Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gonzo

Beste Shops In Utrecht??

Recommended Posts

weet iemand welke coffee-shopt en smartshops goed zijn in utrecht???

 

andersom ken ik al, de blowboot vind ik de beste ,maar misschien zijn betere??

Share this post


Link to post
Share on other sites

zarasani/ koffiedik/ shabab/ en voor de lekkerste hasj die ik in utrecht heb gerookt is sahara voorheen boali

is schuin overkant bij shabab....suc6 verder...

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razor is zo stoned dat die het verschil tussen boueli en sahara niet weet :bier

Boueli is inderdaad de plek om je hasjisch te scoren, en een lekker kopje marokaanse thee.

Voor de wiet zou ik niet naar de boot gaan, bordeaux rood hebben ze wel wat goeds liggen, en anders kan je inderdaad nog naar sarasani gaan.

 

Smartshops? Die bij de voorstraat, moet je op vrijdag gaan ennn de oude gracht moet je op dinsdag/donderdag/vrijdag/zaterdag naar binnen lopen. Altijd lachen daar!

 

PS:

shabab is ook goede wiet ja, met koffiedik heb ik geen ervaring, en bij black and white (bij de domtoren) hebben ze ook wel goede wiet, nu hebben ze lekkere jack!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor verschillende soortjes wiet zou ik naar sarasani gaan.

Verder heeft shabab altijd lekkere haze.

Voor de gewone wiet is koffiedik aardig in orde.

Break is dicht :lol::( :specool

 

Voor een leuke zak PP 12.5e moet je naar 208.

 

Hasj = sahara zoals eerder genoemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja de Break is dicht.. wel grappig dat die mafkezen lang wisten dat ze op die dag dicht moesten van de gemeente. En dan nog vrolijk een briefje op de deur hangen dat ze binnenkort misschien weer open zijn.. in de laatste uitspraak van de rechter stond duidelijk dat ze niet meer in beroep konden gaan tegen de uitspraak... leuke manier om met je klanten om te gaan.. lutsers ... mahja..

 

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.as...je_tekst=AU2597

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat mij ziekzaatje even verbeteren: de PP bij 208 is niet te roken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja, bij Andersom hebben ze hele goede SantaMaria.. is wel 20euri voor 3.4gram.

Maar da's geloof ik een vrij dure shop..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ speed,

 

ben er al een tijd niet meer geweest. Maar naar mijn weten was het lekkere pp. (jaartje terug)

ben nu verslaafd aan de haze van shabab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom al een (aantal) jaartje(s) bij verschillende shops in Utrecht dus zal m'n mening even geven :)

 

Koffiedik (Breedstraat 2, hoekhuis met KOFFIEDIK uithangbord, 1min lopen vanaf Neude): Verkoopt op het moment aan wiet, White Widow, Misty, BBN (Bio), Silver Haze. Hasj rook ik niet dus kan geen mening geven daarover.

De WW is meestal wel aardig te doen, lekkere high/stoned al merk je wel dat als je 2/3 jointjes achter elkaar rookt dat het zien/horen/bewegen allemaal wat moeilijker gaat.

Misty is zeker niet slecht, al geeft het een iets zwaardere high en word lopen snel moeilijk.

BBN heb ik nog nooit gerookt dus heb geen mening.

Silver Haze is goed te doen, lekkere high voor op een zonnige zomerdag en het ruikt nog lekker ook.

Ze verkopen in zakjes van 5euro (0.8), 7.50 (1.2), 12,50 (2.5). De zakjes zelf zien er nogal klein uit, krenterig zijn ze zeker niet maar de toevoer van wiet is af en toe laag en dan is het mogelijk dat je een wat magerder zakje krijgt dan dat je verwacht. De 5 euro en de 7.50 zakken zijn meestal wel goed, de 12,50 zit vaak volgepropt tot ongeveer 3.0gr.

Aardig wat zitruimte, ruime hoge bar met een stel barkrukken, een aantal ronde/vierkante tafeltjes met 4 stoelen en het "lovershoekje" voor 2 personen achter de telefooncel die ik meestal bezet.

De shopmedewerkers zijn over het algemeen wel aardig met een "geef je bestelling want ik vraag er niet om" mentaliteid. Als het rustig is dan hebben ze altijd tijd voor een gesprekje tussen de klanten door. Telefoontjes moeten uit, de muziek staat soms ietswat hard maar het is vaak wel gezellig.

