Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sir_SmokeALot

(ont/be)groening (eerste Keer)

Recommended Posts

Hoogste tijd om ook maar een topic te starten over me aankomende kweek.

Zoals het topic doet vermoeden word het de eerste keer dat ik echt solo kweek, ik heb wel kweekjes gedraait bij een vriend thuis tijdens zijn afwezigheid, maar verder heb ik aanzenlijk meer rook dan kweek ervaring.

 

vorige week bij de growshop langs gewandelt, het volgende aangeschaft:

 

- 2de hands balast en reflector/fitting 10,-

- Nieuwe philips SON-T Plus 20,-

- Softbox 700kub afzuiger (nieuw) 125,-

- Koolstof filter "700kub" volgens de gs meneer, ik vind hem ietwat klein maar wie weet (kwam ook erg mooi uit he :verrygood ) al haalt ie de 400+ ben ik dik tevree 45,-

- Luchtslang/aansluitingen Gratis

- zak all-mix grond 11,-

- Wortel stimulator Gratis

 

Toen bouw materiaal gehaalt, gipsplaten, meubel panelen, houten balkjes, schroeven en scharnieren, verf

kosten 80,- +/-

 

Ik had een grote 90 liter kuip buiten, onderin een lading hydro korrels gegooit, daar bovenop de all-mix

3 liter water met wortel stimulator van boven over het hele opervlakte gegoten.

 

nog wat extra's volgden

 

- Relais 18,50

- Zak light-mix 9,-

- Stekjes 4xPP 6,50

 

stekjes in de bak gezet, 1 had erg weinig wortel en heeft het niet gehaald, een nieuwe werd aangeboden door de gs dus die is vervangen. ze staan onder 2x36watt TL's en zijn al duidelijk aan het groeien.

 

Ondertussen zaadjes bestel bij sannie, lowryders, die in een propgator gedaan, bodem van hydrokorels met daarop pitpots met de zaadjes erin, vandaag (3dagen later) zijn ze op 1 na allemaal boven de grond, en drijven ze in mijn aquarium onder de verlichting (foto komt zo)

 

Ondertussen uiteraard hard aan het knutsellen aan het kastje, het wordt maar een kleine, binnenmaat van +/- 60x70, en de kweekruimte zelf is +/- 160 hoog, dat is exclusief de softbox, die komt onderin te staan en steelt +/- 40cm van de 210 die de totaale kast hoog wordt.

 

Zoals gezegt het is de eerste keer, het is somewhat low-budget, en puur voor eigen gebruik dus we zullen zien wat het wordt.

 

Nu zi ik te wachten tot het plamuur droog is, dan kan er een lik verf overheen en hopelijk zit het allemaal ongeveer over 2-3 dagen in elkaar, ben zelf erg benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen.

 

To be continued :specool

 

p.s iemand nog een goedkope x standen regelaar over ? :/

 

2 fotos, 1ste de drijvende propagator de 2de een ontkiemt zaadje

 

gallery_9910_1719_9863.jpg

gallery_9910_1719_17020.jpg

Edited by Sir_SmokeALot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sir klinkt allemaal leuk man. Ben benieuwd hoe de kast er in zijn geheel uitziet. Veel succes en ik volg je! mazzel Bazz Fucker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die LR die ontkiemt is zet je die wel gelijk in aarde? zetten en van goed licht voorzien, anders gaat die erg strekken hè!

 

Verder, ziet er goed uit wat ik zo lees, ben benieuwd naar de rest :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt veel belovend man :verrygood

 

alleen die TL's moeten max 3cm van deplantjes af staan he, dus denk dat je die deksel van de propagator er wel af kan halen.

DeLV maakt niet zoveel uit voor zaailimgen, alleen voor stekjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lowryders waren al fanatiek bezig met de hoofdwortel

 

gallery_9910_1719_23182.jpg

 

ziet er goed uit :verrygood

 

gallery_9910_1719_1682.jpg

 

 

me pp stekken, rechts onder opde foto is het nieuwe stekje, de rest staat ongeveer een weekje (tl's waren even aan de kant omwille van de foto)

 

gallery_9910_1719_30297.jpg

 

lijken het toch aardig te doen

 

gallery_9910_1719_11842.jpg

 

 

en waar het mee begon, paar zaadjes uit cf wiet, gehad van vriend van me zus omdat hij ze nooit verder dan ontkiemen kreeg.

