Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

La Cucharacha

Cucharacha,s Seizoen 2007

Recommended Posts

Mooie planten hoor.. aan die maui komen kaarsen straks :)

 

lekker vroeg in de bloei ook alleen bij de gold lijkt het of je voedingsproblemen hebt :cry

 

veel succes secondsun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjouw je nou elke dag die planten van binnen naar buiten?

 

Krijg er al last van de rug van als ik er over nadenk :)

 

Heel veel succes!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi daar hoor. In hoeveel liter staan die Afghaan en Haze trouwens? Dunkt mij dat die in wat kleinere liter potten staan dan de bloeiende planten(?) Zo ja dan heeft het toch wat met de ph te maken hoor, lijkt me. En de Blueberries, niet elke plant kleurt (volledig) paars/blauw, misschien komt het nog tegen het einde van de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Secondsun

 

inderdaad die maui lijkt nu de kleinste toppen te hebben maar ik denk dat wel de mooiste buds worden omdat ze nog helemaal dicht moet bloeien :cry

En het bladprobleem van de Himalaya gold is nog van voor ze overgepot werd in een 20l emmer en is nooit helemaal weer bijgetrokken

 

@ Priest

 

Yep , hup in een kruiwagentje en sjouwen maar...,tillen kan prima omdat ik een nihil aan water geef en alleen s,ochtends dus s,avonds zijn de kuipen weer te tillen

 

@ Blowmonkey

 

De Afghan en Haze staan sinds kort in 12l potten en ik ben er nog niet helemaal zeker van wat het probleem is, PH zou kunnen aangezien ik een PH heb hier van 8 en de potten niet veel buffer vermogen hebben...,aan de andere kant heb ik deze keer potgrond met klei gebruikt om een grond mengsel aan te maken dus dat zou ook enigzins de ph moeten idealiseren...,(Vandaag wel foto,s dat werkt meestal beter)

 

En de Blueberry , ik weet het ze kleuren niet allemaal op dezelfde tijd/manier (elk zaadje is anders principe) maar deze laat wel lang op zich wachten want ik heb nog een zusje van haar die er uit ziet als een purple zo paars en niet meer de blauwtinten vertoont maar echt paars wegtrekt , zo zie je maar ieder zaadje is anders :smoke

 

Greetzz Cucha

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze gewoon nog een keer overpotten als ze niet lekker gaan. Misschien dat de klei er ook voor heeft gezorgd dat er teveel water wordt vastgehouden. Cocospeat heeft ongeveer dezelfde bufferende werking als klei, maar heeft als voordeel dat je grond een stuk luchtiger blijft, zou je ook kunnen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn net overgepot..,in een mengsel van potgrond met klei(120l)/cocopeat(40l)/perliet(40l)

Ik denk als ze aanslaan dat het wel weer wegtrekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

geil :cry

 

dat lijkt me genoeg of niet :smoke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die PH van 8,0 is te hoog maar ik denk dat het wel snel zal dalen.

Die opmerking over cocos en klei.

Je hebt toch cocos en klei samen gebruikt?

Klei niet meer dan 10%.

 

Wat was je mengverhouding ook al weer?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit man

 

dat beloofd nog wat, zakken vol met wiet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DB

 

Ze zijn net overgepot..,in een mengsel van potgrond met klei(120l)/cocopeat(40l)/perliet(40l)

Hierbij is de potgrond kant en klaar bij de welkoop gekocht , en meer 10% klei zal dat echt niet bevatten

 

Bij de bloeiers is dit anders namelijk 50l potgrond en 15 l perliet = 1 speciekuip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik niet aan gedacht dat welkoop potgrond met klei verkoopt.

Toch geef ik de voorkeur aan om het zelf te mengen maar dat is mijn instelling nu eenmaal,Door ervaring wijs geworden zullen we maar zeggen.

 

Staat er op hoeveel?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mooi kweekje gaan super wat heb je een mooi stuk grond weten te bemachtigen mooi dicht en ruim super hoop ooit zo'n stuk grond ergens te mogen opkopen en dan vol met heggen te zetten zonder inkijk :smoke Nog veel plezier met je kweek ga zo door :) :cry

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effe over die pH:

 

8 is echt te hoog. "een scheutje azijn" is echt een slecht advies. Hier in Rotjeknor hebben we ook 8, en dat heb ik vorig jaar en het jaar daarvoor rechtstreeks via blumats aan mijn pp's gegeven, maar tussendoor gaf ik wel water met voeding dat een veel lagere pH had. Niet ideaal, je krijgt iedere keer een pH schok in je medium, maar de planten groeiden er goed op. In ieder geval geen calcium gebrek :). De pH van mijn medium was aan het einde wél 6,7-6,8, wat rijkelijk hoog is en niet echt ideaal. Aarde heeft een goede bufferende werking als je er genoeg van hebt, dus het overpotten in grotere potten lijkt me een goed plan. Hou de pH van je medium eens in de gaten.

 

Nieuwe aarde heeft in ieder geval een veel lagere pH, dus voorlopig zit je even goed maar je zult zien dat hij redelijk snel gaat oplopen en dan wat te hoog stabiel blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 is echt te hoog. "een scheutje azijn" is echt een slecht advies

 

 

Als je een scheutje azijn erin doet is dat direct verdwenen.

