Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAS22

Franse Ouders Boos Over Vrije Verkoop Drugs

Recommended Posts

Franse ouders boos over vrije verkoop drugs

Uitgegeven op maandag 26 maart 2007 om 07:09:41

 

(Novum) - De ouders van een Frans meisje dat vorige week zelfmoord pleegde in Amsterdam eisen opheldering van de Amsterdamse politie over de dood van hun dochter. Dat schrijft dagblad De Pers maandag. Het 17-jarige Franse meisje sprong vorige week zaterdag van een brug in de IJ-tunnel onder invloed van paddestoelen. De ouders willen weten hoe het kan dat hun minderjarige dochter de paddo's kon kopen en willen betere voorlichting vanuit de smartshops waar de hallucinaties veroorzakende drug wordt verkocht.

 

Volgens het Franse ouderpaar wilde hun dochter niet dood. Het zouden de paddo's zijn geweest die het meisje tot haar daad brachten. Smartshops zouden beter moeten controleren of kopers meerderjarig zijn en beter moeten informeren over de effecten van paddo's. Smartshops verstrekken vaak wel voorlichting, maar in de shop waar de Française de drugs kocht, waren geen folders in het Frans te krijgen.

 

De uitbater van de smartshop waar het meisje de paddo's kocht, geeft toe dat niet op leeftijd wordt gecontroleerd. De ouders van de minderjarige Franse houden de Nederlandse overheid verantwoordelijk voor de vrije verkoop van smartdrugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op andere nieuwssites wordt gesproken over dat het meisje volgens vrienden al problemen heeft. De moeder kan het niet hebben dat haar kind zelfmoord heeft gepleegd (volledig begrijpbaar natuurlijk) en zoekt hiervoor een schuldige. Paddo's = drugs dus is het meest voor de hand liggend voor een hoop mensen. De cliché beelden van psychedelische drugs waar een vrachtwagen een hamburger wordt en je gaat geloven dat je kan vliegen zitten nog steeds in de gedachten van veel mensen.

 

Het is triest dat dit meisje is overleden maar om de schuld op de paddo's af te schuiven vindt ik wel ERG kortzichtig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja wat moet je er nou van zeggen.. hoeveel doden vallen er wel niet door alcohol? En hoeveel mensen klagen de overheid aan voor het toestaan van de verkoop van alcohol? precies..

De meesten weten gelukkig dat je paddo's altijd onder toezicht moet nemen, en in een vertrouwde omgeving.. vooral als het de eerste keer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Magic muchrooms zijn niet verantwoord voor vrij gebruik vind ik :innocent:

Zeer gevaarlijk voor tieners of kids;dus ten zeerste om af te raden.

Carlos Castanada ging ik 1000;;;;;;;keer achterna;maar 3keer van al die keren heefd het niet veel gescheeld of ik had u dit niet meer kunnen navertellen.

Dus ik vind dit geen smartdrug integendeel :P

Je moet over een heel sterke persoonlijkheid beschikken om de uitwerking te baas te blijven als het fout loopt :verrygood en ik hoop voor de mensen die het niet kenne en toch willen proberen

ze niet alleen zijn maar met iemand zijn waar men een zekere staat kan op gaan :wOOt

Mijn nieren doen er nog pijn van ;) als ik er aan denk :whistling

Verder mijn innige deelneming aan het jonge kind die slachtoffer is geworden door onwetendheid;naief zoals vele hard drugs slachtoffers voor hun eerste keer :)

A joint a day keeps the doctor away :P

Like you are i was ;like i ame you will be :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

In mijn ogen gaat het hier niet om de verantwoordelijkheid van de overheid om de genotsmiddelen markt te reguleren.

Dit zal immers gevoelig zijn voor het politieke klimaat en alleen leiden tot de welbekende discussies. De discussies over het recht van de overheid om in te grijpen in de persoonlijke levenssfeer zijn alleen al naar aanleiding van het rookverbod, van beduidend mindere kwaliteit en zullen niet snel tot voortschrijdend inzicht gaan leiden.

 

Maar waar wel een mogelijkheid ligt, in de hier onderhavige besproken kwestie, is naar mijn mening, een onderzoek naar de mogelijkheid, om op grond van productaansprakelijkheid te komen tot een aansprakelijkheid stelling. Hierbij zou de producent en de verkopende partij een belangrijke rol gaan spelen.

