Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Tl-d Reflex 8x 36 Watt

Recommended Posts

Hey Mactrunk, goed te horen dat ze flink groeien. Zelf ben ik nog maar net begonnen met kweken (eerst buiten), maar ik vermoed dat het dit najaar wel van een hokje bouwen gaat komen. Zit dus al een beetje te spelen met wat ideeen, en een experiment met TL-D reflex lijkt me ook tof. Ik hou je in de gaten. Ik kon niet in je topic vinden welke lampkleur je gebruikt. Ben je van plan om nog lampen te wisselen als je van groei naar bloei overschakelt?

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bij de growshop geweest en heb een blad mee genomen. Blijkt dus dat ik spint heb. :(

 

Gratis met de stekjes gekregen. Om ervaring op te doen denk ik. :verrygood

 

Het zat er al op toen ik ze kreeg. Het witte spul op het blad zijn de uitwerpselen van de spint. Ik heb onder de bladeren ook witte puntjes gezien. Ik heb nu iets om het te verhelpen dus ik maak me er verder niet meer druk over want ze zien er heel goed uit! En die 5 te weinig zouden ze de volgende keer goedmaken. Volgende keer alleen meteen met spint rekening houden dus want de stekken slaan erg goed aan en ik krijg € 3,40 voor dit soortje!

 

De lampkleuren staan trouwens in de titel van dit onderwerp! :P

 

Hier onder de foto's die ik net heb gemaakt. Ze zien er een beetje slap uit maar ik heb ze onder gespoten met middel tegen de spint dus ze zijn nat en hangen daardoor een beetje. Naar mijn idee zien ze er behoorlijk goed uit!

 

Ik wilde ze echter gaan toppen maar in tegenstelling tot zaadplantjes hebben ze niet zo'n mooi topje in het midden. Betekend dit dat ik gewoon het hoogste groeipunt moet pakken welke in veel gevallen gewoon vertakkingen zijn? de top is heel anders dan ik van de zaadplantjes ben gewent dus durfde het even niet aan nu omdat het daardoor een beetje onduidelijk is.

 

gallery_9096_1718_407328.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanmorgen even goed zitten Googelen en het wietforum nog eens beter doorgespit en ben tot de conclusie dat ik meeldauw heb.

 

De wasmachine gaat naar mikeh! :(

 

Ik kan nergens beestes vinden en de beschrijving en de foto's leken het meest op meeldauw. Bij de growshop zeiden ze dat het ontlasting van spint was. :verrygood

 

Die beestjes poepen wel veel dan dacht ik nog. Dus ik heb van hun D12 gekregen en dat er gister op gespoten maar dat helpt tegen meeldauw natuurlijk niets. Eventuele beestjes zijn in ieder geval wel dood! :P

 

Nu heb ik DETTOL gekocht en dit erop gespoten in de verhouden van 30% DETTOL met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ze zijn allemaal DOOD! Bruin en kapot! Dat DETTOL heeft ze kennelijk gemold. Ik had hier op het forum gelezen dat ik 30% DETTOL in verhouding met water moest gebruiken maar dat was kennelijk iets te veel. Ze stonden pas een week dus de schade is beperkt maar ik baal wel behoorlijk!!! Nieuwe stekken ga ik bij hun ook niet halen want dan zit ik weer met hetzelfde probleem. Ik ga dus nu mijn mooiste stekken van mezelf erin zetten want ik wil toch echt wel verder. Dan bestel ik weer zaad en ga ik de volgende keer vanaf zaad beginnen want met stekken heb ik nu wel afgeleerd. Ik durf niet eens de foto's te plaatsen zo erg zien ze eruit. Het lijkt wel of ik er met onkruid verdelger overheen ben gegaan.

 

Het condoleance register is bij deze geopend … :verrygood

 

Nieuwe foto's morgen als de nieuwe planten erin staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poehee, das goed kloten. Gecondoleerd. Had je mijn vraag over de lampen nog gelezen btw? Succes met je nieuwe poging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt blauwezand. 10 ml op 1000ml is trouwens 1:100. :P Ik denk dat iemand anders ook een dergelijk rekenfoutje heeft gemaakt en toevallig kwam ik via google op zijn pagina hij bedoelde denk ik 3% en geen 30%. :(

 

Ik voel me echt een EIKEL nu want ik zit te zoeken waar ik dat van die 30% heb gelezen maar kan het niet meer vinden en nu vind ik wel overal die verhouding van 10 ml op 1 liter water. Dat is nogal een verschil lijkt me. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan!!!!!

 

Dus morgen weer nieuwe stekken halen en dan maar weer opnieuw proberen met 1 week achterstand. :P en Dettol in huis. Ik ga dan hier weer verder.

