Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Geeke

Ghana Ganja

Recommended Posts

Hola, heeft iemand misschien ervaring met planten uit Ghana?

Ik krijg zaden voor hier in het zuiden, deze zullen het wel goed doen maar ik weet niet wat ik van de wiet moet verwachten qua werking en smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring mee, maar gezien de ligging van het land en andere soortjes die afkomstig zijn uit die regio denk ik dat het een lange bloeier zal zijn, hoogstwaarschijnlijk een sativa. Ghana ligt vlakbij de evenaar, en dus hebben de planten daar vrijwel het hele jaar door 12 uur licht. Dit zorgt ervoor dat deze planten in ons land vaak relatief traag in bloei gaan en er lang over doen om af te bloeien, maar vaak zijn het wel erg psychedelische soorten. Beetje vergelijkbaar met thai, mexican en Zuid-Amerikaanse planten (Colombian) qua uitwerking.

 

Ik ben benieuwd of het een inheemse of dat het een gehybridiseerde en geïmporteerde soort is. Het zou zomaar kunnen dat je een prachtig landras in handen krijgt straks, een zeer exclusieve.

 

Over het algemeen kun je stellen dat er in Noord-Afrika voornamelijk indica's voorkomen, in Midden-Afrika voornamelijk langbloeiende sativa's en in het zuiden van Afrika voornamelijk relatief kortbloeiende sativa's. Sommige zaden reizen de hele wereld over, dus het kan natuurlijk zo zijn dat jouw Ghanese soort eigenlijk ergens anders vandaan komt, maar als het echt een lokale soort blijkt te zijn heb je iets unieks in je bezit. Misschien niet zo praktisch in ons klimaat, maar erg leuk voor een binnenkweek zonder tijdsdruk of een kruising met een andere soort. Iets voor de liefhebber dus.

 

Alvast veel succes en ik zou ze graag volgen, dus als je een verslagje van plan bent meld ik me vast aan voor de voorste rij in het publiek. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik me ook ergens aanmelden? :specool Puurder kan je ze niet krijgen. Laat de cannabis-goden hun werk doen, zoals ze daar waarschijnlijk zouden zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb zuid afrikaanse zaden liggen hier...

Ben ook echt benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze topic had ik in een ander rubriek geopend, outdoor.

Ik moet er dus bij vertellen dat ik op de Canarische eilanden woon en juist met de Nederlandse soorten het probleem heb dat ze gelijk beginnen te bloeien. Vandaar dat ik op zoek was naar een (puur) soort die het goed doet hier aan de evenaar (12 uurtjes licht maar wel intens).

Uiteraard ben ik wat soorten van Nederland hier aan het voorgroeien (sannie's jack, neville en nlx).

Maar qua kwantiteit red ik het niet met een paar plantjes (rook me wat weg).

Dus zocht ik een lekker soort die ik relax kan laten volwassen worden en dus ook meer oplevert.

De soorten van hier zijn voor mij geen optie, ik word ermee doodgegooid en is saai qua smaak.

Een vriend van me in Nederland die diep in de canna-business zit heeft me zaad van een thai en een ghana bezorgd, ik vertrouw dus de serieusheid van deze zaden.

Nu zoek ik nog wat Jamaicaans om te proberen maar voorlopig nog genoeg te experimenteren, ik wil niet al te veel zetten.

Zelf gaan mixen en zaad trekken zie ik niet zo zitten, teveel werk, te onstabiel. Als ik een goede bron heb ontdekt koop ik wel steeds nieuw zaad, ik laat het veredelen aan experts over.

Ik heb hoop met Sannie''s jack al is het alleen maar om eens wat anders te roken te hebben, ik kan wel het hele jaar door blijven afbloeien.

 

Je ziet, tis een luxe probleem :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Alien kan je bij zaadbank->World of seeds ook landraces bestellen. Ik heb er geen ervaring mee en weet niet of het wel pure zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat ik je snel weten lord,,,,,,,,ik heb naast killing fields hun wild thai staan

 

moet zeggen dat ze echt alleen maar omhoog willen!!!!!!!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben via via aan zaden geraakt uit Ghana. Het was mijn eerste kweek en het resultaat was bijgevolg een ramp. Van mijn twintig zaadjes waren 18 uitgekomen, 13 overleefden de eerste beginnersfouten en hiervan heb ik er enkele moeten weggeven aan vrienden. Ze waren toen 1,5 meter groot in een kleine 5l pot, met alleen potgrond. De plant had een mooie christmas bouw. Ik had van al die plantjes één overgehouden, en dat bleek een mannetje te zijn :huh: , de andere plantjes brachten niet zoveel op, dit ligt heel wss ni aan de soort maar aan het gebrek aan kennis :specool , van de smaak herinner ik me niets, toen begon ik net te blowen en was dat voor mij niet belangrijk, tijd brengt raad ;)

anyway: het zijn taaie planten, met een typische sativa structuur en bloeit heel laat

