Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dub

Stoppen Met Blowen

Recommended Posts

Nu ben ik een maand gestopt en weet ik voor 100% zeker dat ik niet meer zal blowen.

 

Hehehe, nu moet ik erom lachen, meer dan een jaar terug. Ik was 2 maanden gestopt en toen ging ik weer blowen, voorbereidende op Reggae Sundance (3 daags festival met camping terrein). Dat was in Augustus en daar heb ik een meisje ontmoet wat nog steeds mijn vriendin is. Ik vond die ontmoeting een reden om weer te stoppen. Dat hield ik 3 maanden vol en sindsdien blow ik iets van 2 maanden niet en dan weer een maand of twee wel hihi. Op het moment blow ik weer zo'n 1,5 maand en het gaat lekker.

 

Ik heb in dat jaar, sinds ik het startbericht van dit topic schreef, zoveel meegemaakt, vooral op psychisch vlak. Ik heb me veel druk gemaakt, jaloers geweest, angst gehad en wat voor nare dingen nog meer. De laatste maanden ben ik zo stabiel geworden dat ik me amper nog druk maak over dingen, ook niet over het blowen dus. Werkelijk in de tijden dat ik mijn blowen niet accepteerde was ik veel depressief en dat reageerde zich ook af op mijn lichaam. Ik kreeg 2 verschillende darmbacteriën die lekker leven in gestreste darmen. Bloed poepen, slapeloze nachten en veel andere narigheid van die bacteriën. Dan had ik die tijd ook veel uitslag in mijn gezicht, gekke pijnen op verschillende plekken, astma aanval en voelde me gewoon kut. Dan denk ik dat dat kwam door mijn psychische toestand maar externe factoren daargelaten. Op dit moment, eigenlijk sinds ik mijn eerste echte liefde heb gevonden, gaat het zo goed. Het is gewoon of ik door een jarenlange ontgroening van het leven ben gegaan en nu mijn les heb geleerd. Dingen een plekje heb kunnen geven en dingen kunnen laten passeren in plaats ze altijd te willen vangen en iets ermee doen terwijl dat vaak niet nodig of zinloos is.

Het is echt of er een enorme last van mijn schouders is gevallen, en nu tijd om te genieten !!!

 

Ik zal vast over een tijdje weer stoppen voor een maand of twee om gewoon even biologisch en psychisch te resetten. Toch heb ik het idee dat als je elke dag alleen nuchter bent als je wakker wordt dat je wereld en hoe je het opneemt en erop regaegeert flink aangepast wordt en des te langer je daarin blijft des te vreemder alles is als je een dag of langer niet t.h.c. tot je neemt.

 

Ach ja, ik heb een mooi hokkie waar elke 3 maanden lekkere wiet uitrolt, dus mijn welverdiende euro's hoef ik niet naar de coffeeshop te kruieren.

Mijn vriendin heeft absoluut geen problemen dat ik blow, wat wil je met een dreadlocks dragende, reggaeluisterende, sinds 6 jaar naar reggaefestivals gaande meid die ook rookt, hihi.

 

Groetjes, Dub

 

 

Oh ja, als je wilt stoppen zet dan duidelijk je motivatie op een rijtje, beoordeel het, en ga ervoor !!! succes !!! --- weet je het niet zeker en denk je dat blowen bij jou past en dat je er oud en gelukkig mee kan blijven/worden maar er zit wat in de weg, ruim het uit de weg, hoe dan ook. --- weet je het nog niet zeker maar zit je verkronkelt in een dilemma/dubio/gedachte waarvan je ongelukkig raakt, stop een tijd en verwerk die shit, al moet je door de hel. Is die shit weg, en je gaat weer blowen, en het komt terug, dan zul je het stoned ook moeten verwerken of het negeren totdat het weg is, afhankelijk uit wie z'n kont die shit komt (niet letterlijk gezien natuurlijk)

 

Stoppen doe je met een rede, is dat dezelde als waarom je blowt? Gelukkig te zijn?.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dub, leuk om weer eens wat van je te horen ;).

