Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thunderbolt

Wie Kweekt Erop Green Sensation??????

Recommended Posts

als ik voeding moet hebben ga ik naar de HY-SUPLY groothandel in Elst en betaal ik voor een flesje Plagron Alga Groei/Bloei voeding 6 euro zoiets werkt gewoon goed..

 

ik zie niet in wat een flesje van 80 euro uitmaakt op de uiteindelijke oogst als er met normale voeding dezelfde hoeveelheid kan worden behaald wat gewicht betreft.. misschien dat de structuur van de top anders word met dit middel maar daar heb ik verder geen verstand van, ik zou het iig niet kopen ;)

 

Greets Canna :specool

 

Alga Groei en Alga Bloei zijn basis voedingen en geen topbooster.

Daarnaast is het vreemd dat een groothandel rechtstreeks verkoopt aan particulieren .

 

Nev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, eindresultaat...

 

Vorige week dinsdag heb ik de meisjes omgehakt en tot vandaag gedroogd (dus echt knakdroog, niet nat, niet vochtig etc, om misverstanden te voorkomen)

 

Normaal zit ik op een 21,3 % drooggewicht met de lijn van House en Garden.

 

Bij deze ronde heb ik ze de laatste 5 weken alleen Green Sensation met de basisvoeding van House en Garden gegeven.

 

Het drooggewicht is 22,18 % dit betekent dus toch een verschil van 0.9 % wat eigenlijk inhoudt dat Green Sensation zich niet alleen heeft terugbetaald maar zelfs een kleine winst heeft geboekt.

 

Al met al blijf ik sceptisch hierover, is dit een eenmalige uitkomst ??, dat zie ik wel met de volgende kweek van me, dan doe ik precies hetzelfde als deze ronde en dat laat ik terzijnertijd wel weer weten hier.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee Puppy

 

hoeveel dames had je staan dan ??

 

 

 

de mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
heee Puppy

 

hoeveel dames had je staan dan ??

de mzzl Harry

 

Leuke vraag en dat is ook weer 1 van die dingen die mij door de kop heen spoken met het verhaal Green Sensation.

 

In het algemeen gaat men ervan uit dat 1 gram per watt, ongeacht de aantal planten, haalbaar is, bij 40 planten onder een 600 watt krijg ik niet het dubbele aantal gram als bij 20 plantjes correct toch !!.

 

Als ik nu effe voor gemak 20 % voor minimum en 25 % voor maximum aanhou zou het dus mogelijk moeten zijn om 1,25 gram per watt te halen, dus een 600 watter kan in combinatie met Green Sensation 750 gram geven :verrygood of...

 

In plaats van 3 kilo nat gewicht bij een drooggewicht van 20 % geeft 600 gram, krijg ik nu 2,4 kilo nat bij 25 % ook 600 gram onder een 600 watter, verwarrend toch.

 

ik draai normaal 0,7 gram per watt en dit heb ik ook deze ronde gedraaid in combinatie met Green Sensation ook al had ik 0,9 % meer drooggewicht.

 

Al met al zal ik Green Sensation blijven gebruiken en zal in de toekomst eens overstappen op de complete lijn van plagron en dan pas ( over een jaartje denk ik ) kan ik de balans opmaken of het een meerwaarde had of niet.

 

Groetjes,

 

Puppy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb Green sensation gebruikt en friends gebruiken het nog steeds,

geen ijzer etc. tekort meer dikke harde toppen met veel THC....

Hoor alleen maar positieve reacties... :verrygood

 

maar aangezien ik vanaf het begin green sensation heb gebruikt

was ik ook benieuwd of het nou echt werkt...

nou ik heb nu 1 keer zonder gedaan (alleen wortelstim., hydorzyme en terra flores)

Nou das was echt K*T!

Dus ben nu aan het testen wat de volgende voeding gaat doen:

 

terra flores

Excelent wortel stim.

Excelent Booster

Excelent PK13/14 (2 m2)

Green sensation (2 m2)

 

is kijken wat nou beter is....

