Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Tl-d Reflex 8x 36 Watt

Recommended Posts

Ik heb nog eens goed gekeken en denk dat toppen toch niet nodig zal zijn. Er zitten al redelijk veel groeischeutjes bovenin dus extra creëren lijkt me dan overbodig. (?)

 

Ik krijg zeer snel wel problemen met de hoogte van de planten als het zo door gaat als nu. Is een net erboven hangen de beste oplossing hiervoor? Of kan ik beter gaan buigen zoals ik eerder van plan was?

 

Korthouden tips zeer welkom!!!!!!

 

gallery_9096_1718_114813.jpg

gallery_9096_1718_56718.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik ze ook maar gaan buigen, daar heb ik weinig verstand van, dus zou je alleen maar op het verkeerde been kunnen brengen en dat willen we juist niet. Even info inwinnen dus op de rest van het forum :lol: .

 

Verder ziet het er goed uit! Ik ga denk van de week een ouwe kast ergens vandaan halen en ook ombouwen zoals die van jouw, ziet er echt goed uit :P

 

 

Wietsurfer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan Wietsurfer! :lol: Gaan we samen even bewijzen dat TL zeker wel goede opbrengsten heeft! ;)

 

Hoop ik! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk gaan we dat doen :lol:

 

Heb je al info over buigen , toppen of finnen? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne had ik getopt met een operatie mes ik zal strax even een foto maken van het resultaat

 

en ik kweek ook onder tl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar je resultaat marcokabel! Ik heb al gezocht of je een topic met foto's hebt maar heb niets gevonden dus kom op met die foto's!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal leuk uit ;)

 

Alleen marcokabel, bij is 1 plantjes heel groot en de rest wat kleiner! Kan je misschien een oorzaak vinden waarom dat zo is? :P

 

Wietsurfer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen flauw idee hoe dit zo kan komen

 

kheb 5 planten staan 2 zijn early california en 3x NDB van Dame Blanche

 

die grootste is een early california die ik eerst een tijd heb laten opgroeien onder een spaarlamp

 

hij wa snog veel grootter maar toen ik ze in deze bak deed heb ik deze tot de 2e internode ingegraven(kon geen kwaad hoorde ik)

 

en tja nu ze onder tl staan blijft de rest uiteraard ook wat kleiner dan die ene

ik hoop dat die grootte early california een vrouwtje is dan maak ik daar gwn lekker een moederplantje van voor de volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dit kweekje cker volgen misschien ga ik volgende keer ook wel met tld reflex hopelijk haal je er veel af,,,Heel veel suc6

 

Laters,

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om alle reacties te lezen hier! :lol:

 

Wietsurfer: ik zag dat ik je vraag had gemist. Ik ga zo'n groen metalen hekje kopen die de meeste hier gebruiken en dan ga ik ze dus daarmee kort houden. Ik buig ze ook want ik ga alle mooie groeischeutjes proberen boven het hekje te krijgen. Zoadat ik dus lekker veel topjes in het licht bovenaan heb.

 

Ik moet wel opschieten want ze zijn alweer tussen de lampen door gegroeid. Had niet verwacht dat ze zo snel konden groeien want het s letterlijk een paar centimeter per dag en ik geef niet eens groeivoeding.

 

Marcokabel: Mooi getopt! En slaat ook goed aan dat toppen zie ik. Hoeveel watt lampen gebruik jij? Die van mij zijn namelijk veel voller en deze lijken op mijn planten die ik onder 18 watt had staan. Die waren ongeveer net zo. Verder ziet hij er lekker stevig uit! Heb je ergens een topic lopen hierover dat ik over het hoofd heb gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej sorry ik heb geen topic lopen helaas dit omdat eht me eerste kweekje is en ik dus ook neit weet of ze het wel gaan halen dus k doe liever eerst wat ervaring op voordat ik er al me energie insteek

 

ik heb ze staan onder 4x 18 watt kleur 33

het armatuur komt gwn uit een bedrijvenpand(die in systeem plafonds zit zo'n vierkante lichtbak)

 

moet er alleen wel bij zeggen dat het plantje op de foto is gaan sprieten omdat deze pas later in het hok is gekomen stond eerst onder een gloeilampje,

de andere plantjes die zijn eerder in eht hok gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcokabel,

 

De eene soort groeit inderdaad harder dan de andere soort en soms hebben ze ook een beter positie onder de lamp enz.