 

Mooi om te horen dat het goed gaat, is het topic toch nog nuttig geweest ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry om dit ff boven te halen, maar ik heb eens de voor en nadelen voor mijzelf op een rijtje gezet, je zou jezelf afvragen waarom ik nog niet gestopt ben hé :doctor: ook al wegen voor mij de nadelen veel zwaarder op dan de voordelen, toch is er iets dat mij tegenhoud, ik hoop toch de komende jaren de stap te zetten

 

voordelen:

libido

goed gevoel

goed kunnen slapen

zal rapper lachen (tijdens het stoned zijn)

een tijdelijk verdoofde wereld zonder pijn en verdiet

 

------------------------------------------

 

nadelen:

duur(!)

ongezond

zwaar in de keel

slecht sperma

depressief

voor niks goesting

angstaanvallen

paniekaanvallen

geen wiet = een ware hel

vrienden verliezen

anti-sociaal worden

niet kunnen slapen zonder

het verslaafd zijn op zich

de wereld/mensheid haten

opvliegend

slecht concentreren

veel vergeten

wanhopig

suf/leeg gevoel

geforceerd lachen

eerst doen en dan denken

beschaamd zijn

schuldgevoelens

psychopatische gedachten

droevig

eenzaam

geen zelfvertrouwen

negatief zelfbeeld

hoofdpijnen

tranende ogen bij fel zonlicht

vreetkicks

sterke (potente) couchlock wiet

mijzelf binnen "opsluiten"

vervuilde wiet in omloop

Edited by Shad0w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus man, wat een wazige lijst... Ik zou er eens naar kijken, niet dat ik je wil laten blowen hoor... Maar ehm je argumenten zijn niet écht lekker..

 

Tot je goesting zou je de nadelen kunnen oplossen door puur te gaan roken / verdampen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf doen mensen nu ineens zo negatief over blowen??? je zit op een site over cannabis kweken.. angstaanvallen? paniekaanvallen, vrienden verliezen?? ik heb juist heel veel vrienden gemaakt met blowen..de wereld haten? weed = peace and love man.. :doctor: snap sommige van die argumenten echt totaaaaal niet. lijkt net op zo'n folder die je krijgt van de overheid waar ze je willen overtuigen niet te beginnen met blowen en waarin de helft van wat in die folder staat langs de anus klopt..

 

over straat lopen is ook ongezond door de uitlaatgassen etc.. de wéreld is ongezond

 

als je twijfels krijgt omdat je denkt dat je teveel blowt etc , dan ga je gewoon minderen of misschien even stoppen maar ik denk niet dat als je stopt met blowen dat je problemen die je hebt ( waarvan je denkt dat wiet er voor iets tussen zit ) ineens zullen verdwijnen. je zoekt gewoon naar een oorzaak.

 

er zijn nadelen bij blowen, natuurlijk, dat is gewoon zo. maar het is WIET, je zit niet aan de crack ofz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry om dit ff boven te halen, maar ik heb eens de voor en nadelen voor mijzelf op een rijtje gezet, je zou jezelf afvragen waarom ik nog niet gestopt ben hé :D ook al wegen voor mij de nadelen veel zwaarder op dan de voordelen, toch is er iets dat mij tegenhoud, ik hoop toch de komende jaren de stap te zetten

 

voordelen:

libido

goed gevoel

goed kunnen slapen

zal rapper lachen (tijdens het stoned zijn)

een tijdelijk verdoofde wereld zonder pijn en verdiet

 

------------------------------------------

 

nadelen:

duur(!) (zelf kweken)

ongezond (dampen is gezond...)

zwaar in de keel (dampen ?)

slecht sperma (dampen, want het is de nico-tinus die het doet)

depressief (ohja ? Ik ben de vrolijkheid zelve anders...)

voor niks goesting (dat ligt aan jezelf, ik wil superveel doen...)

angstaanvallen (dat ligt niet aan de wiet want wiet helpt in veel gevallen daar juist tegen)

paniekaanvallen (idem)

geen wiet = een ware hel (poeh, icm het bovenstaande zou ik eens naar een psycholoog gaan..)