 

Niet om te doen maar om aan te tonen dat het niets voorsteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je water afzuren. Weet niet of je kalk hebt toegevoegd in je aarde mengsel? Kalk zorgt ervoor dat je ph stabiel blijft. kalk zit wel ook in de kippemest korrels geloof ik.

Ik denk dat je er niet zo'n last van zult hebben, ik heb buiten nog nooit afgezuurd, en nooit probs gehad. En ph ligt hier ook op 8.

maar staat er erg mooi bij man, je mag alleen wel ff schoffelen buiten :)

 

Je water afzuren. Weet niet of je kalk hebt toegevoegd in je aarde mengsel? Kalk zorgt ervoor dat je ph stabiel blijft.

Dat is niet juist dat kalk de PH stabiliseerd;Het verhoogd de PH.

 

 

@ Whazzup je zegt azijn toevoegen is een slecht advies,maar ik "heb geen advies gegeven om het "probleem"van die hoge ph op te lossen maar slechts aan te tonen dat een hoge water ph ten onrechte een probleem wordt genoemd.

 

Het azijn in dat water zal de ph onmiddelijk laten dalen omdat het niet wordt gedragen

Wanneer een grondmengsel een ph van 8,0 zou hebben dan was het een zeer groot probleem en om dat met azijn te verhelpen dat zou belachelijk zijn en inderdaad een zeer slecht advies.

 

Het is wel interessant om na tegaan wat deze,mijnsinziens onschuldige verhoging heeft veroorzaakt.

Dat kan vele oorzaken hebben.Ik weet niet wat b.v. verdronken slakken voor een ph geven.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

update update update

ik kan niet meer wachten ik flip um hier:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het een beetje :smoke nagelaten te hebben om het een beetje up to date houden zal ik hierbij weer een s wat foto,s plaatsen van de planten die op dit moment in bloeiweek 8 zitten , ze zijn allen eerder aan het einde aan het komen door het slechte weer , helaas hebben ze niet hun maximale potentieel behaalt doordat ze hun bloei sneller afgewerkt hebben door de vele donkere dagen die we afgelopen weken hebben gehad

 

Powerplant : Na 7,5 week toprot geconstateerd ;) , jammer deze moest dus om om niet nog meer rot in de andere planten te krijgen.

Toch zijn de toppen wel redelijk en de trichomes redelijk mat...

 

med_gallery_9937_1681_759625.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_555558.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_138110.jpg

 

med_gallery_9937_1681_34910.jpg

 

 

Holland hoop : 8 weken bloei en klaar voor de oogst , geen toprot nog gelukkig

Deze blijft nog een weekje of 1 a 2 staan om nog iets meer een stoned te krijgen(meer ambere trichomes)

 

med_gallery_9937_1681_181970.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_274671.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_1125575.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_145454.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_1043048.jpg

 

 

Blueberry : die is helemaal paars en lavender vanuit de bladeren aan het kleuren is geslagen vanaf week 6 , lekker vet maar niet zulke mooie compacte buds ondanks ze ook volledig afgebloeid is , ook deze blijft nog een weekje of 2 staan om meer stoned te creeren

 

med_gallery_9937_1681_1083661.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_2158.jpg

 

med_gallery_9937_1681_853140.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_771976.jpg

 

Maui : Deze heeft meer een sativa-achtige bloei met hele lange buds die onderin breed uitlopen

Dankzij het slechte weer heeft ze niet echt de kans gehad om helemaal dicht te zwellen , ondanks dat zijn de toppen redelijk hard van structuur en ze ruikt echt :nerd

 

med_gallery_9937_1681_849302.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_69858.jpg

 

med_gallery_9937_1681_1010531.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_908556.jpg

 

 

Vanavond een paar pics van een al geoogste Himalaya gold met herma-trekjes als mijn simpele HP daar ff een redelijke close up van wil maken

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

gellukkig dat je nog even een update post voordat ik op vakantie gaa:D

 

 

ik vind de bleuberry ook er tof uit zien :smoke

die Maui hoort dat zo die paars achtige blaadjes ziet er ook mooi uit wel grappig die blaadjes zo omhoog wijzen ook net of ze de top aanbidden :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maui:

 

med_gallery_9937_1681_66322.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_410354.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_567189.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_174342.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_908556.jpg

 

 

 

 

Blueberry:

 

med_gallery_9937_1681_905287.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_1058337.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_1098387.jpg

 

 

 

 

 

Hollands Hoop:

 

med_gallery_9937_1681_540076.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_1105923.jpg

 

 

 

 

Links HH , rechts Maui

med_gallery_9937_1681_407642.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat toppie verder bij je nog! zonde van de rot, ik kan er over meepraten. Mooie planten die maui's :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima gedaan ondanks de regen toch een goed resultaat.

 

Heb je nog meer in aantocht?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja echt knappe planten zeg! Gaan leuke toppen worden! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn echt mooie planten man :smoke

 

en echt ook mooie toppen(ik hoop dat de mijne ook zo worden :nerd

 

dan word het wel :rofl ;)

 

laterzzz

 

groeten maska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...