Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stufz

Wietboter - tikje heavy...

Recommended Posts

Vroeger rookten we. Toen was het leven (in sommige opzichten) overzichtelijker.

 

Nu roken we niet meer en we willen toch de weldadige invloed van wiet ondergaan.

Wel eens thee geprobeerd en dat werkte niet onaardig, maar het zou beter moeten kunnen. Dachten we.

 

We hielpen een vriend met knippen en kregen het knipsel mee. Op het web staan recepten plenty, dus wietboter gemaakt.

Eén ding kwamen we niet zo goed uit: er wordt veel over de gewichtsverhouding knipsel/boter gesproken, maar nergens vonden we of dat knipsel dan gedroogd is of niet. We hadden het knipsel zorgvuldig gedroogd en hebben 100 gram van dat gedroogde knipsel (da's best veel) in een grote pan gekookt en daar na drie uren één pakje (echte) boter van 250 gram aan toegevoegd. Weer drie uren later alles laten afkoelen en daarna het stolsel zorgvuldig en liefdevol in een bakje gedaan.

 

In de tuin ligt nu een ondefineerbare klomp groenachtig materiaal waar katten met een boog omheen lopen en vogels hun snavel minachtend voor ophalen.

 

Gisteren meenden we de lunch te moeten starten met een test. We hebben allebei een reepje, ongeveer een kwart van een snee, van onze boterham afgesneden en daar onze wietboter op gesmeerd. 't Rook verdraaid lekker. Plakje kaas erop en - wat denk je - dat smaakte prima! Veel beter dan we hadden verwacht, want hier en daar vind je toch wat schrikachtige reacties op het web.

 

Kort na 12 uur aten we dat kleine reepje brood. Ongeveer een kwartier later begonnen we iets van duizeligheid te voelen. We hadden het eten bijna op en hebben (we hadden een voorgevoel denk ik) alles snel opgeruimd. Om ongeveer 12.45 zaten we tegenover elkaar; volkomen uit het veld geslagen. Spreken werd moeilijker en onze monden voelden extreem droog. Een binnenkomend telefoongesprek moest ik al snel afbreken omdat ik de vragen niet meer kon verwerken.

Om 12:55 was duidelijk dat we een fors probleem hadden. Praten werd nog moeilijker en bewegen was nauwelijks nog mogelijk! We dreigden weg te zakken. Waarin was niet duidelijk. Slaap? Bewusteloosheid? Coma misschien?

Mijn vrouw wilde 112 bellen maar ik heb haar daar (terecht?) van weerhouden. We hebben over en weer geprobeerd elkaar 'wakker' te houden. Met grote moeite overigens. Ik heb de eerste anderhalf uur de tijd redelijk in de gaten kunnen houden. De tijdsbeleving (qua snelheid) leek niet anders dan gebruikelijk. Mijn vrouw ervoer dit anders; de tijd ging voor haar heel langzaam.

Inmiddels konden we ons nog nauwelijks bewegen. Mijn vrouw had een plastic flesje met wat water onder handbereik en nam daar af en toe een slokje van, maar die handelingen gingen met enorme moeite.

Er werd toen - het zal zo rond half twee zijn geweest - nog wel steeds gesproken over 112 bellen, maar feitelijk was dat al lang onmogelijk. Onze lichamen waren, laat ik maar zeggen, geïmmobiliseerd.

 

Mijn vrouw had enorm last van hartkloppingen en als je dat niet kent is dat heel verontrustend. In de situatie van dat ogenblik was het voor haar reden te denken dat een en anders wel eens fataal zou kunnen aflopen.

Zelf had ik last van transpiratie. Ongelooflijk. Ik had enorme moeite met bewegen, dus het zweet druppelde aan alle kanten van mijn hoofd en gezicht naar beneden, zonder dat ik dat kon wegvegen. Al vrij snel voelde dat zweet koud aan. Ik begrijp nu wat 'koud zweet' betekent.

 

Zo rond een uur of twee (denk ik) werd de misselijkheid te erg en hebben we overgegeven. Keer op keer. De details zal ik weglaten, maar het is niet leuk als je je nauwelijks kunt bewegen, laat staan naar het toilet gaan. Ik wens dat niemand toe.

De angst om 'in slaap te vallen' was tot dat tijdstip erg groot. Later kregen we beiden het gevoel dat het minder riskant was en zijn we een aantal keren weggedommeld. We probeerden echter nog wel elkaar wakker te houden en daarbij viel het mijn vrouw op dat mijn lichaamstemperatuur extreem lag was.