 

Ik was al terug gekomen op de lampen. De kleur stond in de titel die ik nu heb veranderd. Ik gebruik 640 en 630. Wel scherp blijven he Gnoe! :specool Dan probeer ik dat ook en maak ik hoop ik niet meer van die domme fouten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh, dan heb ik er 2 keer overheen gelezen. Was op zoek in de tekst naar getalletjes als 830 en 840... :verrygood My bad

Share this post


Link to post
Share on other sites

klote man... :verrygood

 

die 30% kun je wel hanteren als je morgen ,voordat je nieuwe stekken haalt, je hok gaat ontsmetten :(

 

succes man,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je het etiket van je fles dettol dan niet effe gelezen ?

moet je voor de lol eens doen.

het eerste kleine kadertje, eens kijken wat daarin staat.

 

vor degene die geen dettol hebben in huis zal ik effe helpen.

 

3% = 30 ml / 1 liter 5% = 50 ml / 1 liter.

 

ik denk dat iemand die eerste twee door elkaar gegooid heeft.

met het gevolg dat jij dus 300 ml / op 1 liter gebruikt hebt.

vond je nu zelf niet dat dat nogal veel was ?

 

er staat niet voor niets een gebruiksaanwijzing op die etiketten hoor.

denk dat je die gelezen had, had je die fout niet gemaakt.

volgende keer toch maar effe doornemen.

 

en gecondoleerd met het te vroeg heen gaan van uw geliefde.

ze was nog in de volle bloei van haar leven.

ze had nog een hele toekomst voor zich.

sterkte kerel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het etiket vermelden ze helaas niet hoeveel je nodig hebt om meeldauw bij wietplanten te bestrijden. Er stond op internet ook bij de dosering voor Pre-operaieve huiddesinfectie en op de verpakking staat duidelijk 30% daarvoor. Nu bedenk ik me trouwens dat diegene dit ook sarcastisch bedoeld kan hebben. :(

 

Maar goed. Volgende week toch maar weer nieuwe stekken want ze deden het heel goed. Dus dan nieuwe ronden nieuwe kansen! En ik maak diezelfde fout in ieder geval niet een 2de keer!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister nieuwe stekken gehaald. Ik heb er 40 besteld en kreeg er deze keer 32. :(

 

Die vent zit me te naaien of kan echt niet tellen. Ik denk het eerste dus ik ga op zoek naar een andere stekken leverancier.

 

Foto's zijn niet nodig aangezien ze ongeveer hetzelfde zijn als de laatste keer. Na 2 weken dus foto's want we waren bij 1 week gebleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu weer 1 week oud en zien er weer hetzelfde uit als voorheen na een week. Dus foto's zijn nu even overbodig. Ik heb wel alweer Dettol gespoten maar dat op slechts 2 blaadjes zodat het niet mis kan gaan. Eerst maar kijken wat het doet. Er zit nu echt heel weinig in slechts een drup. Over een paar dagen of 1 week afhankelijk van de groei weer nieuwe foto's.

 

Update: toch maar even een fototje want die had ik nodig in een ander topic vraagje dus kan hij hier ook wel bij. Vandaag genomen en exact 1 week oud nu.

 

gallery_9096_1718_109112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit mooie korte internodes .

succes verder en ik hou je topic in de gaten :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stekkendealer van jouw, naait je wel elke keer hoor ik :D .

 

5+8=13 stekken door je neus geboord, misschien moet je hem zo'n telraam geven :innocent:

Ik volg je topic helemaal, alleen ik vroeg me af aantal dingen af:

 

-Kost zo'n TL-lamp net zoals stroom als die standaard lampen.

-Hoeveel lampen heb je per plant nodig.

-Wat is de opbrengst per plant als je een beetje redelijk draaid.

 

Wietsurfer :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telraam is geen gek idee! :D En dan ook nog te bedenken dat hij die eerste 5 nog goed zou maken met me. Nadeel is dat je niet ter plekke even kan gaan tellen. Ze zetten het in de bosjes of naast je auto en dan snel wegwezen. Ligt daar niet klaar namelijk maar iemand gaat snel even op en neer.

 

Wietsurfer: Je formuleerd je vraag een beetje raar maar volgens mij bedoel je het verbruik van de lamp? Ik heb 8x 36 watt hangen wat samen 288 watt is. De meeste kwekers gebruiken minimaal een 400 watt hps lamp dus dit is in stroom verbruik goedkoper natuurlijk. Aanschaf is wel wat duurder. 400 watt hps setjes kost bij mijn growshop 60 euro. Dit kost me inclusief armaturen 120 euro. Reden dat ik tl gebruik is minder tot geen risico op brandgevaar, geen warmte problemen en minder stroomverbruik.

