Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plantkas

Zelf Een Lowbudget Kas Bouwen - The Sequel

Recommended Posts

@ wZUP,

 

Gehehe varkens, die leven al 15 jaar niet meer op deze locatie :wOOt

 

Ijzers, ik zal eens rondkijken.. Misschien dat ik het nog nodig vind als de diagonale latten er ook tegen aan zitten..

 

Beluchters, binnekort idd eens bij een kweker langs, maar eerst even zorgen dat die kas af komt, tijd begint te dringen en de zaadplantjes zijn al aan het groeien.. Daarna kan ik me met de schoonheidsfoutjes gaan bemoeien.. Ik zal iets met je constructie proberen te doen :)

 

 

@ Toettoee,

Roken mag ook hoor :D :wOOt

 

 

 

 

Oke bij deze weer eens een update,

 

De polycarbonaatplaten waren vorige week al binnen gekomen, maar door keelontsteking en koorts was ik dit weekend niet in staat om ook maar iets te doen (verdomme ook geen wiet en bier):smoke Gelukkig ben ik bijna beter nu dus meteen weer verder gegaan met moeilijk doen..

 

Polycarbonaatplaat met aan twee kanten beschermfolie, mooi spul :lol:

med_gallery_5639_1627_66539.jpg

 

De platen zijn hol van binnen, het is dus verstandig om de zijkantjes dicht te maken omdat je anders ongewenste algengroei krijg IN je platen, bij deze dus met kit..

med_gallery_5639_1627_20455.jpg

 

Zit wel dicht denk ik zo..

med_gallery_5639_1627_41976.jpg

 

Voor dat je er een schroef door heen knalt eerst even aan gaatje boren, anders is er veel kans dat het polycarbonaat later gaat scheuren..

med_gallery_5639_1627_66557.jpg

 

 

Nu het latje vastschroeven en moet het vast zitten.. Meteen daarna alle beschermingsfolie er afgetrokken..

med_gallery_5639_1627_12758.jpg

 

 

En de 1e zit er op.. :P

med_gallery_5639_1627_29689.jpg

 

 

Om te zorgen dat de 1e plaat de 2e overlapt heb ik met een stanleymes een tussenwandje van de eerste plaat er uit gesneden, van de 2e heb ik het wandje en nog een stukje aan de onderkant verwijderd, zo krijg je een mes en groef welke in elkaar passen ;) De groef van de eerste plaat heb ik nog vol met kit gespoten om te zorgen dat het ook nog waterdicht is.. Na veel gepruts zit het toch inelkaar..

gallery_5639_1627_32365.jpg

 

 

 

Een maatje belde me van de week op of ik nog iets van ventilatie voor in die kas nodig had, afzuigers ofzo.. Kon hij gratis meenemen van zijn werk.. Ik ze laten komen, kreeg ik even 10 slakjes, afgekeurt omdat er een miniscule brom in zat, hebben er een aangesloten, draait leuk zo'n ding, maar een brom.... :smoke Kan een leuke afzuiging worden.. stuk of 10 slakjes naast elkaar :smoke

med_gallery_5639_1627_89805.jpg

 

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al last van slakken ?

 

Mooi spul, dat polydinges...ik ben benieuwd hoe dat eind van de zomer er uit ziet,

of het zo mooi helder blijft. Wel meer werk dan een plastic zeil vastzetten..pfft, ik wordt nu al moe

hehe...sucses met de verdere bouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap nie waar je zin in hebt... maar het ziet er al leuk uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee P K

 

gaat lekker daar , wordt een perfecte kast

 

en nog een berg gratis slakken :lol:

 

ff goet over na denken hoe je die gaat op stellen

 

ja kan nu echt optimaal je kast controleren , en je hoeft geen vensters er in te maken

 

alleen kijken hoe je ze kan gaan aansturen :P

 

sucsess man

 

 

hee Basssie

 

je ziet over een paar maanden wel waar hij zin in heeft ;)

 

de Vriendelijke Knutsel Groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint er echt op te lijken nu!! dat wordt echt een mooi ding.

