Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Manubus

Urine & Ph

Recommended Posts

Dag allen,

 

een wat rare vraag maar ik stel hem toch ;)

ik heb gelezen dat de pH van je urine ongeveer rond de 6,0 ligt. Bovendien zitten er flink wat voedingsstoffen in urine. Voor exacte waarden kijk hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Urine

 

Wat als je iets van je urine met water mengt ofzo en dit aan je plantjes geeft? Zou dat goed zijn?

Edited by Manubus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tof! Ruik je in ieder geval de wietlucht niet meer, maar wat heeeel anders ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha en dan zit ik straks jou pis te roken?

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n vreemde vraag is het niet, er zijn zat mensen die erbij zweren.. ;)

 

lees deze thread op icmag maar eens door:

Human Urine as a Fertilizer source...(fyi)

 

aan mij is het niet besteed, geef liever een paar euro aan voeding uit dan in mn planten te pissen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Freud

ik denk dat de wietgeur wel de overhand heeft hoor, boven die pis geur ;).

 

@Juanito

haha je eigen urine roken, ja klinkt raar maar je zult er niks van merken neem ik aan.

 

@Tomas

bedankt man!! goede informatie heb t een beetje doorgelezen. het enige wat misschien voor mij een 'tegen' zou kunnen zijn is dat het zout gehalte wat hoger is maar ach kan dat zoveel kwaad dan.

mooiste is eigenlijk nog dat het gewoon echt werkt (zo'n gast daar op dat forum heeft er ervaring mee, hier eigenlijk nog mensen die er ervaring mee hebben?) en dat t gratis is en ALTIJD op voorraad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom? ik zie die nadelen echt niet, in die thread stond dat je per deel urine met 20 delen water moet aanlengen (1:20). Ik ga het zeker proberen, jullie horen vast nog wel of het werkt of niet ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een bord WC op mijn kweekruimte geplakt . het hele gezin pist nu tussen de planten werkt onwijs .

 

;) :) wel leuk dat jij het ook ga proberen . ;)

 

Groetjes de freuds ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een sarcasme hier of niet ;)

Maar ga je het ook proberen Freud?

Lees dan eerst ff dat stukje wat Tomas hierboven al heeft gepost, word je wel wat wijzer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad makkelijk om er lacherig over te doen en flauwe grappen over te maken maar ik betwijfel ook of Freud zich er uberhaupt wat meer in heeft verdiept..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeeeee lange vingers of tenen .

 

 

groetjes freud ...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken toevallig een expert op dit gebied die heeft hier al veel ervaring mee ook natuurlijkebemesting is hem niet vreemd ;) zal als ik hem zie eens naar het ph verhaal vragen

med_gallery_6554_310_590572.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn ook mensen die het elke ochtend drinken en er bij zweren hoe gezond het wel niet is..misschien word het wel een heel gezond wietje en sla je een gat in de markt,al zou ik er zelf niet van roken..ik zou ze liever bier geven denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bierkrat

hawhaha is dat gephotoshopt ofzo of staan je plantjes altijd daar.

 

@kezus

ja had ook een keer zoiets op tv gezien dat het goed voor je schijnt te zijn. kan niet oordelen of het een gezond wietje zal worden aangezien het mn 1e kweek wordt ;).. en geef jij ze maar verder lekker bier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet wel toen er nog geen wc's waren en alles in een emmer kwam toen werd de emmer geleegd in de moestuin en liefst daar waar planten groeiden die veel bemesting nodig hadden.

 

Ik weet nog dat er een oude man in de buurt was die weigerde om aangesloten te worden op de riolering op grond van het feit hij geen compensatie kon krijgen van de gemeente voor zijn kostbaarste 'BEMESTING"

 

Dit is geen fabel maar echt gebeurd en bovendien had hij ook nog gelijk.

 

Maar ja de wereld gaat nu eenmaal v....Achteruit in inzichten!

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dame blanche zei is idd waar..je moet maar zo rekenen,als er iets in zit wat je plant nodig heeft dan zal die dat er wel uit halen..en ook wat betreft ph waardes,die zul je er zeker mee kunnen beinvloeden..maar je moet ook kijken of er ook schadelijke dingen inzitten waar je plant misschien niet zo goed tegen kan..en die zitten meestal niet in de produkten die er speciaal voor ontwikkeld zijn..als je ze goed gebruikt natuurlijk..maar die zijn uiteraard niet gratis..

ik heb mijn planten altijd buiten en in de volle grond en die doen het tot nu toe altijd prima..ik houd mij hierdoor ook niet bezig met ph waardes en voeding etc. dus ik kan je hier ook niet in adviseren..er is hier vast wel iemand die er wat meer verstand van heeft en dat wel kan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet wel toen er nog geen wc's waren en alles in een emmer kwam toen werd de emmer geleegd in de moestuin en liefst daar waar planten groeiden die veel bemesting nodig hadden.

 

Ik weet nog dat er een oude man in de buurt was die weigerde om aangesloten te worden op de riolering op grond van het feit hij geen compensatie kon krijgen van de gemeente voor zijn kostbaarste 'BEMESTING"

 

:verrygood Die man gebruikte toch niet z'n eigen scheit he? Urine kan, maar poep moet van een herbivoor komen, geen omnivoren of carnivoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger hadden ze bij de meeste boerderijtjes een shijthuisje met een grote bak met zand..dit werd als die vol was gewoon gebruikt als bemesting van de moestuin..er zal tegenwoordig vast een betere bemesting op de markt zijn maar dit werkte toen ook,dus waarom nu niet..het verschil is alleen dat mensen nu meer met waardes bezig zijn en daardoor effectiever hun grond kunnen bemesten en dus die bak met stront een beetje achterhaald is..en omdat je het nu kant en klaar in de winkel kan kopen en dat is beter voor de handel..als je weet wat voor verhoudingen je gebruikt en er een beetje thuis in bent dan bereik je hetzelfde resultaat als met die dure dingen in de winkel..nou geef ik graag geld uit en ben verschrikkelijk lui,dus voor mij is dat spul in de winkel een uitkomst en spoel ik voorlopig nog ff door :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wacht het even rustig af ik hoop wel dat het werk trouwens en ik denk ook wel dat het werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Die man gebruikte toch niet z'n eigen scheit he? Urine kan, maar poep moet van een herbivoor komen, geen omnivoren of carnivoren.

________________________________________________________________________________

_________

 

De man had heerlijke groenten in zijn tuin waar menigeen nu nog jaloers op zou zijn.Ik zeg ZOU want hij is al dood en niet door wat hij uit zijn tuin at want hij heeft tot zijn 96 ste jaar zijn tuin bewerkt en toen kwam hij bij een kleindochter in huis en 2 jaar later was hij dood.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow dikke geschiedenis :verrygood dat vind ik trouwens dikke bullshit als je zegt van je gaat je eigen pis of schijt roken, die plant zet dat heus wel om ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zouden vreemde toppen worden als die dat niet deed :wacko:

je moet het gewoon proberen en die opmerkingen voor lief nemen,als ik een topic zou openen met het idee om elke dag mijn plantjes onder te kotsen zou jij je ook rot lachen en je afvragen hoe mijn oogst zou smaken :verrygood

proberen dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet 1 ding

 

dat planten beter gaan groeien met de zeik van een zwangere vrouw

 

de egyptenaren gebruikten vroeger deze methode om de te kijken of een vrouw zwanger was

als ze die zeik over graan heen gooiden ging het bete groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...