Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Speedway

Hoe Draai Jij Je Jointje?

Recommended Posts

Vanavond:

 

Vloei: Master (zilver/grijs), smalle vloei

Wiet/Hasj: Hasj

Soort: Choko ( rookt licht, iets zoete smaak, aparte high )

Sjag: 3/4 peuk Lucky Strike Light

 

Gemiddeld:

 

Vloei: Master (zilver/grijs), Goud en Blauw

Wiet/Hasj: beide, begin vaak hasj ( afhankelijk van de activiteit ) en afsluiten met wiet.

Soorten: Edelweiss, Bubbles, Amnesia en Choco, Hia en Super Polm

Sjag: altijd peuken, 1/2 tot 3/4, altijd lucky strike ( vrij licht )

Manier: Normaal, geen ommetje. ( voornamelijk luiheid.. )

 

Algemeen:

 

Tipje: Standaard tip van de shop, M-tje, eind afscheuren

Draaien: Linkshandig

Tijd: gemiddeld 2 minuten ( ja ik time het :D )

Belangrijk: dat hij lekker rookt, uiterlijk is minder. Hoewel ik perfectionistisch ben en vaak genoeg alsnog

opnieuw begin. Hangt van me motivatie en 'nuchterheid' af.

Verdeling: Geen wiet/hasj meer 1,5 cm van de tip. Dat rookt bijna niemand meer door de warmte die vrij komt. Hoewel het echter wel interessant kan zijn omdat THC condenseert na het roken aan het begin van de joint ( tegen de tip aan ).

 

Voorbeeldje

Edited by Michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

je raad jezelf wel een beetje nu he

dus je houd van poolen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig gebruik ik toch weer vaak de Raw vloei, mede omdat ik met een halve doos opgescheept zat maar ook omdat het soms iets toevoegt aan de wiet, dit is persoonlijk maar zeker niet bij ieder soortje. Amnesia zonder Raw rook ik niet meer, dat ben ik voor de volle 100% met Doc eens, niet te roken zonder.

 

Andere vloei die ik wel eens gebruik is bijv de ecovloei van smoking, deze is lekker dun en hier draai ik vaak m'n schaarhasj rolletjes in met een klein beetje wietgruis, ongeveer net zoveel als de hasj. Ook gebruik ik smoking rood en blauw vaak, wat het verschil hier tussen is ? Geen idee... Het lijkt veel op elkaar...

 

Kwa tip lig ik niet zo snel wakker. Alles wordt hier gebruikt, even een greep uit het assortiment: Visitekaartjes, Treinkaartjes, Vellen dunkarton, en last but not least ook wel eens een tipboekje, maar ze zijn altijd zo snel op!

 

Meestal is mijn tip iets langer dan de rest van de joint, maar deze steekt er dan 80% uit, en voor de mooiheid draai ik er nog een extra vloeitje omheen...

 

In de joint gaat in geval wiet een dikke gram, soms wat minder soms een stuk meer... Hangt van de vloei af... Dunne vloei wat minder, vanaf 0.4 gram draai ik ze, soms in korte Raw vloei, ook fijn spul! In de smoking red kon ik soms wel 2.6 gram buitenwiet proppen, dat zijn lekkere joints, hoef je iig die avond niet zo snel nieuwe joints te draaien. Druppel olie voorop en dichtvouwen, om te compenseren voor de buitenwiet.

 

Normaal is m'n joint zeer dun bij de tip, iets van 4mm, en naar voren toe wordt het dan een vette honkbalknuppel! Dit vind ik persoonlijk wel fijn voor de smaak, al moet je er niet te snel van roken want dan blijft er niets over van de smaak...

 

Zo,

 

Groetjes,

 

Kees.

 

Dit is de kleinste joint die ik gerold heb, opgerookt heb én goed stond was!

gallery_9137_6878_46533.jpg

 

Dit is de dikste, met maarliefst 22 gram wiet! En twee peuken om het brandend te houden wat ik normaal nooit doe... (We dachten pas aan de foto toen er al een stuk af was :D.

gallery_9137_4028_324220.jpg

 

Dat was het!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic:

 

je raad jezelf wel een beetje nu he

dus je houd van poolen :D

 

Ik heb geen geheimen op Youtube :rofl Maar inderdaad, ik houd van poolen. Zowel individueel als in groepsverband, maar voornamelijk individueel. Competitie is leuk :) Over half uurtje naar de shop en dan onder invloed weer pool. Heerlijk.