 

gallery_9910_1719_9560.jpg

 

Dit zal wel een mannetje zijn, of een sativa, groeit het beste

 

gallery_9910_1719_21111.jpg

 

 

De pp gaan asap me nieuwe hok in, de lowryders staan in 1 en 1.5 liter potten

 

To be continued

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit tot nu toe :verrygood

 

Alleen 1 opmerking je hebt hydrokorrels onderin de bak gegooid met daar bovenop de aarde, of heb je het nog door elkaar gemengd?

 

Te veel van die korrels op de bodem kan nadelig zijn, als het daar te lang nat blijft kan het water gaan rotten.

 

Even een stukje uit een ander topic van iemand die hetzelfde had gedaan, Maar die persoon gaf water van onderaf, hoe doe jij dat?

Het volgende komt uit dit topic:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=20280&st=60

 

kijk,nadat ik dit topic heb doorgenomen stelde ik al onmiddenlijk enkele zaken vast,in het verleden zei ik al dat je enkel kan drainagebuis leggen op de bodem,en hier dan onmiddenlijk de aarde gemengd met perliet als eerste fijne laag er over te strooien,wanneer je eest korrels gaat leggen,dan creeer je een kletsnatte bodem van korrels,al het voedingswater dat je dan gaat toedienen loopt eerst volledig onderaan weg,bij de volgende waterbeurten gaat het drainwater dat reeds al gaat bederven zich mengen met het nieuwe voedingswater,nadien gaat je aarde dit bedorven water gaan opzuigen met onvoorspelbare ph en ec waarden,daar de bodem zeiknat blijft,en je maar blijft gieten ga je week na week je probleem verergeren!!!Jouw probleem zit volledig in een ph blokkade,het is de combinatie van een zeiknatte onderlaag met bedorven water dat je zo in de problemen bracht!

Dus eerst drainageslang op de bodem,dan een luchtige laag aarde door er perliet,cocos,of een combinatie van beiden met of zonder hydrokorrels aan toe te voegen,dan aanvullen met je gebruikelijke aarde,dat is alles...

 

 

 

Laten we hopen dat het meevalt.

Succes verder.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bedankt voor de verwijzing.

Ik heb het inderdaad als laag onderin.

Ik geef en ga wel van bovenaf water geven, en ben altijd spaarzaam met mijn water.

zelf vermoed ik dat als ik nu de stekken er nog uithaal om het te vervangen ze daar ook niet echt beter van worden, of kan dit niet veel kwaad ? (zal dan wel een puinhoop worden :x)

Kwa watergeven voel ik altijd met me vinger zo diep mogelijk of daar de aarde nog vochtig genoeg is, zo ja krijgen ze nog geen water, zou ik dan toch behoorlijk zeker problemen gaan krijgen ?

Zowiezo de volgende run geen hydrokorrels meer op de bodem :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je babies :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

u roept en wij leveren! :specool

 

Gister eindelijk zo goed als de kast af, apperatuur geinstalleerd, zeer tijdelijk een electronishe tijdklok voor de lamp tot als het goed is dinsdag het relais binnen is, uiteraard meneertje ongedult, ik wou ze erg graag onder de tl vandaan onder de hps.

 

vanacht goed de temp in de gaten gehouden, hij stopte bij 30 graden, ietwat hoog dus nog wat klooien met koelere lucht erheen krijgen, grootste probleem is dat het een huurhuis is dus een gat in de muur is niet echt een haalbaar iets, en de locatie van de kast is ook niet ideaal ervoor, maar de enige beshcikbaare plek (tis een raar huis met allerlij kleine hoekjes en ronde stukken, erg lastig)

 

Maargoed, gister de dames erheen verhuist nadat de lamp 1.5 uur had gebrand om te zien wat de temp ging doen etc.