 

veel succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ja Ghana ganja dat is nog eens wiet!Ik heb 3 maanden met locals in ghana geleefd die me ingewijd hebben in de ghanese traditie, eten en natuurlijk the ganja.In ghana wordt alle wiet puur gerookt(heb nog nooiet een ghanees tabac in zij joint zien doen)in eigelijk wat niet meer is dan een stuk papier.Pure ganja in papier en zonder filter,mmm met als gevolg plakkende bruine lippen haha.Het effect is zeer heftig te noemen en voor mij vaak een stoned die over kan gaan in een heftige high.Maar een ding is zeker echtte ghanese bush wiet is een zeer goede wiet met een zeer heftig effect!Smoken is daar zoiezo een beleving appart en geloof het of niet maar er bestaat zelfs ook zoiets als een coffeeshop,maar dan midden in de vrije natuur!Anoniem tussen fruitbomen hebben dealers kleine plekken gecreerd waar smokers bij elkaar komen om lekker te smoken en over van alles en nog wat te discuteren!En het allermooieste is nog dat je na het smoken gewoon even een mango boom inklom met als resultaat een verse sappige zoete overheerlijk mango!Ik heb heel veel goede herinneringen aan ghana en het smoken van de ghanese ganja is daar een van,op de berg in de bush of gewoon in een onafgebouwd huis,elke plek bracht zo weer een andere beleving met zich mee! smoke sze :specool dubbel fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Madlib, hier staan best leuke dingen tussen. Daar gaan we weer, bestelleeeeen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu zoek ik nog wat Jamaicaans om te proberen maar voorlopig nog genoeg te experimenteren, ik wil niet al te veel zetten.

Daar heb ik me ook al eens in verdiept, maar ik vrees dat Jamaica inmiddels vervuild is geraakt met westerse soortjes. Wat voorheen als Jamaican door het leven ging zijn waarschijnlijk planten die oorspronkelijk afkomstig zijn uit Zuid-India. Lambsbread is hier ook een afstammeling van, dus mocht het met Jamaicaanse connecties niet lukken, probeer het dan eens een paar continenten verderop.

 

Als je op de Canarische eilanden zit zullen je pure sativa's het prima doen. Alle bezwaren die ik eerder noemde komen dan te vervallen, want ik dacht dat je met 'hier in het zuiden' België bedoelde! :verrygood

 

Ik ben erg benieuwd man. Zou je bijna gaan smeken om een verslag straks... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een langbloeier die lekker door groeit als haze misschien? En denk dat Thai ook wel wat is voor jou aangezien die ook erg lang bloeit. Wel een verslagje hè!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf familie in Ghana wonen, maar goede wiet hebben ze daar zeker wel! :innocent:

Ik ben benieuwd naar je kweekverslag! :verrygood

 

Jah guide :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mezelf verplicht tot een verslag geloof ik :-)

Maar geen probleem, ik zal een maken tezamen met sannie's jack.

En wie weet wat nog meer ik ga proberen, een heel andere uitdaging als de tijd in Nederland in de kelder ;-)

Will be continued...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie verhalen lees ik hier.. Succes met je sativa's Geeke, ik ga je zeker volgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen ga ik de zaadjes op de pitjes leggen, dan start ik ook het verslag.

Ik heb begrepen dat de genen voor de kwaliteit (thc gehalte) via de mannetjes vooral doorgegeven worden.

Betekent dus dat wanneer ik een mannetjes tussen Sannie's Jack heb deze een Ghana laat bevruchten.

Lijkt me interessant wat eruit komt.

Maar ik zal me toch vooral op de pure soort concentreren. Als het het echt mega planten worden kan ik misschien nog wat hash maken, lekker voor de winteravonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe heb ik nog geen enkele Ghana of Thai zaadje kunnen optrekken.

Misschien is het zaad te oud en niet koel bewaard of misschien is het de peper waartussen ze "gesmokkeld" zijn geworden. Maar ik blijf het proberen hopelijk lukt het nog. Ze staan in de jiffies op een constante temperatuur van 25 en genoeg vocht maar ze rotten uiteindelijk weg.

Als alternatief heb ik hier een wietje gevonden van een plaatselijk soort dat me wel bevalt.

Dit is ook een sativa achtige die uiteraard aan de evenaar-situatie gewend is.

Er zaten wat zaden in die ik nu ga proberen.

Het plan blijft wel om met PapaJack een gezinnetje te starten.

Een verslag nu al zal een beetje saai worden.

Sannie's Jacks waren allemaal binnen twee a drie dagen opgekomen.

