Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dub

Stoppen Met Blowen

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben nu zelf voor de 2e keer gestopt met blowen. De eerste keer was voor 3 maanden en nu ben ik er 1 maand vanaf. Ik wil gewoon even kwijt waarom ik niet en wel wil(de) stoppen met blowen en vraag me af wat jullie ervaringen daarin zijn.

 

Toen ik begon met blowen vond ik het echt GEWELDIG !!!. Dat was de eerste 3 jaar nog zeker zo. Alles was super, ik verveelde me nooit als ik stoned was en het was net alsof ik in een film zat. Ik deed havo/vwo toen ik begon en ging vanzelf bergafwaards wat leren betrefte. Daarna mavo en toen eerder gestopt met school en als assistent opticiën gaan werken. Daarvoor moest ik ook naar school en maakte het niet af. Ik ging werken voor europa's grootste geluidsverhuurbedrijf als geluidstechnicus en heb enorm veel meegemaakt met die baan. Als ik dan lekker geblowt had, wat bij dat bedrijf dus kon, was het werken op groote concerten, tv programma's enz. net een droom. Dan zat ik ook nog in 2 reggaebands als toetsenist waar ook veel geblowt werd. Als we dan aan het spelen waren en het klonk lekker en iedereen was in de mood dan voelde ik me..... geen woorden voor. Ik zal niet mijn hele loopbaan hier gaan uitleggen maar na 3,5 jaar ging ik bij het geluidsverhuurbedrijf weg vanwege laag loon en weinig doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf.

 

Ik werd erg ruimdenkend, spiritueel, geinteresseerd in vanalles en vooral, naar mijn gevoel, gelukkig. Maar dat gevoel duurde zo'n 3 jaar en toen begon ik mijn geluk te betwijfelen. Ik begon de nadelen van het blowen in te zien en zag anderen om mij heen die niet blowde leuke papiertjes halen en dingen doen waar ik gewoon te stoned/lui voor was. Ik zat in een roes. Het lieftst zat ik lekker thuis voor de pc/tv met een flinke zak wiet en genoeg te eten. Ik kwam, behalve voor mijn werk of wiet te halen, de deur niet meer uit en zat voortdurend thuis of bij maten, als er maar geblowt werd.

 

De laatste 4 jaar dat ik blowde waren aan de ene kant relaxt en aan de andere kant een nachtmerrie omdat ik niet meer accepteerde dat ik blowde op veel momenten. Met de jaren werd dat erger. Ik heb dus de laatste 4 jaar geprobeerd door maar veel te blowen om me zo te voelen zoals ik me op het begin voelde. Toen ben ik 3 maanden gestopt vorig jaar maart om te kijken als ik dan weer begon of dat supergevoel terug zou komen. Voor een paar weken leek het erop maar dat ging snel met een dalende lijn naar uiteindelijk flinke depressies en lichamelijke klachten toe.

 

Nu ben ik een maand gestopt en weet ik voor 100% zeker dat ik niet meer zal blowen. Dit omdat ik ten eerste weet dat ik dat gevoel van het begin niet meer zo zal ervaren, ten tweede omdat ik nu bezig ben met de dingen waar ik tijdens de "blowtijd" van droomde maar niet realiseerde en ten derde omdat die depressies zo erg waren dat ik dat nooit en nooit meer wil meemaken.

 

Nu vraag ik me dus af wat jullie ervaringen hierin zijn en waarom jullie wel of niet zouden willen stoppen met blowen...

 

 

bad_blotter1-1.jpg

 

Groetjes van Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed van je, dat je je realiseert dat er meer is dan blowen en relaxen.

Ik hoop dat je wat van je leven kan maken.

 

Het is wel bekend dat je tijdens je schooltijd beter niet kunt blowen, en er zijn op dit forum al eerder discussies over geweest.

Ik zal het ook nooit accepteren dat mijn zoons dat gaan doen.

Als ze later volwassen zijn moeten ze dat zelf weten, maar tot die tijd maak ik dat uit. :innocent:

 

Ik blow af en toe...gewoon als ik er zin in heb en me goed voel, en als ik weet dat ik nergens naar toe hoef.

Ik doe zonder probleem een week met een grammetje, en kan ook rustig een weekje zonder.

