Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

'high Speed' Growing Met Zaden

Recommended Posts

Ik zit je met :bier te volgen. Niet te geloven.

Hoe hoog zijn de planten nu? (na xx dagen?)

 

De groei is er al lange tijd uit hoor , ze zijn nu ongeveer een meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welk soort vind je er nu echt uit springen kwa groei en bloei?

Waarvan je zegt dat die het beste presteert tot nu en en je het meest geschikt vindt om direct op 12/12

te beginnen.

En hoe zit je nu met de voeding, alleen de guano extract?

 

Gaat erg goed tot nu toe :bier , ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren...

 

Succes.

 

Gr.

 

Het is eigenlijk nog te vroeg voor een eindoordeel, daarvoor moet ik het gewicht eerst weten . Maar tot dusver wint de Lucky Queen het wat betreft stabiliteit ,compactheid en de hoeveelheid harsen , de 2 Santa F7's zitten ongeveer op dezelfde lijn . Blue Tops geven in de meeste gevallen wat meer Sativa achtige toppen ,die dus wat luchtiger zijn . De harsvorming begint ook later . Maar wat betreft gewicht zullen ze het waarschijnlijk gaan winnen . Wat betreft de eindlengte maakt het weinig uit . Ook zijn de lucky's smallere planten die voornamelijk 1 lange top geven,daar kunnen er meer van op een M² .

 

Wat betreft bloeitijd ontlopen ze elkaar niet veel . 2e internode bloei is bij alle soortjes begonnen, nieuwe witte stampers duiken op en er ontstaat uitgroei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een Lucky queen:

 

med_gallery_4254_232_154291.jpg

 

a See Of 'White' , ik zie meer wit dan groen dus noem ik dit eerder de SAW-methode dan de SOG methode.

 

med_gallery_4254_232_119454.jpg

 

Verschillen in hoogte vallen mee zoals je ziet . Je ziet hier niet alle planten over de volle 1,1 meter trouwens,rechts loopt het hok nog een stukje door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie zei dr dat gelijk op 12/12 niet goed was ?

of zit er mischien helemaal geen thc in ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
of zit er mischien helemaal geen thc in ?

Haha, tja wie weet. :verrygood

 

Ziet er lekker uit atmo. :bier

Succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Atmosphere,

Ziet er goed uit en het zwellen is begonnen .

Hoe lang denk je dat ze nog moeten/mogen , week of 3 ?

Met minimaale voeding een meer dan gemiddeld resultaat is niet verkeerd .

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
wie zei dr dat gelijk op 12/12 niet goed was ?

of zit er mischien helemaal geen thc in ?

:bier

In dat geval was ik er nooit aan begonnen.

Maar je zal nog van staan kijken hoeveel mensen ( met name in het buitenland )er nog denken dat deze methode niet kan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Atmosphere

Wat bedoel je met ballast stoffen.

Ik ken alleen maar een soort zand producten en dat kan geen kwaad.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Atmosphere,

Ziet er goed uit en het zwellen is begonnen .

Hoe lang denk je dat ze nog moeten/mogen , week of 3 ?

Met minimaale voeding een meer dan gemiddeld resultaat is niet verkeerd .

Buble

 

Ze bloeien nu minimaal 47 dagen ,want het waren nog geen 3 weken tot de eerste bloeiverschijnselen . Ze hebben dus ongeveer 7 weken bloei achter de rug . Ik denk nog 2 weken , dit hangt natuurlijk af van hoe rijp je ze wil hebben.

Ik kijk naar het formaat en de vorm van de Trichs ( de harsbolletjes)om de oogsttijd te bepalen. Staan die op springen dan is het gewicht maximaal en dus oogsttijd. Harsen vormen immers een heel groot deel van het drooggewicht. vaak het grootste deel . De zaadhoesjes en blaadjes zelf wegen geen drol als ze droog zijn, en de 'haartjes' al helemaal niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Atmosphere

Wat bedoel je met ballast stoffen.

