Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Tl-d Reflex 8x 36 Watt

Recommended Posts

Ik ben eindelijk klaar en van start! Tot nu toe geen compleet kweekverslag van TL-D Reflex lampen helemaal af gezien dus bij deze eentje die ik wel helemaal ga bijhouden tot het drogen aan toe. Ik denk dat je onder TL-D Reflex goed kunt kweken dus ik ben benieuwd. Heb verder geen ervaring behalve van het forum, mijn guerilla kweek uit zaad en de tips van de growshop.

 

De lampen leveren samen 33.000 lumen. Lijkt me meer dan genoeg en volgens de verkoper bij de growshop is dat slechts 7.000 lumen minder dan een 400 HPS van Philips die hij me overigens aanraad. Hij heeft er geen vertrouwen in dus ik hoop dat ik ook hem het tegendeel kan bewijzen. Een TL lamp heeft daarentegen een breder lichtspectrum wat het naar mijn idee weer goed zou kunnen maken.

 

Heb dus net 25 stekjes gehaald. Ik heb de aarde nog in de auto liggen i.v.m. nieuwschierige buren dus die ga ik vanavond pas eruit halen en dan kan ik de potten vullen. De lampen wil ik overdag laten branden dus ik laat ze tot morgenvroeg nog even in het donker staan en heb ze wel alvast wat vochtig gemaakt.

 

Onder elke 2 Tl lampen kunnen 5 potten. De buitenste potten wil ik om de zoveel dagen omruilen met de middelste planten omdat het licht aan de randen van TL minder sterk is.

 

Ze gaan 1 week in de voorgroei daarna toppen en dan weer een paar dagen bijkomen. Daarna op 12/12.

 

Vanavond foto's! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel euries hebben die lampen je gekost en waar zijn ze te koop??

 

Welke afmetingen??

 

Stop je aarde in een boodschappen tas en niemand die er naar kraait :verrygood

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mactrunk,

ik kweek nu ook met zoon systeem,gaat tot dusver wel leuk :innocent:

alleen een beetje langzaam als je aan hps gewend bent.

of het moet aan de 13 uur licht liggen die ik ze geef,wat mij geadviseerd werd met deze tl.

ben benieuwd hoe die bij jouw gaat :verrygood

dus ik ga je topic zeker volgen

succes, laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel lampen heb je er boven hangen dan?

alvast veel plezier ermee, ik wil in de toekomst ook nog eens aan de haal met tl-d reflex, lijkt me wel interresant, heb er al veel over gehoord, maar niet echt een goed kweekverslag van gezien.

Deze ga ik volgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent:

 

Ga ik zeker volgen, hopelijk een verslag tot het einde !

 

Begin al een beetje bang te krijgen, degene die er mee beginnen maken het niet af, zou het komen omdat de uiteindelijk toppen zo klein zijn ?

 

Bewijs maar eens het tegenovergestelde !

:verrygood

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lampen en armaturen hier gekocht:

 

http://www.tl-verlichting.nl/

 

Lampen waren 5,50 en de armaturen 16,50.

 

Ze zijn 1200 mm lang.

 

Ik heb trouwens voor spectrum reflex gekozen omdat ik deze tegen kwam:

 

http://www.spectrumreflex.nl/

 

Eerder stonden er ook al foto's van mooie planten op dit forum die onder dit systeem staan. Dat TL Reflex verslag is overigens niet afgemakt terwijl ik erg nieuwschierig was naar de resultaten. Die dingen kosten overigens 250 euro vandaar dat ik zelf iets in elkaar heb gezet wat me minder dan de helft heeft gekost!

 

De aarde is imiddels binnen maar heb de potten nog niet kunnen vullen omdat ik gister visite kreeg. Dat ga ik zometeen dus nog doen en dan alsnog de foto's.

 

Wasted: 8 lampen

 

ZeMeC: Ga het 100% afmaken hoor! HPS vind ik i.v.m. de warmte veel te link op een kleine vliering dus die gaat het halverwege ook niet vervangen zoals je in andere "TL" verslagen ziet.

