Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johan V.

Aptus Producten!!

Recommended Posts

Goedenavond medekwekers,

 

Normaal gesproken lees ik enkel mee,.....en pik af en toe wat handige tips hier van het forum.

Mede ook dat ik mijn tijd meer doorbreng bij mijn ’moeders’ dan achter de pc.

 

Bij deze dan mijn eerste post,...en meteen maar een vraag erachteraan:

 

Wie gebruikt er hier nog meer de APTUS-supplementen?!

Website: Aptus

 

Er is hier in Limburg een ware hype aan de gang rond deze producten. Ik kom geregeld in verschillende shops en zie de producten overal opduiken. Essensie schrijft er al verschillende maanden over en mensen die ik erover spreek zijn helemaal lyrisch.... Stonden geloof ik ook dit jaar op de Highlife beurs.

 

Ondanks dat ik erg sceptisch ben over nieuwe producten, heeft een vertegenwoordiger van hun mij kunnen overtuigen met een sterk verhaal. Ik moet er echter nog mee beginnen en vroeg mij af of er al gebruikers-ervaringen zijn op dit forum of mensen er meer van weten.

 

Verder hoop ik dat ik eens wat meer tijd kan vrijmaken om vanaf nu eens wat meer te posten,

 

m.v.g

Johan.V

(dat er nog veel posts mogen volgen :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er nog nooit van gehoord en heb net hun website zitten lezen. Het ziet er inderdaad niet slecht uit? Maar wat kan je van een website afleiden he?! Een verkooppraatje kunnen ze allemaal houden. Dus nee, ik zou het niet weten en heb hier ook nog nooit iemand over die lijn gehoord.

 

Groetjes Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt erg gehypt te worden, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen met deze voedingslijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey johan,

welkom op het wietforum.

Goed dat je de stap gezet hebt te posten. :verrygood

 

Over die produkten, wel ik heb 1 kweek ermee gezien en ik was niet lyrisch.

Wat men u verteld zijn niet altijd plaatjes.mooie site zegt ook niks.

Daarom oordelen als je zelf getest hebt. Je moet dan nog de kracht van alle andere produkten weten.

Dan pas kan je vergelijken.

 

Ik wil zien hoe het werkt en niet zomaar luisteren naar de anderen.

Ik gebruik produkten door elkaar gemengd van hesi, metrop en plagron.(mapitoschema hennepdesk).

Op aardemix kweekjes gebruik ik nog steeds de rhyzosis(nu bac) groei en bloeivoeding in combo met bacterien.Organisch dus; sannie style.

Op cocos gewoon a + b van canna.

 

Ik ben ook niet meer te overtuigen, dus zo heeft elk vast wel zen verhaal.

De 1 kan het goed uitleggen, de ander heeft bewijs en net dat laatste wil ik "zien".

 

Ik ben vrij sceptisch ook dus over nieuwe en nieuwere produkten.

Ik wil dus dikke toppen zien van een betrouwbaar neutraal tester,

iemand uit de fora wereld dus.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aii,...ging iets mis geloof ik,

 

Hey Eskobar,

 

Je hebt helemaal gelijk,.....resultaten willen we zien en geen mooie praatjes.

Het valt me echter op dat echt veel mensen (waar mijn ’kindjes’ terecht komen :verrygood ) werken met deze nieuwe suppl. en als ik iedereen moet geloven, iedereen er betere resultaten mee haalt.

Het feit dat ze Aptus BLIJVEN kopen,....heeft me toch aan het denken gezet.

 

Naar het schijnt leveren ze al jaren grondstoffen aan de professionele tuinbouw met hun moeder-bedrijf, verder hebben ze ook geen voeding in het assortiment wat ik eigenlijk wel vreemd vond.

 

Volgens hun vertegenwoordiger is er zat voeding op de markt en is dit allemaal hetzelfde: water met NPK’s

Het enigste verschil zit in de opneembaarheid hiervan en de kwaliteit van de chelaten.