vrienden verliezen (ik heb ook alleen maar vrienden gemaakt, en die paar mensen waar ik niet meer mee om ga "omdat" ik blow zijn hypocriet, ZIJ zijn vrienden verloren, ik had ze blijkbaar niet...)

anti-sociaal worden (ik ben hardstikke sociaal en leer beter in te zien hoe ik mijn plaats in de maatschappij kan bevechten)

niet kunnen slapen zonder (lijkt maar zo, gewoon gaan liggen, je valt vanzelf in slaap, desnoods drink je even een glaasje warme melk of neem je een hete douche... Geen koffie etc.)

het verslaafd zijn op zich (pardon ? Tabak bedoel je daarmee hoop ik...)

de wereld/mensheid haten (daar kan ik in komen, maar is het negatief om hypocritie te haten ? Is het slecht om de maatschappij waardeloos te vinden ? Is het slecht om in te zien hoe kut de wereld eigenlijk is... Ja je leven is een stuk makkelijker als je zelf nét zo hard mee doet aan het hypocriete en je ogen sluit voor de waarheid...)

opvliegend (mwah ik niet, ken er nog meer dus of dat door de wiet komt...)

slecht concentreren (betere wiet roken of minder wiet roken...)

veel vergeten (vraag me af of je hier ook nog last van hebt als je gestopt bent... Ik denk het wel...)

wanhopig (poeh, alweeraan, komt het door de wiet ?)

suf/leeg gevoel (ga wat doen...)

geforceerd lachen (problemen mee :doctor: ?)

eerst doen en dan denken (dat zit persoonlijk in je, ik denk voor ik doe... Ook als ik stoned ben)

beschaamd zijn (wat ?)

schuldgevoelens (wat ?)

psychopatische gedachten (MWEH!?? volgens mij heb je een groter probleem dan je blowen...)

droevig (ben ik ook wel eens)

eenzaam (idem)

geen zelfvertrouwen (voor ik blowde had ik geen zelfvertrouwen, nu barst ik er van...)

negatief zelfbeeld (zie bovenstaande)

hoofdpijnen (meer blowen, dat helpt :execute)

tranende ogen bij fel zonlicht (ehm, het is niet goed om in de zon te kijken... Alsmede niet bevorderlijk om dagelijks te doen...)

vreetkicks (zolang je gezond eet niets mis mee...)

sterke (potente) couchlock wiet (eigen keuze hea...)

mijzelf binnen "opsluiten" (tsjah... maar komt dat door wiet ? Of ben je van jezelf al wat ingetogen ?)

vervuilde wiet in omloop (al valt het in NL nog wel mee, zie eerste opmerking.

 

Zie het niet als afbrekende maar opbouwende kritiek. Ik wil het beste voor iedereen, maar onnodig wiet afkraken is een ander verhaal. En serieus, als jij je zo voelt, dan moet je hulp gaan zoeken bij een psycholoog, denk een beetje realistisch na wil je...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een tijdelijk verdoofde wereld zonder pijn en verdiet

 

Als dat een reden is om te gaan blowen zou ik stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

drugs moet je sowiso niet gebruiken om te "ontsnappen" aan iets. drugs moet je nemen om iets over jezelf te weten te komen, of om te experimenteren of gewoon omdat je het leuk vindt.. als je het gebruikt als ontsnappingsmiddel gebruik je het voor de verkeerde redenen en moet je er niet eens mee beginnen.. gebruik drugs recreatief.. als ontspanning.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als dat een reden is om te gaan blowen zou ik stoppen.

 

Mwah, daar ben ik het niet altijd mee eens. Voor mij persoonlijk kan ik sommige dingen makkelijker accepteren als ik stoned ben. Op deze manier kan ik mezelf ook trainen om het nuchter ook te accepteren... Voor mij werkt het maar dat hoeft niet voor iedereen natuurlijk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een paar weken terug even gestopt omdat ik niet meer stoned werd. :doctor:

maar dat was maar iets voor 3/4 dagen. Toen ik weer begon met blowen werd ik weer

lekker relaxt. Afgelopen dinsdag tot vrijdagmiddag gestopt (omdat ik in het weekend chill

wou blowen en dat effect weer krijgen, maar na 1 dag genieten werd ik alweer niet meer

stoned. Nu heb ik afgesproken dat ik alleen nog in het weekend blow (Vrijdag/Zaterdag/Zondag)