De 7.50 sticker actie is in trek, bij elke 7,50 die je haalt krijg je een stickertje, spaar er 10, plak ze op een spaarkaart (vragen bij de balie) en krijg een 7.50 zakkie gratis.

Algemeene beoordeling 7/10

 

Freak (Breedstraat, stukkie verder van de Koffiedik vandaan).

Kleine shop, niet veel zitplaats, meestal rustig, wiet is goedkoop maar zijn kleine zakjes. Heb zelf niet veel ervaring met de Freak dus kan verder niks zeggen.

 

El Torro (Oudegracht, Tegenover de Rembrand bioscoop).

Verkoopt op het moment aan wiet: PP en Amnesia.

De PP is wel te doen, 6 euro voor een dik grammetje, 3vloetjes, 3tipjes en een sigaret (meestal malboro of lucky strike). Of 12 euro voor een nette 2.5gr, 3vloeitjes, 3tipjes en een sigaret. Lekkere high, iets te zwaar om mee door de zon te lopen maar het is wel goed te doen.

Amnesia, zeker niet slecht, al is de claim "Beste wiet van nederland" niet waar. 9 euro voor grammetje met voeitjes, tipjes, peukje etc. 12euro zakjes zijn wel netjes maar er mist wel 0.3gr ongeveer.

Langewerpige diepe shop, Surinamer achter de balie die geschift lijkt maar precies weet waar hij mee bezig is. Gaat rustig z'n gangetje totdat je je bestelling opnoemt en gaat dan weer rustig verder. De shop is vooral bekend omdat er zeer veel afrikanen komen. Staat een flipperkast en een photoplay machine. Zeer veel zitruimte aan meerdere tafeltjes, al zijn de tafeltjes verder naar de bar slechter verlicht het lezen van een krantje of het spelen van een potje schaak is goed te doen. Muziek staat niet al te hard, meestal word er reggea en andere soorten reggea gedraait, goed te doen tijdens het rustig roken van een jointje en het lezen van een boek. Alle tafels en stoelen zitten vast, de banken zelf hebben geen kussentje, de rugleuning zelf wel. Mensen met zeer grote maat voet opgepast, ik heb maat 47 en kan m'n kistjes niet relaxt neerzetten.

Algemene beoordeling 7/10

 

Black & White (Vismarkt, midden van de binnenstad, 20m van Andersom vandaan, 40m van de domtoren)

Verkoopt aan wiet: Jack Herrer, Misty, White Widow en nog wat soorten. Zakjes van 5euro, 10euro, 15euro of groter als je het vraagt. Gemiddelt 0.8 in een 5je, al is het een iets meer als het ander. Geen zitplek, Niet binnen roken (alleen verkoop), jointje daar draaien of pijpje daar vullen hebben ze geen probleem mee. heeft middelgroot assortiment aan waterpijpen, vaporizers, pijpjes, grinders, kokertjes en andere blow benodigdheden. Rustige shop, vaak wel tijd voor een praatje en de verkoopers zijn nooit te beroerd om een uitlegje te geven over de wiet die ze verkopen of over de attributen die ze hebben.

Algemene beoordeling 5/10 - OPMERKING, ben al een tijdje niet geweest dus kan niets van de kwaliteid wiet zeggen, in het verleden (afgelopen winter) was het niet slecht maar andere shops in de stad hebben vaker betere kwaliteid voor dezelfde prijs, al had was de wiet wel goed om het gezeur van een kleding shoppende vriendin acceptabel te maken.

 

Andersom (Vismarkt, op de hoek van de straat, 20m van de domtoren vandaan, 20m van de Black & White)

Ben niet erg bekent met de Andersom om een simpele reden. Ze zijn erg duur en je krijgt nog weinig ook (10 euro voor 1.0gr komt vaak voor). De grachtkelder is grootendeels zitruimte, zit een barretje waar ze drinken en eten verkopen, vaak warm en slecht geventileert. Aan het eind van een warme zomerdag is het zicht ongeveer even ver als je neus en is het ongeveer 35graden.

Ik kom er niet vaak genoeg om een mening te geven, maar de keren dat ik er geweest ben was het zeer slecht. persoonlijk zou ik ze niet meer dan een 4/10 geven al weet ik de kwaliteid van de wiet niet zeker.

