Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
master of disaster

Shiva Shanti Ii

Recommended Posts

zoals sommige van jullie wellicht al hadden gelezen, ga ik dit jaar weer een poging doen...

het doel is om zo goedkoop mogelijk te oogsten :verrygood

op het moment heb ik aangeschaft :- zaadjes(20 e)

- 100 liter potgrond(5 e)

- biologische voeding(7 e)

 

en daar probeer ik het bij houden :specool

 

ik beschik over een ruime tuin, maar ze zullen voornamlijk in de kas komen te staan( 10x15x4)

mest/compost/regenwater hebben we gratis:P

 

dus ik zal maar beginnen bij het begin van deze kweek

 

het is allemaal voor eigen gebruikt, en het is de bedoeling om 5 vrouwtjes over te houden.

Ik ben van plan om iedere week wel foto's te maken, mits er animo voor is..

verders heb ik vrij weinig verstand van het kweken, heb 2 seizoenen voor mezelf gekweekt waarbij ik alleen een boekje van de sensi heb gebruikt ter informatie.

Ik sta volledig open voor adviezen e.d. ( hint hint hint :tu)

 

situatie tot nu toe :

- 5 maart aanschaf zaadjes, diezelfde middag ter ontkiemen gezet

- 12 maart, 15 zaadjes hebben het tot boven de grond gered en heb ik foto's van gemaakt

 

 

de groep die als laatste klaar was met ontkiemen

med_gallery_10051_1727_273646.jpg

 

 

 

 

de groep die als eerste klaar was met ontkiemen

med_gallery_10051_1727_1850884.jpg

Edited by master of disaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar master......

 

Het ziet erna uit dat je plantjes te weinig licht krijgen, ze vertonen zogenaamd 'strekgedrag', waarbij ze omhoog 'schieten' op zoek naar het voor hun zo felbegeerde licht.

Ze zouden nu 18 uur licht moeten hebben, dus effe chekkuh man......

 

grtzz,

 

Wrangler :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey thnx,

 

maar ze staan niet meer binnen...

dusjah afhankelijk van het weer :-)

 

vind het zelf nog niet echt de moeite om met lampen te gaan klooien, dus ik houd ze voorlopig gewoon zo in de kas en zie het nog wel verder :-)

 

had zelf ookal gezien dat ze extreem de lucht ingaan, maja dat is voornamelijk gebeurd toen ik ze binnen had staan( dan blijven ze de lucht in gaan omdat de temp. wel gunstig is, maar ze kunnen geen licht vinden.)

ik heb er dus voor gekozen om ze nu permanent in de kas te zetten zodat ze, naarmate het donker/kouder word,stoppen/minderen met de lucht in gaan.

 

ik zal binnekort wel nieuwe foto's laten zien, ze zijn nu namelijk wel in de breedte aan het groeien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo jij ben er vroeg bij! Die planten van je gaan GROOT worden, maar even tussendoor, je hebt nu nog minder dan 12 uur licht, je miniplantjes zullen meteen in de bloei gaan, later als de dagen eindelijk langer zijn dan 12 uur zullen ze weer terug in de groei gaan.. Dit geeft zwaar misvormde planten welke tijdens het regenereren alleen maar een vingerig blad aanmaken.. Beter er een TL bij hangen om het plantje toch de NODIGE 18 uur licht te geven.. De andere optie is pas beginnen als er meer dan 12 lichturen per dag zijn!!

 

En verder, nog een kas erbij :verrygood :tu Ik wil foto's van je kas :specool zag ik dat goed staan 4 meter hoog?? :tu :(

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja da's nou echt een pracht voorbeeld van disaster master... Je bent te vroeg! Het eerste licht dat de plant krijgt is ook erg bepalend voor zijn verdere leven en dat is nu niet zo ontzettend veel. Maar ja, ze gaan in ieder geval flink de stress in zo vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gun het je van harte hoor een goede kweek en oogst master...

maar je had beter ff wta meer kunne lezen op het forum !!!!

 

er ontgaan je een paar belangrijke dingen:

 

1. is al gezegd de dagen zijn niet 18/6 ze zullen zeer snel in de bloei schieten en nou de rst heb je allemaal wel eerder in dit topic gelezen.

 

2. het is nog te koud het zal in de kast wel wat warmer zijn misschien maar nooit 28 graden smiddags en snachts hierdoor zal je grond dus ook wel te koud gaan worden en met alle gevolgen voor je wortels :verrygood

( vooral door de kou denk ik dat je planten het niet zullen overleven/ zwaar verminkt worden )

 

3. ook zal de vochtigheid nu veels te hoog zijn het gaat echt niog wel wat regen hoor ( hoop het niet voor je ) want april DOET WAT DIE WILT. zal je plantewn niet ten goede komen!!!!

