Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ashiva

Rare Vraag: Placenta ?

Recommended Posts

Hey iedereen

 

Ik zit met een ongelooflijk rare vraag :specool

 

Een vriendin van me is zwanger, ze vertelde me dat na de bevalling de placenta meestal verkocht word (door de kraamkliniek) aan cosmeticabedrijven, maar dat ze daarmee niet akkoord is.

Na wat praten zei ze dat er ook mensen zijn die die placenta opvragen om in de aarde in te graven en er een boom op te planten omdat die placenta vol zit met voedingsstoffen.

 

Ze stelde voor om dit met m'n buitenplant te doen volgend jaar.

 

Heb even snel gezocht op google, en vond dit op http://www.babybytes.nl/encyclopedie/P/Placenta/

"Je kan de placenta planten; koop een speciale boom ter ere van je baby en gebruik de placenta als speciale voedingsbodem "

 

Klopt dit ? is dit echt zo rijk aan voedingsstoffen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja. rijk aan voedingsstoffen voor een kind, niet voor een plant :) je gooit toch ook geen dubbele whoppers met kaas en dubbel bacon en bier ( :specool ) in je potten?

 

maareh freaky shit gast! kweken op moederkoek :D

 

 

stuur mij dan een sample als je klaar bent, ben zeer benieuwd!

 

 

 

hoi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha Lol :specool Als je de smaak te pakken heb

Glazenwasser dan hoor ik het wel :) :D :) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ik vond het ook al wat griezelig hoor glazenwasser :specool, maar het staat op verschillende sites, je weet maar nooit ... :)

 

anyway heb wat gezocht en een foto tegengekomen no way dat ik dat vastpak, laat staan onder m'n planten plant.

 

't Zal voor een ander zijn .... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

een babyboom planten,,,,,,,,,ok

maar powerplant placenta roken :specool bewust?? liever niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou placenta spaghetti maken en een placenta sapje voor de dorst :) :specool

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je het toch willen proberen, hier de recepten:

 

Placenta Cocktail:

1/4 cup raw placenta

8oz V-8 juice

2 ice cubes

1/2 cup carrot.

Blend at high speed for 10 seconds

 

Placenta Lasagne:

Use your favorite Lasagne recipe and substitute this mixture for one layer of cheese. In 2 tbl. olive oil, quickly saute meat of 3/4 placenta, ground or minced; plus 2 sliced cloves of garlic, 1/2 tsp. oregano, 1/2 diced onion & 2 tbl. tomato paste, or 1 whole tomato.

 

Placenta Spaghetti:

Cut meat of 3/4 placenta into bite size pieces, then brown quickly in 1 tbl. butter plus 1 tbl. oil. Then add 1 large can tomato puree, 2 cans crushed pear tomatoes, 1 onion, 2 cloves of garlic, 1 tbl. molasses, 1 bay leaf, 1 tbl. rosemary, 1 tsp. ea. of salt, honey, oregano, basil, and fennel. Simmer 1 1/2 hours.

Placenta Stew:

Meat of 3/4 placenta in bite size chunks, 1 potato (cubed), 1/4 cup fresh parsley, 2 carrots, 3 ribs celery, 1 zucchini, 1 large tomato, 1 small onion. Dredge meat in 1 tbl. flour mixed with 1 tsp. salt, 1/2 tsp. paprika, pinch of cloves, pinch of pepper, 6-8 crushed coriander seeds. Saute meat in 2 tbl. oil, then add vegetables (cut up) and 4-5 cups of water. Bring to full boil, then simmer for 1 hour.

 

Placenta Pizza:

Grind placenta. Saute in 2 tbl. olive oil with 4 garlic cloves, then add 1/4 tsp. fennel, 1/4 tsp. pepper, 1/4 tsp. paprika, 1/4 tsp. salt, 1/2 tsp. oregano, 1/4 tsp. thyme, and 1/4 cup of wine. Allow to stand for 30 minutes, then use with your favorite home made pizza recipe. It's a fine placenta sausage topping.

 

eet smakelijk,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaah Burning seed.

Plaats dat nou niet, ik krijg gelijk weer honger :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Getvrrrr..Ik ben bij twee bevallingen geweest, maar heb medelijden met jullie die er nog een gaan meemaken.

Met zo'n recept in je achterhoofd is het geen goed id om naar een bevalling te gaan kijken denk ik.

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je dan gelijk je tanden er in Soca ?

Er is toch niks geweldigers als de geboorte van een kind .

 

Je krijgt wel volle vruchte in je plant.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm, Ik geloof meer in dit verhaal als in het verhaal dat je het aan de hond zou moeten geven .. ik geloof eerder dat die hond dan denkt dat ie die kinderen ook mag opeten :)

 

 

 

maar tja .. ik heb dus een tweeling .. had ik dit gewten had ik dus twee hele grote plantjes kunnen groeien :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij leven ook van de NPK's , die placenta zit zeker bomvol met voedingsstoffen.

of de plant er van groeit weet ik niet

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valt placenta eten niet onder kannibalisme? :specool :tu :tu

 

Volgens mij niet, de placenta is levenloos, het is een soort doorgeefluik van moeder naar de baby, die krijgt wat ie er van nodig heeft, zoals eten, hormonen etc, maar de placenta zelf leeft niet. Kan niet opzichzelf iets doen, ademen ofzo. Dus het is dood en daarom niet als een levensvorm te kwalificeren, het is ook geen echt vlees zoals het vlees wat je van je botten kan afhalen, het is meer een soort mega groot en rood snotje.

 

Tuurlijk er zitten voedings stoffen in, maar of een plant er daadwerkelijk beter van groeit is iets wat ik eerst wil zien dan geloven.

 

Maar idd dit is een onderwerp wat heel veel ruimte overlaat voor discussie, in mijn ogen is het geen kanibalisme maar dat houdt niet in dat ik ooit een placenta zou gaan eten. jagges me maag draaid nu al meerdere rondjes. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het doet, begraaf de placenta dan wel diep genoeg, anders graaft de kat van de buren hem op... :verrygood

 

Werken als meststof doet het zeker, bomen groeien ook erg goed op een kerkhof.

Maar lijken en placentas vallen zeker in de categorie 'trage' meststoffen.

Goed voor meerjarige overblijvers en niet je wietplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo heb ik ook wel is verhalen gehoord over het begraven van een vis (wel eerst een tijdje laten rotten) en er dan (wiet)planten op kweken. Dat is nog wel begrijpelijk, net zoals vismix ook goed werkt. Maar dit, dit is ziek. Beetje How High achtig, waar ze de as van iemand gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...