Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Het Sexen Van Zaailingen

Recommended Posts

Enkele mensen hebben mij gevraagd om hierover een topic te maken.

 

Als de zaailingen thuis op potten of op de G.plek een hoogte hebben van minimaal 15 cm dan van elke plant met de nagels van je duim en wijsvinger het piepkleine topje er overal uitpikken.

 

Direct zullen uit de oksels van een internode lager 2 nieuwe toppen verschijnen.

 

Nadat deze n.t. een 4 x 2 bladeren hebben dan volgt de 2e stap.

 

Ondertussen moeten alle planten een nummer krijgen en moet je 2 x zoveel lege bierflesjes + krat/ten verzamelen.

 

Deze flesjes moeten gespoeld worden en tot de rand met water gevuld worden.

Voor elke genummerde plant worden steeds 2 flesjes gelijk genummerd.

 

Nu knip je van elke plant de 2 nieuwe toppen zo laag mogelijk af en thevens de 4 onderste blaadjes.

Dan leg de stek op een plankje en snijdt met een scherp stanley/mes de stengel in een hoek van 45 graden af en zet het op het flesje met gelijke nummer/s

 

De 2 gelijke nummers zet je in verschillende kratten.Ik adviseer 2 omdat er wel eens iets fout kan gaan in het begin.

 

Nu neem je de hele troep mee naar/in huis en zet alles in een kast of kist met een spaarlamp erboven en 12/12(bloei)

 

Niet vergeten elke 3e dag water verversen!

 

Na 2 weken kun de sex zien(zie Growguide)

 

Als je dit ged in de vingers hebt d.w.z. dat erbijna geen verrotte stekjes meer komen dan kun je ook van elke 2e stek een echte STEK maken(bewortelen),maar dat zou ik pas later doen.

 

Wil je zelf je eigen zaad winnen dan is dit thevens ee unieke kans om je zaad steeds vroeger bloeiend te krijgen door vanaf dag 8 elke dag te kijken welke de eerste man en vrouw zijn die bloeien en deze kun je gebruiken voor de zaadproductie van het volgend jaar.

 

Door dit 2 x toppen gaan de planten ook meer in de breedte met opbrengst verhogend resultaat.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt DB hier help je mij mee!:verrygood

 

Als de zaailingen thuis op potten of op de G.plek een hoogte hebben van minimaal 15 cm dan van elke plant met de nagels van je duim en wijsvinger het piepkleine topje er overal uitpikken.

 

Direct zullen uit de oksels van een internode lager 2 nieuwe toppen verschijnen.

 

Nadat deze n.t. een 4 x 2 bladeren hebben dan volgt de 2e stap.

 

Hoelang duurt dat ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee bedankt voor de informatie dame blanch: specool :verrygood :specool

 

 

 

Ben een eind verder nou :tu

 

Kan ik dus gewoon een met een ''Spaarlampje'' ze in de bloei zetten??

 

 

Dus gewoon zoon lampje die ook wel eens in normale lampen zit?

 

 

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk toch echt wel meer dan een SPAARLAMPJE

 

anders had Db ook wel in zijn toppic SPAARLAMPJE gezet lijkt mij he :verrygood

 

je hebt wel iets sterkers nodig

anders gaan ze sprieten strekken of hoe je het ook wil noemen

en dan worden het van die lange slungeleige plantje en dat moetje niet hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Manubus'

Bedankt DB hier help je mij mee!:verrygood

Hoelang duurt dat ongeveer?

______________________________

 

Ongeveer 2 weken

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

He

 

Kan ik met een 40 watt spaarlamp, die op 12/12 zet erachter komen of het een man of een vrouwtje is?

 

 

Van ongeveer 15 plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee bedankt voor de informatie dame blanch: specool :specool :tu

Ben een eind verder nou :tu

 

Kan ik dus gewoon een met een ''Spaarlampje'' ze in de bloei zetten??

Dus gewoon zoon lampje die ook wel eens in normale lampen zit?

Bedankt

 

 

ik denk toch echt wel meer dan een SPAARLAMPJE

 

anders had Db ook wel in zijn toppic SPAARLAMPJE gezet lijkt mij he :verrygood

 

je hebt wel iets sterkers nodig

anders gaan ze sprieten strekken of hoe je het ook wil noemen

en dan worden het van die lange slungeleige plantje en dat moetje niet hebben

________________________________________________________________________________

_____

 

Het kan wel met een spaarlampje of tl, ze hoeven niet te groeien maar alleen te BLOEIEN.