 

4. ik kon het niet lezen maar omdat ik las van ik wil het zo goedkoop mogelijk houden denk ik ook neit dat je meter gebruikt: grondvochtigheidsmeter, ec meter en ph meter. dit is zeer belangrijk zeker omdaty jij je aarde gratis heb gehad ( zullen wel neit van de growshopkomen ) is dit denk bij voorbaat geen kant en klare grond die zeker ook niet een ph van 5.6 of 5.8 heeft je ec zal zeker ook niet goed wat dacht ik zo rond de 1.2 was maar dat weet ik ook neit zo.

 

niet meten wil zeggen dat elke fout die je maakt bijv met te veel water geven en ph en ec enzow al meteen een grotere invloed zal hebben op je planten en dat dan samen met punt 1, 2 en 3 OEI

 

 

kan je je plante niet binnen zetten onder een tl lamp en de beste moeder uitzoeken en tegen de tijd dat je buiten kan kweken ( wat tegen eind april zal zijn denk ik ) met stekken gaat werken weet je zeker dat je ook alleen maar vrouwelijke paltneh hebt heb je daar geen omkijken meer naar.

 

maar moet je zelf weten

 

 

greetzzz masteryero veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Ik denk idd dat ik masteryero gelijk moet geven, ik kan me voorstellen dat met dit heerlijke weer iedereen weer zin krijgt en te entouchast wordt, ik hoop het beste voor je :verrygood

Ik zou zeggen, afhankelijke van de grootte dat je ze tussen half en eind april buiten kan zetten, een plantje van bijvoorbeeld 15 cm redt het wel rond half april denk ik tenminste....

 

laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer van je zaden want de planten zullen meteen gaan bloeien en daarna weer terug schieten in de groei en dat veroorzaakt veel stress en een vingerige bladeren.

Ik begrijp je wel hoor dat je de kriebels ook al hebt, vele outdoor kwekers zullen dit al hebben en kunnen niet wachten tot april/mei :verrygood

Maar het is altijd een leuke test wat er gebeurt :tu

Wel is het beter om ze gewoon binnen onder tl te laten voorgroeien.

 

Grt -. Low :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongen kijk nou eens even goed naar de zonuren. April is echt wat te vroeg hoor! Kijk eens bij het knmi naar de zonsopkomst en zonsondergang. Heb de tabel maar gelijk bijgevoegd. Je bent geen afrikaantjes aan het kweken he :verrygood

 

Verder: in de kas zullen ze wel in de grond komen te staan neem ik aan? Een ec meter gebruik ik buiten ook niet hoor, ,maar een pH meter is toch wel handig.

 

zonop2007.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke hahaha het is duidelijk ;)

overigens had ik zelf niet echt het idee dat ik veeeelste vroeg was ofzo..had toch wel iets gelezen over eind maart begin april

maargoed mislukt alles dan is het jammer, maar een goeie leer voor de volgende keer

 

iig 18 uur licht... dat word zomers al lastig.. das van 6 tot 12 licht ...

maargoed, ik stel al het advies erg op prijs,laat daar geen misverstand over bestaan! :huh:

 

ik laat ze voorlopig gewoon staan en zie wel wat het gaat doen...

als het allemaal mislukt dan heb hier iig nog wat killing fields,toxic blue,shivani en power haze zaden liggen

ik weet niet precies wanneer ze eventueel gaan bloeien mochten ze nu al direct in de bloei gaan schieten ?!

 

die knakker bij de sensi zei dat het allemaal makkelijk kon en dat het nu juist goed was om nu te beginnen..naja volgende keer wat meer informatie zien te vergaren..

 

verders maak ik idd geen gebruik van ph ec of grondvochtigheid meters...

het enige wat er hangt is een temp. en een lv meter :tu

de temperatuur komt overigens na de ochtend wel makkelijk bij de 25 graden, alleen s'nachts is het idd frisjes...

de potgrond komt trouwens van de praxis, maar mest en compost hebben we gewoon zelf zegmaar..

en in de zomer is het veelste warm in de kas, dus ik houd ze altijd gewoon in potten en zet ze buiten zodra het binnen te warm wordt...

 

de zaailingen zelf beginnen nu eindelijk wat meer in de breedte te groeien.. afgezien van de vetbladeren hebben de meeste 2 grotere bladeren en zijn de 3e en 4e in de maak...

zal maandag weer foto's posten, mocht ik me nog kunnen vertonen op het forum :specool

Edited by master of disaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_10051_1727_113302.jpg

 

 

ff afwachten wat ze gaan doen, als ze inderdaad meteen in de bloei gaan zal ik de beste moeder(s) eruit pikken en stekjes maken of opnieuw zaaien.

zo niet, dan zie ik het allemaal nog wel.

