Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Manubus

Urine & Ph

Recommended Posts

:verrygood Die man gebruikte toch niet z'n eigen scheit he? Urine kan, maar poep moet van een herbivoor komen, geen omnivoren of carnivoren.

 

Hij was misschien vegetarier :wacko: :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zeggen, een mens is wat die eet,, dat doe je je plant toch niet aan.. :wacko:

 

lijkt maar nix.rondje om me meisjes heen pissen,,, ik vin die visemulsie al zo grooz.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nederbelg

Hij was geen vegetarier want ik haalde s'zatersdags altijd 1 kilo rundvlees voor hem op.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dokkie

 

mischien vinden die meisjes het van jeb est lekker en wouden ze maar dat je op hun piste ze houden mischien wel van plas sex :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik al jaren me urine bij guerilla-kweek ,lekker makkelijk meenemen ,gewoon in je blaas .

Zeik meestal gewoon om de planten heen en dan nog wat water er over heen gieten .

Pis ook regelmatig over de compost hoop .

Heb nog geen nadelen van ondervonden .

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

urine lijkt me niet zo'n goed idee

 

de mensen die het gebruiken zullen er waarschijnlijk niet echt

veel voordelen van merken, en lijk me nogal riskant.

 

tijdens de zomer ben ik meestal, wanneer ik buiten zit, te lui om

naar binnen te gaan wanneer ik moet plassen, dus doe ik het altijd in een

hoekje van de tuin. Altijd op een paar plantjes die daar per ongeluk in de weg staan.

wat gebeurde er, na een week of 3 waren enkel die plantjes verdord.

de plantjes waar ik niet op plaste waren nog mooi groen.

 

hieruit kan ik besluiten dat urine niet zo gezond is voor de plantjes

dus ik zou het afraden. tenzij jullie gezondere mensen zijn met urine vol

goede mineralen :verrygood maar daar zou ik toch niet te veel op hopen

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dimiaf dat is omdat de je ze zo verbrandt. Urine moet altijd vermengd worden met water, 1 deel urine 10 delen water.. niet puur dus zoals jij het toepaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

urine is een goede voedingstof voor planten en het wordt net als koemestkorrel omgezet in gewoon plantendelen zoals takjes bladeren en toppen dus je merkt er geen verschil mee alleen dat je plant 'goede' voedingstoffen krijgt zoals alle zouten die je nieren uit je lichaam halen zoals NaCl, KCl, KNO3,NaNO3, Na3PO4, K3PO4, NH4NO3 en nog veel meer zouten die als voeding voor de plant dienen, kortom urine is vloeibare meststof wat je natuurlijk wel moet verdunnen want het is wel zeer geconcentreed maar als je het met mate gebruikt is heb zeker goed voor je plant. ik gebruikt ook altijd een verdunde urine als meststof en ben het dit jaar aan het testen 2 planten van gelijke groote en even grote potten waar ze instaan en 1tje geef ik urine de ander niet... dus kijken welke het beste is aan het einde van het seizoen.

 

Labrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst van outdoor beginners vragen naar de voeding Biologie & Chemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij eten allemaal poep en pis, waar denk je dat al het schijt van de riolering heen gaat dan, dat gaat allemaal naar de boeren met grote maïsvelden en boere landschappen.. Nooit zo een traktor gezien die aan de achterkant een soort van zand/modder als een sproeier versprijd over het landschap waar straks onze maïs op groeid en het graan waar we het brood van halen bij de warme bakker? :whistling

je kunt er donderop zeggen dat het van jezelf er nog bij zit ook :verrygood

 

en het water uit de kraan is niks anders dan zwaar gefiltert piswater.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wij eten allemaal poep en pis, waar denk je dat al het schijt van de riolering heen gaat dan, dat gaat allemaal naar de boeren met grote maïsvelden en boere landschappen..

 

Dat is dierenpoep, snuggerd. Koeien, varkens, etc. Geen mensenscheit, dat zou nogal onverantwoord zijn. Poep van carnivoren of omnivoren mag nooit worden gebruikt als voeding voor planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze halen het ook niet uit het riool maar uit de gier kelder dat veel boerderijen hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is dierenpoep, snuggerd. Koeien, varkens, etc. Geen mensenscheit, dat zou nogal onverantwoord zijn. Poep van carnivoren of omnivoren mag nooit worden gebruikt als voeding voor planten.