 

Tevens zou dit voor analogische toepassing in geval van schadelijke wiet wel eens interessant kunnen zijn.

 

Natuurlijk zou dan moeten worden gesproken over de bewijslast, maar in ieder geval zou een signaal kunnen worden afgegeven in de branche. Hiermee kan worden bedongen, zonder ingrijpen van de overheid, dat de producenten van genotsmiddelen zich niet zomaar vrijwaren van eventuele aansprakelijkheid stelling.

 

Aangezien dit op individuele basis gerechtelijk kostbaar is om uit te zoeken, zal het waarschijnlijk afhangen van een collectieve actie gericht op het consumenten belang.

 

Dit alles maakt het voor de ouders en andere nabestaanden natuurlijk niet minder tragisch.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen dan boos zijn over de vrije verkoop, ze was er toch wel aangekomen, als ze dat wou, dat lukt namelijk iedereen als je iets wilt hebben.

De verantwoording ligt bij degene die het gebruikt, de consequenties zijn ook voor je eigen. :verrygood

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mensen moeten gewoon niet zeiken, zij hebben hun kind verkeerd opgevoed, mogen ze de schuld bij zichzelf leggen, maar dat doen ze niet omdat ze dan zelf ook van een brug zullen spreken.

Stelletje idioten!

 

Triest, triest en nog eens triest van die ouders, moordenaars zijn het.

En moge het meisje in vrede rusten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje bekrompen mening. Speedway denk dat je dat zelf ook wel weet :verrygood. Er word niet zomaar gewaarschuwd bij de paddo's op psychoses. Zij heeft waarschijnlijk geen info gehad en portie naar binnen gemikt en gaan...kan er in komen dat als je je al fucked voelt dat je dan sowieso zulke ideeen gaat krijgen. Geen ouder/regering/smartshop verhaal. De paddenstoel brengt je alleen naar de weg die je in je koppie wil bewandelen de rest is all up to you..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat weet ik attitude :verrygood

Maar ik heb een beetje geneog van al dat gezeik over drugs overal maar..

Geef gewoon eens goede voorlichting.. Voorlichting nu is "NIET DOEN" en dat WERKT NIET!!!

 

Je moet mensen uitleggen wat er gebeurd, en ze proberen af te schrikken, we weten allemaal hoe dat in elkaar zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wie zou moeten beginnen met die goede voorlichting?

 

Zoals ik al eerder aangaf. De producent en verkopende partijen zouden zich ook hierdoor aangesproken moeten voelen. Maar vaak genoeg is het verschil in service bij de smartshops al toonaangevend genoeg voor het onderschrijven van de gebrekkige voorlichting.

 

We willen toch niet die bemoeizucht van de overheid?

 

Dan moeten we zelf de verantwoordelijkheid nemen(gebruikers en verkopers/producenten) om aan te tonen dat de overheid het mis heeft.

 

En natuurlijk zit de vrijheid voor consumenten om (verantwoord) te mogen gebruiken in het gedrang. Wij zijn blijkbaar het makkelijkste slachtoffer om maatschappelijke verantwoordelijkheid op af te wentelen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle respect voor dat meisje en haar Loved Ones....

 

Inderdaad de paddo's hebben haar niet tot die daad aan gezet, maar haar state of mind,,..

Nu kunnen ze wel zeggen dat die state of mind onder invloed was van Paddo's,, maar dat maakt de paddo dan nog niet verandwoordelijk, binne dat kader zou alcohol allang als massa moordernaar afgevlagt moeten worden..

Buiten dat kader van invloed van drugs is ze ook zelf verandwoordelijk voor de gedachte gangen, hoe weird dan ook, die ze zichzelf heeft laten overkomen.. how deep do u wanna go down the rabbit hole..

 

Tis ongelofelijk naief om te stellen dat iemand zelfmoord heeft gepleegd door het gebruik van een drugg,

 

vaak zal er veel meer gespeeld hebben,zoals onbespreekbare familie shit..of andere taboes. en is de drug meer een stimulator voor de daadwerkelijke daad, zoals je eerst vol zuipen en dan slaap pillen nemen..