Edited by master of disaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze de bloei ingaan ben je te laat met stekken.

kan wel maar is een stuk moeilijker en het word nooit meer zoals het zou zijn zonder bloei.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo jij ben er vroeg bij! Die planten van je gaan GROOT worden, maar even tussendoor, je hebt nu nog minder dan 12 uur licht, je miniplantjes zullen meteen in de bloei gaan, later als de dagen eindelijk langer zijn dan 12 uur zullen ze weer terug in de groei gaan.. Dit geeft zwaar misvormde planten welke tijdens het regenereren alleen maar een vingerig blad aanmaken.. Beter er een TL bij hangen om het plantje toch de NODIGE 18 uur licht te geven.. De andere optie is pas beginnen als er meer dan 12 lichturen per dag zijn!!

 

En verder, nog een kas erbij :specool :huh: Ik wil foto's van je kas ;) zag ik dat goed staan 4 meter hoog?? :tu ;)

 

Groeten PK

denk je nu echt dat het plantje het verschil merkt tussen 11.45 uur licht en 12.01 licht???

volgens mij gaat dat plantje het goed doen omdat het waarneemt dat de dagen langer worden:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

REDINGSACTIE

Ik zal je wat advies geven om je planten te redden.

Je neemt nieuwe potjes en vult die tot de rand met aarde en vervolgens druk je met je wijsvinger een gat in het midden tot te bodem

 

Nu neem je een tafelmes die rond en stomp is van voren.

Thevens een glas water.

 

Vervolgens wrik je met het mesje HEEL VOORZICHTIG het plantje uit de huidige pot en dan doe je de wortels in het water van het glas.

 

De wortels laten de restjes aarde los engaan naar omlaag hangen.

Nu laat je de wortels zakken in eengat tot de bodem en drukt de plant zo ver naar beneden totdat de zonnecollectoren op de grond liggen en drukt voorzichtig het gaatje een beetje dicht.

 

Als alle plantjes in de nieuwe potjes zitten dan geef je met een lepeltje water op de plant.

 

Het gevaar is nu eerst geweken maar nu de nazorg.

 

Planten worden te lang bij hoge temp en matig licht.

 

Dus dan zet je de planten overdag buiten in de kou en s'nachts als het wat kouder is in de kas.

In de kas moet je wel verlichten(hoeft niet er vlak boven) om de lichturen te verlingen.

 

Tot eind april kun je ze in de kas laten en je zult zien dat de plantjes bijna hebben stilgestaan met de groei.

 

Als je dit nauwkeurig uitvoerd dan zul je geen problemen meer krijgen.

Succes van DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk je nu echt dat het plantje het verschil merkt tussen 11.45 uur licht en 12.01 licht???

volgens mij gaat dat plantje het goed doen omdat het waarneemt dat de dagen langer worden:)

Ik weet het wel zeker, kijk maar eens in mijn dakraam topic.. Die stekken staan momenteel allemaal lekker te bloeien.. En als je nog niet overtuigd ben, deze week nog een update :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet het wel zeker, kijk maar eens in mijn dakraam topic.. Die stekken staan momenteel allemaal lekker te bloeien.. En als je nog niet overtuigd ben, deze week nog een update :huh:

das het verschil ;)

van 18 uur licht naar 12

van veel naar minder licht,

plantjes die opgroeien in 12 uur licht en enkel waarnemen dat de dagen langer worden zullen niet zo rap bloeien als bij jou "dakvensterplantje"

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx DB... :specool

word vanaf komend weekend btw weer zonnig weer...

 

en budgetkweek, wanneer komen de natuurlijke zaadjes dan eigenlijk uit ;)?

 

tevens vraag ik me nog steeds af, wanneer ze ze ongeveer in bloei gaan, ( als ik zo door blijf gaan) want dat ik veelste vroeg ben heb ik wel gemerkt, maar ik heb zelf zoiets van : ik laat ze zo lang mogelijk lekker staan en zie het wel..

maar het risico daarvan is dat ik ze wellicht pas zie bloeien als ik het al telaat is om nieuwe plantjes neer te zetten...

Edited by master of disaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu planmtjes van 18 / 6 naar voor het raam zetten schieten ze nog in de bloei !! wacht nog week of wat de dagen worden nu snel langer .. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

tn_gallery_10219_1793_660316.jpg

tn_gallery_10219_1793_663691.jpg

t blijft toch altijd grappig om zo snel mogelijk wat te kunnen groeien,maar de plantjes die er t fitste uitzien gaan toch maar wat bijgelicht worden (ook bij mij :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites
en budgetkweek, wanneer komen de natuurlijke zaadjes dan eigenlijk uit :verrygood?

 

 

Ik doel daar mee op alle natuurlijke zaailingen.....

neem bijvoorbeeld die bomen met die helikopter zaadjes eraan.

 

Die dingen komen allemaal rond half april etc omhoog.

Dat moet aangeven dat het daarvoor nog niet lekker voor ze is.

de eerste kleine blaadjes beginnen nu aan de bomen te komen dus

is het waanzin om cannabis nu al buiten te zetten en we hebben nog tijd zat :innocent:

 

tot in juni kan je je planten rustig weg zetten en krijg je nog mooie boompjes ook.

 

(zie mijn topic uit 2006) de kleinere planten gingen 7 juni de grond in.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...