 

Ik heb voorheen met 18 watt lampen zaad tot planten opgekweekt en dat ging prima. Maar ik merk heel duidelijk verschil met deze 36 watt lampen want ze groeien veel sneller, zijn veel voller onderin, worden minder sprieterig en hebben veel meer vertakkingen. Er zijn ook 56 watt TL lampen maar ik denk dat deze 36 watt het goed gaan doen. Daarbij komt dat deze tld reflex (volgens Philips) 2x zo veel licht geven als een normale 36 watt tl buis.

 

Hoeveel je nodig hebt is dus eigenlijk afhankelijk van wat je wilt bereiken. Zoals je overal leest: meer licht is meer opbrengst. Ik heb nu 2 lampen van 120 cm boven 5 planten.

 

Opbrengst weet ik helaas nog niet want het is mijn eerste kweek ben dus ook maar een beginner. Kun je ook wel aan mijn Dettol gestuntel zien. :innocent: Dus ik zou zeggen blijf me volgen en over een weekje of 8-10 zijn we erachter! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Thnx voor de tips.

 

Ja, ik ken dat gedoe met je stekjes ophalen en snel weg rijden haha. Misschien even het telraam van je nichtje of neefje pakken en aan hem geven. Ik zou er zeker wat van zeggen, of anders negatieve reclame verspreiden over hem :blink:

 

Succes en denk dat ik ook maar eens ga beginnen aan de TL-lampen zodra ik heb gelezen wat het resultaat is.

 

En die beginners fouten, dat hoort er echt allemaal bij, van schade en schande word men wijs :D

 

Succes ik volg je :innocent:

 

Wietsurfer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu 13 dagen. Net geen 2 weken maar ik had zin om weer foto's te plaatsen dus bij deze. Ze gaan heel goed en ik moet elke dag de lampen omhoog zetten. Groot voordeel is dat ze niet verranden als ze tegen de lampen aan groeien.

 

Ik heb ze niet getopt omdat ik het niet aandurfde. Ik was bang verkeerd te knippen omdat de topjes er heel anders uit zien dan de zaadplanten en ze hebben zoveel vertakkingen dat ze denk ik toch wel voldoende toppen aanmaken. Daarbij wil ik ze gaan buigen zodat de zijkanten ook veel licht gaan krijgen. Met een ijzerdraadje die ik in de grond steek trek ik elke plant dan iets naar beneden. Ik hoor graag wat jullie daarvan vinden. Alle commentaar welkom!

 

Ook vraag ik me af hoe ze het doen na 2 weken. Zouden ze met hps lampen al veel verder zijn of is het verschil niet groot in groei?

 

Ze staan nu trouwens 3 dagen op 12/12.

 

gallery_9096_1718_427092.jpg

gallery_9096_1718_81023.jpg

gallery_9096_1718_290046.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Mactrunk,

 

Maar volgens mij als je ze niet topt gaan ze inmens de hoogte ingroeien. IK ga mijn planten zo meteen toppen, omdat ze niet hoger moeten worden maar wel breeder. Ik vind het ook moeilijk om te gaan toppen maar lees zo meteen nog even wat topic's door over toppen of finnen.

Voor de rest ziet het er allemaal perfect uit, hoop echt dat het resultaat goed is want dan ga ik ook maar eens van die TL-lampen aanschaffen :P

 

Wietsurfer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zeg. Maar groeien is nooit een probleem onder TL. Meestal hebben de bladeren onder TL ook een veel mooiere kleur dan onder HPS.

Ik ben benieuwd wat de toppen gaan doen, dus ik blijf dit volgen :lol:

Heb je de TL's vervangen door 827 nu je in de bloei zit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietsurfer: Ze staan al op 12/12 dus durf nu niet meer te toppen. Ik heb wel eerder planten getopt maar die hadden mooiere topjes. Deze zijn naar mijn idee een beetje onduidelijk en ik was bang verkeerd te knippen en zo rare planten te krijgen. Ik ga ze nu denk ik buigen of alsnog een scrog net erboven hangen.

 

Soca:Ik hou het op deze 2 lampen. Ik heb nu naar mijn idee genoeg rood en blauw in de lampen zitten. Ik heb ook bewust 2 kleuren boven elke rij planten hangen om een zo breed mogenlijk lichtspecrum mee te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hazo, Ik heb gisteren mijn planten getopt. Gewoon even goed kijken waar het topjes zitten en rast eraf met een scherp mes. Ik had gelezen dat het 4 dagen duurt voordat de plant verder gaat groeien omdat de sapstroom word onderbroken :lol: , bij de top was het binnen 2 uur gestopt met bloeien en was ie dicht :P .

Verder zijn er ook kleine blaadjes bij gekomen. Ik moet wel zeggen dat ik een zeer scherp mes heb gepakt en heb gesneden onder een hoek van 45 graden. ;)

 

 

Wietsurfer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Denk je dat het nog zin heeft dit toe te passen nu ze al op 12/12 staan? Anders ga ik het alsnog proberen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...