Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hajjang

10x Lowrider Tl-kweek

Recommended Posts

Hallo Wf-ers!

 

Na de nodige uren lezen en lezen, en vragen vragen en nog eens vragen. Denk ik er eindelijk klaar voor te zijn. Mijn eerste kweek is van start gegaan.

 

Wat zijn de plannen:

De bedoeling is om 10x lowriders groot te brengen met de sea of green methode. En hierbij mijn geleerde kennis in praktijk te testen.

 

Opstelling:

In mijn galerij kun je zien hoe de kast tot stand is gekomen.

Ik maak gebruik van een actieve uitlaat, en een passieve inlaat. De actieve uitlaat is een grote pc-fan met dimbare adapter, waardoor deze dus in verschillende standen te schakelen is.

 

Daarnaast gebruik ik als verlichting 5x 30 watt Tl armaturen.

Groei: 3x - 33ers (philips) + 2x - 827 (philips)

Bloei: 5x - 827 (philips)

 

Medium:

De vloer heb ik bedekt met vijverfolie. Daar bovenop een laag hyrdrokorrels. Vervolgens daarop 10x 2 L potten voorzien van Plagron - Royalty mix. Zodat de planten in het weekend (als ik er niet ben) een voorraad hebben en niet droog kunnen komen te staan.

 

De bedoeling is om vanaf de 3e internode te gaan bijvoeden. In ieder met pk 13-14 ( canna). Daarnaast moet ik nog even kijken hoe en wat.

 

Uhm ja goed dat was de opzet wel zo'n beetje.

 

 

Vandaag:

 

Zaadjes geplant

Lampen hangen er vrij hoog vanaf, zodra de zaadjes ontkiemt zijn gaan ze er meteen kort op om het sprieten te voorkomen.

Temp: op dit moment zo rond de 30 graden

LV: 40%

med_gallery_7941_1721_637039.jpg

 

 

 

med_gallery_7941_1721_335105.jpg

 

 

 

 

 

Nu maar afwachten :verrygood ..

 

PS: Enjoy, en hopenlijk is het een beetje leerzaam :specool

 

Edit: owja, moet ik het licht nu gewoon 24 uur aanlaten tot dat ze ontkiemt zijn??

En derna de hele cyclus op 18/6 aangezien het lowriders zijn met auto-flowering?

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo gebruik je geen folie over je potten?gaat t lekker broeien.dan je tl laten zakken als ze boven komen je tl`s mee laten groeien zeg maar paar cm ervanaf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het broeit nu al.. de tl's hangen er niet kort op.. en toch is de temp onder de lampen 32 graden.

Dus ik heb zojuist maar ef een losse fan opgehangen die onder de tl's doorblaast.. nu zakt de temp mooi.

En kan ik ook mijn afzuiging iets lager zetten. Waardoor de LV ook hoger blijft. Die is nu 40%

 

Hoelang duurt het ongeveer voordat de zaden gaan ontkiemen?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje, ziet er goed uit! De ideale temperatuur voor het ontkiemen is rond de 20 graden is mij verteld. Dus kijk even of je de temp wat lager kunt krijgen door de ventilator harder te zetten of een grotere inlaat misschien?! Verder ben ik heel benieuwd hoe je kweekje gaat verlopen. Ik heb zelf nu 4 lowryders onder spaarlampen staan, mooi om de kweekjes met elkaar te vergelijken :specool .

 

Heel veel succes! Hou ons op de hoogte :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhh, das dan klote :tu.

 

Is licht trouwens persé nodig bij het ontkiemen?? Zomaar een algemene vraag :specool.

 

ik hou jullie zeker op de hoogte!

 

Groetjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee maar is wel handig om de temperatuur stabiel te houden , als je deze 24 uur laat branden.

Je kan ook wachten tot opkomen en ze dan op 18 uur licht gooien.

Edited by Hypoxie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus geen licht erboven? en wachten tot ze ontkiemen ofwat?

Want met de lampen uit is het zo'n 20 graden. Ze liggen nu sinds gister-middag.. en er is nog niks te zien.

Als ik nu de lampen uit doe.. dan gaan ze wel weer een verandering door, maakt dat niet uit dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

nice hokje.. :verrygood laat het licht 24 uur aan staan totdat je zaadjes zijn uitgekomen. hierdoor blijft je temp. wat stabieler en hebben je plantjes gelijk licht als ze boven komen.zet je tl zo dicht mogelijk bij je plantjes als ze eenmaal zijn ontkiemt,hiermee voorkom je dat ze gaan sprieten.dan langzaam afbouwen naar 18 uur...

trek wat doorzichtig plastic over je potten zodat je lv wat hoger is. dit vinden je plantjes in het begin lekker en de toplaag van je grond droogt niet zo snel uit.

en waarom heb je geen gebruik gemaakt van zaai/stekgrond?

 

met groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat leek me niet echt nodig.. :verrygood Misschien de volgende keer wel maar ef doen.. :specool

 

Bedankt trouwens allemaal voor de reacties!!!

 

Zodra der weer wat te melden valt geef ik weer n update..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowrider zaden komen binnnen 3 tot 5 dagen boven als het goed gaat

 

Ikdoe zelf bij lowrider de eerste 10 dagen dat ze boven zijn de lamp op 24 uur daarna zet ik de klok trug tot 18 uur licht en dat laat ik de hele kweek zo

Op deze manier heb ik de beste resultaten gehaald!!

