Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Geeke

Plant Terug In Groei

Recommended Posts

ik woon in het buitenland (Can eilanden) op de hoogte van de evenaar en probeer hier te kweken met Nederlandse soorten.

Echter juist omdat ik op die evenaar zit is er hier weinig verschil in lichturen. D.w.z. dat de planten die erg gevoelig zijn voor het aantal lichturen hier altijd snel in de bloei gaan.

Om dit op te lossen heb ik in ieder geval al langbloeiers gekozen zodat ze tenminste nog de hoogte in gaan.

Nu had ik een Neville haze (hopelijk heeft het ook de echte haze smaak) en dacht dat hij buiten wel nog een tijdje zou gaan groeien. Maar de pech is dat ze al in de bloei is terwijl ze nog maar 30cm hoog is.

Nu heb ik een spaarlamp bemachtigd van 70w die een 375w lamp simuleert, waarschijnlijk zal het aantal lumen lager liggen maar voor een relaxte voorgroei is dat oke.

De dame heeft al topjes van een halve cm dikte en staat nu al twee weken onder die lamp met 18 uur licht.

De uiteindelijke vraag is nu of er iemand hier al ervaring mee heeft. Een paar haartjes is geen probleem maar al kleine topjes is natuurlijk andere koek.

Ik twijfel nu of ik haar laat afbloeien voor een paar blowtjes of geduld te hebben tot er weer iets gaat groeien. Nu staat ze stil, bij te komen van de verwarring.

Tevens zou ik blij zijn met suggesties voor soorten die goed zijn (kwalitiatief) die ook uit zuiderlijkere landen komen.

En vooral ook welke zaadbank welke soort het beste heeft. B.v. NLX kun je overal wel bestellen maar wie heeft de beste.

Ik prefereer haze, als iemand een tip heeft voor een serieus goede...

De zon is hier erg intens, ik woon op 900 m hoogte. Het afbloeien is altijd een succes, goede grond, sterk licht en weinig temperatuur verschillen tussen dag en nacht.

B.v.d.

Geeke

Edited by Geeke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha..... een luxeprobleem :)

 

Hier een link van nog iemand die op een warm eiland kweekt, ik weet niet of de lichturen daar gelijk zijn aan de jouwe, maar hij heeft er in ieder geval wat moois van gemaakt:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...1&hl=durban

 

en zn nieuwe verslag:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...9&hl=durban

 

Mocht het echt een probleem blijven voor je dan is het inderdaad verstandig om binnen voor te groeien onder een lamp.

 

Veel succes en hou ons op de hoogte. Een aantal fotootjes zou leuk zijn :specool Cheers,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net een reactie geplaatst in je andere topic maar de spaarlamp zou ikmet tl lampen aanvullen BINNEN

Mijn vriend doethet al 5 jaar met succes.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa dit ligt toch een stuk hoger boven de evenaar.

Ik heb gedacht aan twee mogelijkheden, kruisen met een soort van hier maar die is erg "impotent".

Of binnen voorgroeien, zo kan ik telkens nieuwe zaadjes bestellen en hoef ik me niet bezig te gaan houden met de moelijke kunst van het veredelen.

Mocht ik een mannetje eens hebben (koop vooral vrouwelijk zaad) kan ik hem kruisen met een soort van hier. Het THC gehalte schijnt qua gen vooral van de pa af te hangen.

Maar voorlopig neem ik geen risiko want ik smacht naar een lekker voorraadje.

Er is hier wel veel te krijgen maar allemaal smakeloos en erg zwak.

Wat ik me nog steeds afvraag is wat ik met die ene ga doen, laten afbloeien of pushen tot groei.

Enkele foto's van mevrouw NLX en de Neville's in de maak:

 

med_gallery_9784_1596_719523.jpg

 

 

 

med_gallery_9784_1596_265229.jpg

med_gallery_9784_1596_243109.jpg

 

 

 

 

Niet echt spectaculair maar alles heeft een begin....