Zo zitten er genoeg avonden tussen waar ik nuchter ben, en zodat ik in het weekend er weer

optimaal van kan genieten :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites
eerst doen en dan denken (dat zit persoonlijk in je, ik denk voor ik doe... Ook als ik stoned ben

 

Ik denk dan zoveel dat ik niets meer doe :doctor: maar er is geen scenario dat niet getest word :execute

 

 

tjah het is nu eenmaal niet voor iedereen altijd weggelegd met een beetje introspectie ? (helpt wiet zeer goed voor) kan je vast wel uitmaken

waar in je leven het een plaats verdiend

 

btw stoppen is easy

 

en terug beginnen ook

 

zoek de groene middenweg

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
btw stoppen is easy

 

en terug beginnen ook

Doorgaan is het makkelijkst... :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah ik merk aan mijn eigen gebruik dat het sterk fluctueert, ik ben geen overdag blower, geenzinds, alleen als ik met vrienden ben kan ik er overdag één opsteken... Of lekker in de stad. Anders enkel 'S avonds al vraag ik me ook steeds vaker af of ik dat wel zo fijn vind...

 

Morgen krijg ik misschien hoogstaand bezoek en vandaag heb ik de pijp daar even voor schoongemaakt dus dat blijft nog zo tot morgen. :doctor: .

 

Iets wat ik misschien anders heb dan anderen, ik evalueer mijn eigen gedrag constant, dagelijks de hele dag door meet ik mijzelf af met mijn idealen en de idealen van de maatschappij. Als ik dit doe kom ik soms tot de conclusie dat ik mijn gebruik te hoog vind en dan doe ik weer een paar dagen wat minder etc. Gaat prima op die manier, ik zit zo al een half jaar op een gemiddelde van 2-3 gram per week en mijn grootste uitschieter is 5 gram in een weekend...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
btw stoppen is easy

 

 

Mmmm Nej.

 

Kwil tijdelijk stoppen (i.v.m. té duur) maar het gaat niet :/ ben nogal vatbaar voor verslavingen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees

 

heh, niet alles in dat lijstje heb ik nu hoor, das hetgeen ik meegemaakt heb over de afgelopen 10jaar, vooral tijdens het beginnende blowen, ik heb gewoon veel te zwaar overdreven, joints waren echte frietzakken, jumbos waren meer regelmaat dan uitzondering, en dan plots moeten stoppen en paranoia geworden, nu heb ik er weinig tot geen last van aangezien ik gematigd blow en niet overdrijf, als je met alcohol overdrijft loopt het ook niet goed af, hoop dat ik geen verkeerde indruk nagelaten heb :smoke

Edited by Shad0w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, altijd relativerende..

 

Maar berichten waarmee je andere paranoïde mee maakt probeer ik toch eerst te relativeren, sorry daar voor.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo

 

lekker een blowtje roke kan egt chill zijn.

 

als je het gebruikt is het flex als je misbruikt word het verlept

 

heb zelf de afgelope 2.5 jaar in een grote space geleefd, ik werd ermee wakker en ik ging ermee naar bed (dat krijg je als je begint te chille met THC junkies)

ik ga niet zegge dat ik er spijt van heb want het was zeker een hele lauwe tijd maarja dan ben k nu 4 maande nuchter en stoppe is het probleem niet maar t blijft moeilijk om een gewoonte (want dat is het) af te leren.

 

wat ik dus wil zegge is:

 

blow zoveel je wil maar weet wanneer je te ver gaat,

 

peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik dacht maar weer eens in een stonede bui wat te schrijven hier. Sinds ik dit topic begonnen ben hebben mijn hersenen en geest veel te werk gehad op het gebied van het accepteren en interpeteren van mijn gebruik van wiet. Op dit moment ben ik stoned omdat ik net, na 1 maand niet geblowt te hebben, weer eens een jointje gedraaid heb en voor de helft heb consumeerd. Ik vind het een perfecte gelegenheid hier wat te schrijven over het accepteren, negeren en beter interpeteren van gedachtes en je omgeving i.v.m. blowen.