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met je plantjes, al iets te zien? Bij mij heeft het 3 dagen geduurd, had ze ongeveer 0,5 cm onder de grond.

 

@tnt:

Zijn de planten eerder klaar met 18 uur licht gedurende de hele kweek of maakt dit niet uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen kunnen ook uit totdat er iets bovenkomt(tenzij dit de enige bron van warmte is natuurlijk :specool ). Temperatuur is ideaal 20-22 graden, maar je kunt bij wijze van ook wel 50 graden doen ,dan gaat het een stuk sneller. Dit geeft dus aan dat (constante) warmte goed is !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dijkstra:

 

bedankt! dat wist ik niet. Het is nu zo rond de 30 graden.

 

@ foggy:

 

Toen ik vrijdag mn kamer verliet zag ik bij het meest voorste potje al n klein kopje tevoorschijnkomen.

Ik ben nu bij mijn ouders. Dus ik ben benieuwd wat ik maandag aan ga treffen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo tijd voor een update. We zijn inmiddels 2 weken verder.

Van de 10 geplante zaadjes waren er 9 uitgekomen.

2 ontwikkelde zich niet meer dus die heb ik verwijderd.

Dus nu staan er nog 7 lowriders.. en 2 sagesour die ik later bij heb geplant samen met nog 1 extra lowrider.

Is het nog te volgen :verrygood ?

 

Time for some pictuureesss

 

med_gallery_7941_1721_335260.jpg

 

 

med_gallery_7941_1721_589107.jpg

 

 

med_gallery_7941_1721_98689.jpg

 

 

med_gallery_7941_1721_141090.jpg

 

 

med_gallery_7941_1721_24983.jpg

 

 

med_gallery_7941_1721_373272.jpg

 

 

med_gallery_7941_1721_24983.jpg

 

med_gallery_7941_1721_436652.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer even een paar foto's gescoord. Ik denk dat ik bij 2 plantjes al het geslacht kan zien. Of is het nog te vroeg om dat te kunnen zien?

Ik heb iig de nodige pogingen gedaan om het te fotograferen maar dat wilde dus niet lukken helaas.

 

De foto's spreken voor zich.. Een aantal blaadjes hebben lichte puntjes.. overvoeding?

med_gallery_7941_1721_46988.jpg

 

med_gallery_7941_1721_11975.jpg

 

med_gallery_7941_1721_115962.jpg

 

med_gallery_7941_1721_634860.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit hoor! Ik neem aan dat je nog geen voeding geeft toch? Dan zal het vast geen overvoeding zijn. Ik heb het bij mijn plantjes ook gehad toen ze ongeveer 2 weken oud waren. Wel op minder blad dan bij jou maar het is vanzelf verdwenen.

 

Leuk om te zien trouwens je opstelling. Lijkt erg op die van mij alleen heb ik 8x 36 watt hangen maar verder precies hetzelfde. Ik denk dat we het onder TL best leuk gaan doen! :verrygood

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie;

 

Ja tis bijna bij elk plantje.. gele puntjes.. en bij ene plantjes zelfs geheel geel blaadje eraan..

 

Grond is: Royalty mix van plagron.

En ik had laatst per ongeluk ph 13 14 oplossing erbij gegooid.. dat was misschien niet zo slim.

 

Voor de rest is de vochtigheid wel aan de lage kant.. temperatuur is prima.

 

Ik heb ze vandaag op 18/6 gezet..

 

Eens kijken of het bladprobleem wegtrekt.. en anders zitte we met een probleempje:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter helemaal niet bijvoeden, die royalty mix is bij deze kleine plantjes goed genoeg om je hele kweek mee door te komen.. die puntjes komen dan wss ook door de pk 13/14..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm ja dat zou goed kunnen. Ik doe om de 3 dagen ongeveer de "bak" vullen zodat er weer een laag water in staat en dus de dames weer met de voeten in het water staan. Ik neem aan dat de planten dat dan zelf regelen? Of zeg ik nu iets heel doms:P?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze houden niet van een voetenbad. Gewoon meer malen kleine hoeveelheden water geven. Je kan aan de pot voelen aan hoe zwaar die is of er nog veel water in zit. Als de pot net zo licht is als een pot met alleen aarde en zonder water moet je water geven. Voor de rest gaan ze lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euw :(.

Dan moet ik daar maar eens snel verandering in brengen:P..

Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn van de gele blaadjes/puntjes?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo, tijd voor een update. Na afgelopen donderdag mijn plantjes te hebben verlaten ben ik vandaag terug gekomen en trof ik het volgende aan:

 

Helaas zaten er 4 mannetjes tussen die ik meteen heb verwijderd. Daarnaast heb ik de 2 tl's met kleurcode 33 vervangen voor 827. Dus nu hangen er in totaal 5 x 827's

 

De klok staat nu sinds donderdag op 18/6.

 

Zie hier de foto's

med_gallery_7941_1721_75359.jpg

 

 

 

 

med_gallery_7941_1721_465716.jpg

med_gallery_7941_1721_183436.jpg

med_gallery_7941_1721_224586.jpg

 

sage en sour m&m dinges.

med_gallery_7941_1721_92491.jpg

 

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:D

Ik baal wel echt dat er 4 mannetjes tussen zaten.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...