Je zou je dan ook niet moeten afvragen hoe zo veel mogelijk te voeden, maar hoe de opname hiervan te beinvloeden, en dit doe je niet met NPK’s maar met andere supplementen.

 

Hier kon ik mij wel in vinden,....ik roep al jaren dat de vele voedingslijnen eigenlijk kannen met water zijn,..ik werk namelijk zelf met vaste NPK’s en heb hier zeer goede resultaten mee, en ben vele malen goedkoper uit!

 

Verder werk ikzelf al heel lang met Tricho,mycorrizha,en bacc. subtillus omdat ik het bodemleven belangrijker vindt dan al die andere tovermiddeltjes nu in deze markt.

 

En die Aptus gasten hebben dat ook allemaal in dat Bioshark verhaal van hun!

 

Leek mij in ieder geval nog eens de moeite waard om eens te proberen.

Indien er in de tussentijd nog mensen zijn met gebruikerservaringen hoor ik dat graag.

 

Johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las laatst ook een stukje over aptus.

 

Met het ongedierte seizoen wat weer van start gaat leek

de Bioshark dislike van hun wel een interesant products om de beestjes van mijn planten af te houden.

Zijn er mensen die ervaring met dit product hebben want als het werkt vind ik dit wel erg insteresant en kan dat een hoop spuitwerk besparen.

 

grtz

 

sim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken het niet in elk geval, zal haast wel "just another" zijn in de lijn die komt en gaat... Zijn maar weinig serieuze jammer genoeg die levensvatbaar zijn...

 

Als je daadwerkelijk serieus bezig bent met het bodemleven raad ik je aan eens naar de Organische lijn van BAC te kijken. Heeft zich bewezen en zijn meerdere tests van de vinden op 't forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi :verrygood

 

Ik had ook het een en ander gelezen over aptus.

Blijkt dat deze jongens erg veel energie steken om het product te promoten.

Sorry om te zeggen maar in mijn ogen lijkt iemand hier in deze posts onderdeel uit te maken van deze vlijtige jongens :)

 

Verder kan ik me vinden in het verhaal van e$kob@r

 

De ervaringen die ik persoonlijk heb gehoord over aptus blijken inderdaad toch niet al te lyrisch.

Sommige spraken zelfs over "mooie woorden maar geen inhoud" beetje te vergelijken met het

pokon verhaal. Ik vind het altijd jammer dat er weer bij de "zoveelste" lijn uiteindelijk weinig echte goede

resultaten te zien zijn. Mooie verkoop praatjes vullen geen gaatjes en de website vind ik eerlijk gezegd weinig informerend en meer praat dan werkelijke goede info zoals al aangegeven werd in eerdere posts hier.

 

Hmja het Bioshark verhaal! Iedere producent probeert altijd weer met wat unieks op de markt te komen.

Jammer dat het hier dan meer om woorden en verkoop praat gaat dan om resultaat.

Om het half jaar komt er wel weer een nieuw zogenaamd uniek product. Hmja je moet toch wat proberen en hopen dat de mensen erin trappen!

 

Verder dit jaar heb ik ook wederom zoals altijd de HIGH LIFE beurs bezocht om vooral de nieuwkomers te bezichtigen. Het was weer dikke FUN zoals altijd :wOOt

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De flyer bevat nogal vrij weinig informatie waar ik 'gevorderde' kweker wel interesse in vertoont!!

De PK+ fles, bar hoge pk waardes... pk13/14 is er weinig bij.

 

Wie o wie post een verslag met dat spul? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa....... ik had t al wel bij ons in de shop zien staan ja.

Verkoper probeerde het mij ook te verkopen.

Hij had er ook een mooi boekje bij met schema'tje, je kent t wel.

 

Ik lees net dit op die site...