 

Goed; zo rond een uur of vier kwamen we min of meer bij zinnen. Maar zelfs vandaag, zelfs nu nog, om een uur of acht op de avond van de volgende dag, ben ik nog niet honderd procent de oude. Mijn vrouw evenmin.

 

Conclusies?

Hm, ja. Eéntje. Wees voorzichtig, Ik weet nog steeds niet zeker of onze ervaring van gisteren zonder levensgevaar was. Ik overdrijf niet. Als we buiten kennis waren geraakt hadden we bijvoorbeeld in ons braaksel kunnen stikken. We waren héél ver heen.

 

Vragen?

Zeker. We hebben - meenden we - zorgvuldig het web afgezocht naar recepten. Er worden veel verhoudingen genoemd, ook op dit forum, maar we hebben nergens kunnen vinden of het over gedroogd knipsel of over vers product ging. Ook weten we weinig over de kracht van het spul. We zaten met een aantal mensen te knippen en iedereen knipt anders, zo merkten we al snel. De ene knipt zo nauwkeurig mogelijk de puntjes van de uitstekende blaadjes, de ander knipt gewoon rondom het topje kaal. In dat laatste geval vallen er veel van die 'bruine draadjes' in de afvalbak. Zit daarin niet het meeste thc?

Toen we het spul droogden hebben we ons verwonderd (en verheugd) over de bruine waas die er overheen lag.

't Is machtig sterk spul, dat wel!

 

Concrete vraag?

Ja. Wordt er in die recepten nu (gewoonlijk) over vers of over gedroogd knipsel gesproken?

 

Conclusie?

Ja. Mijn vrouw gaat die circa 170 gram groenachtige boter die is overgebleven (sterk spul dus!) mengen met vijf pakjes 'gewone' roomboter. Au bain marie za'k maar zeggen.

Dat gaan we dan proberen met 1/8 van een sneetje brood, héél dun besmeerd.

 

Opgeven?

Dach'iknie...

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens soortgelijke ervaring gehad, maar dan met space pancakes, ook bereid met wietboter. Hier een kleine newsposting van mijn inmiddels opgeheven website www.dutchcooking.tk.

 

Last Thursday Joe came with an incredeble idea : Why not add at least a couple of gramms of weed through the pancake mix ? Sounded like a good idea, so we added the 5 gr. to a bowl with butter, and put everything in the microwave. So far so good, but suddenly the microwave started making weird noises, and a terrible smell invated the whole house in no-time. What was happening ? Was Marieke cooking again ? Was our microwave sabotaged by terrorists ?

 

No, it seemed that the bowl the ingredients where in, was not compatible with the strong microwaves. A disaster, at least 1 gramm of the finest quality was gone, and the microwave is still smelling like a dead pig. Luckiliy, Joe has among his friends a professional Pan Cake Baker, so he invited this goodfella to make us diner. And he did a good job, the cakes were crispy brown, perfectly shaped an smelling delicious. Ofcourse, the main effect started a couple of hours after the meal itself. It brought me personally a extreem feeling of tiredness and even haluciounations. Joe only noticed the effect of our green plants after 4 hours, but it kept him awake until he had to get up for his work at Friday 10.00...

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor stufz: ja liefst droog :-D :lol:

voor polle.: wie maakt nu pannekoeken in de microwave :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ontwikkeling:

 

We hebben na onze wat dramatische ervaring (vonden wij) de wietboter verdund. Sterk verdund, mag ik wel zeggen: het is (au bain marie) zorgvuldig vermengd met 5 nieuwe pakjes roomboter en dat nieuwe mengsel gebruiken we heel spaarzaam op brood. Plakje oude kaas erop en het smaakt heel redelijk.

Verbazend is wel dat het spul vaak pas na een aantal uren (soms zes uren) begint te werken. Je slaapt er overigens op als een roos! Nota bene als je het bij de lunch gebruikt.

 

Het recept trok de aandacht van enkele vrienden, die soms nogal smalend reageerden. Eén van die vrienden nam een bakje van de boter mee en heeft dat gisteren geprobeerd. Dat heeft hij geweten...

Om een uur of vier heeft hij twee plakken cake flink besmeerd met de wietboter. Hij rookt al tientallen jaren wiet. Bijna continue, alleen niet tijdens het douchen en slapen. Hij is dus nogal wat gewend, meende ook hijzelf.

