Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sir_SmokeALot

(ont/be)groening (eerste Keer)

Recommended Posts

gaat lekker :(

Als de meeldraded die je bestoven hebt bevrucht zijn, worden ze bruin en vormt het zaadje zich daar

Een tensiometer is zeker aan te raden, bluemats lijken met niet perse nodig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes verder ..

ziet er super uit

en dat allemaal voor de eerste keer :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoo, maar weer ff 2 fotos posten aangezien iedereen altijd zo gek is van fotos :(

 

 

het had nog iets meer opzij gekunt, nog even beter oefenen met het scroggen maar ben toch best tevreden.

ik laat ze nu verder hun gang gaan iets de hoogte in, ik heb nog ruimte genoeg en volgens mij is het ook helemaal niet nadelig voor de opbrengst, mochten er nog een paar scheuten heel erg uitschieten (wat ik niet echt verwacht meer) word die natuurlijk nog wel even op gelijke hoogte getrokken maar thats it

 

gallery_9910_1719_185015.jpg

 

 

en een zij aanzicht, ik zit nog wat te dubben of ik ietwat ga dieven, opzich lijkt het dichter op deze foto dan in het echt, en er blaast een ventilatortje onder/tussen de dames door (alleen over de grond, niet door de toppen e.d) om de warme lucht weg te werken tussen de bladeren (was hem 1 dag vergeten, 35 graden onder het bladerdek)

 

gallery_9910_1719_48476.jpg

 

 

 

even wat algemeene info

ze drinken momenteel zo'n 3.5 liter met zijn alle

temp licht aan is 27/28 licht uit 25

ze krijgen nu 2 ml bloeivoeding op die 3.5 liter water, van house & garden 1 component aarde

ik heb pk13-14 aangeschaft, maar wacht hier nog even mee tot ik zie dat de plant niet meer gaat groeien maar haar bloemen aan gaat laten zwellen (das toch het idee van pk13-14 ?)

ik denk dat ik de bloeivoeding verder op dit nivo hou en dit iets aansterk met pk13-14 straks, ik kweek op all-mix en voed liever iets te weinig dan teveel, oa omdat ik geen ec meter heb dus dan makkelijk overvoer

mocht het straks duidelijk zijn dat er toch echt wat meer voeding nodig is kan het plan altijd wat gewijzigt worden natuurlijk.

 

bestuiving van de lowryder lijkt wel succesvol te zijn geweest, heb het wel nog een keertje overnieuw moeten doen omdat ik duidelijk te zuinig was geweest (kwasje is makkelijker dan wattenstaafje denk ik) maar nu zijn de bestoven toppen mooi vervuld van bruine haartjes, en de rest niet op 2 haartjes in de bovenste top na, en daar kan ik niet echt wakker van liggen :nerd

ze heeft daarna een goede douche gehad en staat weer gezellig onder de hps, vanavond wel even een foto maken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

not bad at all !!! maar nu komt het moeilijke .. nu gaan ze voeding van je willen krijgen ... gebruik je een bio voeding ?? en heb je een ph meter ???

 

 

 

 

succes iig :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding van house & garden (stond al in een post van me :( ) en heb geen ph meter helaas, maar vrienden van mij kweken al jaren uitstekende wiet met gewoon kraanwater, dus zo'n vaart zal het niet lopen (ik weet dat daar anders over word gedacht, en ik geloof best dat een lager ph beter is maar om zomaar op de gok iets te gaan doen.. :x)

om toch ietwat me plantjes tegemoed te komen krijgen ze heerlijk water uit mijn aquarium, water met een ph van tussen de 6,5 en 7 (oa door co2 toediening)

krijgen ze meteen wat extra spoorelementen en koolstof in vloeibare vorm erbij (wat ik elke dag toevoeg voor mijn aquarium planten)

 

even foto van voor, de groei lijkt er eindelijk ongeveer uit te zijn en de topjes zijn al iets groter geworden, dat zal vast alleen nog maar beter worden de komende weken :nerd

 

gallery_9910_1719_7909.jpg

 

 

 

en zo ziet het er van boven uit, alleen de plant links achter (een stek die 3 dagen later de bak in is gegaan) is iets lichter groen dan de rest, verder lijkt het me wel ok ? misschien wat zuinig geweest op de voeding ?

 

med_gallery_9910_1719_35956.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Sir ik heb een tijd niet meer gekeken, maar het ziet er prima uit! Mooi vol bosje wat je daar heb, ga zo door gr Bazz Fucker

 

btw zie ik daar wat paarse stengeltjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt een enkel paars stengeltje, dat zijn vooral blad steeltjes die het net tegen zijn gekomen, en zijn er maar enkele en ik las al her en der dat je bij pp toch al vaker blad gemiep krijgt waar je je vooral niet te druk over moet maken, dus zolang het hierbij blijft (en tmv, waar die ook flink "last" van heeft :/ ) vind ik het prima :)

 

even wat fotos, van lowryders deze keer.

