Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dixie

Checkpoint Terneuzen

Recommended Posts

Terneuzen kwam in het Nieuws in België (VTM)

De Belgische gouverneur van Oost-Vlaanderen Denys is tegen en wil desnoods naar de rechter stappen.

De burgemeester van Terneuzen komt ook even aan het woord en wilt de coffeeshops uit het centrum en dichter tegen de grens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Wat zullen ze beslisssen ??? weet ik ook niet maar weet niet wat maastricht met shekpoint te maken heeft ik hoop dat ze die zeker niet uit het lijsje verweideren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze spreken wel over overlast door Belgen.... no offence maar de laatste x-en dat ik geweest ben waren van de 150 man voor mij er wss 100 Fransen....

De Belgen vinden dan weer dat het hypocriete beleid van Nederland ivm het officieel niet mogen aankopen van wiet (ik vraag me dan af hoe de Nederlandse staat die inkomsten regulariseert, daar bestaan blijkbaar wel middeltjes voor) en de strenge controles ervoor zorgen dat de Hollanders hun kwekerijen in Belgie komen zetten.

Zit ook iets in natuurlijk...

Over de enorme winsten die de buitenlanders dan meebrengen spreken ze wel niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello, ik ga binnenkort naar Terneuzen, Checkpoint & Miami, kan er mij iemand zeggen wat de goeie wiet-soorten zijn? Want ik ben van Belgie, en ik ben gewend van te kopen van zo'n typisch straat-dealertje.

 

Wiet kopen in een winkel, zoals de slager, is een toaal nieuwe ervaring voor mij :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHECKPOINT:

 

WIET:

 

de meeste soorten van 7,90€ zijn dik in orde, ma je kunt gerust vragen aan de portier of aan de mensen die je bestellen wat zij de lekkerste vinden... Aan de toog ligt ook een klein staaltje zodat je eens kunt kijken vooraleer je beslist. Kies er die jou persoonlijk aanspreekt.Vraag gerust info aan de mensen achter de toog en indien nodig, vraag gerust of je eens mag ruiken aan de wietsoortjes.

 

Ze hebben steeds brol wietjes van 3€/gr. (Purple en buitenlandse) maar die zou ik je zeker afraden.

 

Betaal niet veel meer dan 9€/gram (behalve voor uitzonderlijk goeie wiet), de beste prijs-kwaliteit is normaal toch steeds de wiet vna rond de 8€

 

Mochten ze Shiva hebben, die is meestal errug lekker, ook Bubblegum, Snowwhite, en Haze A5 is aan te raden (als ze er iets van hebben)

 

HASJ:

 

Prijzen van 3€ tot 15€, ik zou je hun Spoetnik aanraden, die heeft 17% THC en kost 7.50€ is is imho de beste prijs-kwaliteit.

 

 

 

 

 

MIAMI:

 

Zij hebben een raar systeem, telkens je daar binnen komt hebben ze bijna dezelfde wietsoortjes liggen met ongeveer dezelfde prijzen. ECHTER, die namen zijn meestal niet de echt namen van de soorten die daar liggen. Je moet het eerder zien als een soort "sterren"...waarbij de duurste wiet (hun zogenaamde Amnesia Haze aan 8€) 5 sterren zou zijn en hun goedkoopste 1ster.

 

Vooraleer je besteld, kijk eens goed in de potten waaruit ze wiet nemen. Vaak kun je betere wiet kopen dan hun zogenaamde Amnesia Haze voor minder geld omdat zij die wiet als slechter bestempelen (maar volgens mij zijn ze daar niet echt wietkenners).

 

Weet dat je niet de echte soort koopt die geadverteerd staat in de Miami, dat je soms echt natte wiet krijgt, en niet zoveel als bij de Checkpoint (toppen tonen minder volumeus).

 

Als je dus maar 5 gram zou halen, ga dan enkel in de Checkpoint binnen.(is mijn idee, je hoeft het hier uiteraard niet eens mee te zijn)

 

Hasj is beter in de checkpoint, dus als je enkele grammetjes hasj wilt, zou ik aanraden die in de checkpoint te kopen en je wiet in de miami.