Is dan de alcohol schuldig of verantwoodelijk of zoiets onmogelijks?

 

En daarme heb ik dan ook alles gezegt wat ik denk van dit gruwelijke gebeuren.. :verrygood

 

nogmaals respect voor dat meisje, wat moet zij vreselijk ongelukkig en eenzaam zijn geweest om tot deze daad te komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat weet ik attitude :verrygood

Maar ik heb een beetje geneog van al dat gezeik over drugs overal maar..

Geef gewoon eens goede voorlichting.. Voorlichting nu is "NIET DOEN" en dat WERKT NIET!!!

 

Je moet mensen uitleggen wat er gebeurd, en ze proberen af te schrikken, we weten allemaal hoe dat in elkaar zit.

 

Waarom ik er nooit meer zou aan beginnen?Omdat ik niet meer wil dat mijn tandvlees naar boven trekt;dat mijn tanden verotte op snelle termijn

Omdat ik er zoveel van nam op de duur ; omdat het ginder :innocent: beter was; en ik niet meer wou terugkomen :whistling er papertrips bijkwamen omdat je niet altijd pado s kon bemachtigen

 

Ver al kruipend naar t hospitaal ben gesukelt omdat ik niet meer kon lopen omdat gans de zooi op uw

NIEREN slaagt

 

Omdat ik er uitzag als iemand dat juist uit buchenwalt kwam;en je er dus heel lelijk van word;puisten ;zweren enz....

Omdat ik geen vrienden meer wil gaan bezoeken in de psichiatrie die er in zijn blijven steken omdat ze juist nen druiper lsd van de puppet onwetend in hun harnas slaan

 

Dus uit eigen ervaring Mag ik zeggen tegen iedereen ;don t do it Speedway

 

En liefst van al mogen anderen hun ervaringen ermee goede of slechte wel eens besproken worden ;inplaats ZE het in ons plaats doen

 

Soft blijft Soft;Hard blijft Hard

 

IK stem GROENVRIJ :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis wel goed hoor, en zelfs heel inteligent, misschien ook wel etisch verantwoord..maareuh wat nouw als er geen paddoo's, wiet, etc... meer te verkrijgen is.?.

 

Wordt het dan niet heel erg op zoek naar andere alternatiefen,, zoals zuurstof gebrek, chemical junks of medical junks..

En dit terwijl er drugs, zoals paddoo's, wiet enzow zijn,, vreemd he..

 

Drugs verbieden schept ergere alternatieven...mensen zullen altijd opzoek gaan kicks...

de meest giftige zonodig, vooral bij gebrek aan beter..

 

In een wereld waar alle bekende reguliere drugs soorten zoals Cannabis, opium, paddoo's, coke , alcohol en nicotine ontbreken,,, zullen er zeker kicks zijn, waarschijnlijk net zow giftig.

 

smartshops worden geforceerd steeds nieuwere en minder bekende kruiden op de markt te brengen.. dit om de opiumlijst te ontspringen, als straks paddoo's op de lijst komen wat voor een trip ligt er dan legaal in de vitrines van de smartshops?

 

 

Inderdaad wat deed dat 17jarige meisje alleen in amsterdam? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af in hoeverre ze zullen gaan. Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee valt. Met een beetje geluk zuipt er dit weekend weer een studentje dood en is alle aandacht daar weer op. Zag gister een intervieuw met zo'n politiek geval die zei: ''Het schijnt dat je er hallucinaties van kan krijgen en dat is een drug wat verkeerd is.'' Zonder eenige kennis maar iets te lullen willen hebben!! Wat nu als het allemaal doorgaat, lekker met z'n allen aan de DMT etc.?! Als ze daar in Den Haag nou nog een beetje zouden na denken zouden ze het allemaal een stuk leuker houden, of kom met een verplichte gebruiks aanwijzing ofzo, maar verbieden is zeker geen optie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ legiopatria1:

Tja, het is maar hoe je er mee omgaat, de manier waarop jij de drugs gebruikt is voor zover ik uit je bericht kan opmaken heel anders dan hoe ik het doe, puur natuur is het motto hier :verrygood

 

smartshops worden geforceerd steeds nieuwere en minder bekende kruiden op de markt te brengen.. dit om de opiumlijst te ontspringen, als straks paddoo's op de lijst komen wat voor een trip ligt er dan legaal in de vitrines van de smartshops?