 

Hij is net weer uit gegaan, dus even foto tijd

 

gallery_9910_1719_47703.jpg

gallery_9910_1719_28641.jpg

gallery_9910_1719_32812.jpg

 

vanaond even proberen stuk gaas te regelen, en me eens extra goed inlezen op het toppen en scroggen, want dat lijkt me toch wel een erg goed plan aangezien het er maar 4 zijn

Ze hebben btw 1.5, bijna 2 weken, onder tl staan voorgroeien.

 

to be continued...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel! meet je temperatuur 'ns uit de straling van de lamp. scheelt een paar graden.

 

 

seht gut aus voor de rest! :specool

 

 

 

hoi! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@glazenwasser: maar de plantjes staan toch ook vol in het licht, en het is toch belangrijk te weten hoe warm de plantjes staan ? (geen retorishe vraag, serieus bedoelt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

relais is onderweg :specool Effe wat beter ventileren om je temp naar beneden te krijgen. Stel je overigens ook niet al te veel voor van die remote sensors van goedkope weerstations: ik heb afwijkingen van 2-3 graden gezien, alleen al tussen de ingebouwde sensor en de remote sensor. Het is goed om te investeren in een "echte" thermometer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste keer???? goed bezig man!!!!

 

ik hou je topic in de gaten!

ziet er echt heel netjes uit....

 

greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt MdeKweker!

 

tot nu toe gaat het allerzinds aardig, al zeg ik het zelf

ze worden al redelijk bossig, en ik begreep dat pp (powerplant) nog makkelijk 3 weken groeit na omzetten van het licht ? beetje onduidelijk hierover, in db's vind ik 1 week maar her en der online lees je 3 weken, dus wie kan mij dit vertellen ?

 

even fototje erbij, uiteraard.

 

med_gallery_9910_1719_50776.jpg

 

med_gallery_9910_1719_139827.jpg

 

 

 

zit alleen nogsteets wat met de temperatuur te klooien, vanmiddag een licht geforceerde luchtinlaat instaleren, zien of dat een beetje helpt, volgende kweek eerst wat meer luchtinlaten maken iig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

sow, weer even een kort updateje, nu voornamelijk op lowryder gebied, pp komen straks net voor het licht aan gaat wel ff op de foto, gaan goed trouwens, al zeg ik het zelf.

 

Van de 8 lowryders deden er 2 het heel erg goed, die staan ook in 1.5 liter wekpotten (had niks beters)

3 doen het een heel stuk minder, staan in 1 liter wekpotten en vermoed dat ik ze iets teweinig drinken gegeven heb, straks zien of ze al wat opknappen, staan in me hps hokje.

2 die in een grote oude verfemmer staan doen het aardig, alhoewel die nog wel even tegaan hebben

en 1 zaadje is niet ontkiemt, ook niet naderhand in de grond zelf, ach ja, hoort er beetje bij he :P

 

die twee die erg goed gaan hebben ook in het hps hokje gestaan ot ik zag dat ze al begonnen met bloeiverschijnselen, dus die er even uit gepakt om goed te bekijken.

1 ervan, de hoogste, was een man (uiteraard :( ) maar de ander was amper de helft groot en beetje twijfel, een dag later bleek toch duidelijk dat dit een vrouwtje is

Mannetje is de vensterbank (andere verdieping) in gegaan, vrouwtje mag nog even van de hps genieten, en daarna ernaast in de vensterbank (ze heeft er vandaag al 1 dag gestaan, ik wou haar eens op me gemak bekijken en dat is zo irri als je nog 5 minuten hebt voor je licht aanspringt en dan de halve buurt mee kan genieten als de kast niet dicht zit)

 

Deze twee gaan duidelijk mijn zaadplantjes worden, ze groeien het best, bleoein het eerst en zijn heerlijk klein, vooral het vrouwtje.

De opbrengst ter zijner tijd, mocht het lukken om uit deze bevruchting zaden te krijgen die ook zulke extreem kleine plantjes teweeg brengen, zal vast ook niet bijster groot zijn, als ik de 2-3 gram droog haal ben ik tevree, maar ze zijn zo klein dat het de perfecte guarilla plantjes zijn, zelfs in een grasveld zouden ze nog amper opvallen zo klein zijn ze :specool

 

veel geklets, fotos zeggen meer, dus hier wat piccies :specool

 

zij aan zij, kameraaaaaaden...

