Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Tl-d Reflex 8x 36 Watt

Recommended Posts

masteryero slaat de spijker op z,n koppie :)

 

Ook ik heb altijd :cry laatste drie jaar een kast gehad.

ik heb dit veranderd in de box xl. Bij mij was het zo dat het ff gemakkelijker in/uit elkaar moest kunnen, anders had IK hem niet veruild voor me Tent. Het is en blijft een tentje.

 

Ik weet zeker dat als je hem zelf bouwd, je goed koper uit bent.

 

ik heb wel een tippie, nee niet die :smoke , Laat wat je moet zagen aan binten/staanders zagen bij de bouw markt, kost niks en geeft een hoop plezier.

 

En voor mij, ik geloof Heilig in de tent dus dat raad ik je ook aan, hahahahah B) ;) ;)

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mactrunk,

 

Die gasten hebben gelijk, gewoon zelf bouwen. Die kastjes zien er allemaal mooi en gelikt uit, maar de inhoud is vaak te tries voor woorden. Als je zelf bouwt, kun je een betere filter, zwaardere afzuiger, betere VSA's, isolatie etc. etc. alles naar gelang inbouwen. Het gaat er niet om hoe het kastje eruit ziet, maar om de functionaliteit. Bovendien ben je veel goedkoper uit. Ook zit je met een zelfgemaakt kastje niet aan vaste maten. Dus waarom een tent van 1.20 bij 1.20 neerzetten, als je thuis bijv. ruimte hebt van 1 bij 3 meter. Zelfbouw is maatwerk en je kunt dan optimaal gebruik maken van jouw situatie (veel meer planten kwijt en\of meer lampen al naar gelang wat jij wilt). :smoke

 

Het timmerwerk van een kastje kost je nog geen dag en zeker niet als je het plaatmateriaal bij de bouwmarkt al op maat laat zagen. En het inbouwen\volbouwen met apparatuur kost je misschien ook nog een dagje werk. Maak dus eerst een schetsje op papier en werk dat een beetje uit en dan lekker klussen. B)

 

Enige voordeel van de kastjes en tentjes is dat het iets makkelijker op en afbouwen is. Maar geloof me als het moet heb je een eigen hokje ook binnen no-time opgedoekt (ik spreek uit ervaring). :)

 

Ik heb je kweekje gevolgd omdat ik met TL licht mijn planten wil laten (voor)groeien, 4 etages dus neemt weinig ruimte in. Na 2 a 3 weken wil ik ze in het afbloeihok zetten. Dan hoeven ze nog maar 6 weken af te bloeien (afhankelijk van de soort) en kan ik dus elke 6 weken oogsten. Hiermee win ik ruim 2 oogsten per jaar. :cry

 

Nogmaals ik kan niet anders zeggen dat je het goed hebt gedaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en mac al overtuigd ?????

 

nog een voordeel beacht ik me later nog is is dat in een zelfbouwkast je een systeem kan ontwerpen om een bakje met water in kwijt te kunnne en een vernevelatortje erin dit heeft rataplan toen ook in zijn 3 in 1 hok gedan en ik vond het een fantastisch idee, vooral als je met stekken kweekt is een lv zeer belangrijk en meot hoog zijn

 

in een homebox kun je geen ( zover ik zou weten ) vernevelingsysteemkwijt, een stekken missen dan daarin net ff dat helpende handje en wat haast geen moeite/geld kost om het aan te schaffen.

 

ook kun je in je vernevelsysteem je bladvoeding toevoegen en hoef je niet meer te klooien om overal mooi bij te komen met je plantn spuit, de mist zal zorgen voor een mooie verspreiding :verrygood

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het toch bij een gekochte kast vooral omdat die er netter uit zien. De reden is dat ik niet weer van alles moet kopen en 10 keer heen en weer moet rijden naar growshop en de Gamma. Maar de grootste reden is nog altijd gemakzucht. Mijn gemakzucht is een beetje duur dus maar met de eerste kweek heb ik die gemakzucht er wel uit.

 

Deze blijf ik tot nu toe het mooist vinden vooral vanwege het maximale gebruik van een kleine oppervlakte:

 

green smile

 

Dat krijg je denk ik zelf niet zo mooi en netjes gebouwd en zou mij in ieder geval veel werk schelen.

 

Dopey: Zo had ik het zelf nog niet gezien maar dat is een supertip van je! Boven kan ik drogen en voorgroeien terwijl de rest staat te bloeien! Dan kunnen ze meteen na het knippen worden vervangen! En eventueel nog een moedertje bijhouden ook daar is genoeg ruimte voor! :verrygood

 

Alles is trouwens al flink ingekrompen en het drogen gaat lekker rap. Ik denk dat ik na het weekend alvast de samples weg stuur. Eventueel afdrogen moeten jullie dan maar doen tot zover dat nodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mactrunk

toppie dat je deze topic hebt afgemaakt

volgens mij ben jij de eerste met die spectums

die dat gedaan heeft.

