Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
outdoor

De Grond In

Recommended Posts

even een vraagje aan iedereen waneer gaan jullie zaden de grond in????

dan bedoel ik niet om stekken te maken maar gewoon op te laten groeien tot een mooie plant????

 

want ik kan niet wachten en aangezien we tot nu toe mooi weer hebben gehad dacht ik niet al te laat ze in de grond te doen!!

 

 

 

GREETZZZZ outdoor :whistling ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In februari? :whistling

Nee dat gaat echt niet lukker vrees ik.

Je kan ze nu al wel in een potje binnen laten opgroeien.

Rond april kunnen ze (op z'n vroegst) naar buiten.

Maar let er dan wel op dat het (vooral 's nachts) niet te koud voor ze word.

Als het te koud word haal ze dan gewoon naar binnen en zet ze weet buiten als het weer warmer is.

 

De nachten kunnen nu nog erg koud worden en soms zelf tot dicht tegen de nul granden aan.

En dat overleven je plantjes echt niet.

Succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannakid heeft natuurlijk gelijk in wat die steld,,. :specool .

maar in de natuur is t gewoon dat de plant als ze rijp is haar zaad afstoot en 't zaad dus in de bodem de winter overleefd om zow weer in de lente te kunnen ontkiemen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en denk eens aan de lichturen... nog geen 12 uur licht momenteel, dat schiet niet op hoor. Vanaf april/mei pas weer. Denk ook niet dat er met deze temperatuur veel zaad ontkiemt. Dat zou het van nature ook niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dokkie

Dat klopt van dat zaad in de grond.

 

Ik heb wel eens zaad in de herfst op een schoon plekje licht ingeharkt en aan de natuur toevertrouwd.

 

Ik was verbaasd wat voor prachtige planten in april opkwamen en ze konden ook nog tegen 6 a 7 graden vorst

 

Wat Whazzup zegt in februari nu buiten zetten is te vroeg en te koud voor z.g. kasplantjes DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus eind maart de grond in dat ze in april hun kop laten zien?????

 

of ik kan ze half maart in de grond doen en even laten voorgroeien onder een tl een week of 2 en dan langzaam laten wennen aan de buiten temp

 

dat laatste doe ik maar!

 

oke iedereen hartelijk dank voor jullie adviesen

 

 

Greetzzz outdoor :specool :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moeten pas na ijsheiligen naar buiten en met 4 weken heb je al een mooi plantje, dus een maandje ervoor starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de zaadjes eind april-begin mei in kleine potjes poot dan kun je de plantjes direct als ze 2 cm groot zijn overdag buiten zetten en s'nachts eventueel binnen,hoeft niet,hangt van het weer af.

 

Hoe eerder ze buiten komen hoe sterker de planten worden.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar een keer nachtvorst en ze houden een tik over en blijfen klein.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon het weerbericht lezen en als het gevaarlijk weer wordt binnen halen 's avonds

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt nog zeker wel eens voor dat het vriest na ijsheiligen. Maar het is wel dé datum van oudsher. Leer meer over de ijsheiligen hier: http://www.knmi.nl/VinkCMS/explained_subje...ail.jsp?id=3945

Abrupte temperatuurveranderingen, die onder andere het gevolg zijn van het nog relatief koude zeewater, zijn kenmerkend voor dit hele jaargetijde en kunnen ook in juni nog voorkomen. Wel neemt na half mei de kans op vorst sterk af en aan het eind van deze maand zijn temperaturen onder nul heel uitzonderlijk. In dat opzicht markeren de IJsheiligen meestal de overgang naar een periode met een meer zomers karakter, maar in 1998 begon de zomer al eerder en kregen we het karakteristieke IJsheiligenweer met vorst aan de grond was in de tweede helft van mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...