Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Speedway

Hoe Draai Jij Je Jointje?

Recommended Posts

Ik ben niet zo'n held met het draaien van jointjes en al helemaal niet binnenstebuiten. Ik kocht daarom altijd cones. Aangezien ik een flinke hoeveelheid vloeitjes had en die cones toch best prijzig zijn (9 euro voor 50 stuks), ben ik ze zelf gaan maken. Ik gebruik geen rollmate, maar een ronde vijl. Het voordeel is dat die lekker ruw is, zodat het vloeitje niet verschuift. Ik begin met het afknippen van het overtollige papier.

 

gallery_3710_13337_1983052.jpg

 

Vervolgens leg ik het vloeitje om de vijl en verschuif de plakrand zo dat die zo'n 2 mm overlap heeft, maak m'n vinger nat en en plak 'm dicht.

 

gallery_3710_13337_800855.jpg

 

Dan gaat vanaf de onderkant er een tipje in en klaar is kees. Tip: maak het uiteinde van de tip een beetje nat, dan krijg je 'm mooi rond en plakt ie ook goed vast in het vloeitje. Je kan ook nog even met een natte vinger over de plakrand strijken, dan gaat de tip er nooit meer uit.

 

gallery_3710_13337_1376721.jpg

 

Het vullen van een cone gaat het makkelijkst met een huis- tuin- en keukentrechtertje waar je een rietje in steekt. Gooi wat rookwaar in de trechter en trek voorzichtig het rietje omhoog tot er wat wiet naar beneden valt en druk dit lichtjes aan met het rietje. Herhaal dit een paar keer tot je jointje gevuld is. Het rietje er niet helemaal uittrekken, want dan verstopt de trechter. Je kan het beste beginnen met een plukje tabak aangezien je het laatste stukje toch niet oprookt (ik niet tenminste).

 

gallery_3710_13337_876848.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

joints : kleine rizla blauw , met mini tipje, en alleen wiet erin

 

spliffs: rizla blauw in een "L" geplakt , normale tip ,een kwart tabak , en 3/4 wiet.

 

ik rook voornamelijk joints. af en toe een spliff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bedje van lichte shag Greengo brede vloei en tip , met een flinke laag wiet het liefste , en altijd in-side-out.

 

Smaken doen ze me goed ! :)

Edited by Ganjaman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas nog met tabak vanwege mijn nicotineverslaving,

maar geen normale shag of nog viezer, sigaret in mijn joint.

(Persoonlijke smaak )

 

Smoking blauw als vloe, binnenstebuiten gedraaid voor minder vloe,

een tippie en zware shag ''gruis'' en uiteraard wiet.

De tip iets uitstekend zodat die tijdens het aantikken van de joint naar binnen gaat (dus nooit meer afbranden )

De zware shag gruis bevat namelijk niet de overheersende shag of sigaretsmaak ,

waardoor de wiet beter geproefd word.

 

Degene die mijn joints roken klagen nooit en geven vaak complimenten hoe zoet ze smaken.

Rook ik die van hun geef ik ze meestal snel door vanwege de overheersende tabaksmaak hoe vol de joint ook is gevuld met wiet.

Sommige mensen proeven dit niet meer omdat ze het gewend zijn maar de joints met gruis proeven altijd naar de wiet die er in gegooid word :)

 

Nw

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites
De zware shag gruis bevat namelijk niet de overheersende shag of sigaretsmaak ,

waardoor de wiet beter geproefd word.

:lol: :P

 

dan neem eens milde shag dan proef je het nog beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol als je dat maar weet , ik rook alleen met milde shag , ( gele zilver ) en heb vorige week uit nood even met mn zware shag moeten draaien , ( die rook ik gewoon voor sigaretten ) en dat smaakte toch echt niet..

 

Liefste zoveel mogelijk wiet , bovenop een bedje shag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik m'n joint draai, zal ik ook 's even posten :P

Tippie draaien en vloei klaarleggen:

gallery_37784_16191_6089143.jpg

 

Een pen over de vloei om deze beter open te houden:

 

gallery_37784_16191_5490371.jpg

 

Juiste hoeveelheid wiet afwegen:

 

gallery_37784_16191_5242655.jpg

 

Een zachte shagbodem voor de wiet klaarleggen:

 

gallery_37784_16191_3819890.jpg

gallery_37784_16191_247287.jpg

 

De wiet grinden:

 

gallery_37784_16191_2530507.jpg

gallery_37784_16191_4606588.jpg

 

De wiet toevoegen aan de joint:

 

gallery_37784_16191_4518245.jpg

 

De wiet netjes toedekken:

 

gallery_37784_16191_5574611.jpg

 

Joint dichtrollen en aantikken:

 

gallery_37784_16191_1350573.jpg

gallery_37784_16191_3414737.jpg

 

Een beetje achtergehouden wiet om de vrijgekomen ruimte van het aantikken mee op te vullen:

 

gallery_37784_16191_2401323.jpg

 

Mengen met wat shag:

 

gallery_37784_16191_1051273.jpg

 

Het laatste beetje wiet/shag mengsel aan de joint toevoegen:

 

gallery_37784_16191_5449666.jpg

 

Klaar om op te roken :lol:

 

gallery_37784_16191_5752966.jpg

gallery_37784_16191_5811436.jpg

gallery_37784_16191_2166848.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai :

 

tip: links gwn normaal geen spiraaltje ofzo

Tabak: meestal lucky strike peuke ,zijn niet zo sterk als malboro dus meer wiet smaak ,anders gwn skeere shag , ik koop alleen voor wiet ik rook niet. Net geen hele peuk in de jonko

Vloei: smoking gold, smoking brown (ongebleekt) of sbd ofzo weet ff niet , die is normale lengte alleen veel dunnere vloei draait chill

Wiet : ak-47, white widow ,Cheese en blueberry ,kush soort vaak og kush enaf en toe haze of k2.Zo een 0,45 gram omgeveer

60% tabak 40% wiet of precies anders om,

draai vrij dikke toeters , geen boomstam van minder dik naar dikker , draai beetje als een voorgedraaide ,maar niet zo strak vind ik niet lekker ,en is moeilijker haha

 

hajee , rook nu lekkere afghan kush :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

smokerz vloei

spiraal tip, m tip of beiden (spiraal aan de linkerkant en de achterkant een M

wat shag, wiet erover en weer beetje shag

 

resultaat:

10253347_644037985683052_869687229_n.jpg?oh=ad1526bc93c0293cc26f0cb553c14cee&oe=53854867&__gda__=1401241682_b71a4d3210c07016c2597bf6f2c7c56c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin met een Smoking red, scheur er 1/4 schuin vanaf, LET OP! NIET de PLAKRAND!!!

Breed aan het uiteinde, smal aan de tipzijde.

 

Tip, aka filter,....uit het boekje en vouwen als een W en het geheel ronddraaien tot een tube van ongv. 3 of 4 mm.

 

Vervolgens deponeren we een klein beetje shag, in mijn geval Javaanse Jongens 3/4 in het gescheurde vloetje.

Ik heb werkelijk alle soorten sigaretten, tabak geprobeerd maar deze combi van tabak en de canna vind ikzelf het lekkerst, al zie ik wel een opkomst komen van de Javaanse 3/4 in de canna wereld.

 

Vervolgens het groene goed, kort en klein, maar wel lekker veel :-) ,.....een klein laagje JJ er op voor de geleidelijke verdamping vat het groen.

 

De rest lijkt me wel duidelijk,......dichtdraaien, ff aantikken, en,........BURN BABY

 

Groet,

Len

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sjorss

 

Lekkere joint man .... Alleen jammer van t blik zeik ernaast ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha hopelijk wel echt bier ... Anders krijg je brandvlekken ;-) of ets vlekken ....lol

 

Suc6 met poetsen man !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zie ik hier toch niemand met een bakkie werken:O

Super makkelijk, gewoon de grinder vol stouwen en leeg draaien boven een klein bakkie, kwart peukie d'r bij, deksel dicht, flink schudden. TIppie draaien, zelf altijd een spiraaltje terug gevouwen op zich zelf en storten met die handel.

 

Zelf koop ik me vloei en tip altijd online per dozen van 50 pakkies ofzo, vloei.net dat scheelt een bult duiten tegenover los kopen!

 

Me oude bakkie is helaas gesneuveld:

2014_08_11_15_41_22.jpg

Wat hier in achterbleef was altijd minimaal.

 

Het tijdelijk vervangende bakkie is ver van ideeal, wel handig voor on the move aangezien er een pakkje vloe in de lengte in past.

De restjes van de vorige zitten er nog in aangezien ik ze altijd tot t puntje an toe vol draai.

 

2014_08_11_15_41_44.jpg

 

Hierom is het een tijdelijk bakkie, Er onstaat redelijk snel een korst omdat er achter de randjes wat wiet blijft hangen.

Iemand ideeën wat tegenwoordig in een knap bakkie geleverd word?