Aptus Fungone op het te behandelen oppervlak spuiten en binnen seconden is er al een resultaat zichtbaar

Als dat echt zo is, na een paar seconde (!!!), dan kun je mij veel vertellen, maar goed voor je dames zal t dan nooit zijn. Dan moet er 1 of andere chemische teringbende inzitten.

 

Ik heb me vraagtekens erbij, ben ook wel benieuwd naar een kweekverslagje van iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het allemaal maar overdreven duur !!!!! en ik geloof er niks van dat ze ook aan de tuinbouw leveren......

in de tuinbouw betalen ze echt niet zoveel voor een litertje als ze voor hectaren nodig hebben....

 

zo super vind ik de super pk ook niet van ze, ik gebruik mr2 van metrop en das een 10-20-40...een veel meer pk boost dus.... ik ben daar veel meer tevreden over en vooral de hoge concentratie bevalt mij wel daarvan.

 

Aptus fungone tegen de schimmel is gewoon H2o2, VOOR EEN VEELSTE DURE PRIJS VERKOCHT ...

 

EN MAAR CENTJES VERDIENEN DIE GASTEN :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind het allemaal maar overdreven duur !!!!! en ik geloof er niks van dat ze ook aan de tuinbouw leveren......

in de tuinbouw betalen ze echt niet zoveel voor een litertje als ze voor hectaren nodig hebben....

 

zo super vind ik de super pk ook niet van ze, ik gebruik mr2 van metrop en das een 10-20-40...een veel meer pk boost dus.... ik ben daar veel meer tevreden over en vooral de hoge concentratie bevalt mij wel daarvan.

 

Aptus fungone tegen de schimmel is gewoon H2o2, VOOR EEN VEELSTE DURE PRIJS VERKOCHT ...

 

EN MAAR CENTJES VERDIENEN DIE GASTEN :lol:

 

 

Hallo allemaal,

 

:D

Ik gebruik al een heel jaar de complete Aptus lijn.

-Regulator > gehele cyclus > 1.5ml per 10L water.

-Startbooster 2 weken Voorgroei > 2.5ml per 10L water.

-Topbooster > V.a 2e week bloei tot einde oogst > 2 ml per 10L water.

-Super P/k > Bloeifase > Week 3 t/m 5>> 25ml > week 6 t/m 8 >>50 ml per 10L water.

-K-boost > Week 8 t/m 10 > 25ml per 10L

 

Ik gebruik als basis voeding in de bloei >> Canna flores erbij >> 50 tot 70 ml per 10L ;)

Verder gebruik ik geen Vega meer >>heb nu startbooster.

De totale lijn kost ongeveer 200 euro en is door het lage verbruik en hoge concentratie ideaal! Ik doe met de flessen van 1/4 liter ongeveer 200 gieters van 10 Liter. Ongeveer 20 oogsten dus :D

Dit product is ideaal voor de kleine kweker die met gieters moet werken.

 

Ik gebruikte voorheen de hele Canna lijn

-Vega

-Flores

-Canna zyme

-Canna booster

 

Ik stap nooit meer over naar iets anders >> maar das smaak....

 

Ik ben van 18 naar 32 G per plant gegaan :D :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dus wel iets over aptus te vinden op het forum :D ( had er al een vraag over )

 

@ growing shiba: als je er nog ff wat foto's bij kan zetten :lol: ben ik helemaal tevreden ( een flessi hier ne daar op de voorgrond zou helemaal tegek zijn !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

affijn ... volgens mij gebruikte gekke bert in 2006 al aptus en was ik er inderdaad dik tevreden over.

 

http://www.wietforum.nl/Silver-Haze-t21512.html

 

Ik moet er bij zeggen dat een van de dingen die ik uiterst!!! prettig vond aan aptus, was het feit dat mijn voedingsvat enorm schoon bleef!, waar ik in het verleden zo 1 keer in de 1,5 tot 2 weken het vat echt uit en omspoelde, dit met aptus niet meer nodig was .... daarnaast heb ik met aptus mijn beste oogsten ooit op aarde en mapito gedraaid als het gaat om gr/watt ... maar goed dat hoeft niet perse aptus geweest te zijn, kan ook aan andere zaken gelegen hebben, je weet maar nooit.