 

WIET:

 

meestal 5 soorten:

 

Amnesia Haze (8€/gr.)

 

Jack Herror (7.60€/gr)

 

Sensi Star (7€/gr)

 

nog een tweetal soorten waar ik nu niet opkom maar die je ong 6.50€ en 6€ / gr. kosten.

 

HASJ

 

haal je beter in de checkpoint, behandel ik dan ook niet hier.

 

 

 

 

 

EERSTE KEER:

 

Weet dat je veel tijd zult verliezen in de checkpoint door het vele volk. Kijk welk nummr nu aan de beurt is, kijk naar jou nummer, je mag rekenen op ongeveer 150 nummers per uur...

 

Wanneer je toekomt, ga dan eerst naar de checkpoint een nummertje halen (ohja, btw, de coffeeshop is op de onderste verdieping van het gebouw, aan de achterkant), ga dan naar de miami (daar is de coffeeshop dan weer op de eerste verdieping, op het gelijkvloers kun je enkel drinken, drank, zaadjes en voorgerolde joints kopen), koop daar 5gr wiet, ga terug naar de checkpoint, rol daar binnen op je gemak al eentje in afwachting tot het jou beurt is, als het ongeveer 10 nummers voor jou nummer is ga je in de rij staan, er zijn 5 balies, als het aan jou beurt is staat er naast jou nummer een kassa waarheen je mag gaan bestellen.

 

Als je die drukte wilt vermijden, ga dan op een weekdag, de checkpoint en de miami zijn allebei al open vanaf 10u en blijven open tot middernacht in de week en tot 1u 's nachts in het weekend (tot dan worden nummertjes uitgedeeld, mensen met een nummertje mogen nog kopen vooraleer ze sluiten).

 

Zowiezo zul je véél minder volk aantreffen als je 's morgens gaat én dus ook miner tijd verliezen... (ook de kans op controle btw ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben 17 jaar en zou normaal woensdag langs den check en miami gaan.

zou ik zonder problemen binnen geraken?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben 17 jaar en zou normaal woensdag langs den check en miami gaan.

zou ik zonder problemen binnen geraken?

 

grtz

 

 

te zien of je er een beetje volwassen uitziet of niet. Ik ben al een paar jaar klant in de checkpoint onder de 18 en heb nog nooit problemen gehad terwijl veel mensen van boven de 18 wel hun pas moesten laten zien.

 

Ik zou zowiezo maimi afraden (beripte boel, maar dat is dan weer een andere discussie) als je naar checkpoint gaat zou ik qua weed: brabants wit en nl special of de haze aanraden en qua hasj marok special getama of spoetnik. in checkpoint betaal je wat meer maar daar ben je zeker dat je waar voor je geld krijgt. Maimi is iets loesjer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, er zit wel iemand aan de ingang die aan sommigen vraagt om zich te legitimeren, ma bij mij hebben ze nog nooit m'n pasje gevraagd (ik heb dan ook een volle baard en zo...)

 

 

 

meestal, als je gewoon doorloopt naar binnen vraagt niemand wat...

 

 

 

hangt er uiteraard ook vanaf in welke mate je een babyface hebt of dat je er al wat ouder uitziet...

 

 

 

je kunt altijd proberen iemand buiten aan te spreken en vragen om wat te halen voor je, maar of dat lukt...?

 

 

 

Ik denk ook dat het er toe doet hoe oud de anderen waarmee je binnen gaat zijn... Als iedereen duidelijk ouder dan 18 jaar is, en er zit een jongere tussen zullen ze die meestal niet eruit halen. Als jullie eruit zien als een bende scholieren, dan wordt die kans wel wat groter imho...