 

2014_08_11_15_41_58.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zie ik hier toch niemand met een bakkie werken:O

Super makkelijk, gewoon de grinder vol stouwen en leeg draaien boven een klein bakkie, kwart peukie d'r bij, deksel dicht, flink schudden. TIppie draaien, zelf altijd een spiraaltje terug gevouwen op zich zelf en storten met die handel.

 

Zelf koop ik me vloei en tip altijd online per dozen van 50 pakkies ofzo, vloei.net dat scheelt een bult duiten tegenover los kopen!

 

Me oude bakkie is helaas gesneuveld:

2014_08_11_15_41_22.jpg

Wat hier in achterbleef was altijd minimaal.

 

Het tijdelijk vervangende bakkie is ver van ideeal, wel handig voor on the move aangezien er een pakkje vloe in de lengte in past.

De restjes van de vorige zitten er nog in aangezien ik ze altijd tot t puntje an toe vol draai.

 

2014_08_11_15_41_44.jpg

 

Hierom is het een tijdelijk bakkie, Er onstaat redelijk snel een korst omdat er achter de randjes wat wiet blijft hangen.

Iemand ideeën wat tegenwoordig in een knap bakkie geleverd word?

 

2014_08_11_15_41_58.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel ik niet zo vaak joints rook doe ik dat puur of helemaal niet omdat ik misselijk en draaierig van tabak word.

 

Ik leg een grote vloei neer en vul die met fijngemalen wiet wat goed droog is. Vervolgens dichtplakken en tamelijk stevig aanstampen. De bovenkant draai je dicht. Aansteken en genieten maar.

 

Aan het einde wordt een pure joint nogal vet en terig van smaak. Nee, doe mij maar een waterpijp denk ik elke keer als ik een joint rook, maar helaas kan dat niet altijd en moet men zich ook wel eens aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zon tinnen bakje gewoon een snoepwinkel binnenlopen, voornamelijk "ouderwetse" dropjes en pepermuntjes zitten in zon bakje, heb er zelf een halve collectie van, verschillende maten vormen en kleurtjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai mn jointjes met de vloei binnenste buiten en het liefste met smoking slim en/of gold

 

het liefste draai ik mijn jointjes op een goede ondergrond, zoals een tijdschrift of in dit geval de tvgids.

alles wat kruimelt of valt zie je dan gelijk liggen en zo heb ik geen rotzooi na het draaien van een jointje.

 

gallery_42159_17532_78237.jpg

 

allereerst leg ik de vloei met de plakrand naar beneden en naar mij toe gericht neer.

het filtertje krijgt een klein trapje voordat ik hem rond rol.

ik gebruik ongeveer een halve sigaret die ik in en lichte toetervorm verspreid.

gallery_42159_17532_518227.jpg

 

vervolgens pak ik een klein topje weed en pluk ik de weed met mijn handen tot er een mooi laagje verspreid ligt op de tabak.

ik laat bij de filter altijd een stukje met alleen tabak. ik rook dat deel toch niet op.

gallery_42159_17532_2497779.jpg

 

het restantje tabak gebruik ik om de weedlaag te bedekken, ik hou een klein plukje tabak over voor later.

gallery_42159_17532_2999561.jpg

 

het draaien is niet anders dan met de vloei normaal draaien. dit is het punt dat je normaal het bovenste randje likt en de joint dicht rolt.

gallery_42159_17532_181707.jpg

maar ik rol de joint ietsje door tot je de onderlaag floei ziet, daar zit namelijk het plakrandje. en ik maak het randje nat en wrijf met mijn vinger er voorzichtig overheen om de boel goed te laten plakken.

gallery_42159_17532_1095993.jpg

 

als de jointje dicht zit en de plaklaag nog vochtig is scheur ik rustig en voorzichtig de overtollige vloei eraf.

vervolgens kan ik de eruit gevallen weed er aan de bovenzijde weer bijdoen.

gallery_42159_17532_2489005.jpg

 

ik gebruik het laatste restje tabak (zover nodig) om de bovenzijde te bedekken zodat het aansteken makkelijker gaat.

nog even de boel aanstampen en de bovenzijde dicht draaien in een puntje.

gallery_42159_17532_593575.jpg

 

Klaar om in rook op te gaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol @dilago, zo kan het dus ook. Haha.

Ik zou onder de tafel liggen van het hoesten van een pure wiet joint.

Ieder z'n ding. :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dilago rolt gewoon zn jointje in de vorm van een zakje groene thee, wat een baas.

Edited by Titatovenaar
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...