Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jonk'O'man

Mijn Eerste Kweek 150 Watt Hps

Recommended Posts

20 euro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een 400 watter neemt kom je nog nieteens aan de 35 euro per maand :bier daarom heb ik deze ook maar aangeschaft(400 watt)

 

groeten Marco!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

zodra ik mijn digitale camera weer terug heb :bier zal ik weer wat foto's posten. ze gaan goed op dit moment, ze zitten tegen hun einde aan en de bladeren worden geel (dit komt volgens mij ook deels door overvoeding met pk13/14 :verrygood), ik schat nog zo'n 2 weken.

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

gisteren ging ik net zoals iedere dag mijn plantjes bekijken en verzorgen, zie ik na het watergeven opeens toprot in een van de 2 hoofdtoppen van de plant met de dikste toppen. :verrygood hierna heb ik besloten deze plant gelijk te oogsten, ookal had ik haar nog niet gespoeld. de rest ga ik nu spoelen en dan ook oogsten, want ik weet wat toprot kan aanrichten (in ieder geval in een buitenkweek). natuurlijk heb ik weer wat foto's gemaakt. ;)

 

dit is een budshot van een van de hoofdtoppen van het plantje dat ik geoogst heb:

 

med_gallery_6512_1549_120356.jpg

 

 

dit is die top na het knippen:

 

med_gallery_6512_1549_241307.jpg

 

hier nog een foto van alle toppen van dat plantje naast elkaar:

 

med_gallery_6512_1549_290786.jpg

 

 

de toppen (ook de kleintjes) voelen heel compact aan en ruiken goddelijk, ik kan niet wachten tot over 2 weken. :)

 

de rest staat nog en die laat ik nog wel even staan (zo lang het gaat). het totaal drooggewicht laat ik nog wel weten, maar ik schat dat het wel iets tussen de 50 en 100 gram is. :D

 

hier nog een foto van de hoofdtop van de ongetopte plant:

 

med_gallery_6512_1549_1109173.jpg

 

en nog een budshot van een ander lekker topje :whistling:

 

med_gallery_6512_1549_1224233.jpg

 

 

nou dit was het weer, ik hou jullie op de hoogte (zeker nu ik mijn camera weer heb :()

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote van de toprot,maar je bent er snel bij en kun je vroeger een topje roken :verrygood

Have fun met je eigen gekweekte wietje

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je helemaal gelijk in! :verrygood

 

trouwens, vind je deze toppen een 'beetje' gelijk aan hoe jouw toppen van deze soort eruit zagen?

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

dit is het na een ruime week drogen uiteindelijk geworden:

 

med_gallery_6512_1549_512535.jpg

 

 

hij rookt heerlijk weg en is zo stoned als een garnaal! :specool

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit maar wel een beetje aan de donkere kant :lol: Hoeveel was het in totaal droog? Denk dat ik ook maar ff zo'n lamp ga kopen. :specool

 

Gr. Space

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik heb je hele kweek verslag gelezen en ik had wat opmerkingen en vragen.

 

aller eerst jammer voor je top rot, maar ik snap niet waarom je de bud niet heb bij geknipt zodat alle rot weg is, de plant had zich dan wel hersteld en mischien was die nog zwaarder geworden in ieder geval wel compacter. ook snap ik neiet waarom je de plant niet heb gespoeld het lijkt me niet echt lekekr roken met al die pk stoffen er nog in ( iig neit optimaal )

 

ook heb je een vrij kleine kast genomen, waarom neem je dan een plant ( haze soort ) die er om bekent staan nog een 2 a 3 weken door te groeien, het kan wel in zo'n kast deze soort kweken maar dan had je ze bij opkomst meteen in de bloei moeten laten gaan, ik heb het gezien in een aantal kweekjes en geloof me het wordne nog aardige planten met een dikke top.

 

neem volgende keer een plantje dat minder groot word en dat je kan scroggen dan haal je er meer af en bijna alle soorten die geen haze verwant zijn zijn zo'n 2 a 3 wken eerder klaar wat je ook weer schilt in de kosten ( al is sour haze wel een heel lekker soortje :) )

 

zie dit als opbouwend kritiek en niet dat ik de boel loop af te zeiken er gaat meestal wel wat mis in een kweek is het neit de opstelling dna is het te veel voeding of te veel water is het dat niet dan licht het wel een de warmte je heb altijd wle wat maar zo kunnen we van elkaar leren.