Ik ken alleen maar een soort zand producten en dat kan geen kwaad.

DB

 

het zijn alle in het grondwater aanwezige zouten (de ionen, opgelost dus) die de plant op dat moment niet kan gebruiken . Het kan zijn dat hij ze wel opneemt maar dan moet het de plant ook weer uit. Het is dan overbodige voeding die verwerkt moet worden , dit belast de plant. Gevolg is vertraging van groei en bloei.

 

Dit zie je mooi bij een kleine stek in zwaar bemeste grond . De stek verbruikt zelf nauwelijks voedingsstoffen maar krijgt er wel heel veel binnen ,dat kost zo veel kracht om te verwerken dat ze bijna of helemaal stil komt te staan.

 

Mij valt steeds op dat grond met een lage begin EC waarde de beste resultaten geeft , dat zie ik ook bij anderen . Kijk naar de grondmix die sannie gebruikt ,die bevat seramis en cocos welke beide een erg lage EC hebben. Het zal de EC van bv all mix aanzienlijk omlaag halen als je het daarmee mengt .

Op dit moment ben ik bezig de EC waardes van alle grondsoorten en mediums waar ik aan kan komen te meten. Door het water in de grond eruit te persen hoef ik geen water bij te mengen om de EC te kunnen meten, zo krijg je dus de werkelijke ec waarde van de grond . Dat persen doe ik met een zware stalen pers die 8 ton druk kan leveren. Sommige grond soorten hebben een afschuwelijk hoge EC in tegenstelling tot grond uit de natuur. Ik zal nog eens een tabelletje daarover maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bier , Kijk naar die harsen jezus!

Die zullen plakken en zwaar zijn :verrygood

 

Succes :smoke

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen zeker nog wel een week of 2, iid vol met harsen zoals het hoort :bier

 

En alweer een vraagje:

Je zegt:Ik kijk naar het formaat en de vorm van de Trichs ( de harsbolletjes)om de oogsttijd te bepalen. Staan die op springen dan is het gewicht maximaal en dus oogsttijd.

 

Dus als het gewicht volgens jouw maximaal is en je laat ze dan langer staan, BV omdat het blad of de haartjes er volgens de standaard die de meeste mensen aanhouden nog niet aan toe is. Zal het gewicht dan in jouw ogen ook kunnen afnemen?

 

Ben benieuwd,succes.

 

Thnx.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

potjandoosie atmo wat ben je goed bezig :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die kunnen zeker nog wel een week of 2, iid vol met harsen zoals het hoort :bier

 

En alweer een vraagje:

Je zegt:Ik kijk naar het formaat en de vorm van de Trichs ( de harsbolletjes)om de oogsttijd te bepalen. Staan die op springen dan is het gewicht maximaal en dus oogsttijd.

 

Dus als het gewicht volgens jouw maximaal is en je laat ze dan langer staan, BV omdat het blad of de haartjes er volgens de standaard die de meeste mensen aanhouden nog niet aan toe is. Zal het gewicht dan in jouw ogen ook kunnen afnemen?

 

Afnemen denk ik niet nee , alleen gaat onder andere THC steeds verder oxideren ,stoffen als CBN en CBD onstaan er dan te veel . Het is maar net welk effect je wil van je wiet ook .

 

De bruine haren theorie wordt lastig toepasbaar als er een 2e internode bloei begint, daarom let ik liever op andere zaken . Overigens zal ik niet wachten oogsten tot ook de 2e of zelfs 3e internode bloei helemaal klaar is, dat gaat te lang duren . Helemaal bovenin blijven ze ook erg lang wit meestal omdat voornamelijk daar die 2e internode aangroeit.

 

Ze zitten nu al volop in de 2e internode bloei , en vooral de lucky hebben al dikke trichs, die kunnen over een week om verwacht ik . Dat zou betekenen dat ze 10 weken hebben gedaan over de gehele cyclus, dat is aardig kort .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er indrukwekkend uit, atmo!

