Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snakeganja

Een Ongeloofelijk Verhaal

Recommended Posts

nee nee vergeet dat verhaal dat was pure onzin en wist ik ook van in het begin

 

maar het inressante aan het verhaal was of je een 400w bulp kan aansluiten op een 600w starter want is idd intressant om de eerste twee weken dan in mijn ruimte 400w groeilampen in te draaien

 

Hey Snake,

 

Wat je ook kan doen is twee ballasten van 400 W hangen en zorgen dat je draden lang genoeg zijn,zodat je kan wisselen van ballast,door enkel de elec.draden te switchen.

 

Greetz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit eens een 70 w son op een 250 w ballast aangesloten (lang geleden op mijn werk, vast op een maandagochtend).

Toen ik de prik er op zette was ie in een paar seconden al ontzettend fel.

Enkele seconden later wassie uit, de draadjes in de lamp naar de ontladingsbuis toe waren compleet weggesmolten.

De spoel van de VSA dient er voor om te voorkomen dat de stroom tijdens normaal bedrijf niet te hoog oploopt.

Zet je een 400W op een 600W ballast dan zal de stroom dus hoger zijn dan die hoort te zijn in de lamp.

Hij zal ongetwijfeld feller branden en ongetwijfeld minder lang meegaan.

Helemaal een broodje aap verhaal is het dus niet.

 

20 gr. per watt zal ongetwijfeld wel bull. zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

dah hep nix me bloowe te make, ik zei toch... het was waarschijnlijk maandagochtend!! :specool

 

Ik heb ooit eens een 70 w son op een 250 w ballast aangesloten (lang geleden op mijn werk, vast op een maandagochtend).

Toen ik de prik er op zette was ie in een paar seconden al ontzettend fel.

Enkele seconden later wassie uit, de draadjes in de lamp naar de ontladingsbuis toe waren compleet weggesmolten.

De spoel van de VSA dient er voor om te voorkomen dat de stroom tijdens normaal bedrijf niet te hoog oploopt.

Zet je een 400W op een 600W ballast dan zal de stroom dus hoger zijn dan die hoort te zijn in de lamp.

Hij zal ongetwijfeld feller branden en ongetwijfeld minder lang meegaan.

Helemaal een broodje aap verhaal is het dus niet.

 

20 gr. per watt zal ongetwijfeld wel bull. zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
heee geinpodumm :specool

 

ik zoek nog een Plintenladder weet jij soms waar ze die verkopen ??

 

de vriendelijke Broodje Aap Groente

 

Harry

bij de leewbouw in zwolle een plinten trapje is een trapje dat je wel ziet voor een podium vaak twee of drie treden en opklapbaar hij staat overigens niet in de van dale

 

 

 

vrgr cannawates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog wel een paar liter luchtbeddenvulling over, voor de liefhebber..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok zo kan ie wel weer he.. point gemaakt.

 

Maar ik geloof ook niet dat je zomaar een 400 watt lamp ongestraft op een 600 watt vsa kunt aansluiten. Dat geeft misaanpassing, een hogere stroom en verkorte levensduur van je 400 watt buis. Dat je hem er wel op kán aansluiten en dat ie brandt alla, maar hoe lang? Het is verstandiger om gewoon twee VSA's te kopen. Ik heb ze ook allebei op mijn bord zitten hoewel ik ze niet allebei altijd tegelijkertijd gebruik. Let er wel op dat je de ongebruikte VSA afsluit, vinden ze niet fijn om stroom te krijgen zonder lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken mensen zat die er mee voorgroeien,dus een 400 watter in een 600 watt vsa,na de voorgroei verwisselen ze dan van lamp,levensduur?Moeilijk te bepalen,zij doen het al lang zo,de vraag was dan ook of het ging,dus ja,maar hoelang is moeilijker te bepalen,blijf natuurlijk beweren dat je steeds het best aangepast materiaal koopt,een 400 watt vsa met een 400 watt lamp bv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag me af of het lichtspectrum niet veranderd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gozer is zeker ontsnapt uit de efteling?

wie anders kan zo goed sprookjes vertellen.

Zelfs als zegt ie opeens 2 gram per watt, tot op heden op deze wereld niet gebeurd.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok zo kan ie wel weer he.. point gemaakt.

 

Maar ik geloof ook niet dat je zomaar een 400 watt lamp ongestraft op een 600 watt vsa kunt aansluiten. Dat geeft misaanpassing, een hogere stroom en verkorte levensduur van je 400 watt buis. Dat je hem er wel op kán aansluiten en dat ie brandt alla, maar hoe lang? Het is verstandiger om gewoon twee VSA's te kopen. Ik heb ze ook allebei op mijn bord zitten hoewel ik ze niet allebei altijd tegelijkertijd gebruik. Let er wel op dat je de ongebruikte VSA afsluit, vinden ze niet fijn om stroom te krijgen zonder lamp.

 

Thx

 

Ik zal het dus niet uitproberen, vorige week al kortsluiting gehad in mijn huis, waarbij een deel van mijn bedrading is doorgebrand, dus veiligheid voor alles bij mij.

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ooit eens een 70 w son op een 250 w ballast aangesloten (lang geleden op mijn werk, vast op een maandagochtend).

Toen ik de prik er op zette was ie in een paar seconden al ontzettend fel.

Enkele seconden later wassie uit, de draadjes in de lamp naar de ontladingsbuis toe waren compleet weggesmolten.

De spoel van de VSA dient er voor om te voorkomen dat de stroom tijdens normaal bedrijf niet te hoog oploopt.

Zet je een 400W op een 600W ballast dan zal de stroom dus hoger zijn dan die hoort te zijn in de lamp.

Hij zal ongetwijfeld feller branden en ongetwijfeld minder lang meegaan.

Helemaal een broodje aap verhaal is het dus niet.

 

20 gr. per watt zal ongetwijfeld wel bull. zijn

 

Om mezelf nog een keer te herhalen, het kan dus wel, het is alleen wel een beetje verkrachting van je lamp.

Hij zal zeker feller branden maar ook zeker nog veel minder lang meegaan.

Meer licht uit een 400W halen... dat is allang uitgevonden! daar hebben ze de 600W voor gemaakt :specool

Ik zal het zeker niemand aanraden.

Een HPL (HQL) groeilamp, doet het inderdaad ook in een SON VSA (andersom niet).

Maar elk type lamp heeft niet voor niets zijn eigen type VSA.

Met TL lampen kun je zo ook een beetje ''spelen'' het zal in veel gevallen wel ten koste van de levensduur van de lamp en/of VSA gaan.

 

Thx

 

Ik zal het dus niet uitproberen, vorige week al kortsluiting gehad in mijn huis, waarbij een deel van mijn bedrading is doorgebrand, dus veiligheid voor alles bij mij.

 

Grtz Blowsterke

 

Kortsluiting?? bedrading verbrand?? dan is het toch niet goed afgezekerd geweest!!

Of de bedrading is verbrand vanwege overgangsweerstand door slechte contacten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die gozer is zeker ontsnapt uit de efteling?

wie anders kan zo goed sprookjes vertellen.

Zelfs als zegt ie opeens 2 gram per watt, tot op heden op deze wereld niet gebeurd.

 

groets esko,

 

 

 

Zou hij ook een heks op de bank hebben ??? :specool ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...