 

Heb onder gewone TL in de sticky al mooie resultaten gezien. Dat was ook TL maar geen reflex dus ik denk dat het zeker gaat lukken een redelijke opbrengst te halen.

 

De toekomst zal het zeggen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn wel degelijk een aantal TLD Reflex verslagen overigens hoor, weet zeker dat ik ze gelezen heb, dus even beter doorzoeken :verrygood

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze dan eindelijk de foto's! Ik heb vanmorgen de stekken erin geplaatste en ze staan nu op 18 uur licht.

Ik heb alleen 5 stekken minder gekregen dan waarvoor ik heb betaald. Maar voordeel is dat de planten nu meer ruimte hebben.

 

Temperatuur is 23,5 graden onder de lampen.

 

De stekken hadden mooie wortels die door de blokjes heen groeiden en zien er lekker groen en fris uit! Ik heb elk plantje rondom 150 ml mater gegeven met een wortelstimulator. Ik weet alleen niet zo goed hoe vaak en hoeveel water ik moet geven dus ik zat vanaf nu te denken aan elke 2de dag 100 ml?

 

Tips welkom want het is mijn eerste binnenkweek!

 

gallery_9096_1718_342504.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opstelling ziet er wel leuk uit, maar is het niet slim om je lampen er wat dichter op te hangen, want ze zien er nogal sprieterig uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe volgens mij ben je een beetje wasted RU - het zijn verse stekken :verrygood

 

Waar je straks wellicht wel wat last van zult krijgen is een ongelijke lichtverdeling omdat de lampen niet op evenveel afstand zitten. Nu is het wel gunstig omdat je twee buizen per rij plantjes hebt. Straks ietsje dichter bij elkaar zetten en dan nog één armatuur erbij wellicht? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhaha dat ben ik ook :verrygood

had nog niet eens gelezen dat het stekken waren daarom heheh :innocent:

maar dan nog staan ze er best ver van af ofniet dan?

want bij tl dringt het licht niet ver door, waardoor je ze beter zo dicht mogelijk op de plant kan zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt. Ik heb dit vanmiddag ook gedaan want vond zelf ook dat ze iets te veel afstand hadden. Nu staan ze ongeveer 2 tot 3 cem van de planten af. Ik baalde achteraf trouwens dat ik niet 2 extra armaturen had gekocht want die passen er inderdaad nog makkelijk tussen. Maar dat komt volgende keer misschien nog.

 

Iemand nog een tip over de hoeveelheid water die ik geef of is dat goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha oke dan, ik heb nu ook 4 tl's in me kast die staan ongeveer 2 cm van elkaar af, en 0,5-1 cm van de planten af en dat gaat beter dan ik had verwacht moet ik eerlijk zeggen, moet de lampen om de paar dagen 3 cm omhoog zetten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd, je hebt in ieder geval genoeg kennis om goed te beginnen.

Ik ben wel benieuwd hoe je straks die achterste gaat scroggen, of heb je in de achterkant ook een deurtje zitten? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hou maar op! :verrygood Daar zie ik ook tegen op. Ik heb al moeite om de lamp achterin omhoog te zetten. Ik denk dat dat erg lastig gaat worden en nu je het zo zegt had ik beter een extra deurtje kunnen plaatsen. Waar was jij toen ik aan het bouwen was!!! :innocent:

 

Ik heb nog steeds niks over het water geven gehoord. Ik ben van plan ze voorlopig elke 2de dag 100 ml te geven. Is dat te veel/weinig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, weet ik eigenlijk niet. Ik meet de hoeveelheid water niet. Vind ik een beetje geneuzel....alsof in de natuur een regenbui 'afgemeten' is.

Eerste keer heb ik water gegeven, potten opgetild, om even een beetje te wegen, en dan volgende dag weer even opgetild...je merkt vanzelf wanneer ze lichter worden.