 

Je kunt natuurlijk altijd wat meer licht nemen maar het hoeft niet perce.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Oke bedankt, jammer genoeg gaat het niet lukken om weer wattage te zetten,wordt namelijk op mijn kamer in een kastje van 40x40 gedaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo silver stuur je me even een PM als je met je nieuwe topic egint over de AFGHAANTJES

 

Overigens jij hebt toch geen guerillakweek erbij

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheej 2 van de afghaanzaadjes zijn aan het ontkiemen DB :specool (ik denk ik meld t effe :verrygood)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Manubus

Was even vergeten dat jij ook Afghan zaadjes had gekregen.

 

Waarom maar 2(kans op 2 mannen)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeee DB

 

Natuurlijk laat ik je het weten hoe de nieuwe topic gaat heten :verrygood

Geen guerrillakweek voor mij helaas :tu

Mag wel bij moeders 1 in de tuin plaatsen, hehehe :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Silver

Dan kun je mooi buiten wat zaad kwekek voor de volgende cycli door binnen wat extra zaadjes direct op 12/12 te zetten.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's een goeie tip :specool

Ik selecteer dan het vrouwtje en mannetje die als eerste bloeien.

Die komen dan bij mams in de tuin te staan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 2 zaadjes, omdat ik gewoon even wil testen en kijken hoe het werkt enzo. Het is (waarschijnlijk) toch nog iets te koud.

 

btw ik mag er ook 1 in de tuin zetten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Man.

Afghan is wel een indoor dus als je die straks in de tuin zet en je krijgt 3 dagen geen nachtvorst dan kunnen ze wel tegen een beetje vorst s'nachts, en ze gaan ook niet in bloei meer.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net bij de buren een emmer kippenmest/compost opgehaald. Ik kwam hem tegen bij het tuincentrum net toen ik kippenmestkorrels ging halen en hij zei dat hij nog wel wat kippenmest had liggen.

 

Nou is mijn vraag hoeveel ik daarvan moet gebruiken en of ik nog andere toevoegingen moet gebruiken zoals andere soorten compost ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ La Cucharacha

Je hebt duidelijk niet goed GELEZEN want ik heb duidelijk beschreven dat er van iedereplant 2 op flesjes metWATER komen te staan.

 

Alles dient voor het SEXEN en niet voor het BEWORTELEN.

 

2 stuks is er voor als er een takje verrot door onzorgvuldigheid dan heb je reserve.

 

Als je alles onder de knie hebt dan kun je elke 2e gebruiken met stekpoeder om te laten bewortelen zodat je de mannen kunt vervangen door vrouw. klonen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er water in de flesjes moet snapte ik prima hoor ,maar voor hetzelfde geld krijgen ze worteltjes en hoefen ze niet weg te rotten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

DB weet je misschien raadt met kippenmest al gemengd door compost? Mijn buurman vertelde mij dat ik niet teveel moest gebruiken omdat het anders de plant verbrandt. Ik heb ongeveer een emmertje gekregen, moet ik dit mengen met potgrond? Of moet er nog iets bij als cocosgrond?

 

EDIT Ik heb m ook ff in Grondbewerken topic gepost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ La Cu

Als je de flesjes bij een temp van 27 ggraden zet dan kan het gebeuren maar dan bloeien ze inmiddels ook.

DB

 

@ Man.

Heb ik inmiddels beandwoord in dat topic.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een tip met de stekken sexen en licht: Als je dat in de zomer doet en in kratjes zet kun je het ook met (indirect) daglicht doen. Een kratje kun je namelijk eenvoudig in het donker zetten en zo de stekken verduisteren tot 12 uur licht. Vorig jaar mee geëxperimenteerd. Niet in de volle zon, daar kunnen ze niet tegen. Ik heb ze vorig jaar gewoon in een heel klein potje stekgrond met een zakje erover gezet. Dat zakje is tegen het overmatig verdampen van vocht, de blaadjes hiervooreen beetje bijgeknipt. Werkt perfect. Met heel veel stekken is de bierkrat methode een hele goeie lijkt me, handig hoor. 24 stekken in één krat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup

Bedankt voor het veranderen van de vermelding van de 3 topic ik wil eerst eens uitzoeken hoe je dat doet,kom ik er niet uit dan vraag ik je dat nog eens.

 

Je tip gelezen in is goed.

 

Het deed me denken aan een experiment die ik enkele jaren heb gedaan.

Ik had op een zonnige plek een gesloten koepelkasjegemaak(heel klein) waar ik stekjes in stek en verspeengrond had gezet.

 

Vervolgens had ik een wat groterkoepelkas eroverheen gezet.

De binnenste gemaakt van een blauwe plasticzak en de buitenste van transparant plastic.

 

De temp was overdag als de zon scheen bven de 40 gr. maar dat deerde niet zolang de vochtigheid niet kon ontsnappen.

 

De grootste verrassing kwam toen ik ontdekte dat na 6 dagen al beworteling was.

 

Later is het mij(bij toeval) gelukt dat een blad die met zijn stengel in de grond stak ook bewortelde.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...