 

Sucses man :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook begonnen met blowen voor de fun en nu lijkt eht meer dat ik het elke dag moet doen .

ben nu ook aan t stoppen alleen lukt het me niet super .ben laatst een maand gestopt en dat beviel me super . maar na een paar hijzen was ik weer verkocht.

 

nu ga ik het opnieuw proberen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou verhaal lees zou ik ook willen stoppen. Een keertje blowen is niet erg maar het mag je leven niet bepalen vind ik. Ik vind het heel knap dat je voor jezelf hebt besloten te willen stoppen, lijkt me ook dat je zeer gemotiveerd bent. Dat is de eerste stap :verrygood .

Het zal niet gemakkelijk zijn om te stoppen, blowen was een deel van je leven en dat sluit je niet zomaar af. Mijn tip is, praat erover met mensen. Zoek mensen die je begrijpen en ook kunnen steunen. Je hoeft het niet alleen te doen! Zoek afleiding, ga studeren, sporten, lezen, wat dan ook. Zorg ervoor dat je niet te vervelen hoeft.

Misschien allemaal voor de hand liggende dingen, maar toch.

 

Veel succes en sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer zo`n complex verhaal over blowen.

Stoppen met canabis is heel simpel: Geen joint/waterpijp etc. opsteken.

De drama verhalen over "stoppen met blowen" gaan absoluut nergens over en hebben mijns inziens dan ook alleen betrekking op pubertjes die zonodig belangrijk moeten doen en eigenlijk toch al met hun fikken van cannabis af moeten blijven omdat hun hersentjes nog niet volgroeid zijn.

Mijn 5 cent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Dub,

 

Veel succes met het stoppen met blowen.

 

Zelf heb ik ook gemerkt dat niet alles met blowen te combineren valt.

 

En een verslaving is in mijn ogen een belemmering als je geplande bezigheden hierdoor niet optimaal worden verricht.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
De drama verhalen over "stoppen met blowen" gaan absoluut nergens over en hebben mijns inziens dan ook alleen betrekking op pubertjes die zonodig belangrijk moeten doen en eigenlijk toch al met hun fikken van cannabis af moeten blijven omdat hun hersentjes nog niet volgroeid zijn.

 

Ochtendhumeur suffie :verrygood ? Jammer zo'n reactie. Laat mensen lekker praten over hun ervaringen of problemen inplaats van het op te kroppen. Ik wil alleen mijn ervaring hier delen en mensen de kans geven om hun omgang en ervaringen hiermee te delen met ons. De meeste mensen krijgen rond hun 16e jaar temaken met cannabis en laat dat nou net een dopamine verhoger zijn de veel psychische gevolgen heeft/kan hebben, vooral na langer gebruik. Thc bind zich aan de hersenschors en blijft effect op iemands "zijn" hebben ookal ben je ermee gestopt of rook je maar af en toe. Het is gewoon erg moeilijk om te stoppen ermee, vooral als je het lang en dagelijks doet. Laat mensen lekker hierover praten a.u.b.

 

@de rest, bedankt guys ! Het is gelukkig niet moeilijk voor mij nu omdat ik nu zie dat er betere dingen in het leven zijn dan blowen. Ik ben nu weer actief bezig met het boeddhisme waar ik me echt goed bij voel. Dat weerhoudt me ook veel van het blowen buiten de angst voor terugkerende depressies en het verliezen van ambities realiseren. Schrijf hier gerust hoe jullie met de ervaringen van het (willen) stoppen of niet (willen) stoppen omgaan.

 

Groeten Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowen is niet nix,, wordt zwaar onderschat en veels te veel op haar fisieke kenmerken beoordeeld..

 

Be carefull what u smoke, it may change your life,,it changed mine.. :wOOt

 

Waarom ik wel blow en niet van plan ben om eerdaags

of ergens in de nabije toekomst te stoppen?..

tsja..? :verrygood

 

Omdat ik nog higher wil komen, denk ik..

Omdat ik me lekker omdraai in me space.., denk ik..

 

weet ik veel..

 

stoppen met blowen is als, stoppen met koffie drinken of films kijken,, of als stoppen muziek luisteren, ik bedoel ,, Stoppen???..... :innocent:

 

Als ik ziek of gek zou worden van koffie drinken of tv kijken dan zou ik er meteen mee stoppen,, heb ik met impulsief tv kijken al gedaan..