 

wat denk je dat varkens en kippen zijn? omnivoren ja die eten alles slimpo! maar jwe hebt gelijkt dat het niet als gier over het land wordt uitgereden. maar ik werk op hat laboratorium van het waterschap en daar krijgen wij ook monsters van waterzuiveringen en wat denk je dat ze uit die bezinktanks halen? slib dus en dat wordt gedroogd tot 'slibkoek' en dat wordt weeer gebruikt voor voedingstoffen voor verschillende argrarische doeleinden, dus komt het er op neer dat je als nog je eigen shit eet :verrygood :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus komt het er op neer dat je als nog je eigen shit eet :whistling :)

 

Dan hoor ik liever ''mineralen uit je poep'' :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb ik op tv gezien dat het schijt uit het riool naar de boeren ging dus ik weet het verder niet :verrygood

 

en kippenschijt idd, dat is tog ook een omnivoor of worden wormen opeens niet meer als vlees gezien :)

en die blijkt als beste uit de test gekomen volgens diverse kwekers op het forum, ik meen dat Dame Blanche (spelfouten voorbehouden :( ) hier heilig bij zweert om een aantal kippemest korrels door je grond te doen :whistling

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht. Varkens en kippen, die krijgen volgens mij geen vlees toegediend, die hebben zo hun dieet. En nee een worm hier en daar maakt geen flikker uit.. Feit is dat men moet uitkijken met scheit van carnivoren of omnivoren omdat het een makkelijke manier is om ziektes over te dragen. Je kan het tegenspreken wat je wil, maar het blijft de waarheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wormen zijn ook carnivoren :specool !!

die eten zich vol op begraafplaatsen en eten dooie dieren onder de grond, mollen enzo :lol:

 

en het gras is altijd groen waar de honden schijten en dat zijn, jawel, vleeseters :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plaats van tegen anderen steeds te zeiken, laten we met z'n allen onze planten bezeiken :)

 

Hoor zonet op StuBru ("alternatieve" radiozender in :lol: over een experiment waarbij toilettenpotten zo worden gebouwd dat de mannen kunnen plassen in een extra gaatje zodat de urine kan opgevangen worden (zoals het scheiden van regenwater en leidingwater). Deze zou men dan gebruiken als meststof!

 

Ze vertelden erbij dat urine de grootste verantwoordelijke is voor het afval in het afvalwater van alle hiushoudens. O.a doordat het meer dan 50% stikstof zou bevatten :specool . Wat er nog in zat weet ik al niet meer, heb ik niet goed gehoord ( :lol: amnesia haze hè)

 

Mijn ma komt bij mij logeren voor een tijdje (revalideren), zou ik haar vragen haar pis apart te houden? ;)

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

 

ok B blijkt gelijk te zijn aan het symbool voor België :huh:

 

 

verdere verbetring, was ) vergeten; het is dus B, zonder spatie ),

dus België) afgekort = :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het zeker probere? waarom niet , mischien is het wel een Gat in de markt, en jullie zeggen wel' ''dan rook je je eigen pis ' maar je rookt tog normaal ook je eigen bloei&groei voeding Niet.

teminste ik denk je meeste onder ons !! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok, nog efkes ernstige bedenking

 

ons eten en drinken beïnvloedt onze urine!

Als ik nu elke dag een kan koffie drink, en veel chocola eet, welke NPK waarden zou ik dan krijgen?

 

Extra vraag:

Als ik bij mijn grond de ph goed opvolg,

en qua voeding me concentreer op het onderscheid tussen groei en bloei,

Share this post


Link to post
Share on other sites

(met te veel bezig),

 

dus als ik ph volg en onderscheid bloei/groei, en T° ook behoorlijk opvolg

ik gebruik voeding waarop er geluld wordt : met een beetje extra ditte en datte (Fe, Mg, "molybdeen", ... lettend op bacterieën en schimmels), rekening houdend met de NPK,

 

zou dan kwaliteit en kwantiteit reeds behoorlijk zijn?

Kan iemand een min of meer schatting geven wat ik bvb aan percentage zou overhouden met een weedje van "tot 100gr en 22% THC"/m²" (de strafste soortjes zijn blijkbaar ook diegene die ik het lekkerste vind, bestaat er een veredelde kruising van haze en afghaan?)

 

 

:specool

 

Peacheken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...