Je ziet bij de Neville's drie NLX stekjes in de maak.

De Neville's zijn 100%vrouwelijk zaad, de NLX kreeg ik gratis bij de bestelling.

 

Heb net een reactie geplaatst in je andere topic maar de spaarlamp zou ikmet tl lampen aanvullen BINNEN

Mijn vriend doethet al 5 jaar met succes.

DB

 

En wat zou de toevoeging hiervan zijn? Lichtsterkte, lichtspectrum?

Deze lamp is een cool-white, hetzelfde soort als een TL die je zou gebruiken, daarbij komt deze overeen met 375w en gebruikt slechts 70w (hier valt er qua stroom niets terug te draaien ;-) )

Maar als je een goede reden hebt kan ik dit uiteraard alsnog doen.

 

//edit whazzup - dubbele posts weggehaald

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, die plantjes zien er tof uit.

In principe kun je ze gewoon altijd buiten zetten bij jou, ze gaan in principe gelijk bloeien. Je planten kunnen daar prima tegen, ze zullen alleen wel wat kleiner blijven, dus misschien wil je er dan wat meer zetten, of gewoon steeds een paar.

succes en hou ons op de hoogte! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is lowryder geen oplossing bloeit altijd en kun je het hele jaar gebruiken en bovendien zet je 1 man en vrouw appart voor zaad.

 

En dan kun je er eventueel aandenken wat indoor in te kruissen voor het verhogen van de potentie.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey man, die plantjes zien er tof uit.

In principe kun je ze gewoon altijd buiten zetten bij jou, ze gaan in principe gelijk bloeien. Je planten kunnen daar prima tegen, ze zullen alleen wel wat kleiner blijven, dus misschien wil je er dan wat meer zetten, of gewoon steeds een paar.

succes en hou ons op de hoogte! :specool

 

Ja thx, mooie donkergroene jaguar-race groene bladeren. De grond is een mix van cocos, natuur grond (wat vooral op lava gebaseerd is) wat wormen mest en eigen compost.

Er is hier zelfs een growshop waar ik zaken als stek-treetjes en vleermuizen guano kan kopen.

De zaden daar echter liggen de hele dag voor het raam in de vitrine, die vertrouw ik dus niet.

Probleem hier is ook de "guardia civil" die moeilijk kunnen gaan doen als het lijkt op een professionele kwekerij. Ik moet het aantal planten dus blijven reduceren. Anders was het wel een oplossing geweest om gewoon veel te zetten. Ik moet dus een soort hebben die goed groeit, ik neem aan dat dat de sativa's zijn.

Ik trek de neville's goed door en zet ze pas in april ofzo naar buiten, als dit werkt zit ik goed.

Ik ben niet de enige dus ik kan achteraf wat ruilen om toch wat afwisseling te hebben.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

 

Is lowryder geen oplossing bloeit altijd en kun je het hele jaar gebruiken en bovendien zet je 1 man en vrouw appart voor zaad.

 

En dan kun je er eventueel aandenken wat indoor in te kruissen voor het verhogen van de potentie.DB

 

Eigenlijk zoek ik dus juist precies een tegenovergestelde oplossing. Iets wat juist groot wordt.

Ik kan niet teveel zetten, er vliegen hier helikopters rond (eigenlijk voor eventuele bosbranden) en moet dus het aantal beperkt zien te houden. Liefst twee enorme bomen.

Maar thx voor het meedenken.

Ik heb gisteren geporbeerd te reageren op je TL-lamp bericht maar dit lukte niet.

Wat ik me afvraag is wat het voordeel daarvan zou zijn. Qua lichtspectrum is een tl hetzelfde (cool-white) en qua intensiteit denk ik dat de spaarlamp meer lumen heeft.