Op dit moment gebruik ik een tensio meter, da's toch wel erg makkelijk hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit wat in soca. Ik ben me gister trouwens wel even rot geschrokken. Kwam erachter dat die 150 ml wel erg weinig was. Ze waren allemaal op 2 na helemaal slap geworden dus ik heb ze meteen extra water gegeven en maar gehoopt dat ze vanacht bij zouden trekken. Dit was gelukkig het geval! Ze staan er weer mooi bij! Het was ook opgelopen tot 29 graden in de kast gister. Daarom heb ik de lampen ook weer iets omhoog gezet. Ik was bang dat het daar ook door kon komen hoewel je met je hand amper tot geen warmte van de buizen af voelt komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat er veel warmte van af komt maar dat komt indd niet van de lampen af, maar van de omvormer (is bij mij een wit kastje), die worden wel 60-70 graden bij.

Heb daarom ook altijd me kistje open staan, en anders een paar uur dicht, maar heb er ventilatie gaten met een slakkenhuisventilator inzitten, dat er de heletijd frisse lucht naar de plantjes toe word geblazen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste mensen verkijken zich op de warmte die er toch nog vanaf komt.

Als een buis handwarm wordt, is hij toch al snel een graadje of 30.

Meestal helpt het als je de lucht wat meer in beweging zet. Dus een ventilator ergens in de kast hangen.

Misschien kan je ergens op je wand een ventilator bevestigen zodat je die een beetje heen en weer kan laten blazen. Of een staande fan.

Je kunt wel met computerfans in de weer gaan, maar met een groter aantal TL buizen heb je er toch zoveel nodig, dat het vaak goedkoper is om een goeie ventilator neer te zetten/hangen.

 

Sucses man, en hou die buizen er laag op. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte probleem is opgelost. Ik heb de deur verder open gezet en dan zuigt hij nog steeds voldoende af. De temperatuur is nu 26 graden.

 

Ik merk wel dat planten uit zaad als die eenmaal zo groot zijn als stekken nu veel harder groeien. Deze staan er nu 5 dagen in en zien er mooi gezond uit maar groeien nog maar langzaam. Ik denk dat dat wel sneller zal gaan als ze eenmaal goed geworteld zijn. Daarom heb ik ook nog geen nieuwe fotos omdat ze niet veel gegroeid zijn. Aan de oude foto's zie ik wel dat ze er al veel beter uit zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik een schimmeltje of zoiets. Een goede foto maken lukt niet maar het ziet eruit alsof er een beetje stof op ligt. Eerst dacht ik dat het opgedroogde rhizo was die hun erover hadden gesproeid. Maar het is nu erger dan voorheen. Op de nieuwe bladeren zit het niet. Morgen als ik tijd heb ga ik even naar de growshop. Eerst 5 plantjes te weinig leveren en dan waarschijnlijk ook nog een schimmeltje. :verrygood

 

Verder doen ze het gelukkig wel erg goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien hebben ze je genaaid en gewoon de 20 ''laatste en slechtste'' plantjes gegeven.

 

kun je er niet gewoon van je eigen stekjes 5 vrouwtjes bij zetten die toch al in de bloei gingen?

 

van die schimmel weet ik niets..

 

hay5

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken zagen er super goed uit dat wel! Ze zijn al zo'n 2 centimeter gegroeid en beginnen sinds gister echt snel aan te slaan en uit te lopen. Dus behalve at ze een beetje ziek zijn heb ik niets te klagen. Ik hoop morgen tijd te hebben om langs de growshop te gaan dan neem ik een blad mee. Kunnen hun me vertellen wat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn laatste bericht was van vanacht maar ze zijn inmiddels weer verder gegroeid. Je ziet gewoon verschil met vanacht en 11 uur later! :verrygood

 

Ik heb voor mijn guerilla kweek onder 18 watt TL gekweekt en dat vond ik soms al snel gaan maar dit gaat echt velen malen beter!!! De uitlopers zijn echt flink gegroeid en ik heb de lampen net weer omhoog moeten zetten. Ik weet dat er veel voor oordelen over kweken met TL zijn maar als het bloeien net zo goed als het groeien gaat dan ben ik gelukkig! :(

 

Vanavond maak ik foto's! Daarna ga ik ze toppen! Dan weer een week voorgroei en dan in de bloei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...