 

Ik blow nu 8 jaar waarvan 5 jaar onafgebroken (op 2 vakanties na) dagelijks zo'n 2-4 gram per dag. Toen ik begon was het zeer 2 jaar super euforisch. Ik was in die tijd roadie/geluidstechnicus voor europa's grootste geluidsverhuurbedrijf en daar kom je natuurlijk veel dopies tegen! sex, drugs and rock&roll YEAAAAH MAN !!! Oh wat een jaren. Nu ben en was ik een flinke denker maar dat werd meer en meer na de jaren. Ik ging me in van alles en nog wat verdiepen. PCtje met internet en lekker blowen op me kamer, vette raggae erbij en spacen maar. 's avonds kwamen maten langs en gingen we films kijken, Unreal Tournament tegen elkaar spelen en vooral veel blowen. Geweldige tijd ! Geen zorgen zowat.

 

Maarja, dan werd ik ouder en ouder, serieuzer en serieuzer en ging steeds van baan wisselen. Eerst chauffeur bij UPS 1 jaar, toen vrachtwagen chauffeur op het platform van schiphol 3 maanden (omdat ik een emergency slide bij een 747 eruit heb laten klappen), toen veiligheids opzichter/landingsterrein onderhoud met veldbevoegdheid 1 jaar, toen beveiligingsmedewerker/meldkamermedewerker bij schiphol zelf 1 jaar en nu ben ik milieutechnisch bodem- en grondwateronderzoeker 15 maanden.

 

In de tijd dat ik bij UPS werkte kwam ik in een fase waarin ik meer naar de nadelen in mijn leven van het blowen ging kijken. Geen vriendin sinds de eerste klas, ik ging niet uit, veel eten en aankomen, weinig geld doordat het meeste naar de coffeeshop ging en de rest naar mijn auto, eten en spullen die ik zo graag wilde. Mijn gedachten gingen steeds meer over het realizeren daarvan en gingen met een neerwaardse spiraal naar depressies toe. Maar ik zou en moest elke dag mijn blowtjes hebben en het is me altijd gelukt wanneer ik dat wilde. Toen ben ik gestopt voor 3 maanden in het jaar dat in het landingsterrein werkte, toen was ik 20. Het was echt fijn, ik ging me verdiepen in het boeddhisme en actief mediteren in een groep en discusciëren over de weg van het boeddhisme en in verhouding tot onze westerse wereld met zijn gewoontes. Mijn leven draaide om de boeddhistische leer te verwerkelijken voor mezelf in deze wereld maar dat was niet makkelijk, echt lastig !!! Na 3 maanden werdde lust naar een joint zo groot dat ik weer in de verslaving vervalde en het mediteren en discusciëren liet vallen, niet de denkijze.

 

Zo ging het van 2-3 maanden niet blowen en dan 3-5 maanden wel blowen. Sinds begin 2007 is het 2-3 maanden niet blowen en dan 1-3 maanden wel blowen. Ik begin wanneer de lust weer te groot word, alsof me lichaam erom schreeuwt. Nu ben ik door 2 psychiaters onderzocht omdat ik nogal druk was en de een zei dat ik ADHD heb en de ander niet maar sinds ik blow heb ik nergens last meer van behalve aandacht houden op iets wat me niet boeit. Mijn astma is sinds de dag dat ik blow trouwens ook verdwenen :smoke Maar even on-topic blijvende weet ik niet of doordat ik druk ben dat mijn lichaam en hersenen soms even de roes en rust van een joint nodig hebben of niet. Dat ten eerste en ten tweede hou ik zo enorm van mijn fantasie en gevoel/bewustzijn op het moment ik stoned ben met reggae als een perfect klinkde en samenvenende achtergrond, waaronder ik zelf in 2 reggaebands de toetsen speelde, kippenvel.

