Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dakloze

Slapen In Huis Met Plant

Recommended Posts

Ik kan tijdelijk ergens wonen omdat ik zelf nog geen huis heb, de eigenaar van het huis slaapt meestal bij zijn vriendin, dus kan ik tijdelijk daar even verblijven, uitraadt bloeit er wel groen...

 

Ben ik nou ook medeplichtig als ze binnen komen vallen of valt alle verantwoording op de eigenaar van het huis?

 

 

Alvast bedankt

Edited by dakloze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh maak je niet druk, daar kom je wel onderuit. Probleem van de eigenaar. Kan een beetje minder worden als hij gaat zeggen dat ie van niks wist als de politie erachter komt. Maar dan nog, denk ik dat je daar wel onderuit komt.

Slaap zacht, dakloze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm oke, beetje tegenstrijdig op dit moment :verrygood

 

Ik heb een voorwaardelijke straf, geen zin geouwehoer om te zitten of zo, (lijkt me sterk dat ze flikken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze je betrappen ben jij net zo goed de pisang. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eigenaar neemt het sowieso op zich, ik mag gewoon zijn naam noemen als ze binnen vallen.

 

Maar kan iemand het bevestigen?

 

Wel of geen boete voor deze arme man?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel of weinig planten zal zeker een verschil maken, maar als je voorwaardelijk achter je broek hebt zou ik toch wat voorzichtiger zijn. Ga zelf maar eens na of het stinkt, licht uitval noem maar op, zo nee mondje dicht en tukken maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh maak je niet druk, daar kom je wel onderuit. Probleem van de eigenaar. Kan een beetje minder worden als hij gaat zeggen dat ie van niks wist als de politie erachter komt. Maar dan nog, denk ik dat je daar wel onderuit komt.

Slaap zacht, dakloze!

 

Hoe wou je dat doen?Als hij er woont kan ie weinig ontkennen.

 

Zolang je deel niet 50% is zou ik het niet doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de ruimte is afgesloten met een slot waar hij de sleutel niet van heeft ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
als de ruimte is afgesloten met een slot waar hij de sleutel niet van heeft ?

 

Buble

 

 

dat is dus echt onzin want niemand kan bewijzen wie die sleutel heeft.

degene met die sleutel kan hem net zo goed verstopt hebben en net doen of hij van niks weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk er maar mee uit, ik weet niet in hoeverre die eigenaar te vertrouwen is, maar hij kan ook alles op jou dak schuiven als er een inval komt en dan is het jou woord tegen het zijne...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
De eigenaar neemt het sowieso op zich, ik mag gewoon zijn naam noemen als ze binnen vallen.

 

Laat ze maar bewijzen dat je een deel van de winst krijgt, zolang ze dat niet kunnen ben jij onschuldig en zeker als de eigenaar het op zich neemt.

 

Hoeveel boete de eigenaar krijgt hangt af van het aantal plantjes.

 

En wat buble zegt over dat slot is zo gek nog niet, hoor. Toont alleen maar meer aan dat jij er niks mee te maken hebt. Is in ieder geval wel weer een punt voor de verdediging mocht het tot een zaak komen. En of het nou geloofwaardig is of niet? Dat zal de rechter bepalen, maar is zeker het proberen waard.

 

Hoe tegenstrijdig de berichten hier ook zijn, ik zou nog steeds rustig mijn oogjes sluiten als ik daar 's nachts zou slapen.

 

Greetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de eigenaar echt alles op zich neemt dan heb je mischien een kans,anders niet.Je bent aanwezig,je kan never nooit ontkennen dat je niet wist dat het er zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Dakloze,

 

Afhankelijk van hoe je de relatie met de huisbaas hebt geregeld ligt het gevaar in het strafbaar zijn voor medeplegen of medeplichtigheid.

 

De vraag is of je mee hebt gewerkt of hulp hebt verleend.

 

Voor jou is het belangrijk om te kunnen aantonen bij een eventuele doorzoeking van de woning je niet in verband kan worden gebracht met de kweek.

 

Stel je voor dat jij slaapt bij de planten of het is een voor jou niet toegankelijke ruimte. Hieruit is wel of geen medeplegen te veronderstellen.

