Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thunderbolt

Wie Kweekt Erop Green Sensation??????

Recommended Posts

doneer mij maar zo'n flessie (5 liter) tok dan neem ik de proef wel op de som.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een potje green sensation aangeschaft.

Waarom? Puur om de reactie''s die ik om me heen hoor en lees.

Het is voor mij de eerste keer dat ik op aarde kweek, dus ook Green Sensation ga gebruiken.

Maar je hebt niets te verliezen, wiet komt er toch wel aan zeggen ze hier wel eens toch :verrygood

 

Ik heb wel een vraagje, misschien in jullie ogen een hele domme, maar ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan.

 

Wat zorgt er voor dat een plant gaat bloeien?

Komt dat nou door een bepaalde voeding die je hem toedient,

of komt het doordat je op 12/12 gaat en de plant denk "jippie, ik mag :specool "

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een +- 12 h verlichting gaat de plant bloeihormoon gaan aanmaken,dit in combinatie met het juiste lichtspectrum,en de aangeboden voeding,lichttijd is hier de prioritaire factor om het signaal aan de plant te geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry monkey maar je haalt een paar dingen door elkaar.

 

We hebben het NU ff PUUR EN ALLEEN maar over het nat-droog gewicht(percentage).

 

Jij haalt er dingen bij zoals: Omstandigheden, bulpen, stekken,grond enz. enz. maar daar gaat het nu dus ff niet om.

Natuurlijk zijn al die dingen die jij aanvoert héél belangrijk maar om een voorbeeldje te geven:

 

Je kan(lees goed:KAN) met een slechte oogst (lees: weinig gewicht ) in verhouding TOCH een hoog percentage droog t.o.v. nat overhouden.

 

Snap je het nu een beetje?

 

Nogmaals, als jij denkt dat het alleen maar door de green sensation kan komen, dan zit je helemaal fout. Ik snap het dondersgoed, ik denk alleen niet dat jij het helemaal beseft.

 

Ik ga hier niet meer op reageren. Ik zie geen enkele goed onderbouwde reply hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderbouwen kan ik het niet, ik kan alleen mede delen wat de ervaring met green sensation is. Ben immers geen bioloog. :specool maar een simpel kwekertje.

Ik heb ook geen zin in welles nietes te spelen. Ook heb ik er niets aan om plagron een pluim in de reet te dauwen, ik krijg er immers niets voor.

Tokkie droogt z,n wiet op zijn manier en houd er na gebruik van de plagron terra lijn incl Green Sensation 27 % van over. Iets wat hem waarschijnlijk nog niet eerder is overkomen. Vandaar de terechte enthousiasme.

Ik heb nu 6 kweken gedaan met alga bloei lijn incl Green Sensation. Ik heb NOOIT de natte wiet gewogen, alleen gedroogd. De laatste kweek heb ik dat op verzoek van tokkie een keer gedaan en droog bleef er 24, nogiets % over. Deze kweek zal ik het weer wegen en mocht er belangstelling zijn ook hier weer het resultaat over posten. Maar wat ikzelf veel belangrijker vind is het feit dat mijn wiet heerlijk zoet smaakt en ruikt, goed ontwikkelde keiharde buds.Glimmend van de THC. Kwaliteit dus.En ook geen enkel probleem om mijn rokertje voor een goede prijs van de hand te doen, kwaliteit wordt beloond :verrygood

Even voor de duidelijkheid, ik heb ook meerdere voedingslijnen gebruikt, canna terra en H&G 1 compo aarde, incl pk13-14. Hier kreeg ik dus niet altijd harde compacte buds wat ik dus nu wel heb.

Dus iedereen kan wat mij betreft zeuren wat ie wil maar voor mij staat de kwaliteit van plagron vast.

De prijs is aan de hoge kant, de eind kwaliteit nog hoger.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@citroax

Van af deze kant is er zeker wel intresse om straks het natte en drooge gewicht te weten, blijf er benieuwd naar..

