Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
neirruj

Zaadjes

Recommended Posts

hallo,

 

Ik heb vorige week donderdag wiet zaadjes gehaald *haze x skunk* en ben meteen begonnen met ontkiemen..

toen heb ik deze donderdag gekeken hoever ze waren en er waren er vervolgens maar 3 van de 11 ontkiemt:S

iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

had de zaadjes tussen watten in een cd hoesje gedaan en goed vochtig gehouden, ze liggen op mn aquarium die 30 graden word. Is dit misschien te warm?

de 3 zaadjes die nu zijn ontkiemt zitten 1 cm diep in een potje en staan in mijn vensterbank.

 

Maakt het eigenlijk uit hoe om de zaadjes liggen in de aarde? was vrij moeilijk om ze goed te krijgen omdat de steeltjes vrij klein waren... maar dacht dat dat wel vanzelf goed groeide.

Edited by neirruj

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeieavond,

ik kan je in ieder geval vertellen dat het niet aan de warmte ligt, want de meeste zaadjes gaan juist bij meer warmte eerder uit hun huisje.

 

het kan natuurlijk aan het zaad liggen, welke iets minder snel kiemt (kleinere kiemkracht). misschien ligt het ook aan dat je water een te hoge EC-waarde heeft, zodat er geen osmose tussen de plantjes en het zaadje is.

het water moet echt 'schoon' water zijn, zonder dat er allemaal zouten ed inzitten, want dan gaan de zaadjes nooit zwellen. misschien zou het helpen om de zaadjes op een ander soort watten te leggen of keukenpapier ofzoiets...

 

meer zou ik niet echt kunnen bedenken...

succes ermee, henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Als ik je een goede tip mag geven. Als je zaden hebt is het mss beter om ze ineens in de aarde te steken! Dan zit je niet met de onzekerheid dat je ze beschadigd hebt met van tussen de watten te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan ook oud zaad zijn geweest, die ontkiemen soms minder goed. Ik heb ook een keer zo'n slechte opkomst gehad van sensi-seeds maar mijn zaad van sannie deed het super! :verrygood

 

Probeer eens te ontkiemen in pitpotjes of jiffy's, die 2 mediums zijn erg goed!

 

Groetjes freud

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het kan ook oud zaad zijn geweest, die ontkiemen soms minder goed. Ik heb ook een keer zo'n slechte opkomst gehad van sensi-seeds maar mijn zaad van sannie deed het super! :verrygood

 

Probeer eens te ontkiemen in pitpotjes of jiffy's, die 2 mediums zijn erg goed!

 

Groetjes freud

 

mja denk dat het oud zaad is, vorig jaar ging het op deze manier namelijk wel perfect :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je zaadjes gewoon droog hebt bewaard kan er niks fout gaan ik had de afgelopen 3 jaar steeds het zelfde zaad uit het zelfde kokertje en alles kwam gewoon op.

 

mijn manier is gewoon in de potgrond ik heb er nog nooit lats mee gehad heb er nu ook alweer 8 boven gaat gewoon lekker dus mijn advies gewoon in de grond en wachten maar. :verrygood :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze gewoon redelijk veel water moet geven en toch moet blijven wachten....

Mijn zaadjes kwamen ook pas na 5/6 dagen uit...,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maakt het eigenlijk uit hoe om de zaadjes liggen in de aarde? was vrij moeilijk om ze goed te krijgen omdat de steeltjes vrij klein waren... maar dacht dat dat wel vanzelf goed groeide.

 

ahum.. het zijn overigens geen steeltjes maar worteltjes die uit een zaadje komen. Die gaan dus naar beneden, niet naar boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ahum.. het zijn overigens geen steeltjes maar worteltjes die uit een zaadje komen. Die gaan dus naar beneden, niet naar boven.

klopt wist ik :verrygood

 

Ik denk dat je ze gewoon redelijk veel water moet geven en toch moet blijven wachten....

Mijn zaadjes kwamen ook pas na 5/6 dagen uit...,

 

ze staan nu al vrij lang hoor :whistling vorige week donderdag... dus dat is ehmm 12 dagen geleden :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu te laat om nog advies te geven,maar voor de toekomst zou ik zelf wat zaad winnen want dan maakt het niet uit hoeveel er opkomen want danzaai je wat meer volgens de methode van mij,zie topic hieronder.

 

Zaad bewaren moet altijd in het donker,konstante temp en natuurlijk droog.

Bewaren voor jaren: goed verpakt in de vriezer.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook een keer geprobeerd met watjes en met water maar dat lukte niet bij mij en gewoon in de aarde stoppen ong 0,5-1cm diep in de aarde en het werkte perfect toen kwamen de meeste gewoon uit bij mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...