeen voedselrijk.

 

Klei drukt de plant ook, hier in het zuiden hebben we een leem grond, door de jaren heen heb ik geexperimenteerd met vollegrond & potgrond kweken.

 

De planten gingen op dezelfde datum de grond in (15 mei), de planten die in de volle leem grond stonden werden maximaal 60cm, en de buds waren aaneengesloten, echter was dat niet zo bij de potgrond kweken!!

 

Go Atmos :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt atmo, goed duidelijk uitgelegd.

dankzij jou leren we allemaal weer een hoop bij :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Atmosphere,

 

Om nog vlug een kweekje ertegen aan te gooien willen we hier in Eindhoven ook een 12/12 experiment uitvoeren. We beginnen met 18 zaden in 4 liter potten, als het geslacht bekend is gaan ze over naar de uiteindelijke bakken van 40 liter. Drie bakken voor in totaal 9 planten(gepland dan). We werken met dit tussenvolume van 4 liter om eventueel wat buitenlicht te kunnen meepikken.

 

De vraag is hoe we de belichting gaan doseren. We kunnen ook beginnen met 1000 watt in totaal op een oppervlakte van 1 vierkante meter(hpi + greenpower). Maar je hebt zelf aangegeven dat je de groeilamp op een gegeven moment weg hebt gehaald, om verschilllende redenen(?). Heb je de HPI lamp slechts in de eerste week erbij gehouden om het geslacht positief te beinvloeden? En als je die lamp nou niet weghaalt, na een week, maar vervangt met een tweede greenpower lamp, kan dit het geslacht dan alsnog negatief beinvloeden?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een HPI erbij is een goede zaak op zich , alleen werd het in mijn hok toen plaatselijk te warm ,vooral daarom heb ik die lamp maar weer weg gehaald.

 

Het lijkt mij het best om de HPI erin te houden tot de groei bijna uit de plant is , of in ieder geval tot het geslacht bekend is . Daarna kun je die lamp zonder probleem vervangen of weghalen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een stukje uit nl.wikipedia.org :

 

Kleigronden zijn, vergeleken met zand, slecht waterdoorlatend. In droge tijden houden ze veel langer water vast, maar in natte tijden verdrinken gewassen eerder.

Ook hebben kleigronden minder last van uitspoeling dan zandgronden. Hierdoor houden ze beter voedselstoffen voor planten vast en zijn ze over het algemeen voedselrijk.

 

Klei drukt de plant ook, hier in het zuiden hebben we een leem grond, door de jaren heen heb ik geexperimenteerd met vollegrond & potgrond kweken.

 

De planten gingen op dezelfde datum de grond in (15 mei), de planten die in de volle leem grond stonden werden maximaal 60cm, en de buds waren aaneengesloten, echter was dat niet zo bij de potgrond kweken!!

 

Go Atmos :specool

 

De bufferende werking en de eigenschap water lang vast te houden komen buiten zeker erg goed van pas in onze heet gebakken kuipen .

maximaal 60 cm , dat is erg kort inderdaad .

 

Met leem ben ik nog niet bekend , wel met veel andere grondsoorten van buiten . Zo hebben we eens een keer een auto vol met bosgrond ( uit gebied achter duinen) geladen. Dit was behoorlijk zure grond met veel humus maar toch een erg lage EC waarde . De ene grond is de andere niet dat is wel duidelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, klei binnen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over de geringe hoeveelheid voeding die ik heb gegeven :

 

Dat dit mogelijk was heeft voor een groot deel te maken met de in m'n grond aanwezige klei !

De voordelen van klei zijn groot . Dit valt goed te onderbouwen als we eens een kijkje nemen in de Grote bosatlas bij bemestingsproblematiek en verdroging en verzuring in Nederland .

 

De zanderige kleiloze gronden midden in brabant zijn problematisch op heel veel punten , er is veel meer kunstmest nodig ,er vind veel uitspoeling plaats ( van voornamelijk nitraat) en de grond droogt veel eerder uit dan in de gebieden waar klei in de grond zit . Daar komt verzuring als probleem nog eens bij .

 

In gebieden als Zeeland en Noordgroningen en delen van de Randstad vind zelfs geen uitdroging plaats en kent men weinig mestproblematiek , nauwelijks verzuring enz.. laat er nu net daar in die gebieden klei in de grond zitten .

 

Niet te natte klei bevat ook wel degelijk voldoende lucht voor Cannabis !!

Bij analyse van grondmonsters genomen op de plaats waar cannabis in het wild optimaal groeit blijkt er ook weer veel klei in te zitten . Allemaal feiten die mooi onderbouwen waarom klei in je grond mengen tot betere resultaten kan leiden.

 

 

Dit is zeker een waar verhaal, vroeger toen er nog geen kunstmest was hadden de boeren op kleigrond de beste opbrengsten .

 

 

maar uitspoelen van meststoffen in een gesloten bak ??? hoe zie jij dit dan ??

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha heerlijk zo een verslagje 12/12...

heb mijne ook vanaf zaad op 12/12...had beginn 5e week geslachts kenmerken....

en nu nog w8en op lekkere topjes hopen dat ze net als deze worden :specool

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is zeker een waar verhaal, vroeger toen er nog geen kunstmest was hadden de boeren op kleigrond de beste opbrengsten .

maar uitspoelen van meststoffen in een gesloten bak ??? hoe zie jij dit dan ??

 

Gr Zipper

 

Ik denk dat de nutriënten slecht door de grond verdeeld zullen zijn . Echt doorspoelen is natuurlijk geen sprake van .

Wat super handig is van grond met heel goed verdeelde klei erin is dat het bijna onmogelijk is verzuurde grond te krijgen . Zodra het te zuur wordt trekt de klei de ph weer naar een acceptabele waarde zonder te hoog te worden( zuur -base reactie ) . Met klei in de grond kun je dus water met ph 6.0 blijven geven zonder ooit met te zure of te basische grond te maken te krijgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klinkt zeer interessant atmo, maar die klei vind je toch niet in de shop hé? Is meer iets om op te graven ofzo?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) die toppen :lol:

 

 

Dit word binnenhalen atmo :specool

 

allemaal voor eigen gebruik? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...