 

@Blowmonkey

De verklaring die rataplan en atmo gaven vondt ik helemaal zo gek nog niet, dat is tenslotte ook hetgene wat men bij plagron roept.

Bewijzen hebben we niet, dus we kunnen voorlopig alleen maar afgaan op wat de gebruikers er van zeggen.

Bewijzen dat het NIET zo is die hebben we evenmin....

 

Maarja de tijd zal het leren.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUOTE(tokkie @ 13 Mar 2007, 13:59 )

 

Sorry monkey maar je haalt een paar dingen door elkaar.

 

We hebben het NU ff PUUR EN ALLEEN maar over het nat-droog gewicht(percentage).

 

Jij haalt er dingen bij zoals: Omstandigheden, bulpen, stekken,grond enz. enz. maar daar gaat het nu dus ff niet om.

Natuurlijk zijn al die dingen die jij aanvoert héél belangrijk maar om een voorbeeldje te geven:

 

Je kan(lees goed:KAN) met een slechte oogst (lees: weinig gewicht ) in verhouding TOCH een hoog percentage droog t.o.v. nat overhouden.

 

Snap je het nu een beetje?

 

====================================================================

 

Nogmaals, als jij denkt dat het alleen maar door de green sensation kan komen, dan zit je helemaal fout. Ik snap het dondersgoed, ik denk alleen niet dat jij het helemaal beseft.

 

Ik ga hier niet meer op reageren. Ik zie geen enkele goed onderbouwde reply hier

 

================================================================

Monkey,

 

Toch jammer dat je niet meer wil reageren.We voeren hier toch een normale gezonde discussie?

We hoeven het echt niet eens te zijn hoor.

 

We kunnen (met z'n allen) iets alleen maar goed onderbouwen als we iets in de praktijk uittesten en ik heb al diverse keren aangegeven dat ik (helaas) nog maar 1 x (een goeie) ervaring heb met green sensation.

Natuurlijk ben ik daar heel erg enthousiast over en blijkbaar meerdere kwekers met mij.

 

Wat is daar mis mee?

 

Het zou toch geweldig zjn als we er allemaal op voorruit gaan?

Het is toch in ieder geval de moeite waard om zoiets verder uit te zoeken?

 

Het enige waar ik jou op aansprak is dat we het nu ff puur en alleen hadden over het droog/nat percentage en niet over de rest van de kweek.(die overgens natuurlijk OOk héél belangrijk is).

 

 

Inmiddels hebben meerdere (ervaren) kwekers hier aangegeven dat het hogere droog percentage héél goed zou KUNNEN komen doordat er met green sensation meer hars word aangemaakt dan met (diverse) andere voedingen.

 

 

citroax,

Inderdaad, we gaan bijna helemaal voorbij aan de andere voordelen die wij ondervonden hebben.

De heerlijke zoete geur en de prachtige kwaliteit :verrygood

 

 

spock,

Ja, dat zeg je goed. :specool

 

De tijd zal het leren.

Als bij de lopende kweken blijkt dat het een eenmalige uitschieter was(die 27 %) moet ik mijn woorden terugnemen maar voorlopig geef ik de green sensation het voordeel van de twijfel.

 

groeten Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic verhuist van indoor kweekverslagen naar de voeding,interresante materie trouwens,mag aldaar voortgezet worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn inzet in dit topic;

 

Wat is je rv percentage na het drogen :verrygood (voor hout heb je nml vochtigheids meters) en hoe 'nat' was het van te voren :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goeie :verrygood ( en dat voor een reservebelg :tu )

 

Wat ik hier op kan zeggen (en dat is al eerder aan de orde geweest) is dat ik de laatste 4 tot soms wel 7 dagen voor de oogst geen water meer geef.

 

M.A.W.

 

Je zou kunnen stellen dat mijn z.g.n natte gewicht al lager is dan bij iemand die tot het einde water geeft.