Deze zijn inmiddels ongeveer 15 cm, ze worden rustig voorgegroeid onder een spaarlamp (vergelijkbaar met een 600w lamp, zeggen ze...) dat qua spectrum goed is maar qua lumen wel wat mist.

Maar hierdoor krijg ik wel mooie gedrongen plantjes nog met korte internodes.

Tegen de tijd dat ze naar buiten moeten (ongeveer 70cm max) hebben ze wel al een flinke wortelkluit zodat ze dan buiten kunnen gaan schieten.

Als ze buiten komen te staan lijkt me een verslag ook wel interessanter worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante plannen heb je ;) Zal vast wel een goed verslag worden :P

 

Wat je misschien ook kan proberen is om de zaadjes 24 uur in de vriezer te leggen voor het ontkiemen. Ik heb ooit ergens gelezen dat dit het ontkiemingspercentage ten goede komt en heb er zelf een goede ervaring mee. M'n zaadjes van mn buitenkweek kwamen de eerste keer helemaal niet op, hooguit 1. Toen ik het een aantal maanden later weer probeerde had ik ze eerst in de vriezer gelegd en daarna direct in de zaaigrond gezaait. Toen kwamen er 9 v/d 10 op. Dit kan ook komen omdat de zaadjes nu beter "gerijpt" waren, maar de vriezer heeft ze in ieder geval niet nadelig beinvloed. I'ts worth a shot :lol:

 

Veel succes verder!!!

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tip burning seed :lol:

Succes met je jacks geeke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm worth to try...

De Jacks zien er goed uit Sannie, mooie dikke stelen korte internodes en inderdaad lust om te groeien.

Vanochtend heb ik een blad met 9 vingers gezien dus ik geloof ze hebben er zin in.

De onderste laag van de grond bevat mijn eigen compost (gft afval, avocados, fruit en algen uit de vijver), ik denk dat de wortels daar nu doorheen aan het gaan zijn want de bladeren worden mooi donkergoren nu.

Je jiffies zijn geweldig handig, komen snel op en geen gedoe met watjes en voorkiemen.

De bac's hebben het in het begin goed gedaan, ik zag de draadjes tot aan de oppervlakte komen.

Wat ik me afvraag is of het normaal is dat ze daarna weer verdwijnen, de kolonie houdt zichzelf niet in stand. Misschien is het te droog geweest, ik geef minimaal water altijd.

Nu ga ik eens zaadjes bevriezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet allemaal de vriezer in he! Bewaar er ook nog een paar. Het zou namelijk best kunnen dat een zuivere sativa helemaal niet zo van vorst houdt en je daarmee je gehele voorraad zaden om zeep helpt. Bij slecht ontkiemende indica's loop je minder risico door ze in te vriezen omdat deze planten over het algemeen al voorkomen in streken waar het erg koud kan worden. Maar ja, als er nou echt niks wil ontkiemen is het best de moeite van het proberen waard, ook al gaat het hier om een Afrikaanse plant.

 

Gaan ze dood na het ontkiemen of ontkiemen ze gewoon helemaal niet? Wat je in het laatste geval ook nog kunt proberen is een chirugisch mesje tussen de zaadhelften zetten en voorzichtig een incisie maken waardoor er gemakkelijker vocht in komt. Gewoon 24 uur voorweken in een glas water kan ook al helpen of een combinatie van een incisie en voorweken totdat je iets ziet ontspruiten. Daarna gewoon zoals je gewend bent de zaden in de jiffy's doen.

 

Veel succes gewenst! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannende soort... ook leuk idee om te kruisen met Jack... hier worden de verhalen geschreven!

 

Invriezen is goed om zaad langdurig te bewaren... maar dit mag maar 1x... na het ontdooien dus nooit meer opnieuw invriezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook erg wilt helpen is de oppervlakte spanning :verrygood (tof woord he)ook wel dikvloeibaarheid van je water te verlagen.Normaal zal het water in druppels wel of niet op je zaadje liggen.Dmv de o.s te verlagen zorg je voor een filmpje van vocht.Dit kun je op een natuurlijke manier doen dmv yucca of op een chemische manier met achohol(niet voor je planten) maar een druppeltje afwas middel gaat ook,alleen niet te vaak doen :)

Nog een onderschat fenomeen is dat de meeste ontkiem mediums steriel zijn en dus alle organismes zo door kunnen wandelen zonder door een natuurlijke baricade tegen gehouden te worden,dmv trichoderma schimmels/bacterien toe te voegen zorg je voor een natuurlijke bariere welke ook nog een positief effect heeft op de algehele staat van je zaailing.

 

Mad gaf al aan een scalpelmesje maar een schuurpapiertje gaat ietsje handiger om een evt eerste aanzet te maken.

 

succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...