 

Wat een geluk die ventilatie. want ikzelf zit met een enorm probleem in mijn kas, ik heb maar 1 klein raampje en een deur die ik dan open zet en op zonnige dagen haal ik wel 45+ graden in de kas, ik wil het omlaag krijgen :lol: !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er top uit man maar die verbindingen zou ik toch beter maken ivp hoekjes ff bij bouwmarkt ff de goede halen kosten zijn het niet :P

 

veel plezier en geluk met je kweek dat er maar veel uit komt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees al een tijdje mee op deze topic, maar begrijp er niks van, zoiets bouwen, voor 4 planten, maja, ik wordt oud en Kritisch misschien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk zelf dat het niet bij 1 jaar blijf :lol: dit maak je niet voor 1 kweek maar ik ben ook niet blond :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Harry M,

Ja ik ben niet zo de man van de electronica, maar ik moet nog een paar condensatoren voor de slakjes krijgen, zaten er aan te denken om een bord te maken om ze aan op te hangen, 2x5 paralel geschakeld.. Heb je goede ideeen? laat maar komen :lol:

 

@ Mambus,

Een klein raampje is toch genoeg om een dikke autovin onder te monteren, blaast als een tierelier :D

 

@ ria,

Hoezo niet dan? 4 planten en weinig?

Dit jaar ging het precies met de grote van de plant en de maat van mijn kasje.. Maar het jaar ervoor.. Een plant kon wel wat meer ruimte aan elke kant gebruiken

Vanaf het onderste rode touwtje tot de dwarslatjes halverwege was één plant..

med_gallery_5639_962_97690.jpg

gallery_5639_962_78723.jpg

Hier 1.80 cm breed, in de lengte van de kas haalde ze de 3 meter wel ;)

Ook lijkt het me wel aangenaam als je nog om de planten heen zou kunnen lopen.. :P

 

@ OPA,

Niet stieken denken dat ze alleen met die flutstalen hoekjes vast zitten.. De balken zaten voor die hoekjes al vast met de nodige schroeven in die paal.. Maar evengoed, zal weer eens in de bouwmarkt struinen, ik moet toch nog het een en ander aan kit hebben..

Deze kas is zeker niet voor een jaartje, op de platen staat dat ze 10 jaar garantie hebben dus vind ikhet best acceptabel als de kas 8 jaar blijft staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel! Sjiek hoor! Net op tijd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 1 woord: GEWELDIG :lol:

Wat komt erin te staan?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een construktief vraagje, vind je het niet verstandig om op tenminste een wand een shoor aan te brengen om eventueel schranken van de construktie door de wind druk tegen te gaan, want op zo een oppervlakte kan de wind best nog wat druk uitoefenen. En de wind moet je nooit onderschatten.

 

Maar voor de rest ziet het er prachtig uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

vette kast man!

 

nu nog wat goede teeltaarde in je bodem verwerken, en miss kan je die muur en de balken van je kast nog witkalken, is aaltijd een mooi zicht zo een strakke witte tuinbouwkast, optimale lichtreflectie... beter proper te houden, desinfecterend.... :P

 

succes verder, k ben wel benieuwd naar de vorderingen .. :lol:

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

@ sannie,

Blue Top, K.C. 39, NYCD en Shack3xssm

 

@ Skunkie,

Ja die komen er nog, maar eerst even kijken wat ik aan hout overhoud.. Dan kan het resthout daarvoor gebruikt worden..

 

@tuinkabouter2003,

Dat was al mijn plan om de hele muur te gaan witkalken.. Dan hebben de planten bij de muur misschien ook nog wat licht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht al ,dat gaat hij niet redden voor Mei maar het ziet er goed uit .

Kuilen al gedroogd ? :lol:

 

 

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buble,

Kuilen drogen?? ;)

 

De vorderingen staan even stil nu.. Ben eerst begonnen met het graven van de kuilen, nu kan ik nog makkelijk met een kruiwagen in en uit rijden.. Daarna ga ik een deur maken en deze kant dicht maken..

 

Verder heeft het bedrijf dat de platen geleverd had een FOUT gemaakt.. De platen voor de zijkant hebben allemaal de zelfde lengte en zijn te schuin afgezaagd :P Ik heb contact opgenomen en hij ging het recht zetten.. Nieuwe platen bestellen, deze komen vrijdag bij hem binnen en hij wilde ze zaterdag meteen bezorgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste foto van dit topic zien ik 3 kinderbadjes .

Wordt weer een fijne kas .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nu snap ik m :verrygood

 

 

Productief dagje vandaag :wOOt

 

Even op zolder struinen levert soms leuke dingen op: een mooie deur..

med_gallery_5639_1627_62106.jpg

 

Dat board en dat gewapend glas vond ik maar niets, dat laat geen licht door, stuk beter zo :smoke

med_gallery_5639_1627_57717.jpg

 

Ja we hebben een deur!! Beter als dat stuk mdf van die vorige kas..

med_gallery_5639_1627_479.jpg

 

De andere kant begint ook al vorm te krijgen..

med_gallery_5639_1627_56151.jpg

 

 

Bijna klaar..

med_gallery_5639_1627_37040.jpg

 

 

 

Morgen ventilatiedag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...