 

Sinds ik in augustus 2007 mijn eerste ECHTE liefde heb ontmoet op reggae sundance is er een enorme weerstand tegen het blowen bijgekomen. De hoofdmoot was angst. Angst dat door het blowen, wat ze wel accepteerde en zelf ook regelmatig had gedaan, ik haar toch zou verliezen. Ook angsten verterkde die er al waren versterkte. Zoals voor negativiteit verbaal zoals non-verbaal tegen mij of haar en hoe ik dan daarop zou reageren. Het boeddhisme echoot nog steeds door mijn geest maar mijn ego ging aankloppen. Ik ben geen kleintje maar los iets niet op met geweld. De angst voor geweld was enorm hoog als ik stoned was. Ook dacht ik op voohand al wat mensen over mij dachten en keek iedereen me aan. Verschrikkelijk en daarom ben ik veel gesropt geweest. Maar na een tijd sta ik weer stevig in mijn schoenen en denk ik het wel aan te kunnen. Dan verval ik weer in een dagelijkse verslaving totdat de voorheen genoemde redenen zich herhalen.

 

Op dit moment ben ik weer vol overtuiging dat ik overmorgen (zondag) niet blow. Nu heb ik deze overtuigingen heel vaak gehad en zijn ze regelmatig in duigen gevallen, vooral de overtuiging dat ik er nooit meer een wil blowen. Alleen ben ik nu in een fase waar ik alles meer relatief ben gaan zien en niet zo snel in de angst en schuldgevoelens schiet. Een beter vertrouwen in mezelf, genoeg bezigheden zoals met mijn meisje zijn, sport, werk, docu's kijken, dingen leren enz enz en meer egaliteit in gedachtes.

 

Bang om bang te zijn is een factor die belangrijk is om te verdrukken, het klinkt misschien raar maar het is wel de bron in mijn belevenis die makkelijker weg te halen is dan de angst zelf, waardoor de angst geen toegang krijgt. Vertrouwen en geloven in jezelf, niet bang zijn dat je faalt met wat je ook doet en een ander niet behandelen zoals je zelf niet behandeld wilt worden. Het is niet makkelijk soms maar zo zo belangrijk.

 

Qua gezondheid weten we allemaal de risico's van roken. Verdampen is natuurlijk een goede optie en gezondere optie. Het is alleen extreem belangrijk dat je zeker en positief in het leven staat met een de beste bedoelingen voor alles en iedereen. Zo zal je ook niet snel negativiteit ontvangen en beter om kunnen gaan met het gevoel dat je wilt of gewend bent van wiet, zonder angsten. Plan voor jezelf hoe je jezelf graag ziet en werk ernaar of/en laat je intuïtie je leiden en kijk niet te veel in de toekomst maar meer terug om van wat je hebt meegemaakt te leren. Maarja, hoe weet ik of me intuïtie me beinvloed of niet ? Probeer niet te veel te denken. Laat angst met rust, stress niet, en geloof er vooral in.

 

Geloven in wat dan ook kan hetgeen creëren maar alleen als dat past in het collectief bewustzijn en het geloof van anderen. Het kan ook daarbuiten

maar ik ken niemand die dat kan, god misschien ?, of is dat niet een geloof?

 

Groetjes,

 

Dub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dub, ik denk dat je minder moet praten en nadenken over blowen en meer over andere dingen in het leven, er klinkt erg veel zelfmedelijden en pseudospiritueel gelul door in je mails. Niet om lullig te doen maar je zou die energie ook in nuttigere zaken kunnen steken. Een JOINT IS ER OP TE STEKEN AAN TE ZUIGEN STONED TE WORDEN EN NA TE GENIETEN, als je er niet van geniet blow dan niet en als je dat moeilijk vindt richt je aandacht op andere zaken dat is heel wat productiever dan wat je nu doet.

 

groetjes,

 

Sisto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaringen:

 

Ik ben begonnen met blowen toen ik 12 was.

En zoals veel mensen dan meteen denken, oow een stoer gastje. Nee ik heb mijn 1ste joint helemaal alleen gedraaid, gerookt en ervan genoten, dit om voor mezelf te bepalen of ik het lekker vond.

