Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
power p

Wie Zaait Zal Oogsten

Recommended Posts

Ja de lamp zo dicht mogelijk op je gewas, zolang de temp dat toelaat. Verder kleine beetjes water geven, veel water icm hoge temp laat de planten ook strekken..

 

 

 

Als je raad geeft moet het wel goede raad zijn paffy :verrygood

 

Kleine beetjes watergeven is vegetatief dus meer groei=strekking.

 

Als je de plant niet teveel wil laten strekken geef je veel water in 1 keer. Niet telkens een beetje!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me helemaal vinden in wat paffie zegt :verrygood

Water laat de plant strekken,voeding de plant bouwen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn geval dus wel..

 

Ik gaf 1 x per 2 dagen water, (veel ineens) ze zijn nu tussen de 100 x 120 cm hoog (op 12 uur gestart) met zeer weinig voeding.

 

Ik heb shack staan die op deze zelfde manier een ronde geleden bleef gaan. Nu ik kleinere beetjes geef met een hoge EC, is de internode een stuk korter, en zet de bloei een stuk sneller in...

 

Dus wat nou wat is weet ik niet, maar het helpt hier wel degelijk...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vandaag ook begonnen terra vega mee te geven met een ec van 1.1

ik heb de lamp ook nog wat lager gehangen er zit zon hiite schild voor dus hij kan best laag.

vanaf volgen de week gaat er terra flores bij want ze staan dan van het zaadje 3 en halve week dus dat zou moeten kunnen.

en laten we hopen dat het strekken mee gaat vallen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou over het algemeen blijven de plantjes redelijk gelijk alleen die silver haze krijgt het op haar heupen.

Die strekt als een gek.

durf alleen de lamp niet nog lager te hangen want toen ik vanochtend keek zat ze er al bijna tegen aan dus toch maar weer iets omhoog gehangen.

med_gallery_5827_1194_209907.jpg

 

kijk die lange slungel eens!

med_gallery_5827_1194_579842.jpg

 

 

 

de groenten power

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je raad geeft moet het wel goede raad zijn paffy :verrygood

 

Kleine beetjes watergeven is vegetatief dus meer groei=strekking.

 

Als je de plant niet teveel wil laten strekken geef je veel water in 1 keer. Niet telkens een beetje!!!!

 

In dat geval laat je de grond verder indrogen waardoor de EC van het grondwater oploopt

tot je weer water geeft .

 

Medium temperatuur en lichtsterkte (lichtkleur)zijn in ieder geval de grote factoren die de mate van het strekken bepalen . Hiermee kun je spelen als je deze factoren kunt aanpassen en je plantjes laten groeien zoals je wilt.

 

Een maat van mij had een ruimte die onverwarmt was waardoor de grondtemperatuur zo rond de slechts 15 graden zat . Boven de planten hing een MH lamp op korte afstand ( kan met die kou natuurlijk ook makkelijk ) . Dergelijke zaailingen had ik nog nooit gezien , zo breed , laag ,en met zo'n dikke steel .

En bijvoeden deed hij nog niet . Nadeel is natuurlijk dat het allemaal wat trager gaat maar het toonde overduidelijk aan hoe groot de invloed van de temperatuur en het soort en de intensiteit van het licht .

 

Andersom kan ook : stop wat zaden in een potje met grond en plaats deze ergens midden in de woonkamer waar geen direct licht van buiten is . je krijgt dan een een superdunne zeer lange stengel met 2 miniblaadjes die er voor zullen gaan zorgen dat het plantje op den duur helemaal ombuigt of omvalt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je gewoon je lamp hoger hangt gaan ze tog ook strekke?

plaats van 60cm vo 600watt 100cm?

bij mij is da tog zo toppen die verste van de lamp staan strekken sneller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we zijn weer een paar dagen verder en zoals je ziet is die silver haze heel erg aan het strekken maar ik kan er verder weinig aan doen>

ik heb de lamp al zo laag mogelijk hangen dus zij gaat haar gang maar ik hou me wel bezig met de rest die het tot nu toe aardig doen.

heb wel al wat lichtjes terra flores meegegeven in de hoop dat ze dan wat meer aan de bloemetjes gaan doen :nerd

med_gallery_5827_1194_188398.jpg

 

die silver haze likt te vergelen maar dat komt door de flitser.

med_gallery_5827_1194_468948.jpg

 

 

zo ik plaats pas volgende week weer wat fotos want nu lijkt er niet zo veel schot in te zitten :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS licht zorgt voor het meer strekken van je planten dan bv een hpi lamp. De opbouw is echt anders.