Maar gelukkig heeft Cannabis geen negatieve kenmerken die zodanig destructief zijn dat ik er mee wil of zou moeten stoppen..

 

Ik maak me op het mpoment meer zorgen over de hoeveel heid witte suiker die ik dagelijks in me koffie pleur.. de vetvlekjes die daardoor onstaan in mijn bloed zullen wel wat jaartjeskosten..

Tis moeilijk bescheiden te blijven als je zo high bent als ik..

Btw de completa die ik derbij gooi is ook al zow giftig..

Als t me lukt om daarmee te stoppen ,tegen wil en dank in.. zie ik dat als prestatie..

loslaten als een vorm evolueren..

 

het loslaten van je aardse lusten..fisieke genot..de verboden vruchten..

Mjaaa ik denk dak gewoon effe bakkie thee zet..en een flinke blow smoke..de tv aanzet en mtv ga kijken. :whistling .

 

gelukkig heb ik die karma's al bewust gemaakt..

 

nu alleen die fucking suiker nog.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Dub,

 

het gaat er niet om dat je moet proberen te stoppen met blowen , maar moet beginnen iets te doen met de ervaringen die je met blowen hebt opgedaan.

Zo lang je jezelf verteld dat je verslaafd bent aan blowen en dat je probleem "dus" aan de wiet ligt zul je in de problemen blijven komen en je rot blijven voelen.

Zolang je niets doet met je verworven kennis zul je je steeds ellendiger gaan voelen, dat is de methode van je ziel om je duidelijk te maken dat je vooruit moet.

 

Of had je nou echt opticien willen worden?

Nu al weten wanneer je volgend jaar met vakantie gaat?

Zo ja, wordt dan alsnog, zo nee, houd er dan mee op jezelf met die gedachte te deprimeren.

Spijt en schuldgevoel springen maar al te makkelijk in je rugzakje of worden daar in gestopt door anderen die het maar eng vinden dat iemand in hun directe omgeving oude "waardes" loslaat en zelf op zoek gaat.

Laat je niet wijsmaken dat je gelukkiger was geworden met een brave baan, een glimmende auto, of een mooi pak. Van het bezit van spullen is nog nooit iemand gelukkig geworden, nou ja mischien voor even, maar het gevoel is meestal niet blijvend.

 

Drugs, reizen, boeken, films, gebeurtenissen, relaties, gesprekken met mensen, ze geven je allemaal leermomenten. Als je daar iets mee doet is het goed, dan krijg je daarna weer nieuwe en andere leermomenten aangeboden door het leven.

 

Bezit, goederen en zaken als vakantie zijn immers maar al te vaak illusies waarmee mensen worden gepaaid dingen te doen waar ze anders eigenlijk geen zin in hebben.

Als je een aantal dikke vette joints hebt genoten kijk je daar anders tegen aan, toch?

Doe wat met die verworven kennis en er is verder niet veel aan de hand.

 

Vele mensen hebben nu eenmaal in hun jonge jaren behoefte aan ontdekkingen en nieuwe ervaringen.

Zo zorgt de natuur voor vernieuwing.

Die nieuwe waardes kun je buiten jezelf zoeken, in handen leggen van derden, je baan, de kerk, de politiek, de sportvereniging etc. etc.

Maar velen zoeken dat in zichzelf en gebruiken daar drugs voor.

En laat ik je iets verklappen, het gaat er om in dit leven je lessen te leren en om je ware zelf te leren kennen!

 

Wees maar blij dat je daarvoor Cannabis gebruikt hebt en geen alcohol.

 

m.Vr.Gr. Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: stoppen met blowen gaat niet bij mij ik heb al is 6maand gestopt en daarna was ik weer vertrokken :whistling

er is wel een groot nadeel al je blowt ,je droomt niet meer en dat is nodig om sommige frustraties en gedachten te verwerken als je dus niet droomt begin je na een lange tijd te flippen ,ik spreek hier (uit eigen ervaring) dan wel van een dagelijks gebruik van 5gr op een lang termijn,ik heb ook veel last van parnoia en idd zoals je zegt het is als blowen een deel van je leven is geworden, nu zit ik nog op school dan blow ik gans de dag door maar als ik bevoorbeeld is ga werken een maand(in de bouw) dan kan ik de hele dag zonder jointje en savonds rol ik dan 1 en krijg ik hem zelf ni op ;) maar ik denk ook vaak van al dat geld dat ik heb weggeblazen en of ik wel goed bezig ben,later zie ik dan idd dat ik beter niet had geblowd op school,dus de beste tip blow NIET op werk of school ! en dan komt alles goed :verrygood

 

 

 

 

:wOOt greetz from belgium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet meer dromen.of ze herrineren,,.huhu, klopt..