 

Ja dok, kikkers waar je aan moet likken...? (gehoord ergens..) De voorlichting mag beter vind ik, maar de producten verbieden is zeker niet de oplossing!

 

 

Ik leg de verantwoordelijkheid bij ouders, de franse staat en de slecht voorlichting. (denk ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 procent de schuld van de ouders.

 

Ze was nog geen 18.

 

Minderjarig, en idd wat deed een zeventienjarige alleen in Amsterdam?

De ouders moeten echt bij zichzelf te raden gaan.

 

Mooi de schuld op een ander schuiven...........................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus iedereen is verantwoordelijk,

 

- Het meisje zelf is verantwoordelijk;

- De ouders zijn verantwoordelijk;

- De Franse overheid is verantwoordelijk;

- De Nederlandse overheid is verantwoordelijk;

- De onwetendheid rond drugsgebruik is de oorzaak.

 

Maar ondertussen kunnen minderjarigen blijkbaar wel aan paddo's komen in ons mooie, vrije kikkerland.

 

Ik vind het niet meer dan normaal dat jeugdigen uit heel Europa onze hoofdstad komen bezoeken. Heb zelf ook zo een tiener-trein-kaart gehaald om de wereld te verkennen.

 

Toen ik in Parijs allerlei drugs kreeg aanboden, als zestienjarige, in al die underground jazz cafés en opkomende houseparty's, toen wist ik amper van het bestaan, laat staan het gevaar. En de enigen waar ik nu aan terug denk, zijn die gasten die het aanboden.

 

In mijn ogen is het simpel,

Als die verkoper in de smartshop zijn werk en plicht had gedaan, had het meisje nog geleefd.

 

Stel nou dat je in een coffeeshop wiet haalt die is bewerkt. Dus je krijgt van die wiet met glas of metaalsnippers of sevenup of wat dan ook. Wie zou je dan verantwoordelijk willen houden? En vindt je het uitmaken of degene minderjarig is, die de wiet koopt? En maak je onderscheid tussen de koper en de roker?

 

Het is makkelijk om te wijzen en drugs vrijwaren wegens het ontbreken van bewustzijn in drugs. Ja ja, guns don't kill people, people kill people.

 

Nou, hier ben ik het niet mee eens als meneer Charlton Heston het roept ter verdediging van the right to arms, en ik ben het er niet mee eens als een Zeventienjarige hierdoor overlijdt ten gevolge van verkeerd drugsgebruik.

 

Ergens zegt mijn gevoel, dat mijn drang naar vrijheid van gebruik hier mede verantwoordelijk voor is, maar ja dat is persoonlijk en ook wel eng.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ver al kruipend naar t hospitaal ben gesukelt omdat ik niet meer kon lopen omdat gans de zooi op uw

NIEREN slaagt

 

Nou nee.

 

Als die verkoper in de smartshop zijn werk en plicht had gedaan, had het meisje nog geleefd.

 

Heh, beetje simpel geredeneerd he. Het gaat niet persé om de leeftijd, maar om de gemoedsrust van de persoon in kwestie. Stel ze was 18, was het compleet legaal geweest, maar had ze waarschijnlijk nog zelfmoord gepleegd. Wat dan? Alsnog de verkoper de schuld geven? Die mensen worden aangenomen om spullen te verkopen, het zijn geen psychologen en zelfs geen experts op het gebied van drugs, gewoon een verkoper. In een ideale wereld kreeg je alleen maar psychedelica mee in de smartshop met een doktersverklaring, maar zo ver zal het nooit komen. Tot die dag kan je zulk soort ongevallen simpelweg niet voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiracs dochter is wat jaren geleden ge OD t

 

waarschijnlijk is ie daarom zo tegen de nederlandse koffieshops enzo ipv de hand in eigen boezem te steken

misschien een frans gebruik?

kunnen ze daar in frankrijk hun kinderen niet opvoeden,geef die vieze vuile tering hollanders met hun smerige drugs maar de schuld

 

jammer voor die franse ouders.ook jammer voor alle andere ouders die rechtstreeks of onrechtstreeks een kind verloren hebben aan de dope,maar dat ze zich verdomme met hun eigen zaken bemoeien ipv willekeurig een beetje met de vinger te wijzen en de kinderen van andere ouders in de gevangenis te willen gooien omdat die toevallig es een joint roken of wat padoodjes eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Blowmonkey,

 

Oké, geef ik je nog een voorbeeld.

