Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dirkie1971

Hoeveel Watt Kan Je Trekken Voordat De Eneco Gaat Mekkeren?

Recommended Posts

Bij hoeveel watt gaat het energie bedrijf mekkeren!

hoeveel een wat voor lampen kan je hangen voordat ze bij de politie aan de bel gaan hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maximale watts kan ik je niet vertellen.

Wel denk ik dat het bij zo'n 4 á 5 x 600w wel een beetje ophoudt.

Het ligt ook wel aan je woonsituatie denk ik, alleenstaand, een appartement

of gewoon een eengezins woning met een heel gezin.

 

Misschien dat iemand hier bij een energiebedrijf werkt en je wat meer kan vertellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het eigenlijk een beetje rustig opbouwen. Pak nu eerst 2 x 600 watt lampjes, en na je eerste jaarafrekening laat je je voorschot omhoog zetten. dan een lampje erbij. weer een jaartje wachten etc.

 

Dan gaat het namelijk geleidelijk aan en lijkt het me minder op te vallen. :specool

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook met het enegie bedrijf kunnen bellen , dat je je maandelijkse voor schotbedrag wat wil verhogen.

Ivm het aanschaffen van een sauna of iets anders wat veel stroom vreet.

 

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

hé Dirkie1971,

 

Ik beginsel zal geen enkel energiebedrijf mekkeren over het gebruik, zolang je maar gewoon betaald.

 

Maar natuurlijk kun je energiebedrijven of andere derden natuurlijk ook op andere gronden zodanig met je gedrag confronteren dat je alsnog gedwongen zult worden je kweek te staken.

 

Dus het is eerder waarschijnlijk dat onveilig aangesloten installaties of overlast van de installatie de aanleiding vormt voor het gebod tot staken.

 

Ervanuit gaande dat je in een gangbare woning zit en niet een bedrijfsruimte wil volzetten, zal een groot gebruik niemand alarmeren, maar de gevolgen van groot gebruik is een andere zaak. Ga maar na vele kwekers worden gepakt omdat ze de stroom niet betaalden, of tapten. En daarmee geef je een energiebedrijf een goed excuus om tegen een kweek op te treden. Andere oorzaken kunnen gelegen zijn in de overlast. Dus bijvoorbeeld buren die klagen over de stank of verstopte afvoeren.

 

Dus je kan in beginsel gewoon aan de slag wat betreft de energiebedrijven. Sterker nog, als je in je woonruimte serieus wil gaan kweken, kun je misschien het beste op voorhand bij het energiebedrijf aangeven dat je krachtstroom wilt aanvragen in verband met verwacht groot gebruik. Zolang je niet expliciet verklaart waar je het voor gebruikt, maar meer een persoonlijk groot gebruik wilt aangeven, zullen ze alleen blij zijn met een blijkbaar verantwoord gebruik van elektriciteit.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat valt er onder persooonlijk groot gebruik ;) 25 meter zwembad op het balkon, een mini dierentuin met 200 leguanen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het energiebedrijf bij de politie aan de bel gaat trekken laat ik in het midden......

 

Draai zelf 4x 600W plus randapp. netjes stroom betaald nog steeds geen problemen :specool

 

.......woon op een etage ;)

 

UmLeiTung

 

Je zou ook met het enegie bedrijf kunnen bellen , dat je je maandelijkse voor schotbedrag wat wil verhogen.

Ivm het aanschaffen van een sauna of iets anders wat veel stroom vreet.

Gr Zipper

 

Kan ook gewoon via internet, hoef je geen smoesjes te verzinnen!

(edit bij Essent dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hé Dirkie1971,

 

Ik beginsel zal geen enkel energiebedrijf mekkeren over het gebruik, zolang je maar gewoon betaald.

 

Maar natuurlijk kun je energiebedrijven of andere derden natuurlijk ook op andere gronden zodanig met je gedrag confronteren dat je alsnog gedwongen zult worden je kweek te staken.

 

Dus het is eerder waarschijnlijk dat onveilig aangesloten installaties of overlast van de installatie de aanleiding vormt voor het gebod tot staken.

 

Ervanuit gaande dat je in een gangbare woning zit en niet een bedrijfsruimte wil volzetten, zal een groot gebruik niemand alarmeren, maar de gevolgen van groot gebruik is een andere zaak. Ga maar na vele kwekers worden gepakt omdat ze de stroom niet betaalden, of tapten. En daarmee geef je een energiebedrijf een goed excuus om tegen een kweek op te treden. Andere oorzaken kunnen gelegen zijn in de overlast. Dus bijvoorbeeld buren die klagen over de stank of verstopte afvoeren.

 

Dus je kan in beginsel gewoon aan de slag wat betreft de energiebedrijven. Sterker nog, als je in je woonruimte serieus wil gaan kweken, kun je misschien het beste op voorhand bij het energiebedrijf aangeven dat je krachtstroom wilt aanvragen in verband met verwacht groot gebruik. Zolang je niet expliciet verklaart waar je het voor gebruikt, maar meer een persoonlijk groot gebruik wilt aangeven, zullen ze alleen blij zijn met een blijkbaar verantwoord gebruik van elektriciteit.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

;) :tu ;) :huh:

 

waar haal je ut vandaan man?rook wat minder.

 

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

En anderen roken misschien niet genoeg.

 

Mijn verhaal, is geen fabeltje maar een korte samenvatting van mijn contacten met de NRE van het afgelopen jaar. De NRE is zeer behulpzaam met mijn vragen over stroom en hebben me zelfs op de krachtstroom gewezen.