Mijn eerste jointje gerookt en hierna een dik uur rond gefietst. Ik was wazig zal ik vertellen maar voelde me heerlijk.

 

Inmiddels blow ik 8 jaar waarvan de laatste 3 onafgebroken.

Ik studeer en heb niveau 2 en 3 al binnen van MBO en ga lekker door met niveau 4.

Ik ben van mening dat blowen voor iedereen anders is. Ik heb ADHD en ben erg onrustig, kan me niet concentreren en kan me niet goed focussen op zaken als ik onrustig ben. Ik blow dus vooral om lekker rustig te worden. Ik kan met een jointje op goed studeren en mijn werk lijdt er niet onder.

Een collega kwam zat op het werk aan en dit ging totaal fout (brabbelen en verkeerde medicatie geven) *ik studeer zorg).

Ik ben weleens stoned op school of werk, maar kan me dan goed foccussen en mijn werk en school lijdt er niet onder. Ik ben van mening dat stoppen met blowen nooit verkeerd is daar je meer energie, fut en zin in het leven krijgt.

Misschien dat ik met het laatste mezelf tegen spreek, maar ik word juist lekker rustig van blowen.

 

Blowen vind ik minder erg als drinken omdat van blowen je geen agressie krijgt en je juist rustig kunt nadeken/filosoferen over het leven.

 

Hmmm ik kan uren over dit onderwerp schrijven maar zal niemand er verder mee lastig vallen.

Ik heb wel besloten om samen met mijn vrouwtje te stoppen zodra er kinderen in het gezin komen.

 

 

Verder:

- Blow nooit als er kinderen bij zijn.

- Rijd geen auto/brommer als je knetterstoned bent.

- Blow voor jezelf en niet voor anderen (veel mensen doen het uit stoer doenerij en niet uit nieuwsgierigheid

- Blow met je hart (en denk aan je medemens)

- Als je blowt blow dan wel goede shit en geen rommel die verzwaard is of halve rotte wiet.

 

 

Hmmm zijn er nog aanvulligen??? vast meer als genoeg.

 

 

p.s. desondaks ik al zolang blow, heb ik nu al 10 dagen niet gebowd daar ik op vakantie ben. Ook geen behoefte aan trouwens, dus verslaving is een groot woord. Ik denk dat je blowt om te genieten, want ik blow iever elke dag een jointje als elke dag een biertje drinkn dar ik bier echt ranzig vind :wacko:

 

Als ik terug ben van vakantie dan draai ik weer een lekkere :lol:

 

Nu genoeg voor vandaag want mijn computer vind het genoeg haha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wide toch nog even wat kwijt met betrekking tot blowen:

 

Het verschil tussen soft- en harddrugs is zeer groot. In het kort komt het erop neer dat softdrugs niet (lichamelijk) verslavend zijn en hersencellen tijdelijk verdoven, terwijl harddrugs wel verslavend zijn, zowel geestelijk als lichamelijk, en hersencellen permanent afbreken! Let op: Ook alcohol valt onder de harddrugs. Vandaar de zogenaamde kater. Blowen is minder ingeburgerd als zuipen. Blowen is dus eigenlijk heel stom en alcohol vreemd genoeg niet, terwijl dit een van de gevaarlijkste en meest verslavende drugs is.

 

Zo dit wilde ik toch even toevoegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal,

 

<- verhaal van dub ->

 

Groetjes,

 

Dub

 

Hey man,

 

Pachtig dat je de moeite neemt dit allemaal te schrijven. Vind het heel knap van je dat je er zo opelijk over praat, je legt toch een deel van je leven op en bloot op tafel.

 

Al een tijdje terug begonnen met blowen, nu ongeveer 2.5 jaar geleden. Tijden lang alleen in het weekend en ging helemaal lekker..... Zaterdag avond flesje wodka open een paar mixjes en dan een lekker jointje erachteraan. Heb dit heel lang zo gehouden en ging eigenlijk prima. Merkte geen nadelen en buiten wat meer slijmvlies merk ik nu nog steeds weinig nadelen. Wel een tijdje terug begon ik met het smoken doordeweeks, vakantie tijd niks te doen je kent het wel! Tot dat het op een gegeven moment al snel dagelijks werd en begon nadelen te merken. Hoesten, heel diep slapen en sochtends brak. Echter een super tijd gehad maar die is nu toch echt voorbij. Volgends mijn heeft iedereen in zijn leven wel een tijd als deze, het hoort naar mijn mening bij je algemene ontwikkeling waarin je dingen ontdekt en probeert.