Ofwel, dat het al droger is dus als ik begin met knippen.

 

Blijft alleen nog altijd de vraag over:

 

Waar komt het verschil vandaan?

Ik geef n.l. in beide gevallen (met en zonder green sensation) 4-7 dagen voor de oogst geen water meer.

 

De discussie wordt steeds leuker/beter :specool

 

Waar we eigenlijk allemaal op zitten te wachten is een bevestiging (ja dan nee) en die kan toch echt alleen maar komen uit meerdere praktijkervaringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ben geweest in de growshop ,heb daar ook kunnen spreken over die plagron etc,,volgens eggen zjn er een aantal overgestapt naar dat spul ,met betere resultaten,maar nu de vraag omdat ik nu 3,5 weken bloei staat ,is het verstandig om nu over te stappen naar die plagron ,,voor het geld maakt niks uit ,maar wat je zoals weet kan het niet goed uitpakken ,als je op een andere voeding gaat zitten ; [verleden weleens gebeurd ]pfffffff :specool

maar nogmaals ,ik ga de volgende kweek op die plagron zitten ,,wil wel eens proberen ,en nat weeg ik het ook niet ,wordt nog meer werk ,hebhet al zo druk met dat knippen [machine],maar ga het toch doen hoorde gister wat leuke verhalen erover die gs ,maar zelf proberen geef je toch het beste resultaat ,dan verhalen geloven

ps ik zit al jaren op dat bio power en zeg je nogmaals is goed spul ,ook die topbooster :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoeveelheid harsen die wordt aangemaakt zijn in eerste instantie genetisch bepaald !!

 

"de ketting is zo sterk als de zwakste schakel" ,dus als de zwakste schakel iets anders betreft als je voeding, bijvoorbeeld een CO2 tekort dan verhelp je dat niet door GS te gaan gebruiken .

 

Je kunt natuurlijk nooit zo maar zeggen dat de goede oogst aan een bepaald product toe te schrijven is tenzij je het met wetenschappelijk verantwoorde methoden kunt aantonen. Zo had ik zelf op grond ZONDER voeding bij te geven ook droog 28 % van het nat gewicht(schoon)

 

"ja , maar de laatste oogsten met dit product waren allemaal beter als eerst " en voor de rest ben je als kweker helemaal niet beter geworden ? ik mag hopen van wel .

 

Wat blowmonkey zegt is geen afzeiken maar gewoon een kwestie van nuchter realisme. Hij zegt ook niet dat het een slechte voeding is .

Share this post


Link to post
Share on other sites
...........zo had ik zelf op grond ZONDER voeding bij te geven ook droog 28 % van het nat gewicht(schoon)

 

Misschien als je in week 3 begint met uitdrogen :specool Percentages worden met de dag gekker :tu :tu :( :P :tu

 

..... geen afzeiken maar gewoon een kwestie van nuchter realisme.

 

Over realisme gesproken. Ik zie zowaar mensen flessies kopen van € 80,- en vervolgens vragen hoe je e.e.a in de bloei krijgt :P

 

 

 

 

 

M.A.W.

 

Je zou kunnen stellen dat mijn z.g.n natte gewicht al lager is dan bij iemand die tot het einde water geeft.

Ofwel, dat het al droger is dus als ik begin met knippen.

 

Misschien wat voor de volgende test. Voedt tot het einde en kijk wat je dan droog overhoudt :verrygood

 

Droogzetten in de laatste week is eigenlijk ook raar. Waarom zou je de dame de broodnodige voedingstoffen en vocht onthouden in de laatste en beslissende week ?? Ze doet juist zo haar best om nog wat van haar korte leventje te maken. Geen vent en ook al geen vocht meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat blowmonkey zegt is geen afzeiken maar gewoon een kwestie van nuchter realisme. Hij zegt ook niet dat het een slechte voeding is .