Ik laat je de uitkomst wel weten....

greetz :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zeker een half jaar op green sensatoin gekweekt,eerst met canna a en b kokos dat ging als volgt

Ik ben begonnen met whitre rino na de boel op `12uur gezet te hebben en de bloei is goed op gang 2,3 weken verder pk13,14 toevoegen een week de zelfde hoeveelheid.

Daarna de voeding terug brengen tot ec 1.5 1.4 als je op zeker wilt gaan en green sesation toevoegen eerst goed oplossen in warmwater en dan je vat in en een uur laten circuleren.

Dan tot 2 weken voor het einde stoppen en spoelen met water of nog beter water met bitterzout dan lossen de achter gebleven stoffen goed op en proef je geen voeding meer in je jointje.

Het ligt aan de plant de p.p.p pure power plant kan zelfs een ec van 1.7 1.8 plus green sensation aan je moet er een beetje gevoel voor aanleren door goed naar je meisjes te kijken?!

Gevoelige strains denk aan sativa`s of de hype het 99,9% female seed omdat er giller acid een hormoon in green sensation zit krijg je bij te veel voeding of een te gestresste plant op het einde van de bloei zaad productie en als een schop iets niet wil is het wel zaad in de kostbare zakjes groengoud!

Dit heb je haast niet met indica`s of phenotype indica`s.

Wat ik afraad is en pk13,14 en green sensation tegelijk geven dit is dubbel op en buiten dat het een kostbare zaak is heb ik niet het idee dat de plant het er beter op gaat doen.

Doe je lampen omhoog en hou de bloei zolang mogelijk aan haal die loep in huis en ga spoelen als je op het eind van de kristal een druppeltje ziet gaan vormen de plant zal dan voor 3/4 de al gekleurde pistels hebben,bedank je dames en oogst ze met een scherpe tang zaag of schaar en hang ze in het donker te drogen met de bladeren er nog aan dit is een prima manier om je kostbare toppen te beschermen.

Ik zelf geef zelfs greensensation zonder voeding het ligt aan de gesteltheid van je planten.

Maar voor eigen gebruik neem ik topmax van biobizz dit is puur organisch doet het zelfde als g.s.s.en smaakt zelfs beter maar dar is mijn mening.

spoel een keer in de 2 weken met nutrificerende bacterieën en geef voedings stoten van 2.4 tot 2.6 op ph 5 goed spoelen en stoppen als de plant te strak staat als je water huishouding goed is hagt je plant niet maar staat ze fief en vol kracht het licht op te vangen.Geef je te veel water dan hangt de plant en krijgen de wortels geen zuurstof.

Heb je nog vragen mail me maar,sterkte en staar je niet blind op een middel ga eens een middag naar een groot tuincentrum met vijver verkoop apparatuur daar verkopen ze de zelfde spullen als in de growschop alleen voor wat minder.Tot zo ver rabby63

Share this post


Link to post
Share on other sites
of nog beter water met bitterzout dan lossen de achter gebleven stoffen goed

 

Dit snap ik niet helemaal. Waarom zou bitterzout er voor zorgen dat de achtergebleven stoffen oplossen? Bitterzout is magnesium en zorgt er dus voor dat je extra magnesium meegeeft aan je plantjes, duss misschien dat je bladeren groener worden, maar de achtergebleven stoffen oplossen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gevoelige strains denk aan sativa`s of de hype het 99,9% female seed omdat er giller acid een hormoon in green sensation zit krijg je bij te veel voeding of een te gestresste plant op het einde van de bloei zaad

Doel je hier op gibberelic acid?Heb je Gs dan kunnen analyseren?Zo ja,dan zou ik wel heel dicht in de buurt komen met mijn vermoeden... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

laas is een foto zien van die greensentisation toppe..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 80€ t ech ni waard vin..om de dooie donder niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doel je hier op gibberelic acid?Heb je Gs dan kunnen analyseren?Zo ja,dan zou ik wel heel dicht in de buurt komen met mijn vermoeden... :verrygood

De bitterzout inderdaad magnezium sulfaat zorgt ervoor dat de stoffen door de sulfaten beter uitspoelen en ik heb medium kokos wat altijd stikstof bindt zorgt de mag sulf ervoor dat ik met de kokos verder kan kweken zonder dat ik met een te hoge stikstofwaarde zit of dat er tijdens de bloei problemen komen doordat er nog g.s.s. inzit .Als er niet goed gespoelt wordt zal je merken dat je medium aarde of kokos te hart wordt.Dit is mijn ervaring met g.s.s.

