Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

god mc

Nieuwe Test Spectrum Reflex

Recommended Posts

hallo, beste kwekers

 

ik ben iets nieuws aan het testen, en het bevalt goed.

met spectrum reflex. op mijn eigen manier.

wil graag de ervaring delen met jullie.

het is een makkelijke pakket, het bestaat uit 8 tl lampen die speciale zijn ontwikeld.

daar bij krijg je een komplete frame van (HxBxL) 120x100x125.

die je binnen 1 uur in elkaar zet, bij een ruimte waar het 240 hoog is kun je 2meter op elkaar stapelen.

wat erg handig is vind ik, volgens de fabrikant is er 350 grm haal baar per meter.

dus betekent 700 grm op een goeie 1 vier kante meter.

met 500 watt totaal. waar je normaal 2x600 watt voor moet hebben.

ik heb ze nu bijna 3 weken staan, ik heb ze 4 dagen op 18 uur gezet daarna op 12 uur.

de foto's zijn van 2 weken oud.

 

vrg, god mc

 

gallery_9927_1695_76641.jpg

 

 

gallery_9927_1695_116671.jpg

 

 

gallery_9927_1695_161946.jpg

 

 

gallery_9927_1695_88243.jpg

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat best leuk zo te zien, maar moeten die buizen niet omlaag???

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto,s van de groei kennen we al ,niet stoppen he gewoon blijven posten :specool hoe groot is je ruimte? je lijkt me wel gek om in de winter met tl lampen te gaan beginnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

interessant topic. :specool .ook ik hoop dat je blijft posten..

paar vraagjes

wat is de temp. van je hok en wat is de temp buiten je hok?

wat voor soort plantje heb je?

wat voor voeding gebruik je?

alle info is welkom :verrygood

 

met groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloei gaat perfect maar, heb toch me twijfels over de bloei, maar ga je topic volge!!! blijkt t goud dan is er een goudzoeker bij! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig van de week een gesprek hierover gehad bij de GS hiero..

 

Die had zo'n verkoper op bezoek die dit soort dingen verkoopt en die had ook foto's bij zich... Alleen waren de foto's alleen maar tot de 4de week.. De andere foto's die euhhhh euhhh jaa waren er niet meer.. Dus de eigenaar van de GS met de opmerking.. Ja de 1ste 4/5 weken zullen ze het echt wel goed doen, maar ben juist nieuwsgierig naar hoe het er daarna vanaf brengt.. Dus stuur me die foto's maar effe... week later nog steeds nix gehoord.

 

Maar ga je topic cker volgen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal

ik kweek ook nu voor de 1e keer met een spectrumreflex lamp,de groei is idd wel goed,

en de bloei dat begint ook wel leuk.

het verschil met een hps is wel duidelijk merkbaar

ik zit nu in week 4 van de bloei

gallery_9017_1248_20021.jpg

en nu maar hopen dat ik 1gr per watt haal :specool

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

en??

hoe staat het met de spectrum's??

 

is het de moeite waard??

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, Hallo,

is er nu al iets meer bekend ivm de Spectrum reflex TL lampen?

Was beste product Highlife beurs 2007. :whistling

 

Het zal wel voor iets goed zijn hé. :bier

Al is het om onze centen.........

 

Of wat is nu een beproefd systeem voor stekken en voorgroei.

 

SeeYou. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem effe een kijkje op spectrumreflex.nl

daar staat alles wat je zoekt :whistling

 

vind daar truiwens nog iets leuks op de site

 

Spectrum reflex heeft een lamp (set) ontwikkeld die veel MINDER stroom gebruikt

 

een stukje verder lees ik

 

Let op!

 

De Spectrum Reflex lamp is niet ontwikkeld als energie zuinige lamp.

 

hij verbruikt minder stroom volgens hun, maar is niet energie zuinig.... :verrygood

 

men nemen een lasser die een goede vriend is en je maakt je eigen frame...ik vind het pure oplichterij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frappant ook dat ik nog niet een compleet kweekverslag kan vinden.

Misschien is het toch niet zo'n goed systeem.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk systeem, maar lijkt me niet veel afwijken van normale tl/buizen. De groei zal wel goed gaan, maar de bloei blijft achter. Wordt tijd dat ze echt goede spaarlampen en tl/buizen op de markt brengen die prijstechnisch kun concurreren met hps. UIteraard kan de 2x200watt spraarlamp concurreren met een 400 wat hps, alleen kost een hps 60euro en de andere 2 300euro. Persoonlijk zie ik een gouden toekomst voor spaarlampen. De techniek is er al, alleen moeten ze die doorontwikkelen. Als er een 500watt exemplaar komt voorzie ik goede mogelijkheden in de kwekerij. Ook al kost die meer zou me die 100exra niet kunnen schelen. Je afzuiger kan praktisch uit, weinig warmte. De vraag is alleen of het spectrum adequaat is, maar gezien de stand van de techniek is het meer een kwestie van uitbrengen en proberen dan dat het niet zou kunnen. De 300watt bestaat ook al, dus een zwaardere versie is zo gemaakt. Ik denk alleen dat er niogal wat partijen tegen zijn.....energiebedrijven, hpsleveranciers.. Ach het komt vanzelf. Over 3 jaar kweken we of spaarlamp of inductie, hps is outdated .Persoonlijk heb ik liever 2 keer 300watt spaarlamp ipv 400watt hps, gezien de warmteproduktie en dergelijke.Als de warmte produktie klein blijft is het een kleine moeite er een extra lampje bij te hangen, en laten we eerlijk zijn, die 150euro zijn ook de kosten niet... zeker niet aangezien zo´n lamp veel langer meegaat.

 

 

oke genoeg gepreekt, weltrusten een ieder

gr.rich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectrum reflex heeft een lamp (set) ontwikkeld die veel MINDER stroom gebruikt

 

een stukje verder lees ik

 

Let op!

 

De Spectrum Reflex lamp is niet ontwikkeld als energie zuinige lamp.

 

hij verbruikt minder stroom volgens hun, maar is niet energie zuinig.... :icecool

 

men nemen een lasser die een goede vriend is en je maakt je eigen frame...ik vind het pure oplichterij

 

Met deze uitleg is elektrisch gezien niks fout. Een lamp kan inderdaad minder stroom verbruiken en toch meer energie vragen. Energie gaat over het aantal watts (vermogen), en dit is gelijk aan de spanning (meestal 220V) X de stroom, uitgedrukt in ampère.

4 Ampère X 220Volt = 880Watt

3 Ampère X 500Volt = 1500Watt, dit is duidelijk meer dan de 880Watt.

 

Inderdaad, als je een beetje kan knutselen kan je evengoed zelf een frame maken waar je voldoende lampvoeten op monteert om 8 TL-lampen in te plaatsen.

Net zoals bij de natrium hogedruklampen moet je er dan wel goed opletten dat je ook (is vermogensafhankelijk) de goede voorschakelappartuur juist installeert.

Voor iemand die niet is vertrouwd met techniek/elektriciteit is dat geen kleinigheidje meer.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...