 

Volgens mij heb ik het nergens over afzeiken gehad hoor :tu

 

Inderdaad atmo,

 

De ketting is zo sterk/zwak als de zwakste schakel :verrygood

Maar als je de zwakke schakels onder controle hebt komt het dus op de genetica aan.

Ik ga er hier wel van uit dat we over 1 op 1 praten(als uitgangspunt)

Dan gaat het dus om details die we moeten verbeteren/aanscherpen.

 

 

Jij stelt het volgende:

 

je kunt natuurlijk nooit zo maar zeggen dat de goede oogst aan een bepaald product toe te schrijven is tenzij je het met wetenschappelijk verantwoorde methoden kunt aantonen

 

maar.......

 

Het gaat in mijn ogen niet om de iets "wetenschappelijk" te onderbouwen (aan te tonen)maar wel "proefondervindelijk".

 

De praktijk dus want daar gaat het uiteindeljk om toch?

 

Er zijn in (bijv.) de medische wetenschap zoveel methoden niet wetenschappelijk te onderbouwen maar die blijken dan toch in de praktijk héél goed te werken.

 

 

 

thunder,

 

Dat is de enige goeie manier van werken :specool

Eerst zien, dan geloven :(

 

ohja,

 

Je had ook nog een vraag. :tu

Of je de green sensation nu zou kunnen gaan gebruiken vraag je?

Je kan het zien als vervanger voor pk 13/14 dus ...... vul zelf maar in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het niet echt zin hebben om door te discussieren als ik zulke argumentatie zie, het lijkt me dat ik dan ergens met de discussie moet stoppen als ik steeds hetzelfde antwoord ga krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, ik ben geen bioloog. Ik kan je alleen mededelen wat mijn ervaringen zijn.

En of ik een betere kweker ben geworden, ik weet het niet. Heb de basis info van het forum gebruikt, advies van sannie ter harte genomen wat betreft de aarde, ik heb me verdiept in het bio leven in de aarde enz.

En het advies van Tokkie opgevolgd om van onder water te gaan geven.

Verder ben ik van canna naar H&G gegaan, en van daaruit met plagron. En vanaf dat moment ben ik pas goed tevreden over mn wietje. De kwaliteit en opbrengst.

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat me eigenlijk in dit verhaal me een beetje stoort is weeral het gevoel dat mensen gaan denken dat ze met een flesje x of y plotseling topoogsten gaan halen,terwijl dit eigenlijk maar een''aanvulling'' is op de plant zijn bestaan,de plant heeft zijn drie primaire bestanddelen nodig,namenlijk,de NPK's,+ de andere elementen zoals calcium,magnesium,enz...Indien deze elementen evenredig kunnen opgenomen worden door de plant,dan kan deze tot volle tevredenheid een goede topontwikkeling tewerkstellen,dan heb je de biologische en chemische boosters,de goedkoopste in productie zijn deze die een uitgebalanceerde concentratie aan PK elementen bevat,dan heb je de hormoonpreparaten zoals Giberellic Acid die de bloemvorming stimuleren,hier een lijstje van planthormonen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Plant_hormones

hierbij wordt ook vaak Benzyl adenine gebruikt,die een celdeling veroorzaakt in de bloesem :verrygood

Het is dus zeer zeker dat deze stoffen een betere bloei kan veroorzaken,laatstgenoemd product wordt vaak ook gebruikt in de fruit en groenteteelt,net om grotere vruchten te gaan bekomen.

Het is dan ook geen utopie dat Green Sensation dat ook niet kan waarmaken,keuze te over in bestanddelen!

Maar zoals eerder al vermeld,Je planten moeten gezond zijn,in een gezond klimaat en medium,met de juiste ph en ec waarden,anders zijn alle verdere acties volledig nuttenloos,en hier gaan naar mijn mening nog veel te veel kwekers in de fout...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar zoals eerder al vermeld,Je planten moeten gezond zijn,in een gezond klimaat en medium,met de juiste ph en ec waarden,anders zijn alle verdere acties volledig nuttenloos,en hier gaan naar mijn mening nog veel te veel kwekers in de fout...