Ik denk dat het een goed middel is voor starters en beginners op voorwaarde dat je natuurlijk een ph en ec meter hebt.

Wel duur maar het is echt ze1n geld wel waard,weeg de boel maar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hier mijn resultaten van mijn laatste ronde.

 

Ik heb dit keer Green Sensation gebruikt met toevoeging van PK13-14, waarom ik dit gedaan heb wil ik effe uitleggen.

 

Op de fles van GS staat o.a. duidelijk vermeld...

Green Sensation maakt alle andere toevoegingen als bv p-k 13-14 en enzymen en alle andere bloeistimulatoren overbodig...

 

Echter op de site van plagron staat bij de kweekschema's (http://www.plagron.nl/2005/Plagron_NL/NL_web/pages/kweekschema.shtml) dat er Alga-Bloei gebruikt moet worden, bij het lezen van dit produkt (http://www.plagron.nl/2005/Plagron_NL/NL_web/pages/a-bloei.shtml) zie je direkt dat deze PK 13-14 bevat ???? Wie bij Plagron heeft nu gelijk ?.

Plagron Alga-bloei bevat:

13% fosfor, 14% kalium, 1,5% stikstof, sporenelementen, vitaminen, enzymen, groeihormonen, fermenten en meer dan 20 soorten aminozuren.

 

Maar ok, het resultaat bij nat droog gewicht ligt dit keer op 22,51%, dus toch een duidelijk verschil dan het normale 21,3 % zonder gebruik van Green Sensation.

 

Wat me echter stoort is het feit dat ik qua opbrengst NIETS meer heb, ik blijf gewoon het aantal grammen droog per watt hetzelfde houden of ik nu wel of niet Green Sensation gebruik.

 

Of ik verder ga met Plagron betwijfel ik, ik heb nog wat over voor de volgende ronde (heb maar een klein hokkie :specool ), maar als het op is ga ik het niet meer gebruiken, meerwaarde heb ik nog niet kunnen vinden want als opbrengst per watt gelijk blijft boeit het me niet of ik nu 21,3 % of 22,5 % draai.

 

Groetjes.

 

Puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorige kweek een cocktail gebruikt van meerdere voedingslijnen (waaronder GS)

Nu zit ik op de complete lijn van Plagron.

Of het nu uitmaakt? Geen idee...

 

Ik wil het de ronde hierna ook wel eens met een ander merk proberen.

Volgens mij maakt t mekaar niet veel uit.

 

Ik doe gewoon waar ik op dat moment een goed gevoel over heb.

Zoveel ervaring heb ik namelijk ook niet, dat ik gedetaileerd kan beoordelen (ook op ingrediënten e.d. van voeding), dus moet zowiezo al blij zijn met de resultaten die ik boek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
plagron rules :specool

 

Ieder zijn meug.

 

Maar zoals je al eerder zei

 

Maar wat ikzelf veel belangrijker vind is het feit dat mijn wiet heerlijk zoet smaakt en ruikt, goed ontwikkelde keiharde buds.Glimmend van de THC. Kwaliteit dus.En ook geen enkel probleem om mijn rokertje voor een goede prijs van de hand te doen, kwaliteit wordt beloond

 

geef ik je hierbij gelijk, ik had kei en kei harde buds ook glimmend van de THC, kwaliteit dus !!, wat ik ook heb als ik plagron niet gebruikte.

 

Wat mij echter toe gedreven heeft om GS te gebruiken was de vele ervaringen hier met het meer drooggewicht wat overbleef, tot zelfs 27%, ik zelf was dus hiervan onder de indruk en wilde het zeer zeker eens uitproberen.

 

Ik heb het 2 ronden gebruikt en kom uit op 22,2 % en 22,5 %, dus ik zou meer over moeten houden, niet dus, ronde voor ronde hou ik het aantal droog gewicht per watt hetzelfde met of zonder GS.