 

School begint nu weer, laatste jaar van de opleiding en wil dit jaar graag snel afronden zonder teveel gedoe. Een opleiding welke ik in het begin leuk vond maar inmiddels flink aan het vervelen is. Het tempo en het niveau zijn voor mij te laag, nu had ik dit verwacht en daarom een opleiding genomen waarbij je alles sneller kan afronden maar hier is nu in het 3e jaar niks meer van over. Irritatie en daardoor een hoog verzuim zijn daarvan het gevolg. Nog een groter issue is de stage periode van 3x 3 maanden fulltime. Nutteloze stage's welke onbetaald zijn en waarbij je het na 2 weken toch echt wel gezien hebt, en dat is dan nog zacht uitgedrukt!

 

Ik ben dus al een tijdje aan het minderen(inmiddels weer alleen weekend), maar ben van plan het terug te brengen tot de zaterdag avond en daarna tot op 1x per maand. Incidentieel af en toe een jointje wat er tussen door sluipt is dan niet zo erg maar ga me toch wel strak aan me plan houden. In het nieuwe jaar wil ik dit voort zetten. Ik vind het gebruik van softdrugs niet erg, zolang het maar met mate gebeurd!

 

Wat ik wel altijd heel strak heb gehouden is om niet geheel in het openbaar/publiekelijk plaatsen te roken. Ondanks dat het 2008 is kijken mensen wanneer je een jointje rookt je scheef aan. Veel mensen weten niet dat ik af en toe een jointje rook. ondanks dat mijn tuin toch redelijk vol staat. Zelfs vrienden/vriendinnen die dicht tot op mij staan weten het niet. Hier ben ik wel blij mee, want zoals ik al eerder zei ondanks dat het 2008 is kijken mensen je scheef aan alsof je een harddrug gebruikt die gelijk is aan coke e,d. wat overigens gewoon de grootste troep is die er bestaat. Maar dat even ter zijde. Ook de hetze vanuit de politiek brengt de positie van een softdrugsgebruiker niet in een beter daglicht. Terwijl het alcohol gebruik van Nederland de gewoonste zaak van de wereld schijnt te zijn.

 

@ alexje toch even goed dat je het punt alcohol nog even inbrengt. Ik zal er echter aan toe voegen dat gebruik van drugs aanzich niet gevaarlijk is maar je wel altijd op moet passen en met mate moet gebruiken.

 

 

okee mensen,

 

tot later!

 

 

Groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites
en met mate

In die levensfase is blowen met mateN doorslaggevend.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de reacties hier niet gelezen maar wilde toch even mijn ei kwijt.

 

Ik stond vroeger ook op met een koffie en een jointje. Terug kijkend, wordt je daar niet vrolijk van.

 

Ik denk dat het blow verhaal heel simpel is. Blow je teveel dan kom je het huis niet meer uit, wordt je lusteloos en uiteindelijk wel depri.

 

Ik denk dat je best regelmatig kan blowen, maar niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.

Doe je dat wel zit je altijd in een roes maar ben je nooit lekker stoned of high.

 

Ik denk ook dat roken met tabak erg verslavend werkt, ook als je normaal geen tabak rookt.

 

Mijn advies als je blowt is dus, blow niet teveel, minder blowen wordt je echt meer stoned van, ook als je iedere dag een paar jointjes rookt. Blow zonder tabak en het beste met behulp van een verdampertje. Maar ook, weet wat je rookt sommige wiet wordt je echt super stoned, ik heb liever een wietje waar je lekker actief high van wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin.. Ik kan de hele dag door blowen en gewoon doen wat ik moet doen, ik doe het alleen niet...

 

Voor iedereen anders.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...