 

aangezien er niet heel bar veel over lowryders te vinden is, op een paar kweek verslagen na zonder echt bijzondere info, had ik sterk de drang wat dingen uit te proberen met dit plantje

uiteraard als eerste en belangrijkste, hoe smaakt de wiet ervan ?

dus als eerste en verstandigste er maar een paar gewoon hun gang laten gaan en basis kennis op doen over de plant.

ik kon het alleen niet laten om toch een klein iets te proberen.

ik heb een paar plantjes in een klein (1liter) potje gedaan, 1 keer water gegeven en onderin me kast gezet (op de grond met een 35cm hoge zwarte kuip ernaast)

na uitdroging, niet teveel licht en al, is ze, zoals te verwachten, wel vrolijk gaan bloeien.

dat ziet er dan ongeveer zo uit (waarschuwing, dit kan pijnlijk zijn voor sommige mensen)

 

gallery_9910_1719_14441.jpg

 

 

 

gelukkig kan het ook anders, de (beperkt) bestoven vrouw :

 

gallery_9910_1719_69769.jpg

 

 

 

een vrouw met ballen ? yukkie... (vestuiving is gelukt :blink: )

 

gallery_9910_1719_76865.jpg

 

 

 

er staan ook nog twee dames ongestoort te bloeien en groeien bij de pp's, beetje de controle groep mocht ik iets met de andere plantjes verprutsen, want ik wil toch echt een lowryder wietje roken :) (alhoewel het misschien waardeloos is, maar dan weten we dat tenminste :D )

 

p.s me gecastreerde man is weer opnieuw gaan groeien en bloeien, het lijkt net een getopte plant maar dan met nog 2 internode erbovenuit, zit er apart uit, straks fotos, batterijtjes waren leeg :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vrouwtje heb je daar :innocent:

En die PP is ook niet verkeerd :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het aantal zaden zal somewhat beperkt zijn aangezien het maar 2 (kleinere) topjes zijn die ik heb bestoven, maar ik ben zelf ook best nieuwsgierig :innocent:

 

pp's :

 

gallery_9910_1719_120305.jpg

 

gallery_9910_1719_13426.jpg

 

 

eerste bruine haartjes gespot, dus ik vermoed nog een weekje of 3 te gaan, ze beginnen nu eindelijk wat op te zwellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker Sir Smoke A Lot Off :innocent:

Ga je de volgende keer ook dieven(indien nodig)? En een ander soortje neerzetten? Uit zaad kan ook goed :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je PP doet het erg goed, je LR ziet er zeer mooi uit, wat wil je nog meer :innocent:

Hoe groot is die nou 15cm? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je pp's zijn aardige toppen aan het ontwikkelen zeg

 

je lr ziet er idd erg schattig uit, ik kan niet wachten tot ik ga beginnen met mn lr's :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

En nu in vogelvlucht :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand al bed8 wat het bovenstaande is ? :lol: (speedway, mond houden)

 

Even pp fotos, het wordt zowaar nog echt wat lijkt het

Ze heeft zichzelf netjes gedieft, vanaf dat het net dicht begon te groeien is ze er al mee bezig elke dag 1-2 blaadjes uit de planten vissen, wel logish ze kan er toch niets meer mee

Het is wel sinds gister wat extremer geworden, maar dat is denk ik omda ze bijna klaar is.

Ik dacht nog 2 weken maar zo bezien zou het nog weleens 1 week kunnen worden, we zullen wel zien :P ze beginnen eindelijk sterk aan te zwellen.

 

gallery_9910_1719_54314.jpg

 

 

gallery_9910_1719_111222.jpg

 

 

gallery_9910_1719_50207.jpg

 

 

p.s voor de oplettenden, er ligt een laagje metselzand over me allmix, ik had nogal last van varenrouwmug, werden hele zwermen zowat. er vliegt er nu nog een enkele rond, ze zijn op 1 hand te tellen

blijkbaar werkt het inderdaad, een laagje los zand eroverheen, volgende kweek direkt vanaf het begin dus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een plantje zoals het opgerolt zit in het hulsje, als je goed kijkt zie je iets donker groener het blaadje al zitten

 

fotos, ik dacht vorige week dat het afgelopen weekend wel kaptijd was maar duidelijk niet, mevrowutjes zijn mooi aan het aanspekken, maar het is wel duidelijk dat het niet al te lang meer gaat duren :verrygood

 

gallery_9910_1719_54593.jpg

 

gallery_9910_1719_85725.jpg

 

gallery_9910_1719_91581.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...