 

Als je dus zegt dat je meer geld voor je eindprodukt krijg, misschien wel, misschien niet ik weet het niet, als ik het van de hand doe ga ik niet liggen lurken en rondrijden waar de beste prijs is, geen tijd en geen interresse hierin om me constant bezig te houden waar ik een duppie meer krijg.

 

Overigens, zo'n literfles kost pakweg € 80,00, als ik een duppie meer zou krijgen zou ik 800 gram moeten hebben om de fles eruit te halen de rest is dan meerwinst, zo'n grote jongen ben ik niet dus voor mij niet interessant. het was pas interressant als ik inderdaad meer gewicht per watt overhield en dat is deze 2 ronden niet gelukt.

 

Al met al heb ik geen spijt hiervan, als je iets wilt moet je het uitproberen, als je GS gebruikt prima toch ik kan jullie alleen mijn eigen ervaring hiervan geven.

 

Groetjes,

 

Puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook nergens over een duppie meer of minder, als alleen dat ik een goede prijs er voor krijg.

En wat betreft het nat/droog gewicht dit heb ik de laatste paar keer gewogen en ik zit ook rond de 23 tot 25 %.

Dus de ene keer minder dan de andere keer, maar ja geen kweek of plant zijn gelijk :specool

Al met al ben ik een heel tevreden gebruiker wat plagron betreft qua opbrengst en smaak.

En wat is nu 80 euro als je er een paar kweken mee voort kan en iedereen is tevreden over het eind product...

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook net wat ik bedoel, ik heb maar een kleine kweek en ze zijn telkens zeeeer tevreden over mijn kwaliteit, dit is dan ook de "hobby" van me :specool kwaliteit staat voorop. echter laten we eerlijk wezen als ik keer op keer goede kwaliteit heb met of zonder gebruik van Green Sensation waarom zou ik dan 80 euries meer investeren terwijl ik er niets voor terugkrijg.

 

Groetjes,

 

Puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Nou dat licht er aan wat je ze voorschoteld als je het VERKOOPT :lol:

 

Als je Bio kweekt vind ik ook dat je een bio booster moet gebruiken of niet.

ik weet dat er zat zijn die niks toevoegen, naar het einde toe en die draaien nou niet echt slecht, he San :specool

 

 

Dus ja waar zoek ja naar??

En als je tevreden bent met hoe je draaid en het kan schoner, Why not?

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens ert,

misschien als ik biobizz zou gebruiken ik ook net zo of meer tevreden zou zijn, maar voor mijn gevoel heb ik iets goeds gevonden dus waarom veranderen?

verder zorgen dat je grondje in orde is en gaan met die banaan.

en puppy, ik ben ook maar een kwekertje op kleine schaal hoor.

ja ik verkoop wel eens wat, zal wel moeten anders heb ik maar 1 kweek per jaar, das nou net te weinig hobby voor mij :specool

 

 

citro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft een hot item he die green sensation :specool

 

Nou bij mij zijn ze weer lekker zoet en keihard.

 

Heb begrepen van plagron dat de verkoop van green sensation geweldig is gestegen door de hele discussie hier.

Gelukkig blijft het bij de meeste kwekers niet bij een eenmalige aanschaf maar blijven de meeste kwekers het gebruiken.

 

bij mij ligt het weer te drogen(tokkie-style, lekker onder een lampje :lol: )

over een dag of 3 weet ik wat het nat/droog percentage is.

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wacht nog steeds op mijn gratis 5 liter proefvaatje voor een ECHTE objectieve test.. plagron komt u maar de PM staat open

 

:specool

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ps. BAC organische pk booster ruled ik had pas de lekkerste zoetste hardste en mooiste buds ooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 liter voor die paar kutplantjes van je?? :lol:

 

Weet je wel hoe lang je daar mee doet? :specool

 

Je wilt het zeker doorverkopen he (Hollander) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd naar het percentage deze keer Tokkie, heb vandaag een flesje van 250ml gehaald om op de helft van mijn 'kutplantjes' te proberen.... :specool Zo zie ik met m'n eigen ogen het verschil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...