 

Maar, jij ook een pooler? of gewoon wilde interesse :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik pak eerst altijd 5 tipjes en paar lange vloeitjes en dan stuur ik van 1 a 2 vloeitjes de plakrand eraf en heb ik 5 tipjes aanelkaar geplakt en dan vloei aanelkaar plakken en dan de wiet flink crunchen en dan tabaca erbij in gooien en dichtdraaien en klaar smooken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vloei: Smoking Green

Tipje: M-vormig (of W-vormig, 't is maar te zien hoe je 't bekijkt :rolleyes: ) aan de linkerkant

Tabak: Pall Mall (één van de goedkoopste)

Verhouding: 70% à 90% wiet (afhankelijk van de sterkte, aantal "mee-smokers", tijdstip van de dag,...)

 

Voor de rest valt er niet veel over te vertellen behalve dat ik ze normaal rol (dus niet inside/out) en ik er altijd mijn tijd voor neem. Haast en spoed is zelden goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipje links , spiraal of een s-ke

Rizla grijs vloei

de verhouding hangt ervan wnr mijn laatste keer was,

nu zit in examenperiode, binne 2 weken word het dus een joint met 75 % wiet & 25 % shag :) met een lkkr fris pintje :rofl :rofl :D <_<

 

GRTZ y'all

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij hangt het af van wat en wanneer.. voor shit gebruik ik meestal een "marroco"-filter, zoals ze in belgie zeggen ( het einde van je sigaret ) , ofwel tangeroise, je neemt de filter van de sigaret met nog een beetje tabak aan en haalt de witte materie eruit, haalt de helft eraf en steekt het er weer in, rookt echt goed . Voor wiet natuurlijk altijd tipke .

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rol mijn jointjes met Smoking Silver, 60/40 wiet/tabak of ik rook puur wiet, hangt af van het tijdstip en mijn stemming.

Hasj rook ik met iets meer tabak, dan is het 30/70 ongeveer, ook met smoking silver.

 

En de verdamper komt er ook vaak aan te pas, of een oldskool waterpijp :specool lekker!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met lange vloei: raw.

met spiraal vorm tippie

met american spirit tabak(5%)

 

med_gallery_7713_557_192113.jpg

 

ik rook 'm

gallery_7713_557_78797.jpg

 

met de juiste temp.

 

..

 

 

med_gallery_7713_557_466423.jpg

 

soms met olie...

 

 

gallery_7713_557_1416168.jpg

 

met hassan premium, en wat meer tabak...

 

ik rook 't

 

med_gallery_7713_1282_507704.jpg

 

uit een potje...

 

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Raw papier en minimaal 0,4 gr wiet en 2/3 sigaret.

Een beetje dik conisch en niet te strak gedraaid. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje: Heb je die weckpot zelf zwart gemaakt, of heb je'm zo ergens gekocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook altijd hetzelfde.....1 marlboro 3/4 sigaretje, blauw smoking vloetje, s tipje en laading wiet :specool

Ik kruimel altijd met de hand en niet met zo houten verpulveraar.

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook binnestebuiten met blauwe smoking,top tip,l&m tabac en wiet uit de losse hand

van 1 gram draai ik er 2 net geen 3 ... ;)

grzz blow

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom doet iedereen zoveel wiet bij de tip ?:S

dat stukje rook je toch nooit

 

waarom doet iedereen zoveel wiet bij de tip ?:S

dat stukje rook je toch nooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom moeilijk doen om die 0,02 gram te besparen door de smaak te verpesten met tabak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, tabak bij de tip is goor!

Ik gooi liever een paar kruimels wiet weg hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik rook binnestebuiten
FOTO!!!! :lol:

 

 

Okay, 20 dagen later is laat... opgelost :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai mn joint binnestebuten

gallery_18687_7324_768820.jpg

 

gallery_18687_7324_134265.jpg

 

gallery_18687_7324_513022.jpg

 

gallery_18687_7324_868040.jpg

 

gallery_18687_7324_865761.jpg

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo luitjes! Bij deze mijn rolkunsten vereeuwigd op wietforum!

