Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Tl-d Reflex 8x 36 Watt

Recommended Posts

Spoelen is denk ik water zonder voeding? Waarom is dat eigenlijk? Alle rommel (voeding) eruit groeien? :specool

 

Ik heb ze vandaag weer water gegeven en gister dacht ik al te zien dat ze iets gegroeid waren maar vandaag wist ik het zeker. Ik zie ineens verschil en ze zijn duidelijk dikker geworden. Ik denk dat ik ze te veel water heb gegeven want op het forum in een ander topic had ik gelezen dat paarse steeltjes ook met voedings opname gebrek te maken kon hebben wat weer te maken had met te vochtige grond. Nu staan ze voor het eerst redelijk droog en nu beginnen ze opeens te groeien.

 

Weer wat geleerd want volgens mij stonden ze dus gewoon te nat. Ik heb ze nu wel nog een keer water gegeven met voeding. Dan geef ik ze over weer 3 a 4 dagen nog eens zonder voeding en daarna maar eens richting knippen laten staan.

 

Op de foto zie je denk ik nog geen duidelijk verschil dus ik wacht nog even tot ik weer nieuwe foto's plaats maar ik heb er nu een goed gevoel bij dat ze nog wel wat groei gaan laten zien!

 

Nog even geduld wietsurfer je rookertje komt wat later! :lol:

 

 

Inderdaad niet teveel water geven, dames houden niet van natte voeten. Gewoon even met je vinger in de aarde voelen of het nog nat is. Pas als het droog is weer geven. Het kan nl. zijn dat de aarde van bovenaf droog lijkt, maar dat de pot onderin vol met water staat.

 

Je kan ook even een metertje kopen voor 5 euries bij een tuincentrum en deze in je aarde prikken. Pas als het echt droog is kun je weer water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hebben die van mij behoorlijk nat gestaan vrees ik. Ik gaf ze van onder water en de grond is aan de bovenkant vochtig. Als ik dit eerder had geweten had ik wellicht al veel grotere toppen gehad. :specool

 

Maar goed. Nu weet ik het voor de volgende keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooo, ziet er goed uit man! :specool Hoop dat dat hier minstens net zo gaat lukken ;)

 

Staan nu bijna 'n week op 12/12, zonder voeding. Gaan we v/d week mee beginnen...

 

Dan nog 'n weekje 12/12 of 'n stukkie minder??? Hoor 't graag... :lol:

 

Laterssss :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mactrunk da bomb : wat een plantjes ik zou wel graag willen weten wat het eind resultaat is in het drogen gewicht zou je me dat als je het weet kunnen pmen ik kan namelijk slecht onthouden waar ik wat ook alweer gelezen heb en gevraagd :specool ik vind dit eigenlijk een supersysteem

vooral als je kamer huurt als er een beetje opbrengst vanaf komt is het heel erg intressant om het ergens op te starten het kost namelijk veel minder stroom

 

waardoor je of voor meer planten kunt gaan of voor gelijken planten en minderstroom zodat je huisbaas er ook niet of niet snel achter kan komen :lol:

ook zal het engergie bedrijf niet snel gaan klagen

 

je gebruik alleen aan lampen rond de 150 watt :lol: lachertje en je houd er 24 stekken onder als ze 20 gram per plantje worden zit je al aan een gewicht van 480 gram dat moet tog wel te halen zijn dan kweek je

 

4,8 op 1 watt hahaah

 

ook moet ik je bedanken voor het tl reflex aramateurtje en die kweek opstelling van.... ben de naam er van kwijt heb het nog ergens opgeslagen

 

many tnxxx en very suc7 nog

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! Maakt het voor mij ook leuk om alles hier bij te houden. Elke keer weer leuk om te zien dat mensen er iets aan hebben! :specool

 

Ik laat het je weten Masteryero!

Ik ben wel iets meer dan 150 watt kwijt. Dit is 8x36 dus 288 watt. Maar ik denk dat daar wel minimaal 250 gram vanaf te halen is wat op 850 euro neer komt in mijn geval. Alleen zoals je al hebt gelezen had het bloeien beter gekunt en ben ik bang dat ik ze veel te nat heb gehouden. Eventueel EC metertje aanschaffen is dus ook geen overbodige luxe. Dus ik denk dat de 2de keer meer gaat opleveren als ik beter ga doseren met water geven en eerder met bloeivoeding ga starten. Voor nu maar hopen dat de komende weken nog wat extra gaat opleveren. 4,8 ga je helaas niet halen! In dit topic stukje terug staat wel iemand die 1 gram per watt heeft gehaald wat ik heel netjes vind voor TL aangezien dat met hps al heel moeilijk is.

 

Boberke! Laat ons meegenieten en maak een verslag!!! :lol:

En wat bedoel je precies met je vraag trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mactrunk tnxx ook zou trouwens een tensio meter geen overbodige luxe zijn als je met een blumat systeem werkt in combinatie met tensio en je ckeck wekelijks of alles klopt qua druk en de watergifte

dan ga je met twee vinger in je neus de kweek door :specool

 

ik zat aan dit laatste te denken omdat het makkelijk kweken is.