 

Juist, daarom heb ik in mijn vorige reply maar gezet, ik gebruik de basis info van wat ik op het forum heb gelezen.

De basis moet in orde zijn, dan is de green sensation een prima aanvulling.

Prutsers die het zonder ph en ec meters denken te kunnen, zal het waarschijnlijk geen meerwaarde geven.

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rataplan : ff voor alle duidelijkheid ,Giberellic Acid is zelf geen hormoon ,het beinvloed slechts de hormoonhuishouding van de plant.

 

@tokkie :

 

Je kunt met praktijk testen op wetenschappelijke wijze aantonen of iets werkt ,zonder wetenschappelijke verklaring . Dat eerste doelde ik op .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne heren,

 

De discussie over stimulatoren is zeer interessant. Zelf gebruik ik de Biobizz voedingslijn en ik overweeg ook om te kijken hoe ik kan testen of hun nieuwe booster, bio heaven effect heeft.

 

Nu is de discussie over het nat droog percentage zeker interessant, evenals de discussie over het moment van oogsten en de gevolgen van harsopbouw.

 

Maar gezien de boosters is toch slechts 1 vraag interessant. En dat is volgens mij of een dergelijke booster inderdaad opbrengst verhogend werkt. Hiervoor is het van belang om uit te gaan van kwekers die alleen per kweek de booster wel of niet gebruiken en het uiteindelijk resultaat in gram per watt per m2.

 

Als Tokkie gewoon zegt dat de opbrengst hoger is, ongeacht het droognat percentage dan is dat toch al een goede indicatie.

 

Waardoor het vervolgens komt dat de opbrengst hoger is en of een verband met het nat/droog percentage te vinden valt is interessant maar, in mijn ogen, niet doorslaggevend.

 

Door per kweker per oogst te vergelijken in plaats van kwekers onderling hoef je ook geen rekening te houden met de verschillen in nat/droog percentages of droogtechnieken.

 

Nogmaals het is intessant om te kijken of de meeropbrengst valt te herleiden aan het nat/droog percentage, maar uiteindelijk willen we toch voornamelijk weten of een duurdere booster ook inderdaad effect heeft.

 

 

Even in het algemeen,

vind ik het wel opvallend hoe wantrouwend een grote groep is ten aanzien van producenten. Natuurlijk is bij de producenten een onderscheid aanwezig tussen degene met louter commerciele doeleinden of degene met een meer een cannabispioniers-gedachte, maar toch meen ik dat de betrouwbare en verantwoorde producenten meer credit verdienen voor het werk dat wordt verricht en de openheid en bereikbaarheid die ten aanzien van kwekers wordt gegeven. Zelf heb ik bijvoorbeeld zeer positieve ervaringen met BAC en Biobizz, maar ik denk dat ook Plagron alleen al in de test met Tokkie behoorlijk open heeft gesteld. Vanuit die openheid moeten wij, onwetende kwekers toch proberen te kijken een voordeel te behalen. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ rataplan : ff voor alle duidelijkheid ,Giberellic Acid is zelf geen hormoon ,het beinvloed slechts de hormoonhuishouding van de plant.

Weet je nog het topic in de breeders hoek van Cees waarin ik op deze materie dieper was ingegaan?Op een zeker moment haakte Cees toen af,gewoonweg omdat de feiten niet meer te weerleggen waren,wat Cees ook mag beweren,het is een natuurlijk planthormoon dat ontdekt werd in de fungus Gibberella fujikuroi,hier zijn dan varianten op gemaakt zoals de orginele naam,en ook bekend als GA3,op synthetische basis,het wiel is hier zeker niet uitgevonden hoor,wordt al 22 jaar in Florida gebruikt om fruitbloesems voller te laten bloemen,en dit is maar 1 voorbeeld van de zo velen!