Kun je (of je vriend) uitleggen wat de gedachte erachter is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem maar van mij aan, dat je die plantjes niet terug kunt zetten in de feg. fase. Je krijgt dan een heel nieuw proces, begint de plant weer met het aanmaken van 1 vingerig blad en begint gewoon opnieuw. Je krijgt dan gewoon als ware twee kerstboompjes op elkaar. In dit stadium moet je ze gewoon laten afbloeien.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Daar heb ik ook toe besloten, ik vond het een beetje verkrachting :-)

Staat er mooi bij nou...

Ik krijg zaadjes van een afrikaans en een thais soort, en zo gaat het experiment verder (expanderen).

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vriend van mij in M-Amerika heeft een zeer groot huis en afgelegen grondstuk en heeft in de schuur tl verlichting.Hij kweekt in potten en zet de planten als het donker word in de normaal verlichte schuur.

 

Zolang tot ze groot genoeg zijn om af te bloeien, dan laat hij ze buiten staan.

 

Ik begrijp dat dat bij jou niet kan(helicopters)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk is het zowat hetzelfde als in Nederland, het aantal moet beperkt blijven.

Ik ben dus meer gebaat met twee of drie enorme struiken.

Ik heb een kleine kast gebasteld met lucht aan en afvoer waar ze onder een lamp rustig kunnen aanwortelen en groeien. Daar kunnen ze tot 70 a 80 cm groot worden.

Daarna kunnen ze wel naar buiten, een keer per jaar zullen ze nog doorgroeien buiten mits goed getimed.

De rest van het jaar moet ik genoegen nemen met minder.

Een sterke groeier is dus belangrijk. Gelukkig ben ik een haze liefhebber dus hopelijk vind ik daar een soort in. Met de afrikaanse en de thaise soorten ga ik dan ergens anders experimenteren.

Misschien kan ik ooit wel eens wat interessants kruisen. Dit zaad merk ik dan en kijk welke het beste gaat.

Een moeder zou wel het praktisch zijn maar daar zou ik dan weer een appart hokje voor moeten bouwen.

Nouja, je ziet het, voorlopig verveel ik me nog niet onder de zon :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar fotootjes.

De NLX die wel wat geschoten is door mijn poging tot wedergroei:

med_gallery_9784_1596_611396.jpg

 

med_gallery_9784_1596_736848.jpg

En ut hokje, genoeg om er telkens twee of drie voor te groeien.

med_gallery_9784_1596_69800.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het leuk geknutseld Geeke, en met die zon bij jullie zal het zo toch ook prima gaan?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update van foto's van de NLX buiten (klein maar fijn) en de dames in de voorgroei.

De Neville is een echte indica zo te zien, zeer brede bladeren. Ik heb nog een NLX (geen idee waarvoor de X staat) die ik denk ik ook maar buiten zet. Ik ga teveel krijgen (nouja nooit teveel eigenlijk) en moet plaats gaan vrij maken voor Sannie's Jack (vreemd eigenlijk dat een dame ten top een mannenaam heeft).

Verder heb ik ter experiment twee afrikaanse soorten, "vamos a ver" zoals we hier zeggen.

De NLX kreeg ik gratis van gs Alien, geen slecht soort zo te zien maar te weinig groeikracht voor mij.

Ze ruikt wel al heel erg lekker, daar komt geen Dior of Cacharel tegenop :-)

Het enige wat nog niet zo perfekt is zijn de temperatuur verschillen. Ik woon op 900 meter hoogte dus 's nachts kan het wel eens afkoelen tot 15 graden. Overdag is het altijd een 25 graden, tja luxe probleem ;-) Maar je ziet wel hier en daar een "verpaarsing" van steeltjes wat niet al te kwaad is.

Het kacheltjes is slechts ter ventilatie, geen warme lucht dus.

 

med_gallery_9784_1596_214517.jpg

med_gallery_9784_1596_764126.jpg

med_gallery_9784_1596_188258.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9784_1596_483276.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9784_1596_508722.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9784_1596_600275.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...