Maar wat helpt is niet blowen vlak voor dat je gaat slapen..

Dat zal met de huidige shop wiet mogelijk zijn want daar val je juist van inslaap,,, maar over t algemeen lukt t door niet meer sávonds tot 2 uur voor je gaat slapen te blowen en je dromen komen terug..

Bij het roken van sativa's heb ik veel meer dromen..btw. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

owjee, ik rook ook aardig wat joints per dag en al een aantal jaren lang, maar dromen dat ik doe joh :innocent: Daar heb ik geen last van dus :whistling en ook niet van frustraties of depressies.

 

Maar ook ik heb mezelf vaak afgevraagd, waarom? Is het niet beter om te stoppen of wat te minderen. Maar dan denk ik gelijk weer, waarom? Het gaat toch goed zo?

 

Ik ben het er zeker mee eens dat je niet te jong moet beginnen met blowen. Ikzelf studeer nu af en kan blowen daarbij heel goed combineren. in tegenstelling tot medestudenten welke 5 volle dagen per week bezig zijn met afstuderen doe ik het in 3 dagen per week en werk de andere twee dagen in de bouw.

 

Overigen vindt ik dat ik niet "verslaafd" ben aan het blowen, want als ik op vakantie ga dan kan ik makkelijk een maand zonder wiet en heb daar ook geen behoefte aan. Waarom dan dagelijks blowen in nederland? Omdat ik het heb ;) simpel toch!

 

Ik ben wel van mening dat iedereen dit voor zich moet bepalen, want zeker niet alle mensen kunnen zo goed tegen blowen als bijvoorbeeld ikkuh :wOOt En ik heb dan zeker respect als die mensen dat voor zichzelf concluderen en dan besluiten om te stoppen of te minderen. Dat is een stuk moeilijker dan mijn besluit om door te blowen!!!

 

Ik raad iedereen aan om af en toe jezelf te evalueren zodat je kan zien hoe je in het leven staat, zo kan je verstandige keuzes maken!

 

Zo, nu eerst een :verrygood

 

Cheers,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus de beste tip blow NIET op werk of school ! en dan komt alles goed :verrygood

Voorafgaand aan een werkgerelateerd gebeuren (huwelijk, begrafenis, geboorte etc.) blowen en high je collega`s meemaken, kan overigens weer bijdragen aan de door Wernard aangehaalde leermomenten in je leven.

Daarbij blijf ik van mening dat regelmatig blowen vòòr het positief beëindigen van je studies funest is voor je toekomst. Blow niet als je niet de tijd hebt om ervan te kunnen genieten. En die tijd heb je als jongere amper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee dub,

 

 

ik stop niet meer met blowen.

 

net als jij begonnen op school, een paar jaar nergens last van gehad en toen begon het allemaal te knagen; wat wil je als je zo gemakzuchtig wordt dat je tevreden bent met elke avond met het zelfde groepje gasten op de bank zitten en blowen... ik heb in die tijd veel hele leuke avonden gehad hoor, maar daarvan weet ik niet meer waarom ze nou zo leuk waren... vanaf begin 20 begon het zo erg te knagen dat ik te lui was om net zoals jij zegt de dingen te doen waar ik van droomde, dat ik stop pogingen begon te doen; met alle terugval van dien. een paar pogingen en een paar jaar later heb ik voor mezelf geaccepteerd dat het bij mij in fases gaat en dat gaat nu al een paar jaar prima; ik kan prima een paar weken of zelfs maanden zonder noemenswaardig te blowen. wanneer ik eens écht zin heb om een joint te roken ben ik meestal weer hooked voor een week of twee. het ontevreden 'knagende' gevoel komt dan geleidelijk aan weer terug; dan weet ik dat het moment daar is om weer een paar weken te stoppen.