 

en ik bedank voor die sample die j me aanbood. :verrygood

maar ik rook zelf niet.

 

ga je weer een opzetje doen met deze tl's??

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij was geld aan het verzamelen voor een ander hokje en zit volgens mij te twijfelen tussen een kant en klaare kweekkast te kopen en of TL erbij :D

 

 

Wietsurfer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitt: Deze opmerking: "ik volg je ook mactrunk :verrygood " nadat ik wietsurfer wat had beloofd, heb ik als subtiele hint van je opgevat. Maar heel goed dat je niet rookt! Wat zijn de meeste mensen hier ongezond bezig he! Echte junks zijn het! :D

 

Wietsurfer: Ik ben eruit hoor! Het gaat een mooie kant en klare kweekkast worden! ;)

En ik krijg nog een adres van je! Maandag gaat het op de post namelijk dus als je dinsdag stoned wilt zijn moet je opschieten! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mactrunk ik zag je kastje en meot zeggen dat wat er allemaal bij stond prima inorde is je zal het maar moeten kunne zo'n kast bouwen gheghe

 

de prijs valt ook wel mee het is tog met lampen en alles erop en der aan ????? en het is een plug en lay systeem tog????

je hoef niet alles zelf inelkaar te zetten ??? wat me ook opviel is dat de buitenkant een doorzichtige deur heeft hoe krijg je het dn voor elkaar dat het daarin pikken donker is ????

 

het is zeker een handig kastje 48 plantjes vind ik alleen wat overdreven ja mischien als je er lowyrders instopt ik zou zelf voor een 5 tot 10 planten gaan per niveau

 

paar keer toppen en dan scroggen haal je het zelfde gewicht eraf alleen dan met minder zaden is duz weer voordeliger :verrygood of minder stekken en houd je over.

 

ik zelf zou niet gaan voorgroeien in het kastje zelf en ook neit een moeder erin onderhouden

 

1. onder tl is goedkoper en werkt goed

2. moeder eronder houden binnen de kortste keren groeit die moeder je het hok uit ook hier kan je een simpel tl hokkie voor bouwen :D

 

 

 

maar wat ik al zei een prima hokkie zo te zien !!!!;):D en ook daar zal ik graag een kweekverslag vna willen zien.als je het goed aan pakt zal je naar 1 oogst nog een beetje winst kunnen pakken ook maar dan zal je wel een kg droog moeten halen want : kast + stroom en tijd - de opbrengst = is winst of verlies maar dat weet je zelf ook wel.

 

 

greetzzz masteryero

 

ps welk soortje had je nou eigenlijk gekweekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft geen doorzichtige voorkant. Is de highlander volgens mij.

En ze gaan voor 24 per niveau omdat er eigenlijk niet of bijna niet gegroeid word voor de hoogte.

Of je moet gaan scroggen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Romy. De deuren hebben ze voor de foto denk ik even weggehaald. Ze zeggen zelf dat er 500 tot 750 gram per niveau af komt maar dan moet je volgens mij wel in de klasse "expert proff kweker" passen volgens mij!? Ik ben blij als ik met 2 niveau's 750 gram haal. Ik zit nog wel te kijken naar andere kasten hoor maar dit lijkt me voor nu een mooie keus. Kan dus zomeaar dat ik morgen een andere wil! :verrygood

 

Masteryero: inderdaad plug&play. Dat wil ik ook. Je krijgt een simpel bouwpakketje stekkies erin, stekker erin en groeien maar. De soort die ik van de growshop heb is een NLX. Wat voor NLX weet ik niet dit was alles dat ze weten. Maar ik krijg er bij hun 3,40 euro per gram voor dus lijkt me een goed soortje. (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mac : 3,40 is helemaal neit slecht :verrygood heb zelf van andere wellis gehoord dta ze er 2,80 voor kregen en dan was het wiet dat onder 400 watt kwam

 

en dat kastje als je een goede voedingslijn neemt en alles meet en regelt lijkt me het eker wel haalbaar hoor die 500 gram per verdieping, en lukt jouw wel kijk maar is naar die oogst onder de tl die was tog ook goed!!!!!

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het vertrouwen maar dit was wel een heel makkelijk kweekje hoor!

 

Even samengevat:

 

Week 1: 18 uur

Week 1,5: 12 uur < hierna ook de planten gebogen/knakt

Laatste week 14 uur

 

Water: kraanwater:

Voeding: alleen bloeivoeding laatste 5 weken

Bodem: aarde van de growshop

 

Dus veel moeite heb ik er niet voor gedaan. Ik ga het ook zo aanpakken met de nieuwe kast. Eerst maar eens kijken wat er dan vanaf komt.