 

Wietstok (Voorstraat, tussen de StadsSchouwburg en de Camera Bioscoop in, 400m van de Bordeaux Rood)

Minishop, zelfde inrichting als de Black & White, 1 tafeltje met 2 stoeltjes zover ik weet. Heeft een aantal lekkere wietjes die per dag in kwaliteid kunnen verschillen. prijsjes zijn netjes (1.0 voor 5 euro) al weet ik niet precies wat ze allemaal verkopen en wat het allemaal kost. De shop zit op een onhandige locatie vanaf waar ik woon dus kom er niet al te vaak. Uit eerdere ervaringen weet ik dat de medewerkers altijd behulpzaam zijn en een praatje niet schuwen. Heb geen vaste ervaring over de kwaliteid van de wiet maar het shopje zelf is al een nette 5/10 waard.

 

Bordeaux Rood (Voorstraat, tussen de Camera bioscoop en de Plus supermarkt.)

Heeft een aantal lekkere wietjes, zijn alleen zeer duur (15euro voor 1.3gr Amnesia bijv.) ookal is de kwaliteid meestal zeer goed. Zakje Jack Herer voor 5 euro krijg je toch nog een nette 0.7gr. De kwaliteid van de wiet is goed, zakjes zijn soms wat krenterig (als in, 0.5 voor 5 euro als je een slechte dag treft) maar over het algemeen is het wel te doen. De shop zelf bestaat uit een aantal tafeltjes en een bar, de tijden dat ik er kom is het meestal beina leeg en slecht verlicht, barmeisje zou eens met het andere been uit bet mogen stappen voor de verandering. De shop zelf is wel aardig te doen, medewerkers zijn over het algemeen wel vriendelijk als je rustig aan de bar komt zitten en een praatje maakt. Fooien mag je geven, maar vriendelijker worden ze er niet van. Type muziek wat er gedraait word is meestal Trance, Techno, Happy Hardcore, Jumpstyle etc. Als ze wat goedkoper zouden zijn en wat vriendelijker zou ik ze een hoger cijfer toe kennen. maar nu stijgen ze niet boven de 4,5 uit.

Algemene Beoordeeling 4,5/10

 

Sarazani (Ergens aan de oudegracht in de binnenstad, paar min lopen van de Dom vandaan)

Ben niet bekent met deze shop, kan geen mening geven. Al ken ik wel een aantal collega's die daar dagelijks halen, de 15'tjes en de 20'jes schijnen goed gevult de zijn. Kwaliteid en hoeveel je krijgt daarvoor weet ik niet omdat ik nooit zelf gehaalt heb.

 

Zanzi (Vleutenseweg, schuin tegenover een bushalte, 100m van de Shabab vandaan)

Rusige kleine shop. Weinig zitruimte maar het is meestal rustig. De wiet verschilt in kwaliteid en prijs. Aardige medewerkers die altijd in zijn voor een praatje. Ik kom er zelf vrijwel nooit, als ik er kom ga ik meestal met anderen mee en haal niet zelf. De wiet die we meestal krijgen ligt het dichtste bij een zwaardere versie van de standaard White Widow met een buitenwietje nasmaak, welke ikzelf zeer relaxt vind omdat het de droge mond op afstand houd. leuk rustig shopje, goeie kwaliteid wiet, lekkere smaak, rustige high en ze zijn niet duur (0.9 voor 5euro). Cijfertje kan ik eigelijk niet geven omdat ik voor m'n gevoel niet vaak genoeg kom. Maar voor de keren dat ik er geweest ben was het zeker een 7/10 waard geweest.

 

Shabab (Vleutense weg, helemaal aan het begin, 100m van de Zanzi vandaan)

Nog nooit binnen geweest, nog nooit wiet gehaalt daar. De shop zelf ken ik van het buiten terrasje voor de deur. Geen ervaring, Geen mening.

 

Malabata (Amsterdamsestraatweg, tegenover het Juliana park.)

Nog nooit geweest, als ik naar het Juliana park ga haal ik van te voren altijd wiet. Al ken ik de shop wel van de enorm makkelijke openings tijden (7:00 tot 1:00)

Geen mening.

 

De Wolf ( ergens achter de amsterdamsestraatweg)

Shop is een tijdje dicht geweest, is nu weer open. Nog nooit geweest, dus heb geen mening.

 

--------------

 

Er zitten ook een aantal smarthops in utrecht, een aantal zullen je ENORM afzetten. Zorg altijd dat je overal van onthoud wat de prijs is voordat je afrekent. heb ooit een keer 2 grinders en een aantal spulletjes voor m'n waterpijp gehaalt en hoefde eigelijk maar 11,50 neer te tellen. Die 8,50 heb ik nooit meer terug gezien (betaalde met een 20'je) . Dat hij een week geen zicht in z'n rechter oog had was het me wel waard.