 

Mijn vriendin is vertegenwoordiger van medische protheses. Dus kunstknieen, kunstheupen, kunstvingerkootjes, you catch the drift.

Hoe ver wil je gaan bij haar verantwoordelijkheid tijdens de verkoop van deze goederen aan een chirurg. Feitelijk gezien verkoopt ze aan de chirurg, die in dienst staat van het ziekenhuis.

Vervolgens zet de chirurg bij iemands oma een heup, maar het gaat mis. De heup schiet los en mevrouw valt en overlijdt.

 

Dit klinkt onwaarschijnlijk, maar gebeurt tig keer vaker dan een minderjarig Frans meisje, die zelfmoord pleegt terwijl ze onder invloed was.

 

Alleen dit komt niet in de krant. Maar ik kan je verzekeren dat menig operatie mis gaat(met gevolgen van dien) door de ondeskundigheid van bijvoorbeeld chirurgen of omringende medische staf, of inderdaad vertegenwoordigers van een medisch bedrijf, waar mijn vriendin werkt.

 

Gelukkig laat zij zien hoe het wel moet, maar het is treurenswaardig, als je de omvang en ingrijpendheid inziet van het bovengeschetst probleem.

 

Zij, staat als "verkoper" aan tafel, naast de chirurg, om uit te leggen en te assisteren bij de toepassing van implantaten. En onze gesprekken over "hoe was je dag" zou voor SBS6 reden genoeg zijn om een serie medische avonturen te maken.

 

 

En dan nu weer dezelfde vragen.

 

- Wie moet de voorlichting verzorgen omtrent de risico's van een medische ingreep?

de overheid, de arts, je ouders, jijzelf

- Wie moeten we verantwoordelijk houden als het mis gaat?

- Hoe vaak gaat het mis? En is daardoor aanleiding voor regulering?

 

 

Hiermee wil ik alleen maar stellen dat het niet zo eenvoudig is, als soms lijkt.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Wie moet de voorlichting verzorgen omtrent de risico's van een medische ingreep?

de overheid, de arts, je ouders, jijzelf

- Wie moeten we verantwoordelijk houden als het mis gaat?

- Hoe vaak gaat het mis? En is daardoor aanleiding voor regulering?

 

Wil ik toch ff een stukkie terug, jij stelde dat de verkoper had moeten ingrijpen en dat hij in feite verantwoordelijk is voor de dood van dat meisje. Ben ik het compleet mee oneens. De man deed gewoon zijn werk, hij verkoopt, hij is niet verplicht tot informeren of te achterhalen of elke klant op psychologisch vlak wel helemaal in orde is, daar zijn die mensen simpelweg niet voor gekwalificeerd en/of ingehuurd.

 

Hiermee wil ik alleen maar stellen dat het niet zo eenvoudig is, als soms lijkt.

 

En het enige wat ik kwijt wou is dat jouw redenering te simplistisch is, het gaat niet op naar mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had dit topic gemist, heb overigens geen paddo-ervaring, zou ze alleen eens willen opdoen om m`n kids op de gevaren/geneugten te wijzen, maar zie er toch maar van af.

Er is al in andere topics in andere bewoordingen over gesproken:

Drugs zijn geestverruimende middelen.

Verruimen je geest, zetten je aan het DENKEN.

Alles in twijfel trekken, zelf alles (al dan niet logisch) willen redeneren.

Daar ben je op 17 jarige leeftijd nog niet aan toe, dan wil je levenservaring opdoen, experimenteren.

Dit meisje was naar mijn gevoel die fase reeds lang voorbij en werd voor het eerst geconfronteerd met de spiegel die een geestverruimend middel je nu eenmaal voorhoudt.

Mits dat meisje al niet lekker in haar vel zat en in alle eenzaamheid zichzelf ontmoette, lijkt me de paddo vrijgepleit van enig mededaderschap en dus de politieke discussie belachelijk en hypocriet.

 

[OFF Topic] ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...