 

Zet de lamp er niet al te dicht op ,het lijkt namelijk wat te heet te zijn voor die plant.of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe komt het dan dat je plantje zo strekt?? omdat het een Haze soort is mss???

 

anders moet je haar gewoon ff knakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens kijk is mee wat is hier het probleem van de bladeren gaan een beetje raar doen?

med_gallery_5827_1194_41188.jpg

 

med_gallery_5827_1194_336078.jpg

 

med_gallery_5827_1194_482713.jpg

 

 

voeding of warmte?

 

groeten power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit doen de KF's bij mij ook een beetje, de andere soortjes hebben er geen last van. vandaar dat ik denk dat de EC iets te hoog is. Ik zou iets gaan minderen met je voeding.. Bij een hitte probleem zullen de bladranden naar boven krullen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een enkeling het is niets aan doen,zaailingen vertonen dit vaker.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah is niet zo heel erg toch :(

 

die van mij hebben dat ook bij wat bladeren maar ook niet bij elk blad, het is idd geen hitte probleem want dan krullen ze idd omhoog

 

mijn planten hebben het allebei gehad :s

 

voor de rest zien ze er toch goed uit :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ik heb ze eerst even op grote neer gezet want er zit een aardig verschil in hoogte bij de dames.

Daar in tegen zij ze lekker aan de bloemekes begonnen en hoop ik dat ze dat voorlopig lekker blijven doen.

Wat helemaal stom is ik had kaartjes op mijn potten geplakt maar die zijn er door de warmte afgevallen dus nou weet ik niet meer wat wat is :innocent:

ik denk dat ik volgende week ook maar met de bio boost ga werken in hele kleine beetjes.

med_gallery_5827_1194_526298.jpg

 

med_gallery_5827_1194_385635.jpg

 

 

ik vind zelf dat ze er redelijk bij staan ik hoop jullie ook :blink:

 

groeten power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!! Ik kijk nog even mee :innocent:

Je ziet die Silver Haze er duidelijk bovenuit komen..

Gr Achterhoeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Power

 

gaat lekker daar alleen jammer van dat strekken :innocent:

 

maar dit komt wel goed

 

wat is je ec ??

 

De vriendelijke Bloemetjes groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Harry!

de ec is nu 1.2 omdat de bladeren een beetje gek gingen doen maar vanaf morgen gaat hij naar de 1.4 en dan ff kijken of ze er nu wel een beetje tegen kunnen!

als die haze (dat is de enige die ik nu nog herken) blijft groeien dan knak ik haar nekkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhhhhhhhhhh toppen in zicht... :innocent:

 

Zien er gezond uit kerel....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man lekker bosje

 

alleen jammer dat je nou niet meer weet welke plant welke is, mja dan moet je maar gewoon proeven welke het beste smaaklt he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Power

 

je ec op krikken en die haze om plette en goed gelijden

 

doe je ding :innocent:

 

 

de vriendelijke ec boester's groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal ik wou deze fotos nog even laten zien voor ik lekker 8 daagjes naar spanje.

het ziet er naar uit dat ze het steeds beter naar hun zin krijgen en er toch een paar aardige colas aan het aan komen zijn :blink:

med_gallery_5827_1194_282560.jpg

med_gallery_5827_1194_640907.jpg

 

med_gallery_5827_1194_448970.jpg

 

 

tot over een dag of 8 :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat helemaal goed komen... :innocent:

 

Fijne vakantie, je zal de dametjes nog gaan missen .. :blink:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...