 

Maar ik snap best dat niet iedereen dezelfde openheid durft te gebruiken (zonder het expliciet blootgeven van het kweken van cannabis), dus misschien komt het over als een sprookje.

 

Als ik daar tegenover de houding zie , die door anderen ten aanzien van het kweken wordt gebezigd, en de onbenulligheid, onwetendheid en paranoide doordrenkte kunstgrepen zie, moet ik lachen om de naiviteit maar huilen om het gebrek aan zelfkennis om verantwoord te kweken.

 

Sommigen zijn blijkbaar liever gehuld in onwetendheid dan, verzekerd van veiligheid.

 

Maar misschien kan Ronzor vertellen hoe je juridisch, en technisch beperkt wordt door de mogelijkheden om te kunnen kweken, wat nog meer gestoeld is op daadwerkelijke kennis en ervaringen, waarvan ook ik van kan leren.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Asgrow

 

 

In bijna alle huizen komt krachtstroom binnen ( 3 keer 220 volt vaak 16 amp ), bij de meeste woningen houden ze dat in groepen van 220 v ( een 0 en een vase) en die verdelen ze dan over de woning in groepen.

 

zou je in de meterkast die 3 vasen en een aarde naar 1 groep toe leiden ( 3 keer 220 en een aarde) dan heb je kracht stroom ( dan meet je tussen 2 vasen gem 380 v)

 

hoef je niet aan te vragen kan iedereen gewoon laten aanleggen.

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Daar heb ik met essent over gebeld, die vonden het maar onzin al die meters :huh: :specool ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren letten we op het quoten?? :specool

 

Verplaatst naar bouwdoos -> electro hoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zipper:

het gaat er niet om dat je evt. krachtroom zou kunnen gebruiken zonder het expliciet aan te vragen. het gaat er juist om dat als je krachtstroom aanvraagt voor bijv. een zware industriële oven oid. en meteen je voorgenomen gebruik verhoogt je de vermoedens van de eneco etc. wat vermindert omdat ze (denken te) weten waarvóór je ineens al die extra stroom verbruikt. zoals asgrow zegt: je kan gewoon veel stroom gaan gebruiken (4 lampen oid.), je kop in het zand steken en hopen dat alles goed gaat. ik zelf zou me veel prettiger voelen als ik de eneco een goeie smoes had verteld mbt. mijn extra verbruik.

 

 

groetjes, sjonnie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige verschil tussen een 1 fase kwh meter en een 3 fase kwh meter is de voedingsspanning.

 

1 fase 230V

3 fase 400V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben sinds vorig jaar begonnen met 7 lampjes in een eengezinswonining. En kreeg 3 maanden voordat je jaarafrekening kreeg een brief van nuon of ik aub contact met ze op wou nemen omdat ze vonden dat mijn stroom nogal aan de hoge kant was..

 

Ik schrok me de pleuris.. Ik dus opgebeld. Dus toen vertelde ze dat mijn jaarafrekening nogal hoog uit viel, dus ik vroeg hoe hoog dan ? Kwamen ze met ja die komt rond de 1600 euro uit.. Ik ohhh dat had ik wel verwacht. Toen vroeg diegene aan de telefoon van hoezo dat dan ? Dus ik als antwoord dat mijn vriendin sinds dit jaar een groot aquarium heb en ik een plasma TV en wij ook nog een infrarood sauna hebben gekocht.. Dus die meneer kwam met de opmerking dat hij dit dan in de computer zou zetten en dat ik dan wel de rekening straks moest betalen ;)

 

Rekening netjes betaald, en draai nu nog steeds vol vreugde :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Energie bedrij = geen politie. Jullie doen allemaal paranoide voor niks. Gewoon netjes betalen en er is niets aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en stel nu he, de goede man leest dit forum.

Dan val je alsnog door de mand!

 

Als die beste man op dit forum had gezeten had hij het hele verhaal zowieso nooit geloofd! ;)

 

(maar had als echte hobbykweker natuurlijk wel netjes zijn mond gehouden he? :specool )

Share this post


Link to post
Share on other sites

[offtopic geleuter]

Is dan wel knap dat die man nickname aan irl naam kan koppelen :specool

 

Die gasten weten echt wel beter hoor :huh: Heb zelf bij de klantenservice van Eneco gezeten :tu Je moest is weten wat voor verhalen mensen verzinnen ;)

 

Zelfs een klant die helemaal over de rooie ging omdat ie 2200 euro moest bij betalen.. Kwam zelfs met de opmerking ik heb toch GVD geen wietplantage ofzo.. Hoe kan ik dan ooit zo een afrekening krijgen ??

 

Nou je raadt het nooit nog geen 3 weken later krijg ik een afsluitrapport onder ogen van deze "nette" man. Wat bleek, svp afsluiten ivm het runnen van een hennepkwekerij ;)

 

Dus tja.. Tis maar net wat de gek wilt geloven

 

[/offtopic geleuter]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die gasten weten echt wel beter hoor tongue.gif Heb zelf bij de klantenservice van Eneco gezeten tongue.gif Je moest is weten wat voor verhalen mensen verzinnen biggrin.gif

 

Vertel!! vertel!! , originele verhalen onnozele verhalen kom maar op , kunnen we leren/lachen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, gewoon netjes aangeven bij de desbetreffende energiemaatschappijen.

 

M'n ouders hebben ook al jaren krachtstroom thuis i.v.m. een grote sauna op zolder. D'r komt volgende week ook nog zo'n infrarood ding bij.

 

Dus waarom zullen ze je niet geloven? Zolang jij betaald is iedereen tevree :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ze bellen om te melden dat je verbruik aanzienlijk gestegen is, is dit niet om

het aftappen vanstroom tegen te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...