 

 

 

Anyway, ik ben al jáááááren voorbij de 18, dus dat probleem stelt zich niet echt bij mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dom om toch proberen naar binnen te gaan als je nog GEEN 18 bent. je brengt daarmee vooral de shop in gevaar. als er een controle is lopen hun het risico de zaak te moeten sluiten, doordat JIJ zo nodig je wietje moest halen en niet ff iemand die wel 18 is hebt gevraagd het mee te nemen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het hier ook net op het nieuws, coffeeshops in Terneuzen willen vergunningen gaan veilen ofzo :rofl omdat er vooral bezoekjes worden gebracht door Belgen en Fransen.. whatever, maar altijd leuk om iets over wiet in het nieuws te zien vind ik :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie het hier ook net op het nieuws, coffeeshops in Terneuzen willen vergunningen gaan veilen ofzo :rofl omdat er vooral bezoekjes worden gebracht door Belgen en Fransen.. whatever, maar altijd leuk om iets over wiet in het nieuws te zien vind ik :wOOt

 

Een soort ID om toeristen te weren ?

Zou erg onvolwassen en dom zijn omdat toeristen zich gewoon gaan verplaatsen verder naar het binnenland of een andere grensstreek.

Onlangs werden 11 shops gesloten in Venlo omdat er veel Duitsers zijn, ook hier zal het probleem zich gewoon verplaatsen.

De burgemeester van Terneuzen leek me een man, althans in het nieuws.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal die kutfranse n hun fout. :rofl

Die komen hier met hun gamel peugeotje met daar 5 man in. mega veel weed meepakken en dan daar in Frankrijk te verkopen voor het dubbel van de prijs ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er gisteren geweest, was de eerste keer. In de miami & in de checkpoint. Voelt echt raar aan hoor, zo gewoon achter een zak wiet gaan. En het leuk daaraan is, dat iedereen die je ziet, jonge & oudere mensen, je weet zowiezo dat ze achter wiet gaan. Mensen die je normaal in het dagelijks leven nooit zou verdenken. Terneuzen is btw, wel maar een zeer kleine stad, en ik bedoel dit letterlijk, de huisjes zijn zo klein vergeleken met Belgie, oftewel kwam het door de wiet (is btw veel beter & zwaarder dan gewone belgische wiet)

 

In de miami, stonden er 3 mensen voor mij

 

In de checkpoint stonden er 200 mensen voor mij...

 

heb in de miami, amnesia gekocht, en is eerlijk gezegd, zeer goed. Heb voor 5gram 40€ moeten betalen. Is wel wat duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er gisteren ook geweest, en ik heb eclipx gezien :wOOt

 

heb dan nog samen 1 met hem gerookt. :o

 

Holland rulez man, wij zijn de grens overgewandeld, geen douane, geen controle niets, er was totale vrijheid.

ik zag daar mensen van 30 en 40 jaar die om wiet gingen, hoe chill! :o

 

Nuja, er waren wel veel franse marginalen die wss met hun laatste beetje geld naar holland reisden om hun stuff te kunnen kopen, zielig .....

ik had gehoord dat de miami goedkoper ging zijn dan de checkpoint maar was toch ook 8€/gram ... ik denk dat ze teveel van hun naam gebruik maken en van hun plaats ook. het doet er niet meer toe of de wiet supergoed is of niet, ze liggen toch dichtst bij de grens, en de mensen kunnen niet anders dan hun prijs/kwaliteit te volgen.

 

ik ben ook van plan om in de toekomst opnieuw op bedevaart te gaan naar terneuzen... :rofl

 

Rock on holland :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zag daar mensen van 30 en 40 jaar die om wiet gingen, hoe chill! :wOOt

Dat is nu juist een symptoom van deze tijd. De meeste mensen van die leeftijd kweekten hun eigen wietje, kunnen hun levensstandaard niet op het spel zetten en kopen in de shop.

Lang leve de Balkenende repressie ! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
is btw veel beter & zwaarder dan gewone belgische wiet

 

wat versta jij dan onder gewone Belgische weed. Veel coffeeshops kweken hun weed hier in Belgie en dan moet je maar de juiste persoon weten te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Estee

 

Hij bedoelt dat als je wiet koopt in belgie, je nooit zeker bent welke kwaliteit het is, of waar het vandaan komt.

 

In belgie aan wiet raken: je belt je dealertje, je spreekt af, hij krijgt geld, jij krijgt je stuff. het is me echter al overkomen dat de wiet die ik te roken kreeg echt op niex trok, na 2 zelfs 3 J's een heel licht gevoel.