Tot rond half acht was er nauwelijks iets te merken en toen kwam die voorhamer. Hij heeft een ervaring gehad die dicht bij die van ons kwam. Hij is niet compleet bewegingloos geweest, hoewel het niet veel scheelde. Overgegeven heeft hij niet, maar voor de rest is hij zo'n beetje klokje rond gegaan voordat hij weer in staat was om bijvoorbeeld een telefoongesprek te voeren. Slapen was er al helemaal niet bij.

Zijn reactie: dit hoop ik nooit meer mee te maken.

 

Het is dus uitzonderlijk krachtig spul. Hoe komt dat nu?

 

Ik heb gezien dat één van de knippers ieder topje rondom gewoon glad maakte met de schaar. Er zaten héél veel 'bruine draadjes' in het knipsel. Dat is op zich niet zo uitzonderlijk, maar het speelt misschien een rol.

 

We hebben het knipsel de volle zes uren die je soms in recepten aangegeven ziet gekookt. Drie uren in gewoon water en drie uren met de boter erbij.

Zou dat het geheim zijn? Het erg lang koken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zo'n ervaring gehad, van 1 plantje waar ik 60 gram heb afgehaald, en waar de wiet van is meegegaan naar de meeting, heb ik ook een spacecake gemaakt, ik had alle kleine bladeren gebruikt van rond de toppen, en die even in water met boter gekookt, nog geen 15 min denk ik.

 

daarna een goede cake gebaken en met en kameraad op een feest van een brouwerij opgegeten, ik moet wel zeggen, het was een grote cake die al goed rook, maar we hadden ook nog niet gegeten en haden dus honger, wij dus bijna die ganse cake opgegeten, een klein beetje aan een passerende hond gevoert.

 

maar daarna ben ik gaan slapen, rond 1.00uur en heb gedroomd dat ik dood ging, een hele rare droom, alemaal flitsende beelden, ik bevond me in het niets tussen fake werelden, en ik bleef daar hangen en was gedoemd daar te blijven. dus dacht echt dat ik nooit meer tussen de levende zou komen. dan werd ik af en toe half wakker zodat ik die kameraad naast mij in de tent zach, dan dacht ik ik leef nog maar dan viel ik terug in dat gat.

 

en we waren rond 1.00 gaan slapen, en werden rond 18.00 eens wakker, ik probeerde uit de tent te kruipen, ging recht staan en viel gewoon om, ik kon mijn evenwicht niet houden, ben gewoon terug de tent ingekropen en nog geslapen tot 20.00 uur, toen gign het een beetje, maar voelde me nog niet goed, ben tot 22.30 uur wakker gebleven en toen terug gaan slapen tot 10.00.

 

dit kan toch niet goed geweest zijn.

 

ga het nog wel doen maar gebruik toch iets minder.

heb het nu wel geleerd.

 

en als er zijn die naar de meeting zijn geweest die dit lezen, nog een bewijs dat het inderdaad wel goede T44 is van in mijn kas.

 

stofke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het goede wiet was heb ik geweten stofke

 

Voor het slapen op ed meeting hadden ik en Taliban er 1 blowtje van genomen en we lagen meteen heerlijk te slapen :lol:

 

Verder, ik heb nog geen ervaring met wietboter o.i.d.

Lijkt me dat ik dit een keer ga proberen!

 

Gr. Dalton

"Half the things that people do not succeed in, are through fear of making the attempt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maareh... slechte verhoudingen weet ik nu..

Hoe moet het dan wel?? en welk deel van je plant moet je gebruiken voor de boter?? bladeren(die ik heb ik toch teveel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Stufz, wat een leuk geschreven verhaal de ervarings is wat minder! Ik las net hier op het web dat voor natblad de verhouding 4:1 is dus 400 gram boter op 100 gram natblad en bij droogblad 8:1 dus 800 gram boter op 100 gram natblad. Trouwens die bruine-haartjes zitten vol THC dat is sterk spul!

Volgens mij maakt het ook heel erg uit of je op een lege maag eet of niet. Eet eerst normaal en 1 of 2 uur later pas de space... Ik heb ook wel eens desastreuze ervaringen gehad (2 echte) ik denk twee keer zoveel leuke ervaringen. Tip ga in een rustige omgeving lopen en heb je het koud ga in donzen deken liggen en doe en koptelefoon met warme muziek op..