 

Allereerst neemt men een vloei van het merk Smoking, kleur Gold. Men legt het vloeitje ondersteboven, gaat een keer met de vinger over de naad, en draait het vloeitje terug om.

gallery_9041_8610_7337.jpg

 

Dan neemt men een tipje, bij voorkeur van het merk Books. Niet alleen hebben deze tipjes een mooi voor- en achterkantje met heel erg felle kleurtjes, ze hebben ook de ideale stugheid voor een tipje. Dit tipje steek je met de eerste 1,5 cm in je mond voor een fractie van een seconde, gevolgd door het tussen de lippen uit trekken. Dit om het eerste en fijnste stukje mooi te kunnen vormen. Dan rolt men het tipje volledig op, lekker strak zoals het hoort, en wel op zo een manier dat het tipje langs de ene kant bol word en langs de andere kant concaaf. Hierna laat men het tipje los, en als men het rollen naar behoren heeft uitgevoerd, zal het tipje nu een mooie regelmatige spiraal vormen.

gallery_9041_8610_16390.jpg

 

Hierna legt men op het vloeitje een mooi, gelijkmatig verdeeld bedje van tabak. Bij voorkeur tabak van het merk Belgam, nummer 20 of 21. Dit doet men best door een propje tabak te nemen, en er draadjes van te trekken tot men enkel nog een bolletje tabak ter grootte van een halve centimeter heeft. Dit bolletje legt men tussen het tipje en het bedje tabak.

gallery_9041_8610_13801.jpg

 

Nu neemt men het tipje en plaatst dit met de bolle kant naar de tabak, zodat je kan trekken van het concave eind. Het tipje laat men een halve centimeter uitsteken om geen restpapier te krijgen achter de tip.

gallery_9041_8610_49777.jpg

 

Om een optimale high of stoned te bekomen, neemt men nu de ideale hoeveelheid wiet.

gallery_9041_8610_6593.jpg

 

Deze hoeveelheid wiet steekt men nu in een grinder. Grind de wiet tot hij goed fijn is, maar stop voordat het poeder is. Als men deze handeling goed uitvoert, zal het resultaat er zo uitzien.

gallery_9041_8610_69083.jpg

 

De verpulverde wiet verdeelt men nu gelijkmatig over de tabak, maar men laat de randen van het bedje vrij, zodat men zo meteen de tabak als een mantel rond de wiet kan rollen.

gallery_9041_8610_21839.jpg

 

Nu rolt men de joint dicht, en men likt daarbij niet de gehele plakrand nat, maar slechts een randje van de plakrand, en slechts over een lengte niet langer als een halve joint, te meten van de tipkant. Daarna komt er een welgeplaatst likje bovenaan de joint, teneinde de joint niet te laten openschuiven bovenaan als men de joint aanstampt. Het volledig natlikken van de plakrand zorgt vaak voor een kromme joint, omdat het terug opgedroogde papier wel eens wil "rimpelen". Hierna volgt het aantikken, gevolgd door het aanduwen met een balpen of stift, waarna men nog even de joint tussen de vingers rolt om opstroppingen van tabak op te sporen en dmv rollen te elimineren. Nu komt het moment waarop de joint opgestoken word, er twee maal van getrokken word, om hem vervolgens nog even weg te leggen. Dit om scheefbranden te voorkomen.

gallery_9041_8610_42106.jpg

 

Hierbij kondig ik het einde aan van deze roll-tutorial.

The End.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en gadverdamme @ ovred, die pal mal shit doe je toch niet in een joint? dat verneukt gelijk de hele smaak! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf kan ik niet draaien dus heb daar een handig hulp middeltje voor B)

 

hulpmiddel.

 

Je rolt een stuk papier dat ongeveer even lang is als je vloei op in de vorm van een joint. ( weet zo niet hoe die vorm heet conaaf ofzo )

je plakt het vast zodat die niet terug kan rollen.

vervolgens kun je zo je vloei er om heen rollen.

dan haal je je hulp middel er uit en maak je een tipje die doe je er via de voorkant in en kun je makkelijk aandrukken met je hulpmiddeltje.

als je een goede hebt kun je je tip helemaal naar achter schuiven en hoef je niks van je vloei weg te branden later.

 

vervolgens maak je je eigen mix van shag + wiet/hasj.

dat kun je verolgens er zo in schuiven met je "cone"

 

ik vind het echt ideaal.

 

gebruik lucky strike als shag

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Hompii is het niet makkelijker als je in plaats van je conische hulpmiddel gelijk je mixje van shag en weed/hash er in stopt B)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...