 

ga zo door

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben wel iets meer dan 150 watt kwijt. Dit is 8x36 dus 288 watt. Maar ik denk dat daar wel minimaal 250 gram vanaf te halen is wat op 850 euro neer komt in mijn geval.

 

reken je niet rijk voordat je geoogst hebt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee doe ik ook niet hoor! Ik hoop dat ik hier 150 uit haal en dan is het nog veel denk ik. Maar ik bedoelde een betere kweek waarbij de omstandigheden beter zijn en ik van mijn fouten heb geleerd. Volgende keer wil ik namelijk scrogen en in ieder geval niet te veel water geven.

 

Ik heb nieuwe foto's gemaakt met een pen ernaast zodat je duidelijk kunt zien hoe groot ze zijn. Die ga ik er zo op zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de beloofde foto's. Kunnen jullie me ook zeggen of ik nog even moet wachten of moet ik gaan knippen? Ze staan nu 58 dagen in de bloei maar zijn al best bruin. (?)

 

Knippen of doorkweken?

 

Elke plant heeft een grote hoofdtop + een 2de iets kleinere top zoals op deze foto. Dit geld voor vrijwel elke plant.

gallery_9096_1718_251727.jpg

 

 

 

 

Daarnaast hebben ze allemaal wel heel veel kleine topjes ongeveer zo groot als mijn duim.

gallery_9096_1718_6023.jpg

 

 

 

 

En nog eentje van de zijkant gezien:

gallery_9096_1718_252294.jpg

 

Ben benieuwd wat jullie over het knippen zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mactrunk,

 

Mooi super kweek verslag, werd eens tijd dat er eens iemand het kweekverslag met de reflex lampen afmaakte !

 

Over het knippen, ik zou nog niet knippen, alles is nog zo groen he......

Ik zou het toch nog een weekje of zelf 2 afwachten....

 

dacht dat de mensen van de reflex op de highlife me verteld hadden dat het kweken wel een weekje langer

zou duren voor een mooi resultaat.

 

ben enorm benieuwd naar het droge gewicht, en ook het natte gewicht....

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi antwoord waar ik iets aan heb! Bedankt! Ik wist namelijk niet of dit nou groen of bruin was. Beetje gebrek aan ervaring nog! :specool

 

De haren zijn namelijk veelal bruin met wel veel verse witte haren maar verder zijn de buds inderdaad nog mooi groen. Daar moet ik dus ook op letten kennelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mactrunk : als 80% van de witte haren bruin zijn kan je oogsten onder normaal licht bij tl verlichting kan je eventueel nog een paardagen wachten zodat je toppen net ff iets compacter worden .

 

 

vel succes

 

zou ook nog wel iig een weekje wachten hoor

 

greetzzz masteryero

 

ps het zal er vast wel ergens staan maar hoe groot zijn je plantjes nou precies geworden en hoelang heb je voorgegroeid?? is handig want ik ben zelf ook een voorgroei hok aan het maken met tl en kan het misschien zo aanpassen dat ik er een kweek hok van zou kunnen maken maar licht aan de plant grote, leuk om te zien trouwens zo'n topic als dit toppie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Zemec bedoeld is dat de bladeren nog zo groen zien, de planten tonen nog geen tekenen van verval.

Omdat je zelf ook zegt dat er nog vele nieuwe witte haren worden bijgemaakt, denk ik ook dat je ze best nog een weekje of 2 kan laten staan hoor :specool

 

Toppen zien er nu al zeer hard uit, vraag me af hoe ze er nog 2 extra weken zouden uitzien :lol:

 

Greetz BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je kweekt op aarde is het belangrijk om te weten dat de bovenkant van de aarde altijd droger is als de rest die er onder zit. Dus als ik jouw was zou ik altijd even mijn vinger voorzichtig in de grond steken om te voelen en te zien hoe nat het is.

 

Ik maak van het najaar een hok en ga ze proberen om op TL ze te laten groeien en te laten bloeien om gewone lampen. Scheelt een hoop energie dus vinden denk een hoop mensen wel intressant :lol: .

 

( Let wel goed op je water gebruik dat is zeer belangrijk !!! :specool ;) )

 

 

Wietsurfer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag eens goed gezocht op internet over water geven op aarde en ben erachter dat ik veeeeel te veel water heb gegeven. Valt me zelfs nog mee dat het zo goed is gegaan. Doordat ik zo veel water heb geggeven hebben ze moeilijker voeding kunnen opnemen waardoor dus minder opbrengst.

 

Ook heb ik een ander schema gevonden voor kweken onde TL met meer uren licht tijdens de bloeifase om het gebrek aan lumen te compenseren. Boberke gaf me eerder ook al aan dat hij dat ook wilde doen. Had hij dus wel een goed punt!

 

Kortom... het kan dus nog wel iets beter dan deze eerste kweek! Maar ik laat me niet uit het veld slaan en we gaan met deze info gewoon weer opnieuw proberen!

 

Daarbij komt wel dat het voor thuisgebruik een heel fijn wietje zal opleveren denk ik en voor die doeleinden is TL heel aardig om mee te kweken gezien de voordelen van energieverbruik en brandgevaar.

