Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
masteryero

Aarde Met Mest??

Recommended Posts

hey smokerzzz ik heb een vraag ik heb zelf nog heel wat zakken van 50 liter bemeste aarde

ik wil die gaan gebruiken bij mijn guarilla kweekies maar ik las dat stekken niet tegen aarde met mest kunnnen!!! dat geloof ik wel

 

maar als ik de stekken nou eerst in de eerste 2 weken laat voorgroeien en dan in de grond daar zet dan is er tog nix aan de hand

 

wnat wat ik las was dat de worteltjes van een beginnende stek heel iel zijn en gevoelig ( vond ik logisch)

maar naar 2 weken dan hebben de stekken tog wel genoeg wrtels aangemaakt dat ze dit wel aankunnen

 

 

ik hoop wat van jullie te horen ??

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou je verbrandt de worteltjes van je stekken gewoon heel snel door ze in bemeste aarde te zetten. Hoe groter de planten zijn hoe sterker. Vermeng die aarde anders met een lichtere aardesoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je moet wel opassen want vorige jaar had ik 5 stekjes die dood waren gegaan door aanraking met mestkorreltjes de stam werd helemaal wit en en dun ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bemeste potgrond is na 2 weken wel te beplanten.Maar ik zou wachten tot de planten 15-20 cm zijn zodat ze niet opgepeuzeld worden door slakken.

 

De bemeste potgrond stelt qua bem. zeer weinig voor, misschien 1 handvol NPK kunstmest op 50 ltr.

 

Je kunt beter onbemeste kopen en zelf goed en de juiste voeding er bij doen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaa bedankt die dame blanche

 

je lijkt onderhand wel zo me persoonlijke coach:P

 

andere natuurlijk ook bedankt ik ga is ff opzoek

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had niet gezien dat jij het weer was,ik kijk wat rond op de outdoor topic's en reageer ook af en toe.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...