Mocht ik er een goede 500 gram per niveau af halen dan ben jij de eerste die van mij 10 gram krijgt!!! :verrygood

 

Morgen gaat trouwens je wietje op de bus. Ik wilde het vandaag doen maar ben het vergeten. Zal een mooi topje voor je opsturen en geen kleintje van de onderkant.

 

Wietsurfer: ik heb je adres nog niet!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou ik je aan ouwe :verrygood

 

zodra ik wat van mijn buiten planten oogst ben jij de eerste die wat van mij krijgt

 

ik ben zeer benieuwd naar je nlx

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ken ik er ook nog wel een paar, ik deel straks mijn wietje met Mactrunk

 

med_gallery_10518_1932_1609358.jpg

 

 

Net gemaakt , regen + nacht maakt de foto er niet beter op :verrygood

 

WIetsurfer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank, dank! Maar ik rook niet! Oke zelden dan. Ik denk dat 2x per jaar veel is en dan is het echt puur om 1x even lekker te relaxen. Maar ik rook ook geen sigaretten en ik zou niet weten wat goed smaakt van wiet laat staan dat ik het lekker vind. Ik doe het puur om lekker stoned te worden. ;)

 

Dus jullie moeten je wiet lekker houden ik doe het puur omdat ik "proef"personen nodig heb en ook met een beetje liefde natuurlijk! :D

 

Maar wel tof dat jullie ook zo makkelijk zijn! Bedankt! :verrygood

 

Masteryero: je topje gaat vandaag 100% op de bus!!! Ben heel benieuwd wat de kwaliteit is!!!

 

Die plantjes zien er trouwens goed uit Wietsurfer!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maccie je hoeft het ook neit te smoke hoor doe maar is een grammetje in de thee ik verzeker je 'LAUW'

 

of je maakt er 1000 en 1 gerechten van ( ja ik ben kok en heb er al de gekste dingen mee gezien ) van cake tot parfait maakt allemaal niet uit als je maar boter toevoeg het is namelijk een polaire of apolaire stof 1 van de 2 wat wilt zeggen dat het zich niet hecht met water maar wel aan dierlijke vetten zoals boter

 

 

ik meot zeggen wietsurfer die planten van jou zien er strak uit veel gesnoeit ??? of wat hb je er mee gedaan ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha... nee ik rook het wel hoor! Ik kan wel roken daar gaat het niet om maar ik proef echt geen verschil tussen een joint en een gewone sigaret. Toen ik vroeger alleen nog wiet knipte kon ik het niet roken met shag erdoorheen. Dan moest ik heel erg hoesten als een jochie van 12 die voor het eerst een peukie opsteekt. Dus ik rookte het puur wat naar mijn verbasing wel goed ging. Kennelijk is wiet wat zachter voor de longen. ;) Ik was dan echt knetter stoned! Alles in super slowmotion en in schok bewegingen en de volgende ochtend nog steeds een beetje wazig. Nu haal ik de shag uit een sigaret waarna ik het terug stop samen met de wiet. Heb je een lekker filterwietje! :D

 

Oke nu weer on-topic we dwalen af van de kweek! :nerd

 

IK BEN HOOKED!!!! Wat is wiet kweken geweldig zeg! Zelfs het knippen is niet erg als je weet dat ieder knipje een eurotje voor jezelf is! Ik heb het net gewogen hoewel het nog een paar dagen mag nadrogen maar ik zit nu op 195 gram!!! :verrygood

 

Veel meer dan ik had verwacht en meer dan 10 gram zal het niet meer gaan indrogen. Kennelijk zijn het dus mooie compacte topjes! Nu ben ik nog meer gedreven en ga ik zo snel mogenlijk weer aan een nieuwe kweek beginnen!!! Ik hoop dat jullie er weer bij zullen zijn om mij mentaal te steunen! :D Volgende keer een dikker envelopje Masteryero! :D

 

Over een paar dagen uiteraard het definitieve eindgewicht en dan is dit eerste projectje klaar en ben ik geen kweekmaagd meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood we zijn trots op je mactrunk :D

 

hey en er waren nog wat puntjes die verbeterd konden worden zei je volgende keer nog een beter oogst

 

toppie

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mactrunk : IK BEN HOOKED!!!! Wat is wiet kweken geweldig zeg!

 

Haha een heerlijke emotie daar ;) . Nu nog maar een ander hokje bouwen of kopen :verrygood

 

Good Luck And Have Fun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een ervaren roker zo ver gekregen mijn wiet te testen! :D

 

Hieronder volgt zijn ervaring van mijn home-grown tl wiet! ;)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aller eerst kon ik er niet van afblijven ik wilde er gisteren 1tje roken en een week later nog is 1 ( kijken naar het verschil qua smaak ) maar dat is me niet gelukt. Het topje dat je stuurde was me nog een helebeste ook mooi compact en rook zeer sterk.