 

Ik ga echter zelf voor de winst dus ik heb al besloten een Highlander kast aan te gaan schaffen van 1300 euro. Het is er een met 2 hokken boven elkaar van 1 m2 en elk een 600 watt lamp. Dus 2 m2 op 1m2! Ideaal lijkt me. Daarvan tegen die tijd ook een mooi verslag natuurlijk! Mag ik eindelijk ook met de grote jongens meespelen! :specool

 

Maar eerst deze maar eens afronden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL Mactrunk, zo'n kast is echt stervens duur :lol: . Ik zou gewoon zelf een kastje maken en ben je VEEL en VEEL goedkoper uit. Voor 1300,- kan jezelf een grote mooie kast maken met lampen en alles :lol: .

 

Zou er nog een x over nadenken, en zo'n kast word alleen maar minder waard he ;)

 

 

Wietsurfer :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peepzzz!!

 

Zo, gaat hier ook super. Vandaag voor 't eerst voeding gegeven. Zie al topjes... :lol: Tot nu toe bijna elke dag de rekken omhoog moeten hangen. Geloof dat mac met 't zelfde probleem zat :specool

 

Later meer nieuws... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300 euro vind ik niet veel eigenlijk voor wat je ervoor krijgt. En vooral omdat ze veiliger zijn dan ik ze kan maken en daar ben ik het meest bang voor voor brandgevaar.

 

Maar goed. Ik heb ze nu een aantal dagen geen water meer gegeven en de grond is nu een stuk droger maar nog wel licht vochtig. Ik heb ze ook op 14 uur licht staan nu i.pv. 12. Dat ga ik de volgende keer dus ook doen als ze eenmaal goed aan het bloeien zijn. Nu groeien ze ineens heel erg goed en ze zijn veel dikker geworden maar ik krijg nu ook gele bladeren en dat wil geloof ik zeggen bijna of nu moet knippen? Ik heb er een aantal verwijderd die een paarse steel en geel blad hadden. Op een foto hieronder zie je de bladeren die er nog aan zitten en ook geel zijn. Ik kan er namelijk niet goed bij daar. Ze plakken ook heel erg. Ik heb alleen het blad eraf gehaald maar het lijkt wel of ik lijm aan mijn handen heb en zelfs met cif krijg ik het er moeilijk af.

 

Maar wat moet ik nu doen? Nog een keer schoon water geven zonder voeding of nu droog laten staan en afbloeien de komende dagen??? Iemand tips?

 

Alvast bedankt weer!

 

gallery_9096_1718_763780.jpg

gallery_9096_1718_434633.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mac,

 

Ik zou ze nog even laten staan en geen water of voeding meer geven. De kunst is om ze zo lang mogelijk te laten staan, zonder dat je rot krijgt natuurlijk. De eerste en laatste week van een kweek zijn de belangrijkste. Als je de eerste week verknalt, dan wordt het niks meer. En de laatste week maak je het gewicht en de lekkere smaak.

 

Ik heb nog nooit onder TL gekweekt, maar ik hoor overal dat je de dames iets langer onder de lamp moet houden dan onder HPS. 63 tot 70- dagen lijkt me het best, afhankelijk van de soort natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord! Ik wilde ze net water gaan geven namelijk maar laat ze nu lekker staan. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mactrunck, over dat geen water geven lopen nogal wat uiteen lopende meningen hoor. Ik geef wel water tot einde enkel voeiding stop ik tijdig mee en ook dat is in vraag te stellen. Maar kijk om te bepalen of ze rijp zijn om om te doen gewoon goed naar de trich .. kijk naar het kleurtje ervan .. staan all bolltjes al mooi bovenop en welke kleur hebben ze ... ik hou wel van goeie stoner wiet dus zorg voormezelf wel dat ze beetje donkerder zijn .. amber ipv wit doorschijnend. Naar de kleur van de haren moet je eigenlijk niet zo kijken, kleur tricho verteld veel meer .. en tabellen moet je al helemaal weggooien .. wiet die op 65 dagen klaar is, dat is wel mooi maar mijn ervaring is dat wiet niet echt goed kan rekenen of tellen. Gewoon kijken naar je planten en zeker weten dat het meeste gewicht echt helemaal op het einde komt.

 

veel suc6 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mactrunk,

 

 

Ik geef ook laatste weken water hoor, maar gewoon water, op juiste ph, voor de rest er niets meer in.

Geen water geven gaan ze zeer snel allemaal droog staan, dat knipt ook niet goed, omdat dan de bladeren allemaal rond te toppen gaan liggen, gewoon nog beetje water geven is volgens mij het beste !

 

 

ZeMeC...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven net als Zemec zegd.

 

ijk er zijn er zat die geen voeding/water geven aan het einde.

Daaroom komen ze miss hoger uit aan het eind product??

 

 

Maar als je normaal wil knippen, hebben ze vocht nodig.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey met trunk kan je die info over dat schema met lhet licht enzow niet met ons delen :)

 

ik zie het graag

 

greetzzz masteryero

 

ps de plantjes zien er mooi uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...