 

Inmiddels ben ik helemaal overgestapt op kweken zonder medium en heb ik niets meer aan de aptus spullen, maar mocht ik ooit weer met medium gaan kweken gebruik ik zeker weer aptus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu 2 oogsten met alleen de super PK en basis voeding Hypro gebruikt en moet eerlijk toegeven dat mijn oogst is verhoogt.

 

Na vele oogsten met 12 lampen 600 watt draaide ik gemiddeld 15 kg nat.

voeding altijd Hypro geweest met tussendoor boosters van allerlij merken zoals onderandere bquzz booster - of green sensation ( 250 euro ) 5 liter.

 

Mij werdt een fles super PK aanbevolen voor dikkere toppen.

Dus ik zeg ok dan waarom niet :(

 

Hele oogst het zelfde gedaan zoals altijd behalve de super PK zoals op de beschrijving toegevoegd.

1 week groei - soms 10 dagen ligt eraan hoe ze aanslaan .

9 weken bloei - knippers gebeld en gewogen 25 KG nat

Eerlijk gezegt dacht ik het valt wel mee zoals ik het uiterlijk zag.

Maar toen ik de toppen in de emmer hoorde vallen wist ik het meteen :rofl

Echt zware toppen.

 

Laatste oogst weer 23 KG !

 

Nu heb ik een nieuw hok gestart en heb de complete lijn aangeschaft waaronder ook de bij produkten zoals Dislike etc etc .

Ik zit nu in de 1 week groei en ze zijn mooi aangeslagen.

Heb een ton 200 liter aangemaakt met regulator en startupboost , dislike toegevoegd en op ph gezet.

Deze ton zeg ik eerlijk heb ik door de Plee gespoeld .

Ik kreeg de ph niet goed nadat ik dislike toevoegde en de ton zag er onsmakelijk uit en een heftige geur.

Nu heb ik een ton van ca'50 liter aangemaakt en aleen dislike toegevoegd ( ph 5.8 )

Gesproeid nadat de lampen uit waren gegaan en alles opgemaakt en ton schoongespoeld.

Deze behandeling heb ik alleen uit voorzorg gegeven voor eventueel ongewenst ongedierte zoals varenrouwmug ! ( erg vervelend )

 

Ik zal de gehele oogst via deze forum bijhouden en foto's toevoegen.

Zo kan iedereen het met eigen ogen zien.

 

groeten XL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je draaide normaal 0,45 gram per wat,....... :( Wat eigenlijk niet echt hoog is,...zeg maar gerust Laag !.

15000 : 100 x 22% = 3300 gr : 7200 watt = 0.45 gram per watt

 

Door super Pk draai je nu 0,76 gram per watt,...Wat eigenlijk normaal is voor een gevorderde kweker.

25000 : 100 x 22% = 5500 gr : 7200 watt = 0,76 gram per watt

 

Dus eigenlijk niks spectaculairs :rofl super pk heeft er voor gezorgd dat je nu normaal draait.

 

Niet negatief bedoeld :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat foto's mijn 84 AMNESIA plantjes !

Aarde allmix plagron - voeding Hypro - toevoegingen Aptus lijn

1e week

Geen voeding alleen regulator - startupbooster ph 5,5 ( laag omdat amnezia niet veel voeding nodig heeft )

Ik merk dat ze nu al veel water verbruiken en dus goed zijn doorgeschoten met de wortels.

Ik vermoed dat ik de eerste 4 weken geen basisvoeding nodig zal hebben.

Maar ga me wel houden aan het aptus schema.