Stukje:

Gibberellic Acid:

Gibberellic acid (GA) is a very potent hormone whose natural occurrence in plants controls their development. Since GA regulates growth, applications of very low concentrations can have a profound effect. Timing is critical: too much GA may have an opposite effect from that desired; too little may require the plant to be repeatedly treated to sustain desired levels of GA.

Ander stukje...

 

Gibberellic acid is an important plant hormone that will improve seed germination and plant growth and size. Gibberellic acid can also influence the timing of flowering, flower gender, flower size and increase the number of flowers. Our users have reported significant improvements in their production of tomatoes, peppers and squash among others. Others users have reported that Lilacs have much improved flowering.

 

Heb hier zelfs de receptuur liggen voor het gebruik er van,en voor welke doeleinden,want je kan het voor vele toepassingen gebruiken,het is er zelfs op synthetische basis!

Niet onmogenlijk dus dat hier dit hormoon aan de Green Sensation is toegevoegd in kleine hoeveelheden,lees

Gibberellic acid can also influence the timing of flowering, flower gender, flower size and increase the number of flowers

als je dan nog weet dat 5 grammetjes super geconcetreerde GA,dat oplosbaar is in water,waar je 5 liter eindproduct van kan gaan maken!Slechts 7 dollar kost,ongeveer een 5€,en er een duidelijke gebruiksaanwijziging bij is,dan weet je wat Cees achteroverdrukt :specool Bovendien wordt dit product gebruikt om een vrouwelijke plant die bevrucht is,vrouwelijk zaad te laten aanmaken,hier staan natuurlijk de dosissen niet vermeld... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke mannen, ik haal voor de volgende kweek ook een fles van dat spul. Ik ben ook zo eentje die eerst zelf wil zien en dan een oordeel vellen. Ben benieuwd of dat op Mapito ook zo werkt of is dat spul uitsluitend bedoeld voor aarde kweken?

 

Paar vraagjes aan de gebruikers,

1. Verhoogt je het je EC en in welke mate op 100 liter water?

2. Toepassing vanaf week 2 bloei 50%, week 3 bloei 75% en vanaf week 4 vol doseren tot en met week 8?

3. Een kannetje van 5 liter voldoende voor een kweekie, keb nl geen idee hoe de dosering is van GS

 

Ik wil er best wel weer een verslag van maken, als het bij mij niet gaat dan lukt het bij niemand :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan in de datasheets (msds) nergens vinden dat het een hormoon is !

 

Many different gibberellins are present in common plants. Rice contains fourteen GAs, and rice anthers contain up to 3.4 micrograms of GA-4 per gram fresh weight. Maize (corn) seed contains twelve GAs, maize pollen 9 GAs, wheat and barley contain 5, and 4 day old wheat seedlings contain 11. GAs are produced in the roots of onions and act as bulb suppressants, preventing the swelling of the bulb until the proper time. GAs control sex differentiation in cucurbits, spinach, hemp, and maize. GAs control shoot elongation in many plants, and dwarf forms of some plants are due to GA deficiencies. Developing peach seeds are rich in GA-32 and extracts have been used to induce flowering in Xanthium and Perilla. Ferns produce GA-related compounds called antheridiogens which trigger antheridia formation.

 

Gibberellins are used in agriculture for various purposes. GA-3 is sprayed on seedless grapes to increase grape size and yield, and it is used on navel oranges, lemons, blueberries, sweet and tart cherries, artichokes and other crops to decrease or increase fruit set, delay rind aging, etc. These effects are highly dependent on concentration and stage of plant growth. For example, 0.02 micrograms GA-3 promotes flowering of dwarf Ipomoea nil, but 2 - 20 micrograms inhibits flowering.

 

Er zijn dus ook nog eens heel veel soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...