 

ik vond het CKA WEL EEN LEUK KWEEKJE OM TE LEZEN!!!!!!!

 

smoke ze

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

rot is rot en rot is besmettelijk. ik heb vorige jaar outdoor 200 gram weg moeten gooien omdat ik 2!!! dagen niet bij mijn planten gekeken had. ook dat er niet gespoeld is maakt niet zo veel uit, het is een lekker wietje dat niet zwaar aanvoelt op de keel of raar smaakt.

 

deze soort heb ik genomen omdat het me juist een uitdaging leek om een sativa in zo'n kastje te laten groeien en buiten dat ben ik vooral binnen gaan kweken, omdat ik niet de hele tijd standaardsoortjes als pp wil roken.

 

ik snap je kritiek niet zo goed (ookal is het opbouwend bedoeld), want alles is goed (en precies volgens planning gegaan). trouwens, ik geloof ook dat het dikke toppen kunnen worden, want dat zijn het al! zie foto op de vorige pagina :).

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jonko smoeker : sorry ik wist niet dat het je der juist om ging om een moeilijk soortje te nemen om te kijken of het je lukte deze ook afgebloeit te krijgen. ik snap wel dat je neit altijd pptjes witl roken ik vidn het zelfs ook een hele uidaging van je dat je een sativa had genomen

 

ik ging er eigenlijk duzz gewoon van uit dat je 'je huiswerk' neit al te best had gedaan en haze ging kweken met het idee nou leuk soortje en geen benul had dat deze vet groot konden worden ik zat daar duzz naast SORRY

 

het zijn cka wel mooi toppen ja kan ik neits meer of minder over zeggen

 

waar ik dan wel opstuiter is:

 

je weet je kweekt een sativa soortje een haze soort ook nog is en jelaat ze zo lang voorgroeien die dingen die groeien nog een kweek of 4 door nadat ze in bloei zijn gegaan

 

had ze meteen in bloei gezet dan had je iig geen last gehad met ruimte en mogelijk ook neit op rot.

 

voor de rest ziet het er mooi uit en maak er een mooi eind resultaat van

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik snap wel wat je bedoelt, maar tis precies goed gegaan met ruimte. die rot lag enkel en alleen aan niet voldoende ventilatie rondom de toppen, daarom ga ik de volgende kweek nog een pc fan aan mijn lampenkap monteren.

 

no hard feelings verder :cry. ik hou er alleen niet zo van om als een noobie beschilderd te worden :).

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens, opbrengst plant 1 droog is 17 gram! ben zeer tevreden aangezien de andere 3 planten al 2 weken langer staan en het misschien nog wel een weekje volhouden! :)

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

alles is 4 dagen geleden geknipt en hangt nu in het kastje te drogen. hier nog even wat foto's!

 

nog even allemaal bij elkaar:

 

gallery_6512_1549_2343928.jpg

 

zo zag het gemiddelde topje eruit:

 

med_gallery_6512_1549_241264.jpg

 

 

 

dit is de hoofdtop van de grootste plant net geknipt:

 

med_gallery_6512_1549_394693.jpg

 

 

 

nou dit was het weer. over 1,5 week mijn laatste post met nog een foto van het eindresultaat en het uiteindelijke drooggewicht! :verrygood

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik heb nog een zalig wietbotertje gemaakt van het bladafval en wat kleine topjes. :nerd hier ga ik een mooi cakeje van bakken, die weer met ons mee op reis gaat naar terschelling. :nerd

 

med_gallery_6512_1549_120320.jpg

 

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

de totale opbrengst droog is 85 gram, dat betekent dat ik 0,57 gram/watt gehaald heb. dit vind ik wel een redelijke oogst voor de eerste keer. B) de volgende ronde wordt orange bud female seeds 3 planten in scrogg, met hopelijk een nog betere opbrengst.

 

dit topic is hierbij afgerond. :innocent:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man zeker een leuke oogst :innocent: smoke ze en geniet ervan de min puntjes die er eventueel waren deze kweek mee nemen naar de volgende kweek en verbeteren en je zult zien dat je een beter kweek resultaat heb

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk verslagje heeft me wel aan eht denken gezet zo :bier moet ik zeker onthouden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, je resultaten worden steeds beter, kijk maar uit, straks kweek je ineens 1:1...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohjee, dan moet ik echt maar eens op gaan passen. :bier ik ga ze wel accuzuur als voeding geven dan ofzo. :D

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...