 

aptusschemacq6.jpg

 

aptuslijnia2.jpg

 

na7dagen3ou8.jpg

 

na7dagen2yf7.jpg

 

na7dagensproeiendislikeyr0.jpg

 

na7dagensproeiendislikepy8.jpg

 

 

Je draaide normaal 0,45 gram per wat,....... :( Wat eigenlijk niet echt hoog is,...zeg maar gerust Laag !.

15000 : 100 x 22% = 3300 gr : 7200 watt = 0.45 gram per watt

 

Door super Pk draai je nu 0,76 gram per watt,...Wat eigenlijk normaal is voor een gevorderde kweker.

25000 : 100 x 22% = 5500 gr : 7200 watt = 0,76 gram per watt

 

Dus eigenlijk niks spectaculairs :rofl super pk heeft er voor gezorgd dat je nu normaal draait.

 

Niet negatief bedoeld :(

 

Het zijn 12 lampen met daaronder 24 bakken 78 x 48 cm en in totaal 48 plantjes !

25 KG met 48 plantjes is niet veel ?

 

Ik ben erg tevreden !

 

//EDIT by mikeh; gelieve geen prijzen op het forum te noemen!

Edited by ehv-xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,ehv-xl.

25 kg NAT toch?Dat zegt mij weinig.

Ik rook mijn weedje altijd droog en in de tijd dat ik nog weleens van een beetje afstand deed,was dat zeker niet nat!

Ten eerste zal elke normale coffeeshophouder het alleen droog willen afnemen en ten tweede maak je dan de uiterst verderfelijke praktijk van het verzwaren van weed misschien iets makkelijker voor de (paar)handelaren,die helaas het geweten van gewone mensen missen.Laten we uitgaan van een drooggewicht van 1/5de dan heb je dus 4.6kg(23:5) op 7200watt(0.64gr/w),dat is idd helemaal niet slecht en zou ik ook uiterst tevreden mee zijn.Aan de andere kant ook niet echt uitzonderlijk.

 

Grtz. Aad

 

ps foto's op imageshack bekijk ik niet,van je WF-albumpje(edit:album op WietForum) wel. :(

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT by mikeh; onnodig quoten!

 

Ik heb nu pas door hoe ik de foto's er beter op kan zetten :rofl

Ik droog het ook maar weeg het altijd even nat :(

Amnesia heeft zowiezo de eigenschap om minder uit te drogen .

en wat is WF- albumpje ? sorry dat ik het vraag

Edited by mikeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn complimenten voor je setup, ziet er allemaal keurig uit :(

 

48planten of 200 planten, de verhouding verschillen niet veel. Op 1 m2 kun je 4 planten zetten of 20 planten,.......4 grote planten of 20 kleintjes.

 

Daarom rekenen we naar gram/wattt,....ook dit is maar een formule en gaat niet altijd op.

 

Ik tel nu 24 lampen ?? toch ??

 

zal meteen een gokje wagen 9,350 kg droog :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zijn 12 lampen met daaronder 24 bakken 78 x 48 cm en in totaal 48 plantjes !

25 KG met 48 plantjes is niet veel ?

 

Lezen BBB :(

 

5 a 6kg moet redelijk te doen zijn tbh !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel lampjes telt onze mikeh op de foto ;) ik kom op minimaal 24 ???

 

of kloppen de foto's niet met de tekst :( :rofl :(

 

12 lampen?? net onder de 5 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij ging het trouwens over aptus produkten. ASgrow gebruikt ook aptus en is daar erg enthousiast over. Jos heeft in het humuszuur topic ook wat meer inzicht gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit NIEUWE hok hangen 29 lampen

Ik zou erg blij zijn als ik hier ongeveer 9 kilo van mijn Amnesia kan draaien.

 

14 x 400 watt

15 x 600 watt

 

deze mix heb ik gedaan zodat ik in het begin lekker kan starten met de 400 watt lampen.

zodra ze zijn aangeslagen en wat forser worden gaan de 600 watt lampen erbij aan.

 

Het hokje met 12 lampen is dus een andere ruimte. :(

Edited by ehv-xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...