Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tony montana

Killing Fields On The Rock

Recommended Posts

wat voor kleur tl`s gebruik je ?? het lijkt een beetje erg geel ..

 

verder ziet het er goed uit hoor !! en het strekken .. tja het valt nog wel mee :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blaadjes trekken wel weer bij!

Hoe lang heb je je lampen aan?

Te vochtig laat zaailingen ook strekken.

Volgens mij gaat er ook veel licht verloren naar boven je tl buizen aangezien er geen enkele reflectie-materiaal aanwezig is.Je kunt bv zien dat de zaailingen aan het einde van je buis tekort licht krijgen want deze buigen naar het licht toe.

 

Wordt steeds leuker he :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleur is Cool white 33.Te hoge lv zou mischien kunnen ivm mistmaker.Zal deze wel uitlaten voortaan.

 

Tl buizen zijn net 2cm te kort voor een rij potjes,hier moet ik nog wat op verzinnen.

 

Kwa hoeveelheid licht is het nu wel iets beter :specool

 

med_gallery_9003_1295_72885.jpg

 

 

Moet van de week even reflectors halen,dan zal ik pas een bulk licht hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure klasse tony :specool

Dikke kans dat met meer tl's en straks reflectors dat je de koude stoom nodig hebt om te koelen en dus je rv ook lager wordt :D :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koeling genoeg,100m² badkamer afzuiger :specool .Temp is nu 24graden,ben nog een beetje aan het testen aangezien de 4nieuwe tl's er net inzitten.

 

Lv is gemiddeld rond de 50%,en ongeveer 7x 15minuten op 80% per dag.Als de mistmaker aangaat.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitpotjes. http://www.pit-pot.com/olandese.htm

 

Eén dingetje: de laatste 10 centimeter (misschien wel 15) van de buis moet je niet gebruiken. Komt veel minder licht en veel meer warmte vanaf. Je ziet ook dat ze aan de zijkant naar binnen gaan groeien volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
die mooie potjes waar je de zaden in doet hoe heten deze?

 

groete

 

Ik heb ze van Sannie gehad.

 

 

Whazzup

 

Daar heb je gelijk in,omdat ik nu meer tl's heb heb ik ze in rijtje van 5 kunnen zetten ipv 4.Hierdoor hou ik aan de zijkanten een x aantal cm over.

 

Dat extra licht vinden ze geloof ik wel lekker :specool ze staan een heel stuk mooier als gisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,zodra ze ontkiemt zijn komen ze in een confeuse.

 

Een confeuse - daarmee bedoel je toch een verwarringsapparaat he? Was een uitvinding van Confucius, als ik het wel heb-

 

Mooie topic, al met al. Luchtbevochtiger heb je niet nodig bij zaailingen - zet maar uit. Waar ga je de zaailingen straks in zetten? Aarde of toch ook een gedeelte op seramis, als test? Je hebt het toch in huis...

 

Groet Joost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,bedoelde zo'n stekhokje van de tuincentrum,maar daar is het niet ingegaan.Staan nu wel best zo in die potjes.

 

Ik zit nog te twijvelen,het hokje van 3lampen word verbouwd naar 2x2 lampen :) .Dit vraagt om een test of iets dergelijke.Dus de ene helft komt in een aardebak en scrog en de andere helft in potten voor de dikke cola's :specool

 

 

Luchtbevochtiger blijft een paar keer per dag aan,kwaad kan het zeker niet met een lv van 45% :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
pitpotjes. http://www.pit-pot.com/olandese.htm

 

Eén dingetje: de laatste 10 centimeter (misschien wel 15) van de buis moet je niet gebruiken. Komt veel minder licht en veel meer warmte vanaf. Je ziet ook dat ze aan de zijkant naar binnen gaan groeien volgens mij.

 

Waar zijn ze te koop? heb ze namelijk nog nooit eerder gezien!!!

 

ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen flauw idee :)

 

 

Tja..opdate,valt nog weinig te vertellen eigelijk.Ze doen het nog allemaal,slechts 1tje doet het slecht maar dat geeft niet.

 

med_gallery_9003_1295_66427.jpg

 

 

med_gallery_9003_1295_21122.jpg

 

 

 

dat was het :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit man :specool

 

Ga je volge

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo langzaam verstrekken de dagen,alles gaat zijn gangetje.Helaas nog steeds teweinig licht om ze echt kort te houden.Ze groeien steeds tegen de tl's aan,helaas hierdoor af en toe ergens een brandplekje.Maarja ;) kunnen ze wel hebben.

 

med_gallery_9003_1295_48968.jpg

 

med_gallery_9003_1295_40005.jpg

 

med_gallery_9003_1295_24855.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen weer een paar dagen verstreken en alles gaat perfect.Beginnen steeds meer te drinken :) Wissel om en om af met afgezuurd water en afgezuurd water met bacto en yucca.De luchtbevochtiger staat uit,vind het zelf niet echt meer nodig.

 

Wortels zien er uitstekend uit ;)

 

med_gallery_9003_1295_65288.jpg

 

 

 

plantjes zelf ook ;)

 

med_gallery_9003_1295_27891.jpg

 

 

med_gallery_9003_1295_65316.jpg

 

 

 

 

Ze zijn een klein beetje gestrest,maargoed...blijf je toch altijd houden volgens mij :P

 

med_gallery_9003_1295_42458.jpg

 

 

 

:D Aangezien ze toch getop gaan moeten worden over een tijdje ga ik denk ik de hoofdscheut bewaren als back up stek.

 

 

 

Nog een kleine 1 a 2 weken en dan gaan ze de grond in ;)

 

 

Leuke vergelijking,het monstertje nu en toen.

 

med_gallery_9003_1295_97653.jpg

 

 

med_gallery_9003_1295_142612.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...