 

bij mij is vooral het probleem dat er overdag een soort wattendeken over m'n hoofd ligt waardoor ik weinig initiatief neem, minder 'spontaan' kan reageren en minder energie heb om dingen te ondernemen, s'avonds ben ik dan allang blij als ik weer een lekkere joint kan roken en heb ik geen zin om dingen te ondernemen die als ik ze wel zou doen leuker en leerzamer zouden blijken dan de zoveelste stonede avond op de bank; als ik dan een dag of twee niet geblowd heb zijn alle 'klachten' weer weg. ik merk wel dat ik me s'avonds weer sneller verveel als ik niet geblowd heb maar bij mij persoonlijk (niet voor iedereen; ik weet het...) werkt het prima om twee of drie biertjes te drinken; genoeg voor een licht roes en de volgende dag nergens last van.

 

 

stoppen of minderen met blowen of elke andere verslaving blijft natuurlijk iets waarin iedereen z'n eigen manier moet ontdekken; ik hoop dat je hier toch wat aan hebt.

 

 

groeten! de glazenwasser :innocent:

 

 

Ps.

@ suf:

geef ons pubertjes die zonodig belangrijk moeten doen en eigenlijk toch al met hun fikken van cannabis af moeten blijven omdat hun hersentjes nog niet volgroeid zijn dit topic, dan is de rest van het forum van jou, ok? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
het gaat er niet om dat je moet proberen te stoppen met blowen , maar moet beginnen iets te doen met de ervaringen die je met blowen hebt opgedaan.

 

Beste Wernard,

 

Laat ik vooropstellen dat je post zeer duidelijk en helder is. Bedankt voor die toevoeging.

Over deze quote: "beginnen iets te doen met de ervaringen die iemand opdoet als diegene onder invloed van wiet is", ervaringen opdoen in nuchtere of stonede toestand. Ik vind het moeilijk om een onderscheid daartussen te maken. Het lijkt alsof het stoned zijn alle gevoelens en ervaringen versterkt worden. Dus vind je iets mooi dan wordt het stoned mooier. Maar daarintegen als je een tegenslag meemaakt kan dat averechts werken zodat men het negeert of juist versterkt. De omgang met ervaringen of het er iets doen daarmee vind ik toch prettiger om nuchter te doen omdat ik persoonlijk "lochisher" nadenk zonder bepaalde factoren vergeten met die ervaring te verbinden of niet eerdere ervaringen ermee te vergelijken.

 

Toen ik 4 jaar geleden in china was kon ik niet blowen wat ik wel in fulltime in nederland deed. Ik was dus nuchter. Ik had nog helemaal niets met het boddhisme, wist niet wat het inhield maar ging naar een groot boeddhistisch klooster. Om onbekende reden voelde ik me daar helemaal thuis en vertouwd en wilde daar diep in mijn hart blijven. Maarja dat ging om redenen die je zelf kan verzinnen niet. Ik heb daar de hele vakantie over nagedacht en het had me diep geraakt. Toen ik in nederland terugkwam en weer ging blowen ben ik het helemaal vergeten en ben niet gaan zoeken naar wat het boeddhisme nou eigenlijk inhoud omdat ik stoned was en liever lekker films keek enz.

Toen ik vorig jaar gestopt was leek het net of, door het blowen, mijn ware aard, intuitie en interesses die diep in mij zitten op "pauze stand" hadden gestaan. Ik ben me gaan verdiepen in het boeddhisme en vond een enorme vergelijking met mijn instelling in het leven. Ik ging actief mediteren en voelde mezelf een beter mens worden.

Na 3 maanden begon ik het blowen echt te missen. Ik dacht ook dat het blowen de enigste manier was voor mij om me echt te vermaken en vooral dat dat mijn identiteit was. Vooral omdat ik enorm verbonden was met reggae, de natuuur en ruimdenkend denken had ik zoiets van: "ik heb mijn "drive" achter die instelling opzijgezet en ik wil het terug om mijn identiteit terug te winnen. Ik had in die 3 maanden gestopt te zijn veel gefilisofeert en gelezen over het boeddhisme en daardoor een soort 2e identiteit gecreërt als boeddhist.

Die 2e identiteit heb ik dus volledig losgelaten toen ik weer ging blowen en daar ben ik steeds meer spijt van gaan hebben omdat, naar mijn mening, dat toch mij het best bij mijn ware "ik" kan brengen en het blowen niet. Nu ik wederom gestopt ben met blowen ben ik weer (aankomend) actief boeddhist en voel me daar prettiger bij dan het meest prettige moment in mijn blowcarrière.