 

Eerst dacht ik oow daar haal ik 2 kleintjes uit naar het te hebben vergrind zag ik tot mijn verbazing dat het er eigenlijk wel drie konden zijn tog heb ik het in 2 joints gestopt

 

De eerste was smiddags rond een uur of 3, ik moet zeggen dat hij was wel wat aan de scherpe kant ( want nlx toch naar mijn idee altijd heeft ) en het rookgenot zou ook wat plezierige wezen als je het nog een week langer zou laten drogen.

Maar smaak zat er volop aan. Ik rookte de joint dit maal met een vriend en werd er plezierg high van:D

 

die avond rond een uurtje of 11 dacht ik van wat maakt het ook uit die andere ook roken en er een knots dikke van roken, nou dat heb ik geweten.

Ik was zo stoned als een garnaal en had hem nog niet eens op ( ja ik heb duzz nog wat voor strax bij de lunch ). De weet was erg psygisch en hield heel lang hard aan.

Niet onplezierig maar wel eentje die je niet sochtends moet roken anders kom je je nest niet meer uit het is dus zeker een bankzitter wat in houd dat het een sterke wiet is !!!!

 

Ik ben best wat gewend !!! maar deze wiet die ik van jou had gerookt mag ik toch echt wel in mijn top 10 zetten van sterkste high ik lag op bed en voelde me helemaal weg zeven.

 

zo zie je maar dat onder tl kweken ook een goed en vooral sterk resultaat kan geven

 

mijn cijfer voor dit wietje is 8 en als ik hem verder had laten rijpen zou het vast een 8,5 zijn geweest want dan was die minder scherp wel is het een kei goede NLX die de naam in eren houd !!!!!!!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nee, nee ... Masteryero is geen directe familie en ik heb hem extra wiet toegestopt. :verrygood

 

Kortom ... het lijkt mij duidelijk dat de kwaliteit van de wiet zeker niet onder doet aan hps wiet.

 

Vandaag wederom gewogen en nog steeds 195 gram. Nog een paar dagen en dan is het echt kurkdroog. Ik wacht altijd (in het verleden) tot de steeltjes niet meer buigen maar meteen breken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mactrunk,

 

Er staat een Highlander kastje te koop op het forum. Iets voor jou ??? :verrygood

 

 

PS ik hou het op zelfbouw. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet inderdaar ook altijd goed laten drogen. Tot het steeltje breekt en niet knakt. Maar ik heb gezien op de foto;s dat je gelijk ze in kleine topjes heb geknipt. Sommige mensen zweren erbij als je gewoon de tak afknipt en op zijn kop bijv. aan een waslijn laat drogen dat de suikers van de steel in de top gaan zitten en er dan meer smaak aanzit. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar heb ik gehoord.

 

Good Luck :D

 

( Mactrunk zat toch meer te denken aan zelfbouw :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietsurfer: nee mactrunk wilde een highlander kast halen maar de kast die hier aangeboden word is niet de gene die hij bedoelt hij wilt en dubbele naar alle waarschijnlijkheid halen :verrygood en ik dacht dat bio flores de naam was die de highlanderskast verkocht slechts een enkel had duzz te klein

 

verder over het ophangen van je wiet, ik zelf doe het wel altijd braaf al meot ik zeggen dat ik dit jaar een mooi droog rek heb weten te regelen en ze waarschijnlijk dit jaar allemaal gaan liggen, nou werken alle kleine beetjes maar ik denk niet dat het een 'must' is om toppen te laten hangen was dit wel het geval dat de kwalitiet van die wiet zou verslechteren als je het neit op hangt dan waren er vast geen droogrekken meer in omloop :D

 

greetzzz masteryero

 

ps: mactrunk je wietje was lekker wanneer ga je weer verder met kweken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopey, bedankt voor de tip! Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Heb nu ook goedkoop een tent aangeboden gekregen en overweeg dat ook. Bij de Formido zag ik echter een gigantische garderobekast welke ook mooi om te bouwen is. Eventueel met enige hulp van iemand uit de buurt. :verrygood

 

Ik ga voor: brandveilig, geluidarm, goede opbrengst. Dus even afwegen want zo klein mogelijk en eventueel gecamoufleerd zou ook mooi zijn en dat zit er met een grote tent niet in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet goed alles op een rij zetten he Mactrunk.

 

-Waar wil ik hem zetten?

-Hoeveel lampen?

-Kan ik lucht aan/af voeren?

-Hoeveel ruimte wil ik afgeven?

-

-Hoeveel planten?

-Hoeveel lampen ( wat voor lampen )?

-Hoeveel grammetjes wil ik om de 10 weken :nerd

 

Wietsurfer :verrygood :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...