Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZeMeC

Wietboter Maken !

Recommended Posts

@Pr0v86 jouw keuken is een gigantische vaporiser ? raampjes en deurtjes dicht en doempen maar ...

 

misscHien te weinig wiet op te veel boter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ga de cake bakken, maar blijf er in de buurt zitten... zo krijg je toch nog wat van de verdampte dingetjes binnen. Maar let wel, als je de cake uit de oven haalt, op de kop laten afkoelen, op een bord. dan trekt het vocht weer in de cake. en is er minder ruimte over om stofjes te laten verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm, er zal vrijwel niks merkbaars verdampen als je het goed doet, sorry hoor. Ook al staat het op een te hoge temperatuur, je zal echt geen effecten krijgen door boven de oven te gaan hangen..

 

SnipedDragon, ik denk dat je het gewoon op een hoger pitje had moeten zetten en wat langer had moeten laten staan, die dubbel boiler techniek doet het naar mijn mening gewoon minder goed dan de boter en wiet rechtstreeks een pannetje in gooien. Volgende keer misschien ook wat meer gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal... even een vraagje: hoelang kun je wietboter bewaren nadat je het gemaakt hebt en wordt je er minder stoned van als je het langer bewaard?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal... even een vraagje: hoelang kun je wietboter bewaren nadat je het gemaakt hebt en wordt je er minder stoned van als je het langer bewaard?

 

Nou in de diepvries op -18 minstens 1 jaar en dat zonder noemenswaardig verlies van kwaliteit. Ik vries normaal altijd partjes van 200gram in, dit is juist 1 cake.

 

De cake kan je trouwens ook prima invriezen ipv de boter. Dit doe ik door hem op voorhand de snijden en per 2 plakjes te verpakken. Een uurtje van te voren uit de diepvriezer leggen en cake is klaar voor consumptie.

 

Dat je altijd met verse ingrediënten moet beginnen voor je iets kan invriezen spreekt voor zich :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thanks, ik ga vandaag gelijk aan de slag!! maare wat wil je me laten zien dan precies Concrete Jungle?

hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga zaterdag wietkoekjes maken

maar hoe zit de hoeveel boter en de hoeveelheid wiet?

en is het beter om vrijdagavond al de boter te maken en dan zaterdag

de koekjes bakken?

en ben er nog steeds niet uit hoe je die boter maakt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

veelen zullen dit techenspreken dat dit slecht is maar euh uit persoonlijke ervaring, geen klagen van,

ik en mijn broere doen altijd het volgende

10G hash

de standaard voor een cake , 4 eire's , 250gram bloem, 250gram boter en 250gram suiker.

bij de laatste cake hebben we ook eens 2 lepels cacao bijgevoerd (zuivere cacao zonder bewaarmiddelen) voor een lekkere chocolade cake (is goed gelukt).

nu de cake ga ik mij nie met bezig houden (is hetzelfde als andere cake)

 

de boter smelten.... zeer simpel toch :specool

eenmaal gesmolten de hash er in en roeren maar op 10min is de hash volledig opgelost in de boter .

als je boter de neiging heeft om te gaan koken zet het vuur ietsje zachter en haal er weer eerst eens heel kort de pot met boter en hash er af (niet stoppen met roeren).

de cacao hebben we ook bij de boter gegooid.

dan gewoon die boter onmidelijk gebruikt zonder te laten afkoelen of iets dergelijks in de rest van de cake

 

en nee de boter doen we niet au bain marie gewoon recht in een pot recht op het vuur geen mooie verhaaltjes

 

lukt ook met wiet maar dan moet je wel de boter en de wiet langer met bezig zijn zodat de thc de tijd krijgt om van het groen af te komen (roeren versnelt het process)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Es, check dit filmpje eens

 

 

 

 

 

gr. steef. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een andere vraag wel in relatie met de wietboter.

Ik had wat toppen met een toprot plekkies.

zo goed en kwaad als het kon eruit geknipt.

maar ik wil deze topjes gebruiken om boter te maken.

kan dit of is de boter dan verpest door de nog aanwezige schimmelresten...of is dit het principe van schimmelkaas kan geen kwaad is allen smerig..

 

:specool

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje wel voor je hulp :smoke

ik hoop dat het gaat lukken zaterdag :engel

vast wel en anders kom ik hier nog even langs wippen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...