Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

god mc

Hier Mensen De Nieuwste Led Lampen

Recommended Posts

hallo,

 

 

deze leds komen uit nederland het zijn de sterkste leds die er zijn. staan nu 6 weken zo te zien wordt dit niks. kost ook 1200,- euro.

dus alle andere leds die worden aangeboden zijn denk ik nog slechter.

de toppen blijfen heel klein, de leds zijn wel vel genoeg maar ik denk niet de goeie spectrum of kleur.

 

dus mij advies koopt het nog niet en wacht nog een paar jaar.

 

vrg, god mc

 

 

med_gallery_9927_1711_273141.jpg

 

 

 

med_gallery_9927_1711_188403.jpg

 

 

 

med_gallery_9927_1711_329895.jpg

 

 

 

:verrygood :specool :tu :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er wel mooi uit.......die lampjes :specool

 

Leuk voor op de slaapkamer in het plafond. :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit als het plafond van mijn slaapkamer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeten die LED's er ook niet gewoon heel dicht op, zoals TL ofzo?

 

enneh, die blauwe tegels, hebben die een hoog reflectieve coating ofzo? :specool

 

 

 

groeten! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee die tegels waren gewoon blauw zit in een badkamer.

ik wou het zo simpel mogelijk houden. die leds waren al duur zat. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

god mc:de nieuwe tester van het forum.

heb je nog meer leuke dingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee god mc,

 

 

harstikke vet idee om met LED's te willen pionieren! :verrygood

 

ik vraag mij alleen af waarom je bezuinigt op een rol zwart-wit folie van een tientje als je €1200,- aan lampen uitgeeft... en op de foto zie ik ook niet echt iets van ventilatie, hoe zit je daar mee?

 

mss. valt er met die LED's best fatsoenlijk te kweken als je zorgt voor een goede kweekruimte. mss. zou het ook nog kunnen helpen ze wat dichter op je plantjes te hangen, of heb je dat al gecheckt?

 

 

groeten, sjon :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulde voor deze test. En da's welgemeend.

LED's (en andere lampen) hebben de toekomst, maar....

 

Ook ik denk dat je nog beter even je geld in de pocket kunt houden.

Er worden nu in de tuinbouw de eerste schuchtere stappen gezet, maar ook zij (en dat zeggen ze zelf) zijn er nog lang niet. Samen met Wageningen en TNO zijn ze echter wel op de goede weg.

 

1200 Euro... Best veel geld voor een testje.

Maar volgens mij had je met een beetje googelen kunnen uitvinden dat het nog niet echt rendabel te krijgen is.

Kijk 's op de forums van o.a. Reeferworld, Candlepowerforums (beide Engels-talig) of lumitronixforum (Duits)

 

De commerciele setjes die vooral in Amerika aangeboden worden (en dit jaar ook op High Life) zijn echt onzin-setjes. Bovendien veel te hoog geprijsd. Het zijn niets anders dan gemodificeerde stoplichten. Een paar rode LED-jes eruitgesloopt en een paar blauwe (en soms zelfs groene) ervoor in de plaats.

Verkeerde kleuren en te weing penetratie-vermogen.

 

De set die ik zie op jouw foto's is volgens mij ook bedoeld om stekjes te kweken. Niet voor welke vervolgstap dan ook. Van het bedrijf Grow Technology volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, perfect dat je het probeert en de investering doet! Kun je iets vertellen over het vermogen en de kleur? En ik denk ook echt dat ze er veel dichter op moeten, maar ik weet natuurlijk de uitstraalhoek van de leds niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

de afzuiger is er wel maar zie je niet op de foto.

en inderdaad ik heb de leds ook heel dicht er op gehad.

het zijn geen gewone leds je kan ze bijna niet zien ze zijn net zo groot als een stipje.

maar erg vel om in te kijken.

1 plaat is 60x50 cm en ze zijn 14 watt per stuk dus 1 meter verbruikt 43 watt.

het heeft geen brede straal is echt recht naar beneden.

en inderdaad ik denk ook dat het wel geschikt is voor stekjes.

want de eerste 2 weken ging het goed.

alleen daarna blijven zo sprietterig.

dus jammer!