 

Voor iedereen zal het anders zijn omdat ieders levensverhaal uniek is. Ik wil alleen hiermee aangeven dat het blowen je een enorme identiteit geeft, vooral als je het dagelijks doet. Het is dan belangrijk om naar je ware doel, gevoel en ambitie te luisteren en niet daartegen te zeggen : "Eerst maar een blowtje en dan zien we wel weer." Dat is mijn fout geweest altijd omdat als ik stoned was het allemaal niet zoveel meer boeide, als ik maar lekker knetter was.

Er zullen vast mensen zijn die dit alles goed kunnen combineren en volledig gelukkig zijn met het blowen in combinatie met hun diepste verlangens en wensen. Kon ik dat maar. Maar voor mij is nu belangrijk om me te verlossen van al het leed en anderen daarmee te kunnen helpen wat ik helaas niet kon in stonede toestand.

 

Ik kan nog wel uren hierover doortypen maar mijn hele kamer ligt vol met administratie van een paar jaar waar ik geen zin in had om te archiveren als ik stoned was :verrygood

 

Ik wil nog wel afsluiten door te zeggen dat wat Wernard getypt heeft hele goede argumenten en leerpunten bevat die ik zeker in gedachten zal houden. Respect Wernard.

 

Liefs van Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Sjon,

 

Bedankt voor het delen van jou ervaring hiermee. Ik ben erg blij voor je dat je een tussenweg heb gevonden om toch nog lekker bezig te zijn en daarbij te kunnen genieten van een goede joint. Ik herken me er ook wel in alleen kon ik gewoon niet niet blowen voor een dag, week of maand. Ik rookte ook zo 3-4 gram op een dag en vond het heerlijk en wilde niets anders meer voor een lange tijd. Als ik dan een dag of meerdere dagen niet blowde dan sloeg die verveling er ook flink in en was het te makkelijk om weer een blow te pakken aangezien ik geen alcohol drink. Ik had al znel besloten geen pogingen meer te doen maar dat duurde een paar jaar en toen zag ik toch dat ik dingen mis liep.

 

Wat ik nu zo fijn vind is dat ik me niet meer verveel zonder blow. Ik heb veel ambities die ook ook aan het verwerkelijken ben en een heleboel centjes over heb :verrygood

 

stoppen of minderen met blowen of elke andere verslaving blijft natuurlijk iets waarin iedereen z'n eigen manier moet ontdekken

 

Dit is zeker een feit. Daarom is het voor velen denk ik ook fijn om in dit topic zichzelf te verrijken met andermans ervaringen daarin. Ik heb inmiddels al veel gelezen, waaronder jou tekst, waar veel mensen wat aan zullen hebben in hun interpetatie van de verslaving of gewoon het genot van het blowen en het daarmee om te gaan qua dualistische gedachtes. Want dat blijft toch hetgeen wat mensen blijven doen en wat ook gezond is ter bevordering van je leven om dingen tegenover elkaar te zetten en daarvan te leren.

 

Groetjes Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus in essensie zijn we het allemaal met elkaar eens.

Zodra blowen een automatisme wordt en niet meer dient ter verrijking van je geestelijk vermogen na te denken en te filosoferen over dagdagelijkse bezigheden dan vraagt men zich af waarom men nog blowt.

Ik ben kort in m`n reacties, voor de meesten waarschijnlijk erg gevoelloos. Dat komt eigenlijk doordat dezelfde diskussie ongeveer maandelijks voorbijkomt. Niets mis mee, maar ik heb weinig zin m`n levensverhaal maandelijks te herhalen.

Zodra je zelf vermoedt dat blowen de achterliggende reden is van de problemen die je hebt, moet je de oorzaak wegnemen, dus stoppen met blowen. Is stoppen met blowen problematisch dan is het zaak professionele hulp te zoeken daar de oorzaak van je problemen waarschijnlijk niet in het blowen ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suffie man, wat is er aan de hand ? Je hebt het eerst over "pubertjes die zonodig belangrijk moeten zijn" en die dan volgens jou "met hun fikken van cannabis moeten afblijven" en dan veronderstel je nog eens dat "hun hersentjes nog niet volgroeid zijn".