 

Maar ook als jij voor hem de planten water geeft zit je in de problemen.

 

Jij zal moeten aantonen bij binnenkomst van de politie dat je totaal niet in verband kan worden gebracht.

 

Hierbij is natuurlijk de verklaring van jou en je huurbaas voor een groot gedeelte ondersteunend bewijsmateriaal.

 

Stel jij en de huurbaas verklaren stellig en zonder onduidelijkheid dat jij totaal los staat van de kweek en jullie laten je ook niet in de luren leggen met tegenstrijdige verklaringen, dan ben jij ook redelijk veilig. Maar het feit dat je voorwaardelijke straf hebt kan in deze zaak ook nog een ondersteunende rol betekenen. Maar ik ga er niet van uit dat deze straf ook cannabis gerelateerd is en dus een verband niet waarschijnlijk is.

 

Maar let dus wel op, door je verklaringen kan ook zijdelings een verband met de kweek worden gedaan. Als je al de temperatuur van de kweekruimte kunt beinvloeden door de thermostaat van het huis te regelen, ben je technisch gezien als medepleger.

 

Tja en zwijggeld vragen aan iemand die je onderdak biedt, ik denk dat dat een persoonlijke aangelegenheid is.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het echt niet doen als je een voorwaardelijke straf hebt. Je kunt tenslotte moeilijk ontkennen dat je er iets vanaf wist. Het niet melden van een strafbaar feit, ik weet niet of ze je daar op kunnen pakken maar het lijkt me gewoon erg tricky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de ruimte is gewoon afgesloten voor mij, er zit een slot op en ik kan er verder niet bij.

 

Tja, als ik gewoon tegen de politie zeg dat ik er tijdelijk woon en ik niet op die kamers kan/mag komen wegen persoonlijke redenen.....

 

 

Dan heb ik er niet veel mee te maken lijkt mij.

 

Maar goed het OM wilt je er altijd bij naaien.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakloze ik ben zelf ook dakloos geweest geduurende een jaar of 10 en ze noemde me vroeger l home a la valieze :tu maar even om niet offtopic te gaan ; ik logeerde zo bij een vriend een paar dagen in de week en ook elders bij vrienden. Ze vallen dus binnen bij die vriend en treffen 2 man met snelle aan .Moet dat lukken dat die vrienden van mijn vriend nog maar 17jaar waren toen :tu Ze vonden daar dus een paar zakjes speed wat shit en MIJN sportzak met kleding en nog wat persoonlijke papieren.Umag 3keer raden

Ik werd gewoon mee opgeroepen ; berecht voor harddrugs in bendevorming met minderjarige en heefd me 1500eurokes gekost om iets waar ik GEEN bal mee te maken had :verrygood Dit was in 1990 in Belgie;

Zo zie je maar weer; 2x nadenken bij zo n zaken zou ik zeggen .

Ik wens je veel beterschap en sterkte in uw situatie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar de hoofd bewoner is toch ten alle tijden de lul,is zijn huis,klaar...

heb nooit ergens gelezen van,hok gevonden in woning man van wie het was meegenomen en vrouw en kinderen ook!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

[off topic ]Daklozen zijn handig in de herfst.

Eten, bier en onderdak houden rippers weg :specool

OK, dan staan de plantjes wel buiten.[/off topic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je geen (onder)huurcontract hebt getekend kunnen ze je volgens mij niks maken.. en is de huurder van het pand verantwoordelijk voor wat er in zijn pand gebeurd.

Maarja als je met een schaar en een gieter in je hand in de kweekruimte word gevonden, word het denk ik wel een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet doen wat jou gevoel hierover zegt.

Je kunt zoveel advies vragen over dit wat je wil, maar het gaat om je eigen geweten.

Jij moet met de keuze leven.

 

Ga op je gevoel af dan komt t allemaal goed.

 

Als jij fijn tijdelijk onderdak hebt en er verder geen problemen mee hebt, doe je het gewoon.

 

Hoe meer je denkt dat er iets fout kan gaan, gaat er vanzelf iets fout.

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...