 

gallery_9910_1719_50820.jpg

 

 

het iniminie vrouwtje \o/

 

gallery_9910_1719_12723.jpg

 

 

en het grotere mannetje:

 

gallery_9910_1719_43683.jpg

 

 

paar balletjes :P

 

med_gallery_9910_1719_170993.jpg

 

 

even closeup (komt nog betere foto)

 

gallery_9910_1719_57580.jpg

 

 

en de vrouwelijke schoonheid..

 

gallery_9910_1719_56075.jpg

 

 

To be continued... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed zo, zeker als je bedenkt dat dit je 1e solo is.

Man is zo groot, omdat-ie wat gestrekt is, als je de internodes bekijkt zie je dat die vrij lang zijn.

Maar hij ziet er gezond uit, goeie keuze.

 

Mooie foto's trouwens :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

soca, dat is dan puur natuur zo gegaan, ze hebben allebij onder dezelfde hps op dezelfde afstand van de lamp met even veel water/stimulator, en het verschil was al zo groot toen ik het mannetje afzonderde paar daagjes terug.

ik vond het ook wel opmerkelijk dat er zo'n lengte verschil in zit, daarom hoop ik dat dit vrouwtje gewoon sterke "klein blijf genen/cromosomen" heeft en dit over gaat dragen in haar zaad, we'll see :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker goed uit Sir! En dat mannetje, moet wind vangen, zodat zijn stuifmeel verspreid, verklaard de natuurlijke hoogte groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt logish speedway, pech voor hem dattie binnen staat dan :(

 

de pp's, paar paarse steeltjes in enkele bladeren, het is een dag erg warm geweest tussen de bladeren, 's ochtens bemerkte ik dat en na plaatsing van ventilatortje was het weer goed.

Ze drinken nu tussen de 1 en 1.5 liter per dag, maar voor de zekerheid wel even een gaatje onderin de kuip geboort en daar een klein kraantje met slangetje aan gemaakt, mocht er ooit teveel water in komen zal ik dat dus kunnen zien door water in het slangetje (en niet op de grond), maar tot nu toe lijkt het prima te gaan.

De zijtakken zullen denk ik in 2 daagjes het net ook hebben bereikt, en ik heb al beetje bedacht waar ze heen moeten gaan daarna, hopelijk pakt het allemaal degelijk uit, niemand in mijn omgeving spendeert zoveel moeite aan zijn plantjes, dus het is half pionierswerk. gelukkig is er hier veel info te vinden (en plaatjes :P )

ik zal een duit in het zakje doen op dat gebied, hier 2 piccies van daarnet

 

gallery_9910_1719_22859.jpg

 

 

gallery_9910_1719_21816.jpg

 

 

 

al met al heb ik er best vertrouwen in dat ik straks wat rookbaars over hou :verrygood

 

p.s yup, TMV, pp, schijnt er standaart bij te zitten dus waarom zou ik een uitzondering zijn ? volgende keer ander soortje, mooi wat nieuws op zijn gemak in de zomer...oh well

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zein er toch super uit man

 

mja TMV, dat zit bij heel veel stekken die je koopt bij de GS is mijn ervaring mja het is gelukkig niet zo heel erg

Share this post


Link to post
Share on other sites

we nemen een vrouwtje en pakken ahar gedeeltelijk in..

 

gallery_9910_1719_41033.jpg

 

 

 

 

we nemen wat stuifmeel..

 

gallery_9910_1719_126419.jpg

 

 

een wattestaafje (hij was schoon, echt waar)

 

gallery_9910_1719_347.jpg

 

 

en een slachtoffer

 

gallery_9910_1719_12296.jpg

 

 

en nu maar afwachtn of het gelukt is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nogsteets aardig uit, de pp's

ze drinken ook aardig trouwens, momenteel 3 liter per dag en volgende dag is het tot op de bodem droog (heb er een houten "pijlstok" voor + bodemdrain)

 

zit eraan te denken misschien bluematts aan te schaffen, maar dan is een tensiometer ook een absoluut vereiste zeker ? die bijde moet dan even wachten ivm cash, alleen de bluemat kan nog net

 

gallery_9910_1719_105960.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...