Iedereen, hoe jong dan ook, moeten toch vrij zijn om over hun cannabiservaringen te kunnen praten hier. Ze willen er ook echt niet "belangrijk" mee zijn als het juist niet bepaald hun ego ermee opkrikt als ze hun persoonlijke ervaringen met cannabis hier willen delen. Je wil pas belangrijk zijn als je je trotsen post zoals in de vorm van een kweekverslag of dergelijken die vaak met materialisme of trots temaken hebben. En als iemand zijn hersenen nog niet volgroeid zouden zijn wil dat toch nog niet zeggen dat ze met die "onvolgroeide hersenen" minder kunnen dan mensen met "volgroeide hersenen" ? Ik begrijp wel wat je bedoeld ermee maar waarom zo denegrerend en crú? Ik ben allang geen puber meer dus ik voel me zeker niet aangesproken maar anderen misschien wel. En dan nog heeft ook niemand gevraagt aan je om je levensverhaal hier te gaan posten hoor.

Had je misschien teveel :verrygood :innocent: :whistling zaterdag en had je een kater ofzo ?

 

Maar als je misschien kan linken waar je deze discussies maandelijks eerder gevoerd hebt dan kan ik je misschien beter begrijpen want je laatste post is wel verhelderend.

 

Groetjes Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus in essensie zijn we het allemaal met elkaar eens.

Zodra blowen een automatisme wordt en niet meer dient ter verrijking van je geestelijk vermogen na te denken en te filosoferen over dagdagelijkse bezigheden dan vraagt men zich af waarom men nog blowt.

Ik ben kort in m`n reacties, voor de meesten waarschijnlijk erg gevoelloos. Dat komt eigenlijk doordat dezelfde diskussie ongeveer maandelijks voorbijkomt. Niets mis mee, maar ik heb weinig zin m`n levensverhaal maandelijks te herhalen.

Zodra je zelf vermoedt dat blowen de achterliggende reden is van de problemen die je hebt, moet je de oorzaak wegnemen, dus stoppen met blowen. Is stoppen met blowen problematisch dan is het zaak professionele hulp te zoeken daar de oorzaak van je problemen waarschijnlijk niet in het blowen ligt.

Is stoppen met blowen problematisch dan is het zaak professionele hulp te zoeken daar de oorzaak van je problemen waarschijnlijk niet in het blowen ligt.

:innocent: ;totaal mee eens :whistling

Neem mijn troost in dit leven weg en ik sterf nog liever :wOOt

U kan je troost of geluk ook zoeken in godsdienst zoals u in t boedisme;alle respect

Maar laat ons ff eerlijk zijn ;

Ofwel begin je met blowen als je jong bent omdat je jezelf niet lekker voeld in je vel;ofwel puur voor de fun?

Bij mezelf is t het eerste geweest en is gestagneerd naar alle rotzooi die er te krijgen viel tot 20jaar later terug mezelf goed te voelen alleen met een jointje :verrygood

Dus ik wens iedereen die Wil stoppen veel sterkte en dan bedoel ik niet alleen met wiet ; maar ook alcohol pillen hard d enz ;;;enz; ,en verwijs terug naar bovenstaande zin:Is stoppen met blowen problematisch dan is het zaak professionele hulp te zoeken daar de oorzaak van je problemen waarschijnlijk niet in het blowen ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weer zo`n complex verhaal over blowen.

Stoppen met canabis is heel simpel: Geen joint/waterpijp etc. opsteken.

De drama verhalen over "stoppen met blowen" gaan absoluut nergens over en hebben mijns inziens dan ook alleen betrekking op pubertjes die zonodig belangrijk moeten doen en eigenlijk toch al met hun fikken van cannabis af moeten blijven omdat hun hersentjes nog niet volgroeid zijn.

Mijn 5 cent.

Ik kan mij perfect vinden in zijn uitleg en heb zeker iets gelijkaardigs meegemaakt, ik wil je "5 cents" niet ontkrachten, maar ik ben 30^^

Dit heeft dus niets met pubers te maken, alleen ben je er dan mss net iets gevoeliger voor...

 

edit:

 

btw zomaar koudweg stellen dat iedereen die problemen ondervindt bij het blowen maar hulp moet zoeken, is een zeer mooie theorie en in een perfecte wereld zou dit zeker op rolletjes lopen.