 

Soms heb je echter het geluk en krijgje goede stuff, maar als je vraagt welke wiet is het ? welke soort ? is het altijd ik weet het niet, hier in belgie doet de soort enzo er niet toe, wiet is hier wiet, en als je ervan kan smoren ben jij blij, en je dealer ook.

 

Ik had gisteren 1 joint van die hollandse superwiet gerookt met 3 vrienden, en we waren alle3 al superraar aan het doen :wOOt . Altijd kwaliteit dus in Holland :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is nu juist een symptoom van deze tijd. De meeste mensen van die leeftijd kweekten hun eigen wietje, kunnen hun levensstandaard niet op het spel zetten en kopen in de shop.

Lang leve de Balkenende repressie ! :wOOt

 

Héhé zelfs dan nog zoals het nu is, is het nergens zo goed in gans de wereld als in Nederland wat betreft Cannabis. Je mag 5 planten kweken, paddo's los te koop in een winkel, coffeeshops om je te bevoorraden,... de pret kan niet op. Leve deze narcostaat :P

Ik heb filmpjes op Youtube gezien over Coffeeshops in Amsterdam (zoals de Dampkring) en de vele miljoenen toeristen uit gans de wereld die hiervoor naar Nederland op vakantie komen. Dat gaat van Chinezen, Japanners tot Australiërs en Amerikanen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Estee

 

Hij bedoelt dat als je wiet koopt in belgie, je nooit zeker bent welke kwaliteit het is, of waar het vandaan komt.

 

In belgie aan wiet raken: je belt je dealertje, je spreekt af, hij krijgt geld, jij krijgt je stuff. het is me echter al overkomen dat de wiet die ik te roken kreeg echt op niex trok, na 2 zelfs 3 J's een heel licht gevoel.

 

Soms heb je echter het geluk en krijgje goede stuff, maar als je vraagt welke wiet is het ? welke soort ? is het altijd ik weet het niet, hier in belgie doet de soort enzo er niet toe, wiet is hier wiet, en als je ervan kan smoren ben jij blij, en je dealer ook.

 

Ik had gisteren 1 joint van die hollandse superwiet gerookt met 3 vrienden, en we waren alle3 al superraar aan het doen :wOOt . Altijd kwaliteit dus in Holland :rofl

 

 

Mja dan wordt het tijd een andere dealer op te zoeken. In belgie vind je evengoede kwaliteit, en voor minder geld als in een coffeeshops. Van een coffeeshop wordt verwacht dat je standaard goeie kwaliteit hebt maar als ik shops zie zoals Miami in terneuzen koop ik hem toch liever hierin Belgie. Het is nog niet gegarandeert de weed die op het bordje staat dat ze je geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, vind maar eens een goede regelmatige dealer in België die altijd goede wiet in huis heeft.... Die moet ik nog tegenkomen. En 8 op de 10 keer krijg je kutwiet waar niets mee aan te vangen is. Of het is nat, of het zit vol takjes, om nog maar te zwijgen van die wiet deze zomer met die korrels glas tussen (heb hier ergens een topic over gelezen)

 

Ik heb me al veel genaaid gevoeld. Soms denk ik aan stoppen omdat je gewoon geen kwaliteitswietje op de kop kunt tikken. Prijzen van 3 of 4 euro de gram daar kan ik alleen van dromen.

 

Als ik echt iets deftig wil dan moet ik wel naar Checkpoint, waar de prijzen dan ook weer de pan uitzwieren, en voor het geld dat ik daar op doe, + vervoerskosten, kan ik het dubbele in België kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik even me moeder quoten: "HIER KOMT GEEN VUILIGHEID BINNEN!! STRAKS HEB IK DE POLITIE NOG IN HUIS WAT ZULLEN DE BUREN DAN WEL NIET ZEGGEN!!" etc etc

 

buitenkweekje is ook geen optie, tword wachten tot ik alleen woon. En dan nog zal de vriendin dwars liggen vrees ik. Ik droom al lang van een eigen kweekje maar aangezien de conservatieve staat van denken hier denk ik niet dat dit voor de eerst aankomende jaren zal gebeuren. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...