Veel plezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou man wiet boter. gaaf zeg een betere versie van kruideboter.

leuke fuiv makuh. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Als je je er zo ziek van voelt ga dan even een 1-2 uurtjes op bed liggen en je ff overgeven aan de stonedheid want je ben tgewoon bang waar het heen gaat terwijl het heel erg fijn kan zijn als je zover weg bent! maar na de 1-2 uurtjes ga je gewoon lekker wat eten want daar heb je dan vaak wel zin in omdat je lichaam die uurtjes veel energy verbruikt heeft en dan een lekekr filmpje die je al vaak gezien heb of een relaxt muziekje :P :P

 

 

Mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de t.h.c. heel lang verhit vervalt het compleet in CBN en nog wat andere stoffen.

Het echte tripgevoel op thc verdwijnt dan wel.

maar de overgebleven stoffen zijn een waar narcose middel.

Ik heb het eens gegeten met mijn collega's op het werk in de nachtdienst.

in een woord: SLOOM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

’t Is allemaal al wel een tijdje geleden, maar ik wilde er nog iets aan toevoegen. Inmiddels zijn we natuurlijk wel iets wijzer geworden. Wijzer? OK, iets minder dom dan.

 

Om te beginnen was de verhouding verkeerd. Dubbel verkeerd nog wel. Markamel geeft in zijn reactie een factor 2 verschil tussen nat en droog materiaal en daar zou hij best gelijk in kunnen hebben. Persoonlijk denk ik aan een groter verschil; factor 3, of misschien zelfs 4. Anderen kunnen hierover misschien meer vertellen, maar wij gebruiken alleen droog materiaal.

 

Er was echter nog een tweede fout. Die ligt volgens mij in de terminologie: ‘bladafval’ en ‘knipsel’.

Bladafval (de grote bladeren dus) gooien wij gewoonlijk weg, in navolging van onze vrienden en leermeesters. Een tikkie jammer misschien, want je kunt er kennelijk nog heel aardige producten van maken, zoals hash en wietboter. Inderdaad, de verhoudingen die wij (en anderen, zo blijkt uit enkele andere verslagen) aanhielden, gaan vaak uit van het gebruik van bladafval, waarop zich in verhouding weinig werkzame stof bevindt.

Dat ligt anders voor het pure knipsel. Net voor onze eerste eigen oogst, dit weekend, heb ik de blaadjes nog eens goed bekeken met een steenloep (zo’n vergrootglas dat je tegen je oog klemt). Op de kleine blaadjes rond de toppen kon ik de trichomen (vaak aangeduid als kristallen) goed zien. Op basis van hun verkleuring hebben we overigens het moment om te oogsten bepaald.

Op de grote bladeren (het bladafval dus!) heb ik geen of nauwelijks trichomen kunnen waarnemen. Er bevindt zich echter wel degelijk thc op die bladeren. In elk geval genoeg om er hash, wietboter of wat dan ook mee te maken, zoals ik al constateerde.

Met dat thc-rijke knipsel kun je natuurlijk ook prima wietboter maken (of kruidnootjes; hier inmiddels heel populair), maar je moet dan weer een factor 10 lager gaan zitten qua gewicht!

Schrijft een recept dus 100 gram ‘bladafval’ voor, neem dan als je knipsel gebruikt 10 gram. Anders gezegd: de gewichtshoeveelheid tussen echte topjes en goed knipsel is ongeveer gelijk.

 

Er zijn uiteraard meer factoren die een rol spelen. De reactie van Silverhaze is volgens mij heel nuttig: hoe langer je verhit, hoe meer je chemisch ingrijpt op de thc. Zijn vergelijking met een narcosemiddel spreekt ons wel aan; we zijn die ervaring nog niet vergeten…

Korter koken (veel recepten spreken van 1 uur zonder boter koken, daarna nog 1 uur met boter) is misschien wel het maximum, maar daar zullen de meningen wel over verschillen.

 

Aardig is ook het verschil tussen de verschillende wietsoorten. Al ruim een jaar hebben we indica-achtige wietsoorten verwerkt in onze kruidnootjes. Dat is een prima pijnstiller en je slaapt erop als een roos (wij althans), maar we hebben ook een tijdje een meer sativa-achtige soort gebruikt. Je gaat daar heel bijzonder van dromen. Heel levensecht, zoals ook Stofke dat beschijft.

Hebben ze ooit nog iets van die hond gehoord, zo vroegen wij ons af…

 

Beschouw het bovenstaande niet als ultieme wijsheid; het weerspiegelt alleen onze ervaringen. Correcties of nadere beschouwingen zijn altijd welkom. Tot slot: kennelijk was ik indertijd nog meer onder de indruk dan ik dacht, want ik heb mijn nickname verkeerd gespeld. Dat is zeker niet zo eenvoudig te corrigeren, is het wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...