 

vrg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey god

valt toch wel mee voor de eerste keer proberen?

volgende keer misschien iets met een net of met buigen het gewas wat lager te houden

dat je meer toppen op gelijke hoogte hebt, vangen ze meer direct licht

43watt!!? en dan nog zulke topjes! vind ik heel netjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

High God MC,

 

Leuke projectje, erg tof van je dat je deze test doet, en met ons het deeld, ik ben erg benieuwd wat je er afhaald..moet wel meer dan een gram de watt zijn, want 43gram moet toch wel lukken, volgende x je planten inderdaad onder scrog doen, en toch je lampjes dichter op je planten..,en toch maar stukje z/w foli ophalen.

 

Had ik nog wat vragen, 1 wat is je temp in de kast? led geeft toch geen warmte heb je dus nu kachels aan staan?

vraag 2 wat voor afzuiger heb je er aan hangen? ik bedoel met lage temp hoef je natuurlijk niet zoveel af te zuigen.

vraag 3. zou je die lamp niet voor 1kweek aan sannie kunnen uitlennen? niet dat ik aan jou kunnen twijfel, maar een ieder op deze forum kent de verslagen van sannie, en weten zijn resulaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele toffe test,

 

wat ik gelezen heb is dat de leds 10 cm, van je planten moeten afstaan, en dat je er in de bloei nog zo'n spaarlamp met het juiste spectrum bij kan/moet hangen om er optimaal resultaat mee te halen.

 

maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik las ook dat je met alleen leds eigenlijk alleen maar goede oogsten krijgt met tarweplanten enz.

 

maar ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen!

 

suc6 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had ik nog wat vragen, 1 wat is je temp in de kast? led geeft toch geen warmte heb je dus nu kachels aan staan?

 

Dat is een misverstand over LED's. Ze geven wel veel warmte af, maar niet naar 'beneden' zeg maar. De stralingswarmte is stukken minder. Maar de temperatuur in de LED kan flink oplopen. Hij raakt zijn warmte kwijt aan de bovenzijde. Meestal door hem op een aluminium plaatje te bevestigen en dit geeft de hitte weer af aan de lucht, een andere plaat of een koel-element of iets dergelijks.

 

Maw: de hitte-afgifte van een LED zal per Watt gelijk zijn (of zelfs hoger) dan bij conventionele belichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
High God MC,

 

Leuke projectje, erg tof van je dat je deze test doet, en met ons het deeld, ik ben erg benieuwd wat je er afhaald..moet wel meer dan een gram de watt zijn, want 43gram moet toch wel lukken, volgende x je planten inderdaad onder scrog doen, en toch je lampjes dichter op je planten..,en toch maar stukje z/w foli ophalen.

 

Had ik nog wat vragen, 1 wat is je temp in de kast? led geeft toch geen warmte heb je dus nu kachels aan staan?

vraag 2 wat voor afzuiger heb je er aan hangen? ik bedoel met lage temp hoef je natuurlijk niet zoveel af te zuigen.

vraag 3. zou je die lamp niet voor 1kweek aan sannie kunnen uitlennen? niet dat ik aan jou kunnen twijfel, maar een ieder op deze forum kent de verslagen van sannie, en weten zijn resulaten.

 

 

hoi ik heb gewoon de cv aan staan daar, is 25 graden 24 uur lang

een hele kleine afzuiger hangt er het is een kleine ronde.

en over het uit lenen moet ik ff kijken ze waren best wel duur snap je.

en 43 gram lukt wel, ik denk niet dat het klaar is met 8 of 9 weken.

 

groet, god mc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alhoewel mijn eerste reactie in dit topic een beetje flauw was, wil ik je complimenteren voor hetgeen je allemaal uit probeert onder diverse omstandigheden. Toppie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi dat je deze test doet en is volgens mij lang niet slecht.

Maar hadden ze niet allang lekker in een potje met grond moeten staan?

Veel succes verder

Tdmrat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alhoewel mijn eerste reactie in dit topic een beetje flauw was, wil ik je complimenteren voor hetgeen je allemaal uit probeert onder diverse omstandigheden. Toppie :verrygood

 

 

thanx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complimenten voor je experiment, leuk om te lezen.

Heb je BTW wat meer info over de ledjes? wat voor type/kleur?

Waar zijn de paneeltjes verkrijgbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar hadden ze niet allang lekker in een potje met grond moeten staan?

 

wel eens van slabs gehoord? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de heer,

 

Heeft e.e.a. niet met kleuren spectrum te maken. Voor zo ver ik het op de foto's kan zien zijn de LED's wit. Ik weet dan niet wat ze uitstralen maar ik heb eens een verslag gelezen van iemand die meer kleuren LED's door elkaar gebruikte. Dat ging niet super maar wel redelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...