Alleen leven we niet in een perfecte wereld en kan het wel een paar jaar duren eer je hier zelf achter bent. Als je er dan achter bent loop je zeker niet direct om therapie, je probeert het zelf eerst te regelen waardoor er alweer wat tijd verloren gaat.

En kerel, indien iedereen die raad zou opvolgen dan zat 80% van alle mensen in therapie, een wat realistischer antwoord had tof kunnen zijn...

 

Persoonlijk vind ik zijn verhaal zeker leerrijk en dit vooral omdat ik er mezelf heel goed kan in herkennen en ook zie dat ikzelf geen alleenstaand geval was (wat je toch begint te denken als jij zulke probs begint te ondervinden, maar je vriendenkring hier helemaal geen last van schijnt te hebben).

Mss heb jij hier totaal geen last van maar wat empathgie kan geen kwaad dacht ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's a way of life en daar kies je voor of niet. De "echte" wereld combineert niet zo met de ideeen die je hebt/krijgt met blowen. Als je daar geen tussenweg in kunt vinden wordt het zwaar. Ik rook puur wat denk ik ervoor zorgt dat ik absoluut niet lui ervan word, integendeel zelfs. Mwa ik mag wel eens wat vergeten maaja...:-)

Ik denk dat juist die verschillen het zwaar maken. Je relativeert enorm door het blowen wat de "werkelijkheid" aantast. De vraag is natuurlijk waar kies je voor, wat wil je?

De "echte" wereld ken ik ondertussen wel en die bevalt me absoluut niet. Niemand kan me ook de abolute waarheid verkondigen, daarom luister ik liever naar de stem binnenin me, ik zal me ook nooit bestempelen met een geloof of wat voor groeperingen dan ook.

Ik heb het geluk een goede tussenweg gevonden te hebben, woon ondertussen ook niet meer in Nederland.

Maar ik kan me goed voorstellen dat wanneer het alternatief niet veel brengt je kiest voor een carriere in de echte wereld wat niet goed te combineren is met blowen. Althans niet voor iedereen, ik ken een hoop mensen die zeer succesvol zijn en iedere avond een toetertje roken. Met mate is de truc dan denk ik.

Wel stop ik regelmatig voor enkele weken, maar dat doe ik om mijn lichaam een beetje te "ontgiftigen" het is per slot van rekening geen natuurlijke manier van leven (voor zover we dat nog kennen).

Het is een persoonlijke keuze dus, als je kiest om door te blowen moet je werken aan je energie en de combinatie met de werkelijkheid en dat is niet makkelijk. Als je stopt heb je dat probleem in ieder geval niet. Je kunt het een verslaving noemen maar een gezondere voor lichaam en geest als :verrygood

Wat je ook doet, je hebt in ieder geval al een andere kant van het leven gezien en die ervaring heb je. Misschien later als je met de stok loopt dat je dan nog eens stiekem een jointje meerookt met je kleinzoon :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis ontmaskerd de "werkelijkheid".

De zogenaamde westerse werkelijkheid is "Maya", een illusie die werkelijk lijkt omdat zo veel mensen doen alsof dat zo is.

 

Cannabis gebruik kan daarom confronterend en verwarrend zijn en voor sommige mensen is het veiliger om in de schijnwerkelijkheid te blijven geloven.

Anders zouden ze moeten veranderen en voor velen is verandering eng en beangstigend.

Het is daarom dat veel mensen die nog nooit van hun leven een joint gezien of gerookt hebben er bij voorbaat zo op tegen zijn, ze weten instinktief dat gebruik veranderingen voor hun tot gevolg heeft.

(weet je gelijk waarom het zo idioot verboden blijft)

 

Veel jongeren experimenteren in een bepaalde fase van hun leven.

Met gedrag, relaties of met drugs.

Het is voor hen beter als ze die experimentele drugs fase beleven met Cannabis dan met b.v. alcohol.

Langdurig gebruik van Cannabis leverd nauwlijks blijvende schade op, langdurig gebruik van alcohol wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wernard, zou je kunnen specificeren/beargumenteren waarom en hoe cannabis de "werkelijkheid" ontmaskerd ? De "werkelijkheid" is volgens mij erg moeilijk te definiëren omdat iedereen in zijn of haar werkelijkheid leeft. Of dat nou onder invloed is of niet. Ik ben erg benieuwd :verrygood

 

Groetjes Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood wath the bleep ya all tokkin about.. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...