 

-------------

 

Ik hoop hiermee geholpen te hebben. Ik vond het nog leuk om neer te tikken ook, Als er veel vraag naar is vind ik het helemaal niet erg om de rest van de shops af te struinen en m'n mening te geven :cry

 

Mvg

Jopo

Edited by Jopo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie review Jopo!

 

Wel een kleine kanttekening bij Black & White; ze hebben zeer goede hash, in vele soorten. Wiet heb ik er nog nooit gehaald, maar als ik hash wil hebben ga ik daarnaartoe. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat? Is de wolf een tijdje dicht geweest? Dat was mijn vaste stek. Niet vanwege de geweldige wiet, al kon die er wel mee door. Gerund door marokkanen, en dus ook veel marokkanen binnen. Goede sfeer doordat er de hele dag een groep van vaste klanten zit die samen poolen, flipperen of gewoon slap ouwehoeren. Het was het dichtst bij mijn huis, maar de eerste paar jaar dat ik er woonde was ik er nooit geweest. Via de flipperkast verslingerd geraakt aan de shop.

 

Voor de wiet en het nostalgische shopgevoel (bestaat ondertussen ongeveer 35 jaar, met jimi op de muur, kussens op de grond en gratis koffie) beveel ik toch Sarasani aan. Daar weet je zeker dat wat ze verkopen onder een naam het ook echt is. Ruim assortiment met redelijke prijzen. Gaat alleen laat open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wolf is weer gesloten B)

 

Weer door hetzelfde probleem :innocent: maarja, de wiet kwaliteit was niet hoog. Maar eenmaal een bekend gezicht krijg je wel leuke zakken. maar het zitten en poolen was altijd goed te doen.

 

Ik kan shabab wel aanvullen:

 

Shabab zit op de vleutenseweg naast de filmclub, heeft een terrasje (ca 8 stoelen) aan de voorkant en redelijk wat plaats binnen. Er is ook nog een achter deur naar een ander buiten terras (word alleen gebruikt wanneer het helemaal vol is). Verder vriendelijke medewerkers, en altijd in voor een praatje. Een lekkere marokaanse mint thee voor 1.50, en na je jointje gedraaid te hebben ga je lekker buiten (met mooi weer) genieten van je lekkere joint. (buiten draaien mag niet! roken wel.)

 

De wiet. Shabab Power 7.50 euro/gr Shabab Haze 10.0 euro/gr zijn de 2 wietjes waar je voor moet gaan (de huiswiet is niet aan te raden 6.0 euro/gr). De shabab power is een heerlijke compacte, zacht rokende whitewidow achtige. De shabab haze is echt heerlijk zoet en ruikt echt naar citroen, heerlijk om in een klap alles te vergeten na het roken van deze joint!. Ikzelf kom erg vaak voor de haze, een heerlijke wiet waarvoor ik graag naar shabab ga!

 

De hasj van shabab schijnt ook erg goed te zijn, maar ik rook geen hasj. Kan er niets over zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, kan je iig vertellen dat het grasje 1 van de slechtere shops is.. Zooo wat hebben ze daar een bagger wiet. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarasani heeft zeer goede wiet Crystal mountian is zeer aan te raden

Shebab is de power en haze ook prima

Koffiedik heeft lekkere White-Widow

Bordeax kan ik je Jack Herrer aan raden White widow ook wel

208 heeft idd lekkere 12,5 pp zakken

Break is inderdaad helaas dicht die had nog de beste White Widows maar ik hoorde dat je illegaal boven kon halen ofzo

Zanzi heeft ook wel lekkere wiet vlakbij shabab en idd sahara is goed.

Smartshop Mastmind ofzo zit vlakbij koffiedik bij het neude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zoek gewoon een shop in Utrecht waar ik voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk hasj kan krijgen :icecool (bij voorkeur superpolm). Dus een shop zonder fancy biljarttafels en internethoekjes en weetikveelwat... gewoon tafels en stoelen en een marokkaan achter de balie die niet te krap afweegt :execute

Waaar moet ik naartoe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Randstad uitzendbureau voor meer werk = meer geld = meer grammen.

 

hoe minder jij gaat betalen hoe meer de kwaliteit achteruit gaat :icecool

Ik wil gewoon een shop met een eerlijke prijs. 9 euro per gram vind ik geen eerlijke prijs gezien wat ik eerder betaalde. Heeft niks met kwaliteit te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...