 

 

ga je over de gram per watt?

 

 

 

laters! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt lastig denk ik op slechts 0,88 vierkante meter, nee dat lukt niet .

 

Jammer is ook dat ik in het begin een fout maakte waardoor er een reeks ontluikte zaden om zeep werden geholpen . Was dat niet het geval geweest dan was de bezetting nu beter, er hadden er nog 4 bij gekunt zie ik nu. Niet dat er licht rechtsteeks op de grond schijnt zoals het nu is ,maar meer planten was nog beter geweest. Vooral de lucky's bestaan voornamelijk uit 1 lange bud dus kunnen er veel van op het beschikbare oppervlak. Dit wist ik vooraf niet ,het was de eerste keer met dat ras .

 

Tevreden ben ik zeker wel, omdat blijkt hoe snel je enorme toppen kunt kweken. Nog niet eerder had ik zulke grote op 12/12 vanaf het begin . Verder heb ik totaal geen ongedierte gezien en ook nog geen butrot . dit laatste heb ik zeker mede te danken aan de nieuwe manier van ventileren (aan en afvoer bovenin,maar niet naast elkaar )

 

Daar valt me de bek van open!!!! :bier

 

Dan is meteen duidelijk waarom ik die genetica heb willen behouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze methode is er 1 die eenvoudig is en weinig investeringen vergt . Je hebt er niet eens potten voor nodig als je er tenminste geen kweek gelijk achteraan wilt draaien. Gewoon een bak van 30 cm diepte zonder gaten in de bodem. Dat nog wat PVC buizen met bochtjes voor de bewatering (gaatjes in de buizen ), zaden de grond in gaan .

 

Er moet echter niet te veel mis gaan ,er is immers geen tijd voor herstel zoals bij een kweek met groei periode. En je begint vanaf 0 met zaden , het succes ligt dus volledig in jouw handen, dat vind ik juist het mooie van kweken uit zaad. Bij stekken is er een deel van de kweek al door iemand anders gedaan ( tenzij je ze zelf maakt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is buitenkweken met jouw methode ook mogelijk?

 

Later in het jaar zaaien zodra de eerste buitenberichten over bloeiverschijnselen komen,

of voorgroeien direct onder 12/12 en dan naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ,dat kan zeker . Begin augustus inzaaien dan. Je hebt dan alleen weinig aan een kleine plant . Of gewoon nu al verduisteren .

 

 

Aantoonbaar is het kweekje waarbij er van 0,5 vierkante meter 350 gram kwam. Dan zou ik op 0,88 M² op zeker 600 gram moeten uitkomen , maar dat zie ik niet gebeuren ,zou wel erg veel zijn op dat oppervlakte.

 

Ik zal nog wat foto's plaatsen met de grote toppen + pakje shag ter vergelijking . Nog ff en ze gaan om .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg (lees heuuuul eruuug) nieuwsgierig. Ik wil dit zelf ook gaan doen in een nieuw hok. Hier heb ik maar een beperkte hoogte en daarom lijkt mij deze 12/12 methode i.s.m een scrog perfect.

 

Als je je eigen zaad kweekt is dit volgens mij een ideale methode (eerst de beer wegen voor dat we hem verkopen trouwens) lekker rap. En dit gaat misschien ten koste van een beetje opbrengst maar dat maak je wel weer goed door een extra ronde te draaien, je hebt toch je eigen zaden :verrygood

 

Ziet er hoopvol uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de mannen heb je dan eigenlijk wel weer ff een aparte ruimte nodig .

 

Dit keer heb ik overigens geen planten bestoven voor zaad .

 

Dag 71 vanaf ontluiken :

 

7,5 a 8 weken bloei

med_gallery_4254_232_853261.jpg

 

 

 

gallery_4254_232_35000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...