 

Misschien kan Mactrunk zijn kleur doorgeven van de lamp, ik denk dat dat de doorslag is naar een beter groei/bloei :P

 

 

Wietsurfer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleuren die ik nu gebruik zijn 830 en 840 en dat is puur omdat er geen 965 in tld reflex zijn te krijgen. Deze hebben een heel breeder licht specrum dan bijvoorbeeld kleur 33.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn nog eens de tips... Ik heb zo benieuwd he wat het gaat worden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even snel een foto update. Ze beginnen nu steeds meer haartjes te krijgen en gaan nu snel denk ik echt bloeien. Morgen ga ik er gaas boven hangen om ze laag te houden. Daarvan een nieuwe foto uiteraard!

 

gallery_9096_1718_178216.jpg

 

gallery_9096_1718_116350.jpg

 

gallery_9096_1718_353971.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wederom goed uit, misschien niet de haartjes van nieuwe topjes :P :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten vanmiddag gebogen zodat ze korter zijn en ook de onderste topjes wat meer licht krijgen en zo een zo hoog mogelijk aantal mooie topjes te krijgen. De grote toppen heb ik met een ijzerdraadje dat in de grond steekt naar beneden getrokken en staan nu dus vertikaal. Ze zijn in een paar uur wel alweer een beetje naar boven gaan wijzen en ik denk dat ik zometeen een mooi egaal veldje met topjes heb van veel verschillende afmetingen. Ik ben alleen bang dat de hoofdtoppen nu minder opbrengen nu ze verticaal staan. Iemand ervaring hiermee?

 

Ik wilde eerst gaan scroggen maar omdat ik er niet uit kwam hoe ik nou dat hek wilde bevestigen heb ik toch maar hiervoor gekozen. Ik hoop hetzelfde resultaat ermee te behalen maar het belangrijkste is nu dat ze niet meer zo lang zijn. Ze zijn zeker 10 tot 15 cm lager nu dus ik kan weer even vooruit want ik had niet veel ruimte meer over.

 

Ze ruiken behoorlijk nu en er zitten heel veel topjes aan dus ik hoop dat die allemaal goed gaan groeien!

 

gallery_9096_1718_57142.jpg

 

Als alles wer een beetje is hersteld en weer mooi groeid maak ik nieuwe foo's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scrog maken is makkelijk je bevestigd rondom aan elke wand een lat die je aan de muur schroeft hierna leg je het gaas erop, pak nu nog wat latjes en leg die boven op het gaas bij de wanden en schroef deze vast aan het latje dat je aan de muur hebt geschroeft en klaar is je scrogg.

 

 

btw: foto's zien er goed uit ik blijf hem volgen succes ermee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er inderdaad goed uit, lekker een beetje uitproberen zodat het volgende keer beter gaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ook is niet moeilijk maar ik kon er amper bij gezien de ruimte die ik heb en het zou een ramp worden de achterste planten te bevestigen. Mijn constructie is wat dat betreft niet ideaal en de ingang veel te klein. Daarom was het geen doen achteraf hoewel ik wel denk dat het een beter resultaat zou gaan opleveren. Nu kon ik de planten er wel allemaal stuk voor stuk uit halen en ze goed buigen.

 

Als het redelijk goed opleverd deze kweek dan ga ik een 2de hok bouwen waar ik meer rekening met de ingang ga houden en plaats ik meteen latjes voor het scrog rek.

 

 

Ik ben super nieuwschierig hoe ze er over een paar dagen uitzien. Ik hoop dat de topjes dan allemaal mooi naar boven staan en ik een mooi veldje met witte pluimpjes krijg! Nu maar hopen dat die toppen weer niet te groot worden want ik heb nu nog maar zo'n 25 cm over. :verrygood

 

Weet iemand of ik al bloeivoeding moet gaan geven of is dat nog niet nodig zolang ze er mooi bij staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de voeding staat vaak ook op de verpakking met welke maten je moet geven. Zou ook niet te veel verschillende voedingen geven door elkaar anders raken ze over bemest :) . Ik zelf gebruik wel 2 soorten mest door elkaar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...